Vanha äiti kontrolloi aikuista lasta
Kommentit (178)
Te, joilla oma vanhempi tai appivanhempi kontrolloi teitä ja/tai perhettänne, ettekä voi tehdä asialle mitään: Hyödyttekö jollain tavalla (taloudellisesti tai esim. lastenhoitoapuna) tästä kontrolloivasta vanhemmasta?
Vierailija kirjoitti:
Te, joilla oma vanhempi tai appivanhempi kontrolloi teitä ja/tai perhettänne, ettekä voi tehdä asialle mitään: Hyödyttekö jollain tavalla (taloudellisesti tai esim. lastenhoitoapuna) tästä kontrolloivasta vanhemmasta?
Lähestymiskielto. Jos puhelimen blokkaaminen ja jatkuva varuillaan olo ei riitä.
Ja se kontrolloijahan ei jätä siijen uhrinsa vahtimiseen, vaan pyrkii kaikin tavoin mm hallinnoimaan sukulaissuhteita ja sekaantumaan esim lasten asioihin, soittelee jopa kouluihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan kokeilleet sellaista keinoa että menette sen äitinne naaman eteen ja huudatte että painu v***n minun elämästä?
Jep. Tämän jälkeen koko suku soitettiin läpi ja sitten tehtiin lasu lapsistani koska minulla on kuulemma selkeä mt-ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tämä kontrolloiva tapaus oli anoppi. Koska olen kasvatettu ”ymmärtämään” ja sietämään kaiken ettei vaan tule riitaa, niin kesti aikansa, ennen kuin sain tarpeeksi rohkeutta pitää puoliani. Tämähän ei anopin kaltaisille ihmisille tietenkään käy, kyllähän koko maailman on oltava hänelle kynnysmattona. Selittänyt tätä suvulle, että miniä on mt-ongelmainen.
Sanomatta lienee selvää, että välit meni poikki. Mutta näin on hyvä. Suorastaan taivas verrattuna siihen aikaan, kun yritin vielä tulla toimeen anopin kanssa. Lapsille ei oikein muodostu isoäitinsä suhdetta, mutta mitä iloa heille olisi tuosta manipuloivasta, ilkeästä ämmästä, jolla ei ole ikinä mitään hyvää sanottavaa muista kuin itsestään?
Ja hyöty? Ahdistuksen lisääntyminen? Lapsia tuolle ei voi jättää hoitoon. Anoppi on varakas, mutta pyrkii silti hyötymään rahallisesti lapsistaan. Ei vahingossakaan käytä rahojaan kuin itseensä, vaikka antaa tuttavapiirinsä ymmärtää, että kovasti avustaa meitä taloudellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestymiskielto. Jos puhelimen blokkaaminen ja jatkuva varuillaan olo ei riitä.
Ja se kontrolloijahan ei jätä siijen uhrinsa vahtimiseen, vaan pyrkii kaikin tavoin mm hallinnoimaan sukulaissuhteita ja sekaantumaan esim lasten asioihin, soittelee jopa kouluihin jne.
Mun anoppi yritti kerran hakea lapsia päiväkodista omin luvin. Oli kovasti selittänyt, että mä olin pyytänyt hakemaan, ja päiväkodin tiedoissa virhe, kun anoppia ei oltu merkitty varahakijaksi. Kun päiväkodista ei annettu lapsia anopin huomaan, oli kai ymmärtänyt lähteä vasta, kun mainittiin poliisi. Mulle kävi tämän jälkeen pitämässä luennon mummon oikeudesta lapsenlapsiinsa. Totesin, että tempauksensa todistaa, että ei ole tarpeeksi täysjärkinen varahakijaksi. Tai ylipäätään olemaan yksin lasteni kanssa ilman valvontaa.
Nämä anopit jotka järjestelevät kaappeja, avaavat kirjeitä ym. Miten ihmeessä heillä on pääsy asuntoon? Miksi heille on annettu avain? Miksi sitä ei oteta pois? On nämä anoppien uhritkin aika saamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Nämä anopit jotka järjestelevät kaappeja, avaavat kirjeitä ym. Miten ihmeessä heillä on pääsy asuntoon? Miksi heille on annettu avain? Miksi sitä ei oteta pois? On nämä anoppien uhritkin aika saamattomia.
Meillä oli anopilla avain, kun kävi meidän reissujen aikana ruokkimassa kissan. Kun oli järjestellyt keittiön ja yksi matto ilmestyi pyytämättä viikonlopun aikana, niin vara-avain haettiin pois. Mistäpä näitä etukäteen voi tietää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt näitä valituksia anopeista kuinka kävelevät sisään kello kuusi aamulla, järjestelevät lapsensa perheen kaapit uusiksi jne jne jne. Minkä hemmetin takia niille pitää antaa avaimet, itselleni ei tulisi mieleenkään. Oven avaan kenelle haluan, meille ei tulla, jos ei ole sovittu etukäteen.
Niin. Kun et tunne yhtään tuollaista, et voi ymmärtää. Semmosta se on.
Meillä on anoppi ja appi kirjaimellisesti vyöryneet sisään pyhäaamuna 5.30. Unenpöpperössä avasin ja sieltä sitten tultiin.
Järkyttävää. Eikö tuossa voisi jo soittaa poliisit.
Ei voi soittaa poliiseja kun itse päästää anopin sisälle. Eri asia olisi jos anoppi murtautuisi asuntoon. Ja huom! murtautuisi, ei tulisi omilla avaimilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt näitä valituksia anopeista kuinka kävelevät sisään kello kuusi aamulla, järjestelevät lapsensa perheen kaapit uusiksi jne jne jne. Minkä hemmetin takia niille pitää antaa avaimet, itselleni ei tulisi mieleenkään. Oven avaan kenelle haluan, meille ei tulla, jos ei ole sovittu etukäteen.
Meillä on anoppi ja appi kirjaimellisesti vyöryneet sisään pyhäaamuna 5.30. Unenpöpperössä avasin ja sieltä sitten tultiin.
Ei voi soittaa poliiseja kun itse päästää anopin sisälle. Eri asia olisi jos anoppi murtautuisi asuntoon. Ja huom! murtautuisi, ei tulisi omilla avaimilla.
Ei heillä ollut avaimia. He vyöryi sisään kun raotin ovea.
Jos perhe ei yksinkertaisesti pärjää ilman kauhuanopin lastenhoitoapua niin miksi se anoppi on päästettävä kotiin hoitamaan lapsia? Miksi lapsia ei voi viedä anopin kotiin hoitoon? Jäisi ne kaappien tutkimiset ja kirjeiden lukemiset. Säästyttäisiin monelta harmilta ja hammastenkiristelyltä. Ja lapset tulisi hoidetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos perhe ei yksinkertaisesti pärjää ilman kauhuanopin lastenhoitoapua niin miksi se anoppi on päästettävä kotiin hoitamaan lapsia? Miksi lapsia ei voi viedä anopin kotiin hoitoon? Jäisi ne kaappien tutkimiset ja kirjeiden lukemiset. Säästyttäisiin monelta harmilta ja hammastenkiristelyltä. Ja lapset tulisi hoidetuksi.
Tuskin monikaan jättää lapsiaan tuollaisen rajattoman ku$!pään hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heillä ollut avaimia. He vyöryi sisään kun raotin ovea.
Tiedän tunteen. Vähän raottaa ovea, ja toinen pokkana kiskaisee oven auki ja suurin piirtein tönäisee edestä pois.
Meille ei onneksi ole tultu 5.30, mutta kutsumatta ja sopimattomaan aikaan kumminkin. Pahimpaan aikaan oltiin ovi lukossa päivälläkin ja otettiin paristo ovikellosta. Muita tuttavia opastettiin soittamaan, jos ovat oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa jotkut ovat sanoneet että on pakko turvautua anopin apuun. Yritin vain löytää paremman vaihtoehdon tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa jotkut ovat sanoneet että on pakko turvautua anopin apuun. Yritin vain löytää paremman vaihtoehdon tilanteeseen.
Yksi on sanonut
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisin hätätilanne on se kun lapsi sairastuu äkisti. Silloin on ehkä pakko ottaa ihan kuka vaan auttamaan. Eikä lasta voi siirtää muualle.
Olen sinkku joten mun asioita/elämää pyrkivät kommentoimaan ja hallinnoimaan paitsi äitini myös kaikki sisarukseni. Joskus ärsyttää enemmän, yleensä anna heidän puhua ja teen kuitenkin kuten itse parhaaksi näen. Olen nostanut kissan pöydälle useasti, ei mitään vaikutusta. Huvittavaa siksikin että meistä sisaruksista olen menestynein, tienaan parhaiten ja ainoa jolla keskeytymätön työhistoria valmistumisen jälkeen. Lomamatkat, uraa koskevat päätökset, työpaikat joita olen hakenut tai en ole hakenut, firmat joissa olen ollut töissä, seurustelukumppanit, lemmikit, asuntokaupat jne. Kaiken elämääni liittyvän joku toinen tuntuu tietävän paremmin. Joku voisi laittaa yhteydenpidon katkolle, itse en ole katsonut sitä tarpeelliseksi.
Kyllä tuo toisten yksityisyyden kunnioitus taitaa olla ydin lähekkäin asumisen onnistumiseen.
Nimim. Meillä ei onnistuttu