Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha äiti kontrolloi aikuista lasta

Vierailija
29.05.2019 |

Kokemuksia tällaisesta?

Kommentit (178)

Vierailija
161/178 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi Kultamummo-ketju. Siellä on kokemuksia.

Ylipäätään ihmiset, lopettakaa teille vahingolliset, epäterveet ihmissuhteet. Todennäköisesti teillä on vain yksi elämä ja on typerää antaa hullujen ihmisten vaikuttaa parisuhteeseenne tai lapsiinne.

Vierailija
162/178 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ihmiset, lopettakaa teille vahingolliset, epäterveet ihmissuhteet. Todennäköisesti teillä on vain yksi elämä ja on typerää antaa hullujen ihmisten vaikuttaa parisuhteeseenne tai lapsiinne.

Hain sanalla kultamummo, mutta ei tullut lainkaan hakutuloksia. Millainen ketju se on? Muita avainsanoja? Linkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/178 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain sanalla kultamummo, mutta ei tullut lainkaan hakutuloksia. Millainen ketju se on? Muita avainsanoja? Linkki?

Kultamummo taisi kirjoitella ketjussa Lapsen tehtävä hoitaa isoäitiä tai joku sellainen.

Vierailija
164/178 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta keskusteluhausta ei ole ollut juuri mihinkään viime aikoina. Hyvällä säkällä voi löytää oikealla sanalla etsimänsä. Googlella löytää paremmin.

Vierailija
165/178 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi. Anoppi on melkein ollut syy eroon joskus. Ehkäpä menisi hiljaiseksi jos sen hänelle sanoisi. Hyvin syvälle juurtunut ongelma.

Ja on siirtänyt poikaansa ongelmia juuri tuolla ylihuolehtimisella joka on sairaalloista.

Jos muuttaisi ulkomaille niin ei tarttis kestää. XD

Noo ehkäpä vielä se siitä kun lopullisesti aika jättää.

Vierailija
166/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on yleensä se pahin. Vi**umainen anoppi pilaa parisuhteen, perhe-elämän, lastenhoidon ja lastenkasvatuksen. Joskus appiukko on anoppiakin pahempi häirikkö ja luonnehäiriöinen Besserwisser-narsisti.

Joskus oma äiti tai isä on hankala ihminen ja häiriköi kotirauhaa ja perhe-elämää. Vähennä yhteydenpitoa reippaasti. Älä suostu tapaamiseen. Älä kutsu hankalia ihmisiä kylään äläkä mene kylään heidän kotiinsa. Laita puhelinsoitot ja kaikki viestit tauolle. Ja jos se ei tehoa, niin laita välit poikki!

Vierailija
167/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistuttuani muutin riittävän kauas kotoa, jotta sain elää omaa elämääni. Olin jo siihen mennessä saanut tarpeekseni äidin holhoamisesta ja vahtimisesta. Olisin ymmärtänyt sen, jos olisin ollut jonkun sortin hulivili, mutta kun olin kunnollinen ja luotettava, niin alkoihan se närästää. Äiti ja siskonsa olivat olleet ns. toista maata ja ilmeisesti äiti oletti, ettei omena kauas puusta putoa. Äiti sai aviottoman lapsen (minut) ja siskonsakin oli maha pystyssä vihillä. Jos äiti olisi halunnut tutustua minuun kunnolla, olisi hän ehkä yllättynyt, mutta se puhumattomuuden kulttuuri. Hän valitti sisaruksilleen ja sukulaisille minusta, olin muka laiska, saamaton jne. Sukulaiset ihmettelivät minulle, miksi äiti puhuu tuollaisia. Ne sukulaiset tunsivat minut paljon paremmin ja tiesivät, että en todellakaan ole laiska enkä epäluotettava. 

Vierailija
168/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aikuisessa jotain lasta jos antaa 80 v määräillä itseään?   Eikö aikuinen jo voi vain ystävällisesti ohittaa semmoisen, eihän sitä nyt tarvi tapella kuin teini.

Tai jos antaa muorille avaimet.    Mutta tietenkin jos muorin takana on rahahanat?

Vierailija
169/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs 85-vuotias pelkää, että hänen aikuisille lapsilleen sattuisi jotain ikävää - "koska miten minulle sitten kävisi" :-(

Tämän ymmärrän hyvin. Jokainen tarttee apua vanhetessaan.

Vierailija
170/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen onnellinen 78 v.   Lapset asuvat kaukana,  miniöihin on muodollisen ystävälliset välit.  En soittele enkä käy.  Eivätkä kovin usein lapsenikaan.

Paljon katsoin lapsenlapsia kun olivat pieniä.  Mutta aina meillä ukin kanssa,  he  toivat  tai ukin kanssa haettiin sieltä n. 200 -300 kmn päästä.

Jotkut urkkii:  harvoin teillä näkyy lapset käyvän.   Meillä on näin, ei ole riitaa muttei riippuvuuttakaan.

Paljo lasten hoitaminen ei  takaa apua vanhana.

En käy kirpputoreilla enkä ole tavaran kerääjä . Ei ole vaivaa perikunnalla 

Vierailija
171/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita joilla on napanuora edelleen katkaisematta äitiin ja ikääkin on kohta 50v ihan naisissa kuten miehissäkin. Äidillä hyväksytetään kaikki jne

Kenen syy se on? Jos äiti on kontrolloinut lapsesta asti?

Ei ollut lapsen syy tietenkään, mutta aikuisena vain itse voi opetella asettamaan rajat, myös omalle vanhemmalleen. Ei sitä kukaan muu tule tekemään. Se kontrolloiva vanhempi kontrolloi tasan niin kauan kuin sen antaa kontrolloida, kokemusta on.

Vierailija
172/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joilla oma vanhempi tai appivanhempi kontrolloi teitä ja/tai perhettänne, ettekä voi tehdä asialle mitään: Hyödyttekö jollain tavalla (taloudellisesti tai esim. lastenhoitoapuna) tästä kontrolloivasta vanhemmasta?

Aikuinen jos on riippuvainen vanhempansa , siis vanhan, mielipiteistä  kyseessä.on juuri raha.  Ne heille annetut rahat/lahjoitukset/ lasten hoito laittaa  kuuntelemaan vanhusta  ja sitte kiukuttelemaan vaikka vauvapalstalla.

Aikuisella on varaa kuunnella turhaa huolehtimista tai neuvoja vanhukselta ja jättää ne omaan arvoonsa jos ei ole rahasidonnainen.

Vierailija
173/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huomaa että vauvalla kirjoittaa paljon maaseudun ihmisiä.  Asutaan samassa pihassa tai samassa kylässä ja tapellaan.  Ei ole käyty opiskelemassa eikä hankkimassa elämää muualla.

Minulle vierasta,  aikoinaan itse muutin työn perässä kauas vanhemmistani.   Kaupunkiin, josta lapset lähtivät opiskelemaan yliopistokaupunkeihin, itsenäistyivät ja jäivät sinne.

Aina äimän käkenä luen näitä: anopilla avain.

Kai nyt vieras siivoojakin löytyisi ihan jotai  syrjäseutuja lukuun ottamatta 

Vierailija
174/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini utelee lapsiltani meidän asioista.  Minusta hyvin inhottavaa, kun voisi kysyä suoraan.

Vierailija
175/178 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehoaisiko kontrolloivaan vanhaan äitiin terapia, jossa molemmat ovat läsnä? Vai ovatko he parantumattomia tapauksia?

Entä ennuste? Jatkaako kontrollointia ikivanhaksi asti, vai nöyrtyykö sitä ennen?

Luultavasti totaalista ajanhukkaa.

Oma anoppi on esim. mun

vanhemmille kertonut, ettei

sekaannu nuoren parin asioihin.

Aikaisemmin viikolla oli järjestänyt mun kotona keittiön kaapit uusiksi (koska mä olin laittanut tavarat vääriin paikkoihin) ja avuliaasti käynyt hakemassa postin ja avannut sairaalasta miehelle tulleen kirjeen vahingossa. Meillä lienee siis vähän eri käsitys siitä mikä on toisen asioihin puuttumista. Kun näistä on huomautettu, niin kauhea marttyyri-itku päälle. Voi kuinka häntä raukkaa aina ymmärretään väärin, kun hän vaan muiden parhaaksi...

Siis anopilla on avain, piikoo teillä ja saa haukkumiset palkaksi.

Kasvakaa aikuisiksi,  jos anoppi auttaa ilmaiseksi väärin, ostatte vierasta apua.

En ymmärrä tuollaisia,  minulla ei lasten koteihin avaimia,  mutta eivät he olekaan riippuvaisia avustani eikä rahoistani.

Vierailija
176/178 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan, nousee myrsky. Kaikki on hyvin niin kauan, kuin hän määrää kaikesta.

Täällä täysin sama homma.

Vierailija
177/178 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa nyt niin ystävällisiä ja lopettakaa tämä typerä vanhojen keskustelujen nostelu. Uuden aloituksen voi tehdä, jos on jotain sanottavaa.

Kenellä ylipäätään on aikaa kaivella näitä vanhoja esiin? Ei elämää? Eläkkeellä? Työtön? MT-ongelmainen?

Vai johtuuko siitä, että näitä ei voi joku poistattaa?

Vierailija
178/178 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä on aikuisessa lapsessa vikaa jos vielä viiskymppisenä "äiti kontrolloi minua ja lapsiani." Hehheh. Onko se pakko sille äidille antaa avaimet ja kysyä neuvoja ja pyytää rahaa, jos ei muuhn "kun meidän maija lähtee lomamatkalle, etkö.mummo vähän auttaisi."

Kyllä siinä lapsi roikkuu eikä se äiti