Minkälaista elämää eläisimme jos nettiä ei olisi keksitty?
En osaa edes kuvitella o__o kateltais telkkari ja kylältäis?
Kommentit (27)
Ja palautettais kirjoitustöitä kynällä kirjoitettuina opettajan oven vieressä olevaan lokerikkoon. Niin mä tein kun aloitin yliopistossa.
Tärkeät tiedot ja menot katsottiin ilmoitustaululta.
Matkat varattiin menemällä matkatoimistoon kun oltiin ensin luettu postilaatikkoon tullutta esitettä.
Kavereita nähtiin jos ne oli samaan aikaan ulkona.
Kirjaston kirjoissa oli takakannen sisällä tasku jossa oli lappu johon oli kirjoitettu käsin kirjan lainanneiden kirjastokortin numero.
Oltaisiin edelleen televisio-ohjelmien, uutisten ja dokumenttien, kuulopuheiden sekä kirjaston kirjojen tietojen varassa.
Huomattavasti parempaa ja helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Oltaisiin edelleen televisio-ohjelmien, uutisten ja dokumenttien, kuulopuheiden sekä kirjaston kirjojen tietojen varassa.
Ja se olisi parempi kuin olla näiden somehuhujen ja muiden joutavien wouhomöyhötysten varassa.
Ne kuulopuheet/juorut osasi jokainen jättää omaan arvoonsa mutta nämä somewouhkaamiset menee aivan liian monelle totuutena läpi.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ihminen, joka notkuu tällä palstalla vastailemassa noin, ei todellisuudessa voisi elää sellaisessa maailmassa. Tänäänkään et ole muuta tehnyt kuin ollut netissä.
Äitini ei olisi luultavasti koskaan tullut Suomeen. Hyvä, että keksittiin. 😊
😚💋
Tietokoneet ja pelikonsolit toimisi offlinessä paikallisena koneena kuten ennenkin eivätkä tarvitsisi nettiyhteyttä juoruta käyttäjän tekemisiä käyttöäjärjestelmän tai sovellusohjelmien valmistajilleen.
Toki mahdollisia päivityksiä ei sitten saisi kuin vaikkapa muistitikulla noutamalla ne jostain liikkeestä tms. ja osattava asentaa ne itse.
Vähän niinkuin esim. The Mini C-64, jossa itsessään ei ole mitään verkkoyhteyksiä, kuitenkin sille on julkaistu firmware päivityksiä ja ne on ladattava toisella tietokoneella jossa on nettiyhteys, kopioitava muistitikulle ja siitä asennutettava The Kuusneloselle.
Vierailija kirjoitti:
Se oli hyvää aikaa se, nykyiseen dis- ja misin formaatiotulvaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään ihminen, joka notkuu tällä palstalla vastailemassa noin, ei todellisuudessa voisi elää sellaisessa maailmassa. Tänäänkään et ole muuta tehnyt kuin ollut netissä.
Minä olen elänyt sellaisessa maailmassa, yleensä en paljoa netissä notku mutta nyt olen sairasl9malla jalkaleikkauksen jälkeen. Se että en lue kirjaa vaan roikun täällä ei tee elämästä parempaa, on vain niin helppoa ja oudon addiktoivaa.
Kaverit tulisivat kylään ilmoittamatta, eikä siinä olisi mitään outoa, vaan se olisi iloinen yllätys. Juteltaisiin asioista ilman keskeytyksiä ja netin pläräämisen aiheuttamaa aivosumua.
Varmaan vaikkapa Youtube videoiden sijaan tulisi katseltua blu-ray, dvd tai vhs videoita, tai televisiota, radiotakin varmaan tulisi taas kuunneltua enemmän, samoin kasetteja ja cd-levyjä.
Olenhan minäkin elänyt lapsena ja nuorena ilman nettiyhteyksiä. Vasta 20 ja risat ikäisenä alkoi netin käyttö ysärillä, ensin harvakseltaan esim. nettikahviloissa, työpaikoilla ja sitten myöhemmin kotiin oma netti.
Paljon mieluisampaa, ja vähemmän vihamielistä. Sairaita päästään olisi vähemmän. Lapset voisivat paremmin. Virastoihin ja pankkeihin pääsisi hoitamaan asioita ihan kasvotusten. Lääkärikin olisi muuta kuin nettivastaanotto ja takaisinsoittopalvelu. Vielä kun netin lisäksi ei olisi kännyköitäkään, vaan lankapuhelimet ja puhelinkopit, niin se olis mulle unelmaa 😇
Vierailija kirjoitti:
Paljon mieluisampaa, ja vähemmän vihamielistä. Sairaita päästään olisi vähemmän. Lapset voisivat paremmin. Virastoihin ja pankkeihin pääsisi hoitamaan asioita ihan kasvotusten. Lääkärikin olisi muuta kuin nettivastaanotto ja takaisinsoittopalvelu. Vielä kun netin lisäksi ei olisi kännyköitäkään, vaan lankapuhelimet ja puhelinkopit, niin se olis mulle unelmaa 😇
Ja kuitenkin nytkin käytät tätä palstaa.
Muistan muutaman vuoden takaa miehen, joka ei suostunut ottamaan edes matkapuhelinta vaan halusi säilyttää lankapuhelimen. Jos hänen kaltaisensa ihminen sanoo, että aika ilman internettiä oli parempi, häntä uskon. Hän todella pyrki elämään ilman sitä. Mutta jos ihminen, joka roikkuu vapaa-ajallaan netissä sanoo haikailevansa aikaa ilman nettiä, pidän häntä naurettavana.
Jurassic Parkista tuttu interaktiivinen cd-rom!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin nytkin käytät tätä palstaa.
Muistan muutaman vuoden takaa miehen, joka ei suostunut ottamaan edes matkapuhelinta vaan halusi säilyttää lankapuhelimen. Jos hänen kaltaisensa ihminen sanoo, että aika ilman internettiä oli parempi, häntä uskon. Hän todella pyrki elämään ilman sitä. Mutta jos ihminen, joka roikkuu vapaa-ajallaan netissä sanoo haikailevansa aikaa ilman nettiä, pidän häntä naurettavana.
Jos on työikäinen niin on melko pakko sopeutua tähän netti- ja älypuhelinaikaan. Joku eläkeläinen voi varmaan valita haluaako tähän vai ei kun on aikaa asioida fyysisesti paikanpäällä kuten ennenvanhaankin.
Vierailija kirjoitti:
Ja palautettais kirjoitustöitä kynällä kirjoitettuina opettajan oven vieressä olevaan lokerikkoon. Niin mä tein kun aloitin yliopistossa.
Höh, kyllä tulostimet olisi kova sana!
Parempaa