Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot pojat uimahallissa naisten puolella

Vierailija
26.05.2019 |

Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.

Kommentit (622)

Vierailija
81/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy jos sen adhd-lapsen isä menisi pojan kanssa sinne naistenpuolelle.

Vierailija
82/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten en pysty näkemään tätä mitenkään toisin päin? Eli että isä ottaisi 12-vuotiaan tyttärensä miesten puolelle koska ei pysty itse käymään pesulla? Saati että tämä olisi tytön äidille ok? 

Joo, veikkaan että tämä kuvitteellinen tyttö ei paljon kävisi uimahalleissa ellei saisi naispuolista avustajaa/tuttua mukaan. Joillain mammoilla on kummallinen käsitys, että vaikka oma poika olisi kuinka mieheksi kasvamassa niin jollei hän itse sitä näe, ei näe kukaan muukaan vaan kaikkien, mukaanlukien samanikäisten tyttöjen, pitäisi kyetä ymmärtämään miten hän on erityislapsi. Varsinkin siinä kohtaa ellei kehityshäiriö tms. näy päällepäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten en pysty näkemään tätä mitenkään toisin päin? Eli että isä ottaisi 12-vuotiaan tyttärensä miesten puolelle koska ei pysty itse käymään pesulla? Saati että tämä olisi tytön äidille ok? 

Mietin ihan samaa.

Älkää kasvattako pojistanne Ridge Forrestereita!

Vierailija
84/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Mulla on adhd ja osasin kyllä jo heti kouluikäisenä itse hoitaa itseni. No olen tosin kerran aikuisiällä unohtanut lukita koko kaapin ja oven vieläpä ammolleen, ei ollut onneksi varastettu mitään... Kyllä lapsi pärjää, ota arvotavarat omaan kaappiisi.

Vierailija
85/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun poika meni ekalle ja päätin että nyt pitää alkaa yksin mennä miesten puolelle, pyysin samaan aikaan pukkariin menevää vanhaa miestä vähän katsomaan pojan perään ja auttamaan tarvittaessa. Poika kuulemma pärjäsi hyvin itse, olivat jutelleetkin ja mies odotti pojan kanssa uimavalvojan kopin vieressä. Tokalla kerralla poika pärjäsi jo hyvin. Ohjeistin, että keneltä vaan voi pyytää apua jos ei vaikka löydä kaappia, saa sitä lukkoon tai on jotain ongelmia. Kassalla pyysin alakaappia pojalle.

Joissain isommissa uimahalleissa voi varmaan kysyä myös kassalta, josko henkilökunnasta joku pääsisi mukaan.

Vierailija
86/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin nro 5:n tyttären vastenmielisyyden mennä puku- ja pesutiloihin, joissa on omaikäinen rinnakkaisluokan poika. Ei olisi kiva koulussa sitten kuulla tuon nappulan huutelevan, että sillä likalla on jo tissit ja karvojakin.  Muistelkaapa kaikki te mammat, miten itse suhtauduitte tuossa iässä alastomuuteen, varsinkin omaikäisten poikien seurassa. Olkoon alastomuus miten luonnollista tahansa, niin en minäkään halua riisuutua ja peseytyä toljottavien piukkupoikien katsellessa ja pahimmillaan jopa kommentoidessa, kun tädillä on maha ja leveä perä. En halua esiintyä alasti tai edes vähissä vaatteissa omaa sukupuolta olevienkaan kanssa. Kas kun on noita linjavikoja sun muita ehtinyt vuosien ja vuosikymmenten saatossa kertyä turhankin paljon. Nykyisinhän kaikkien pitäisi olla virheettömiä, virtaviivaisia ja kaltattuja jne. jos yhtään on luottamista keskustelupalstojen kertomuksiin.

Vierailija
87/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alkuasetelma on myös täysin epäreilu. Äiti tuo kolmasluokkalaisen poikansa naisten puolelle ja antaa tämän pitää uimahousut jalassa, koska nolottaa? Tosi kiva. Samanikäisiä tyttöjä ei varmaankaan nolota olla samassa tilanteessa alasti pojan edessä. Sitäpaitsi tuo on myös hygieniakysymys - saunaan ei mennä uimahousut jalassa ja jokainen peseytyy alasti. Siksi siellä onkin osastot eri sukupuolille. Itse olisin valittanut asiasta uimavalvojille, moisten moukkien ei tarvitse tulla uimahalliin jos muiden huomioonottaminen on niin vaikeaa. 

Vierailija
88/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Mulla muuten sama tilanne, paitsi että poika ei ole ainakaan neljään vuoteen tullut naisten puolelle. EIkä uimahallit päästäisikään. Enkä minä. Käy uimassa vain jos saa tutun sukulaismiehen seurakseen. Nyt osaisi varmaan jo itsekin toimia, mitä nyt kamat katoaisivat jne, mutta pääasia ettei liukastu tahi huku.

Vierailija
89/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi luokkalaiseni poika näki minut vahingossa alasti kun olin 7-vuotias. Tuli siis urheiluhallilla vakoilemaan naisten pukuhuoneen ovelle. Tämä nolostutti minua niin paljon että muistan edelleen näin lähes kolmenkymmenen vuoden jälkeen. Ihan hirveää että tyttöjä arvostetaan edelleen niin vähän että heidän pitäisi uimahallissakin sietää samanikäisiä poikia kyylimässä naisten puolella. Varsinkin kun nykyään älyvimpaimien aikakaudella salakuvaaminen on aivan äärimmäisen helppoa.

Vierailija
90/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos kouluikäinen lapsi ei pärjää yksin miesten puolella, niin kotia opettelemaan yksin peseytymistä tai sinne uimaan mennään vain isän, veljen, papan tmv kanssa.

Pärjäähän ne varmasti tavallisesti, mutta uimahalleissa voi käydä myös lapselle vaarallisia ihmisiä.

Vierailija
91/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaat tytöt ja pojat on usein samassa pukkarissa uimakoulussa, joten vielä 8-vuotiaana saa mennä vastakkaisen sukupuolen puolelle. En ole koskaan nähnyt yhdenkään lapsen nolostelevan tuossa iässä vielä, kunhan aikuiset ei tee asiasta numeroa.

Vierailija
92/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ihmettelen, miten 12-vuotias suostuu menemään naisten puolelle!

ton ikäisiä jo kiinostaa alastomat naiset( kun kuuntelee niiden juttuja)äidit ei vaan usko lapsestaan

Vierailija
93/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalleissa pitäisi ehdottomasti olla unisex-pukuhuoneet, mihin voisi mennä äidit poikien ja isät tyttärien kanssa, sekä transihmiset tietysti.

Vierailija
94/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten uimahalleissa voisi olla yksityiskoppeja, joissa vaihtaa vaatteet. Kaikille tasapuolisesti. Mä olen niin kyllästynyt siihen että iho-ongelmiani kommentoidaan kun vaihdan vaatteita. Mummelit tulevat juttelemaan, lapset kauhistelee, osa kokee oikeudekseen jopa koskea vaurioituneita ihoalueita.

Vierailija
95/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Jos kouluikäinen lapsi ei pärjää yksin miesten puolella, niin kotia opettelemaan yksin peseytymistä tai sinne uimaan mennään vain isän, veljen, papan tmv kanssa.

Pärjäähän ne varmasti tavallisesti, mutta uimahalleissa voi käydä myös lapselle vaarallisia ihmisiä.

Todennäköisyys, että lapsi osuisi vaarallisen henkilön kanssa kahdestaan pukuhuoneeseen on hyvin pieni.

Vierailija
96/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-vuotiaat tytöt ja pojat on usein samassa pukkarissa uimakoulussa, joten vielä 8-vuotiaana saa mennä vastakkaisen sukupuolen puolelle. En ole koskaan nähnyt yhdenkään lapsen nolostelevan tuossa iässä vielä, kunhan aikuiset ei tee asiasta numeroa.

No, ihan tuossa pari kommenttia ylempänä oli esimerkki. Ja minä muistan jo 6v nolostuneeni.

Vierailija
97/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pitäisi olla joku 'kolmaslinja,' uimahalliin näitä erityislapsia varten, jotka eivät pärjää oman sukupuolensa puolella vielä kouluiässä. Sama linja toimisi myös heille, joille oma kokemus sukupuolesta on eri kuin biologinen sukupuoli ja siksi vaikea mennä pukuhuoneeseen. Pari kärpästä yhdellä iskulla.

Tai sitten Saksan malliin yhteiset pukuhuoneet.

Vierailija
98/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan eri ongelma, joka on eri keinoin valvottava.

Vierailija
99/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä adhd-poikiakin rinnat ja pimpit kiinnostaa. 

Vierailija
100/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saattaa olla myös ikäisekseen isompi. Meillä on eskaripoika, joka on saman pituinen kuin viidesluokkalaisen poikamme luokkakaveri (poikia siis molemmat). Tämä koululainen on taas ikäistään pienempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän