Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot pojat uimahallissa naisten puolella

Vierailija
26.05.2019 |

Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.

Kommentit (622)

Vierailija
61/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastomuus on tabu, niin ongelmiahan se tuottaa

Vierailija
62/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos kouluikäinen lapsi ei pärjää yksin miesten puolella, niin kotia opettelemaan yksin peseytymistä tai sinne uimaan mennään vain isän, veljen, papan tmv kanssa.

Minkä isän, veljen, papan tai muun miehen kanssa?  Minulla ei tuommoisia ollut, kun yksinhuoltajana poikieni kanssa uimahallissa kävin. Pientä koululaista ei mielestäni pidä päästää ilman valvontaa allasosastolle, sinne se miesten pukkaristakin herkästi yksin livahtaa, vaikka mitä olisi sovittu.  Sellainenkin ikävä tapaus oli hiljattain, että äiti oli mennyt saunaan ja jättänyt pojan lasten altaaseen. Poika oli sitten mennyt syvään veteen ja menehtynyt. Turvallisuus ennen kaikkea. Minä suomalaisena olen niin tottunut yhteissaunomiseen ja alastomuuteen, ettei minua alaluokkalainen poika  saunassa säikäytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kummisetä harrastaa uimista ja vesijuoksua pari kertaa viikossa. Kun mieheni ei ole päässyt uimaan lapsen kanssa, olemme ajoittaneet oman uimahallireissumme siihen, kun kummisetä menee uimaan. Hän on sitten vähän katsonut pojan perään siellä suihkupuolella ja pukemisessa, vaikka muutoin olen itse ollut lapseni kanssa allasosastolla uimista ja sukeltamista opettelemassa ja kummisetä on ollut vesijuoksualtaassa tekemässä omaa treeniään. Poika siis on ekaluokkalainen, ja siinä menee meidän kaupunkimme uimahallissa raja lasten olla vastakkaisen sukupuolen tiloissa. Mikä ihan oikein onkin.

Vierailija
64/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Miksi et mene miesten puolelle pojan kanssa? Ai etkö halua että miehet katsovat alastonta vartaloasi? Niinpä niin.

Heh! Usko tai älä, niin myös tätä on tapahtunut. Siis että äidit ovat yrittäneet saattaa poikiaan miesten puolelle ihan sisälle asti. Tai jos uimisen jälkeen poikaa ei ole hetkessä kuulunut takaisin sieltä, niin äidit ovat yrittäneet lähteä itse hakemaan.

T: entinen uimahallityöntekijä

Sama meno kuin lasten urheiluharrastuksissa. Äidit tunkevat väkisin sinne poikien pukuhuonetiloihin ja sitten saavat slaagin jos heiltä kielletään se.

Jep, jääkiekossa tämä on oikea ongelma.

Eli näin päin ei ole ongelmaa. Kaksinaismoralismia.

Vierailija
65/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos kouluikäinen lapsi ei pärjää yksin miesten puolella, niin kotia opettelemaan yksin peseytymistä tai sinne uimaan mennään vain isän, veljen, papan tmv kanssa.

Minkä isän, veljen, papan tai muun miehen kanssa?  Minulla ei tuommoisia ollut, kun yksinhuoltajana poikieni kanssa uimahallissa kävin. Pientä koululaista ei mielestäni pidä päästää ilman valvontaa allasosastolle, sinne se miesten pukkaristakin herkästi yksin livahtaa, vaikka mitä olisi sovittu.  Sellainenkin ikävä tapaus oli hiljattain, että äiti oli mennyt saunaan ja jättänyt pojan lasten altaaseen. Poika oli sitten mennyt syvään veteen ja menehtynyt. Turvallisuus ennen kaikkea. Minä suomalaisena olen niin tottunut yhteissaunomiseen ja alastomuuteen, ettei minua alaluokkalainen poika  saunassa säikäytä.

Öö, vaihtoehdotko ovat jättää lapsi yksin lasten altaaseen ja mennä saunomaan tai ottaa väärän sukupuolen puolelle? Eivät ole.

Kyllä kouluikäisen voi jo pyytää odottamaan ennen altaaseen menoa. Pystyy kyllä. Toki ymmärrän, että ei erityislapset.

Vierailija
66/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, SINUA ei säikäytä. Mutta entä kaikkien muiden tyttöjen ja naisten mukavuus?

