Vanha äiti kontrolloi aikuista lasta
Kommentit (178)
Näitä liian pieniä vaatteita annetaan, ja sitten tentataan, missä ne ovat ja onko niitä käytetty. Penätään kiitollisuutta niitä kohtaan. Ollaan loukkaantuneita, jos vaatteista ei olla kiinnostuneita.
Nämähän yrittävät sitten kontrolloida myös aikuisen lapsensa jälkikasvua. Rajattomia kun ovat.
Kaljaa ei saa juoda, muuten ei kovin hirveästi mitään määräämistä ole. Kylläkin kaikkea tuputtamista ja asioihin kannanottoa omalla 100-vuotta vanhalla tyylillä välillä esiintyy. Tukka pitäis olla mieluiten suorassa jostain syystä. Ja että mun pitäis olla joku päällikkö, vaikka en oo.
Kaikessa pitäisi tehdä samalla tavalla kuin hän. Jos ei tee, hän on marttyyri.
Suosittelen muuttoa ulkomaille. Hoidat kaiken valmiiksi, ja sitten edellisenä päivänä vain toteat että ai niin, mä muuten muutan huomenna Boliviaan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muuttoa ulkomaille. Hoidat kaiken valmiiksi, ja sitten edellisenä päivänä vain toteat että ai niin, mä muuten muutan huomenna Boliviaan.
Hän muuttaisi perässä.
Kyllä tollaisesta voi irtautua. Tuskin selviää ilman riitaa, mutta voihan sitä miettiä että haluaako loppuelämänsä elää siten miten elää nyt. Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa, jos ei aja niin ei se ole iso menetys. Ei se ole oikeaa rakkautta jos haluaa toista vain hallita ja tehdä hänen elämästänsä hankalaa. Se voi olla vaikea myöntää, jos ei halua että oma äiti vihaisi mutta ei se kyllä suurta rakkautta ole jos haluaa omaa lastansa alistaa ja höykyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän muuttaisi perässä.
Kun muuttaa EU-alueen ulkopuolelle, sinne tarvitsee viisumin eikä sitä saa jos ei ole työtä (ja kielitaitoa) :)
Vierailija kirjoitti:
Ja muuttaakin sitten Kanadaan :D
Vierailija kirjoitti:
Jos perhe ei yksinkertaisesti pärjää ilman kauhuanopin lastenhoitoapua niin miksi se anoppi on päästettävä kotiin hoitamaan lapsia? Miksi lapsia ei voi viedä anopin kotiin hoitoon? Jäisi ne kaappien tutkimiset ja kirjeiden lukemiset. Säästyttäisiin monelta harmilta ja hammastenkiristelyltä. Ja lapset tulisi hoidetuksi.
Joutuu laittamaan kengät jalkaan, ei millään viittis. Lasten pukeminen on ylivoimaista jne.
Vierailija kirjoitti:
Nämähän yrittävät sitten kontrolloida myös aikuisen lapsensa jälkikasvua. Rajattomia kun ovat.
Ja jos lapset sanovat, etteivät halua tulla isovanhemman luo, hän suuttuu ja alkaa kontrolloida. Vastaus ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehoaisiko kontrolloivaan vanhaan äitiin terapia, jossa molemmat ovat läsnä? Vai ovatko he parantumattomia tapauksia?
Entä ennuste? Jatkaako kontrollointia ikivanhaksi asti, vai nöyrtyykö sitä ennen?
Luultavasti totaalista ajanhukkaa.
Oma anoppi on esim. mun vanhemmille kertonut, ettei sekaannu ”nuoren parin” asioihin. Aikaisemmin viikolla oli järjestänyt mun kotona keittiön kaapit uusiksi (koska mä olin laittanut tavarat vääriin paikkoihin) ja avuliaasti käynyt hakemassa postin ja avannut sairaalasta miehelle tulleen kirjeen ”vahingossa”. Meillä lienee siis vähän eri käsitys siitä mikä on toisen asioihin puuttumista. Kun näistä on huomautettu, niin kauhea marttyyri-itku päälle. Voi kuinka häntä raukkaa aina ymmärretään väärin, kun hän vaan muiden parhaaksi...
Hyi, miten tuttua. Miten ihmeessä tuollaiset saataisiin edesvastuuseen ja kuriin?
Käyttäytymälla itse aikuisesti. Ei aikuisen tarvitse antaa vanhemmilleen avainta, tai päästää kotiinsa epätoivottuja vieraita, tai antaa niiden tehdä omassa kotona jotain mitä ei halua vieraiden tekevän. Jos käyttäytyy itse kuin lapsi joka ei uskalla pitää puoliaan, tulee kohdelluksi kuin lapsi. Tässä pitää ymmärtää se oma vastuu - jos haluaa aikuisen oikeudet, pitää ottaa myös ne aikuisen vastuut pitää puolensa.
No jos on pakollinen meno ja on pakko pyytää tämä vanha äiti vahtimaan lapsia siksi aikaa, ja kun tulee takaisin, hän on tehnyt tekosiaan kodissa ja keksii kontrolloitavia asioita siinä samalla, kun nähdään. Jos pitää puoliaan, vanha äiti alkaa sättiä ja loukkaantuu ja alkaa käyttäytyä oudosti.
Ei tuollaista ihmistä todellakaan jätetä lasten kanssa yksin. Tai yksin kotiin.
Joskus on pakko. Siksi yritänkin hakea sitä, onko tuollaista ihmistä mahdollista muuttaa.
Ei ole. Ja ei ole.
Yksinkertaisinta on vain hoitaa omat asiansa itse ja pitää tuollaiset hullut loitolla. Lasten lähelle heitä ei saa päästää ollenkaan. Siitä on lasten kehitykselle ainoastaan vahinkoa.
Eli lapsella ei ole oikeutta isovanhempaan? Kinkkinen juttu.
Ihan simppeli juttu se on. Äitinä sinun velvollisuutesi on huolehtia lapsestasi. Tuollainen isovanhempi ei ole lapselle hyvästä. Jos sinun on aivan pakko mielestäsi hilata tuollaista elämässäsi, tee se niin, että tapaamisia on harvoin ja aina valvotusti, eikä teidän kotonanne. Mitään omia asioitasi et sinne laula ja jos vähänkin raja paukkuu, kunnolla pitkä etäisyys. Lasten puhelinnumeroita tms ei sitten myöskään tuollaiselle anneta, vaan selkeästi aivan kaikki yhteydenpito vanhempien kautta.
Eikö sitten tule huono omatunto, kun vanha äiti kuolee?
Mitä kuolemiseen tulee, hyödyllisempänä huolenaiheena pitäisin sitä, että itsellä on ne puhtaat alushousut oman äkkikuoleman varalta. Ettei tarvi hävetä.
Maailman turhin huoli, kuoleman hetkellä jokainen laskee löysät housuun kun suoli ja rakko automaattisesti tyhjenee. Vaikka vaihdat sloggisi vartin välein uusiin niin kuoleman hetkellä sulla on ne paskat housussa enivei. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos lapset sanovat, etteivät halua tulla isovanhemman luo, hän suuttuu ja alkaa kontrolloida. Vastaus ei kelpaa.
Mitä sinä nyt just teet? Eikö sulla ole mitään muuta tekemistä vai oletko peräti työmaalla?
Meillä kun joutui turvautuamaan anopin apuun lastenhoidossa kävi nopeasti ilmi, että vanhin sisarus vahti nuoremmat että anoppi sai järjestellä paikkoja mieleisekseen. Nopeasti oppivat lapset sanomaan että ovat mielummin keskenään kuin että mummo tulee huseeraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun joutui turvautuamaan anopin apuun lastenhoidossa kävi nopeasti ilmi, että vanhin sisarus vahti nuoremmat että anoppi sai järjestellä paikkoja mieleisekseen. Nopeasti oppivat lapset sanomaan että ovat mielummin keskenään kuin että mummo tulee huseeraamaan.
Miten mummo tähän suhtautui? Kerrottiinko hänelle totuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mummo tähän suhtautui? Kerrottiinko hänelle totuus?
Eikun varmaan täytyy ilmeestä päätellä, kun muljauttelee silmiä kuin emoij tai vastaava?
Hänkään ei jaksanut viedä lapsia sinne mummolle ---- vai eikö ollut kukaan sen vertaa ajokunnossa?
Kyllästyttää hirmuvaltiaan ja hauraan vanhuksen sekoitus. Äkäilee, jos asiat eivät mene prikulleen, kuten hän on halunnut.
Jos sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan, nousee myrsky. Kaikki on hyvin niin kauan, kuin hän määrää kaikesta.