Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot pojat uimahallissa naisten puolella

Vierailija
26.05.2019 |

Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.

Kommentit (622)

1/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jo ekaluokkalainen voi mennä yksin pukuhuoneeseen/suihkutiloihin. Jos hän on käynyt uimahalleissa jo aiemmin, kyllä hän osaa siellä toimia ilman aikuista. Ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
2/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Jos kouluikäinen lapsi ei pärjää yksin miesten puolella, niin kotia opettelemaan yksin peseytymistä tai sinne uimaan mennään vain isän, veljen, papan tmv kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Vierailija
4/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Tällaisten takia jouduttiin viimeksi jättää menemättä. Tyttäreni ei suostunut tulemaan koska naisten pesutiloissa rinnakkaisluokan poika.

Pitäiskö sun miettiä muitakin?

Vierailija
5/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ongelma. Minullakin lievästi kehitysvamnainen poika, joka ulkonäöltään on ihan tavallisen pojan näköinen. Ei kuitenkaan alakouluikäisenä pärjännyt itse pesuilla ja pukuhuoneessa. Eipä tullut paljon uimahallissa häntä käytettyä.

Kerran kävimme kylpylässä, jossa oli myös unisex-sauna ja perhepukuhuoneet. Oli silloin pelastus, vaikka muuten en vieraiden miesten kanssa saunomista harrasta enkä siitä pidä.

Vierailija
6/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko edes yrittänyt?. ADHD ei ole kuitenkaan kovin vakava "häiriö", tässä tuo kehitys vastaa vain paria vuotta nuoremman osaamista. Siellä naisten puolella on kuitenkin jo saanut nähdä miten toimitaan. Monesti äiti jännittää uusia asioita enemmän kuin lapsi itse. Tuon ikäinen on jo teini ja todella alkaa olla jo noloa hänelle itselleen. Joku harrastus missä käy yksin avuksi tuon omatoimisuuden kannalta olisi hyvä. Toimintaterapeutti ehdottomasti tohon arjen ongelmiin avuksi. Tee kuvaohjeet vaikka avuksi, jos lapsi unohtaa mitä on tekemässä. Lapsen kanssa voi sopia että ei jäädä yksin saunomaan, vaa vaatteet kaappiin, avain, uikkarit ja pyyhe mukaan, suihku, uikkarit päälle ja pukkarin ovelle odottaa, että tuut hakemaan altaalle (ei mitään arvokasta, avaimia tai puhelimia lapselle kaappiin mukaan), takaisin tullessa ei mitään shampoota ja muuta tarvita, pikainen suihku ja pukemaan ja taas odottaa sua sinne pukkarin ulkopuolelle.

Vierailija
7/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma. Minullakin lievästi kehitysvamnainen poika, joka ulkonäöltään on ihan tavallisen pojan näköinen. Ei kuitenkaan alakouluikäisenä pärjännyt itse pesuilla ja pukuhuoneessa. Eipä tullut paljon uimahallissa häntä käytettyä.

Kerran kävimme kylpylässä, jossa oli myös unisex-sauna ja perhepukuhuoneet. Oli silloin pelastus, vaikka muuten en vieraiden miesten kanssa saunomista harrasta enkä siitä pidä.

Mites muut naiset ja tytöt, varmasti pitävät alasti olemisesta poikasi edessä?

Vierailija
8/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten takia jouduttiin viimeksi jättää menemättä. Tyttäreni ei suostunut tulemaan koska naisten pesutiloissa rinnakkaisluokan poika.

Mitä tyttäresi oikein sitten pelkäsi?

Vierailija
9/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 45-vuotias nainen jolla on adhd, ja kävin jo 8-vuotiaana uimahallissa ilman vanhempiani. Ja jos olisin ollut liikkeellä vaikkapa isäni kanssa, niin en todellakaan olisi mennyt miesten puolelle koska adhd 😳

Vierailija
10/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on yksinkertainen ratkaisu. Uimahalleissa pitäisi olla ikärajana ehdoton sääntö, että kouluikäiset eivät enää saa tulla vastakkaisen sukupuolen peseytymistiloihin. Silloin ei näitä ajattelemattomien vanhempien vapaampia ikätulkintoja tarvitse pelätä. Jokainen saunokoon kotonaan miten haluaa, mutta uimahallissa yli 7 vuotiaat omille puolilleen.

Vierailija
11/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän pelännyt. On alkanut jo rinnat kasvamaan ja vähän karvoitustakin tulemaan. Oma muuttuva keho jota ei halua poikien näkevän.

Vierailija
12/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on yksinkertainen ratkaisu. Uimahalleissa pitäisi olla ikärajana ehdoton sääntö, että kouluikäiset eivät enää saa tulla vastakkaisen sukupuolen peseytymistiloihin. Silloin ei näitä ajattelemattomien vanhempien vapaampia ikätulkintoja tarvitse pelätä. Jokainen saunokoon kotonaan miten haluaa, mutta uimahallissa yli 7 vuotiaat omille puolilleen.

Kyllä se suurimmassa osassa uimahalleja onkin tuo sääntö, ja sitä myös ehdottomasti valvotaan. Joissakin paikoissa tuntuu sitten lipsuvan vähän enemmänkin.

Vierailija
13/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako opetaa häpeämään vartaloaan? Alastomuus on luonnollista eikä sen pitäisi aiheuttaa tuollaisia estoja.

Vierailija
14/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän pelännyt. On alkanut jo rinnat kasvamaan ja vähän karvoitustakin tulemaan. Oma muuttuva keho jota ei halua poikien näkevän.

Jaa.

Vierailija
15/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä "ei enää kouluikäisiä" -sääntö pitäisi olla. ihme ettei ole, jotain lapsiperheiden paapomista?

Vierailija
16/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mene miesten puolelle pojan kanssa? Ai etkö halua että miehet katsovat alastonta vartaloasi? Niinpä niin.

Vierailija
17/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku palstamammat pelkää, että siellä miesten puolella joku vois vaikka vetää hanskaan samalla kun lapsi on suihkussa.

Sen verran suomalaisillakin on yhteisöllisyyttä, että tuolla tavalla toimiva mies saisi turpaansa saman tien, tilanteeseen puututtaisiin todellakin ihan jo sen lapsen takia, ja ilmankin sitä.

Vierailija
18/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä, jotka viette 12-vuotiaita poikianne naisten puolelle ole ketään miestä lähipiirissä, joka voisi viedä pojan uimahalliin? Lapsen isä, isoisä, isoveli, eno, setä, kummisetä, joku lapsen kaverin isä? Jos ei todellakaan ole ketään, niin kannattaisi selvittää, onko omalla paikkakunnalla mieskaveritoimintaa. Olisi varmaan pojastakin kiva käydä uimassa, jonkun miehen kanssa.

Vierailija
19/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri tulossa sanomaan että tällaiset äidit ne ovat oikein herran lahjoja.Oletat siis että ainoa ongelma tässä on se että poika "ei tule toimeen" miesten puolella?

Vierailija
20/622 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos poika identifioi itsensä tytöksi? Oletteko suvaitsemattomia tai transfobisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme