Isot pojat uimahallissa naisten puolella
Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako opetaa häpeämään vartaloaan? Alastomuus on luonnollista eikä sen pitäisi aiheuttaa tuollaisia estoja.
No miksi ei sitten kaikki miehet ja naiset voi käyttää samoja tiloja?
Miksi pitää olla erikseen naisten ja miesten puolet?
Niin...
adhd joka hilluu pitkin kyliä muttei pärjää uimahallissa , eikö osaa mennä suihkuun ja pukea ilman äitiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Miksi et mene miesten puolelle pojan kanssa? Ai etkö halua että miehet katsovat alastonta vartaloasi? Niinpä niin.
Heh! Usko tai älä, niin myös tätä on tapahtunut. Siis että äidit ovat yrittäneet saattaa poikiaan miesten puolelle ihan sisälle asti. Tai jos uimisen jälkeen poikaa ei ole hetkessä kuulunut takaisin sieltä, niin äidit ovat yrittäneet lähteä itse hakemaan.
T: entinen uimahallityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako opetaa häpeämään vartaloaan? Alastomuus on luonnollista eikä sen pitäisi aiheuttaa tuollaisia estoja.
Joopa joo, miksi uimahalleissa sitten on miesten ja naisten suihkutilat ja saunat erikseen? Kaikki vaan estottomasti samoihin tiloihin, alastomuus on iloinen ja luonnollinen asia!
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä, jotka viette 12-vuotiaita poikianne naisten puolelle ole ketään miestä lähipiirissä, joka voisi viedä pojan uimahalliin? Lapsen isä, isoisä, isoveli, eno, setä, kummisetä, joku lapsen kaverin isä? Jos ei todellakaan ole ketään, niin kannattaisi selvittää, onko omalla paikkakunnalla mieskaveritoimintaa. Olisi varmaan pojastakin kiva käydä uimassa, jonkun miehen kanssa.
Niistä mieskavereista on valtava pula,enkä ihmettele yhtään että harvoja kiinnostaa.
Mun poika oli 6v. yksin miesten pukkarissa. Ei tarvitse tyttöjen nolostua.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos poika identifioi itsensä tytöksi? Oletteko suvaitsemattomia tai transfobisia?
Olen mies joka identifoi itsensä naiseksi ja olen käynyt jo 4 vuotta naisten puolella uimahallissa. Pitkät hiukset, mutta ei partaa, koska ajan päivittäin kasvot. Leikkausta ei ole vielä suoritettu.
On joitakin tapauksia kun joku vanhempi nainen on käynyt huutamaan ja minä kehoitan soittamaan poliisin paikalle jos on ongelma. Teen nimittäin silloin rikosilmoituksen syrjimisestä.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Miten poikasi pärjää miesten puolella, kun käyvät liikuntatunnilla uimahallissa?
Pojille on hyvä näyttää miltä nainen näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tai kannattaisiko lähes murrosikäiset pojat opettaa jo pikkuhiljaa peseytymään ilman äitiä.
Olen käynyt viimeisen vuoden aikana kahdessa eri ketjun kylpylässä. Näissä molemmissa sääntö, että kouluikäiset lapset menevät sukupuolensa mukaiseen pukutilaan. En sitten tiedä, miten tuota valvotaan. Ihan fiksulta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos poika identifioi itsensä tytöksi? Oletteko suvaitsemattomia tai transfobisia?
Olen mies joka identifoi itsensä naiseksi ja olen käynyt jo 4 vuotta naisten puolella uimahallissa. Pitkät hiukset, mutta ei partaa, koska ajan päivittäin kasvot. Leikkausta ei ole vielä suoritettu.
On joitakin tapauksia kun joku vanhempi nainen on käynyt huutamaan ja minä kehoitan soittamaan poliisin paikalle jos on ongelma. Teen nimittäin silloin rikosilmoituksen syrjimisestä.
Voimaa sulle! Älä koskaan anna kenenkään päättää kuka sinä olet tai syrjiä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n olisi silloin pitänyt mainita asiasta. Siinä tapauksessa transtyttö käyttäisi tyttöjen kokouimapukua ja toimisi huomaamattomasti, tai sitten jättäisi käymättä uimahallissa, kuten useimmat transtytöt valitettavasti joutuvat tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei sitten kaikki miehet ja naiset voi käyttää samoja tiloja?
Miksi pitää olla erikseen naisten ja miesten puolet?
Niin...
Niin miksi pitää? Ei minun puolestani tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kannattaisiko lähes murrosikäiset pojat opettaa jo pikkuhiljaa peseytymään ilman äitiä.
Tietysti mutta kaikki kasvavat eri tahtiin.
Uskon, että tuo 12 vuotias ADHD juttu on ihan pelkkä provo. Käy säännöllisesti uimassa, enkä ole kuin kerran nähnyt isomman pojan äitinsä mukana. Pojasta näki, että hän oli erityishuollettava.
Todella ihmettelen, miten 12-vuotias suostuu menemään naisten puolelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene miesten puolelle pojan kanssa? Ai etkö halua että miehet katsovat alastonta vartaloasi? Niinpä niin.
Saavatko naiset erektion nähdessään 12-vuotiaan pojan alasti? Entä monet miehet nähdessään aikuisen naisen alasti?
Tuollaisesta kannattaa sanoa uimahallin työntekijöille, jospa vaikka kiristäisivät valvontaa. Suurimmassa osassa halleista kouluikäisten pitää mennä sukupuolen mukaiseen puku- ja peseytymistilaan.
On ikävää jos jollain on ikätasoaan jäljessä oleva lapsi, joka ei pärjää yksin, mutta se ei ole muiden vika. Mitä jos joku tuo 25-vuotiaan kehitysvammaisen pojan naisten puolelle, koska tämä ei osaa toimia yksin. Olisiko sekin ok?
Toki sekin kannattaa muistaa, että lapset ovat hyvin eri kokoisia. Ystävälläni on 6-vuotias eskarilainen joka on lähes 140cm pitkä eli ollut jo pari vuotta ihan koululaisen kokoinen.
Mitäpä naiset jos ette vaan veis sitä kersaanne uimaan, jos ette saa järjestettyä sille miespuoleista kaveria tai isää miesten suihkutiloihin???
Uimahallissa käyminen ei olle mikään ihmisoikeus.