Vierailija
67/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä. Ei minuakaan aikuisena naisena yhtään häiritse 7-vuotias poika naisten puolella mutta ymmärrän hyvin, että samanikäistä tyttöä voi hyvinkin häiritä. Jos muka koululainen ei sen vertaa muista sääntöjä ettei osaa odottaa äitiä lastenaltaan vieressä, on ehkä syytä lykätä uimahalliin menoa vielä hetkinen. Oikeasti normaali koululainen ei ole niin idiootti että menee uimataidottomana syvään veteen kielloista huolimatta.

Tuo lööppien tapaus oli kyllä muistaakseni 5-vuotias eli ei koululainen. Ja siinäkin äiti oli huomattavan kauan pois, saunassa. Jos itse nopeasti peseytyy ja pukee uikkarin, ei varmasti lapsi ehdi kauaa olla allasosastolla yksin.

Vierailija
68/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei SINUA säikytä. Kaikkihan on sitten ihan hyvin, jos on kyse vain sinusta. Entä ne alakouluikäiset tytöt, jotka epävarmoja kuukautistensa ja kehon muutosten kanssa? Ai niin, ei sen väliä, koska sinua ei haittaa.

Vierailija
69/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on niin vammainen, ettei itse pysty selviytymään uimahallissa ilman äitiä, hänen täytyy sitten olla menettä uimahalliin. Ikävää, mutta rajoituksia on, eikä se ole terveiden vika.

Vierailija
70/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Miksi et mene miesten puolelle pojan kanssa? Ai etkö halua että miehet katsovat alastonta vartaloasi? Niinpä niin.

Heh! Usko tai älä, niin myös tätä on tapahtunut. Siis että äidit ovat yrittäneet saattaa poikiaan miesten puolelle ihan sisälle asti. Tai jos uimisen jälkeen poikaa ei ole hetkessä kuulunut takaisin sieltä, niin äidit ovat yrittäneet lähteä itse hakemaan.

T: entinen uimahallityöntekijä

Sama meno kuin lasten urheiluharrastuksissa. Äidit tunkevat väkisin sinne poikien pukuhuonetiloihin ja sitten saavat slaagin jos heiltä kielletään se.

Jep, jääkiekossa tämä on oikea ongelma.

Eli näin päin ei ole ongelmaa. Kaksinaismoralismia.

Siis nimenomaan on. Varmaan samat mammat, jotka tunkee yli-ikäisiään poikia naisten puhuhuoneisiin tunkevat itse myös poikien pukuhuoneisiin sähläämään harrastuksissa, koska omaa poikaa ei haittaa. Tiedoksi: Muita poikia haittaa.

Vierailija
71/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole meilläkään mutta silti en vie poikaani naisten puolelle. Olen ensinnäkin opettanut lapseni uimaan jo ennen kouluikää ja kyllä hän muutenkin tajuaa odottaa äitiä altaan vieressä tai lastenaltaassa, jos niin on sovittu. Jos jsotain kumman syystä ei olisi osannut noudattaa ohjeita vielä koululaisena, ei oltaisi menty uimaan.

Vierailija
72/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan sitä poikaa auttaakin. Mamma auttamassa pesupuuhissa. Kannattaisiko ohjata sitä poikaa selviytymään itse, ei tuon ikäisen kuulu olla naisten puolella vaikka mikä olisi. Miesten puolelle miehen kanssa tai jää kotiin. Tee selväksi ja kestä kiukuttelu. Jos kiinnostaa tarpeeksi päästä uimaan niin opettelee. Samalla tavalla siellä miesten puolella tehdään kuin mamman helmoissa naisten puolella.

Ei tulisi mieleenkään ottaa enää teiniä naisten keskelle.

Kouluikäinen selviää itsekseenkin jos on kotiporukan tai koulun kanssa käyty.

T. Myös adhd-teinin äiti.

Vierailija
73/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako opetaa häpeämään vartaloaan? Alastomuus on luonnollista eikä sen pitäisi aiheuttaa tuollaisia estoja.

Olitko teini-iässä itse yhtä estoton? Sulle siis ihan ok, että 7-15 v. tytöt on siellä uimahallissa alasti saman ikäisten poikien kanssa, koska eivät pärjää yksin miesten puolella, kun ovat niin avuttomia?

Voit itse mennä nakuilemaan siihen tarkoitukseen soveltuville uimarannoille kunhan kelit vähän lämpenee. Se ei ole kaikkien juttu!

Nyt palautetta menemään uimahalleihin! Tuollainen ei todellakaan ole ok.

Itsellä on kaksi tytärtä ja vaikka olen kasvattanut heidät rakastamaan itseään ja vartaloaan, eivät he nolostelematta ole uimahallissa / kylpylässä alasti saman ikäisen pojan läsnä ollessa.  Olen myös opettanut heille rajoja eli olemme jutelleet paljon seksuaalisesta koskemattomuudesta ja Ein sanomisesta! Etenkin tänä päivänä tärkeää!

Vierailija
74/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastomuus on tabu, niin ongelmiahan se tuottaa

Jokainen päättäköön kantansa itse. Ei muut. Ei isojen avuttomien poikien mammat voi tätä asiaa pikkutyttöjen puolesta päättää.

Vierailija
75/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen kun luin tämän. Tästä lähti nyt vuoden ilmapallo-isi-palkinto.

Vierailija
76/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos poika identifioi itsensä tytöksi? Oletteko suvaitsemattomia tai transfobisia?

Poika voi identifioida itsensä vaikka kenguruksi,mutta minulle hän on väärällä puolella oleva teini,jolle en välitä esitellä alastonta itseäni. Ja entä jos joku pojan luokkalainen saa tietää,että äidin kanssa naistenpuolella? Ja häntä kiusataan ja hänelle naureskellaan...Ja sehän on tietysti suvaitsemattomien vika ja viime kädessä amerikkalaisten.

Vierailija
77/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisia ihmisiä alaluokkalaiset pojat tuskin hätkähdyttävät, mutta samanikäisiä tyttöjä voi helposti ahdistaa ja nolottaa - ja varmasti myös poikiakin, jotka naisten puolelle äidin tahdosta tuodaan. Turvallisuus on uimahallissa ollessa ensiarvoisen tärkeää, joten on syytä varmistaa lapsen olevan tarpeeksi kehittynyt kyetäkseen ymmärtämään, miksei yksin saa mennä altaaseen ja pitämään muutenkin sovituista säännöistä kiinni. Muuten ei ole uimahalliin asiaa. Siellä on vaaranpaikkoja vaikka kuinka olisi vanhempi vieressä, ellei esim. ymmärrä olla juoksematta liukkailla lattioilla. Mielestäni tämä on pitkälti kasvatuksellinen asia, ja kuten joku edellä totesikin, uimahallissa käyminen ei ole mikään ihmisoikeus. Siellä pitää osata käyttäytyä, juuri sen oman ja muiden turvallisuuden takia.

Vierailija
78/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma. Minullakin lievästi kehitysvamnainen poika, joka ulkonäöltään on ihan tavallisen pojan näköinen. Ei kuitenkaan alakouluikäisenä pärjännyt itse pesuilla ja pukuhuoneessa. Eipä tullut paljon uimahallissa häntä käytettyä.

Kerran kävimme kylpylässä, jossa oli myös unisex-sauna ja perhepukuhuoneet. Oli silloin pelastus, vaikka muuten en vieraiden miesten kanssa saunomista harrasta enkä siitä pidä.

Mites muut naiset ja tytöt, varmasti pitävät alasti olemisesta poikasi edessä?

Nyt et tainnut ymmärtää lukemaasi. Nimenomaan en ole voinut edellä mainitun syyn vuoksi enää käydä yhdessä poikani kanssa uimahallissa paitsi silloin, kun kylpylässä oli unisex-sauna.

Vierailija
79/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä tämä on ok, mitä tekisitte jos sinne naisten puolelle tulisi teidän ikäisenne mies, mahdollisesti vielä joku tuttunne? Ihan luvan kanssa, joten sitä ei saisi hätisteltyä pois. Pystyisittekö olemaan siinä tilanteessa ihan normaalisti?

Vierailija
80/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten en pysty näkemään tätä mitenkään toisin päin? Eli että isä ottaisi 12-vuotiaan tyttärensä miesten puolelle koska ei pysty itse käymään pesulla? Saati että tämä olisi tytön äidille ok? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi