Isot pojat uimahallissa naisten puolella
Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos poika identifioi itsensä tytöksi? Oletteko suvaitsemattomia tai transfobisia?
Ap:n olisi silloin pitänyt mainita asiasta. Siinä tapauksessa transtyttö käyttäisi tyttöjen kokouimapukua ja toimisi huomaamattomasti, tai sitten jättäisi käymättä uimahallissa, kuten useimmat transtytöt valitettavasti joutuvat tekemään.
Transtytönkö ei tarvitse peseytyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Miksi et mene miesten puolelle pojan kanssa? Ai etkö halua että miehet katsovat alastonta vartaloasi? Niinpä niin.
Heh! Usko tai älä, niin myös tätä on tapahtunut. Siis että äidit ovat yrittäneet saattaa poikiaan miesten puolelle ihan sisälle asti. Tai jos uimisen jälkeen poikaa ei ole hetkessä kuulunut takaisin sieltä, niin äidit ovat yrittäneet lähteä itse hakemaan.
T: entinen uimahallityöntekijä
Sama meno kuin lasten urheiluharrastuksissa. Äidit tunkevat väkisin sinne poikien pukuhuonetiloihin ja sitten saavat slaagin jos heiltä kielletään se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Tällaisten takia jouduttiin viimeksi jättää menemättä. Tyttäreni ei suostunut tulemaan koska naisten pesutiloissa rinnakkaisluokan poika.
Pitäiskö sun miettiä muitakin?
Minä opetan lapseni ihan surutta kiusaamaan tuollaisia. Voi sitten koulussa levittää juttua, että tämä poika on niin vauva ettei pärjää yksin suihkussa, äidin kanssa pitää käydä. Ehkei enää toiste tarvitse naisten puolella törmätä häneen, jos vaikka poika itse tajuaisi kieltäytyä menemästä naisten puolelle..
Nythän on myös näitä perhepukuhuoneita, joihin voi mennä sukupuolesta riippumatta. Saisi olla useammassakin paikassa niin loppuisi tämä ihmettely.
Nythän on myös näitä perhepukuhuoneita, joihin voi mennä sukupuolesta riippumatta. Saisi olla useammassakin paikassa niin loppuisi tämä ihmettely.
Itsekin kannatan sitä, että kouluikäiset lapset menevät peseytymään oman sukupuolensa puolelle. 12-vuotias poika naisten puolella, oli sitten kuinka adhd tahansa, on epäkunnioittavaa ja epämiellyttävää naisia ja varsinkin nuoria tyttöjä kohtaan. Epäilen myös, että kukaan isä veisi 12-vuotiasta adhd -tytärtään miesten puolelle saunaan.
Tulee aika kalliiksi tehdä kaikille sukupuolille omat pukuhuoneet. Kukaan ei tietääkseni ole oikeutettu automaattisesti pitämään pojaksi syntynyttä henkilöä poikana. Tämä maailma tosiaan on menossa kohti tuhoa, jos ihmisen oikeus omaan sukupuoleensa on vuonna 2019 näin impivaaralaisella tasolla. Tulkaa ulos kuplistanne ja suvaitkaa muitakin kuin itseänne.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä kotona peseytymishommat hoidetaan? Oletko aina mukana suihkussa ja peset hänet.
Miten hän pärjää koulussa urheilutunnilla tai jos sattuu vessahätä?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on täysin väärin tyttöjä kohtaan! Toki ymmärrän, että erityislapsi ei yksin pärjää, mutta joku muu ratkaisu pitää olla. Saman ikäisillä tytöillä on jo esim kuukautiset monella ja todella väärin joutua 12v pojan eteen alasti!!!
Entä jos koko perhe lähtee kylpylään tai uimahalliin? Kerran kysyttiin että meneekö poika äidin kanssa naisten puolelle. Käsittämätöntä jos kerran isäkin on mukana!
Ulkomailla olin kerran uimahallissa, jossa kaikki pukeutuivat yksityiskopeissa, suihkutiloissa oli samoin lukolliset kopit. Kaikki samoissa tiloissa eikä tarvinnut pohtia näitäkään asioita. Tosin tämä varmasti oli siksi, että monissa maissa ei haluta olla alasti edes samaa sukupuolta olevan kanssa mutta nämä kopit ratkaisisivat perheidenkin ongelmat.
Varmaan pitäisi olla joku 'kolmaslinja,' uimahalliin näitä erityislapsia varten, jotka eivät pärjää oman sukupuolensa puolella vielä kouluiässä. Sama linja toimisi myös heille, joille oma kokemus sukupuolesta on eri kuin biologinen sukupuoli ja siksi vaikea mennä pukuhuoneeseen. Pari kärpästä yhdellä iskulla.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kannatan sitä, että kouluikäiset lapset menevät peseytymään oman sukupuolensa puolelle. 12-vuotias poika naisten puolella, oli sitten kuinka adhd tahansa, on epäkunnioittavaa ja epämiellyttävää naisia ja varsinkin nuoria tyttöjä kohtaan. Epäilen myös, että kukaan isä veisi 12-vuotiasta adhd -tytärtään miesten puolelle saunaan.
Juuri näin. Ymmärrän kyllä, etteivät erityislapset kouluikäisinä pärjää yksin uimahallissa, mutta muu ratkaisu pitää olla. Tästä kärsivät herkässä iässä olevat tytöt! Todella väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos poika identifioi itsensä tytöksi? Oletteko suvaitsemattomia tai transfobisia?
Olen mies joka identifoi itsensä naiseksi ja olen käynyt jo 4 vuotta naisten puolella uimahallissa. Pitkät hiukset, mutta ei partaa, koska ajan päivittäin kasvot. Leikkausta ei ole vielä suoritettu.
On joitakin tapauksia kun joku vanhempi nainen on käynyt huutamaan ja minä kehoitan soittamaan poliisin paikalle jos on ongelma. Teen nimittäin silloin rikosilmoituksen syrjimisestä.
Tuosta voi tehdä ilmoituksen seksuaalisena häirintänä, kun et mene sinne mikä oikea sukupuolesi on vaan naisten puolella stalkkaat muita. Ihme pervo pysy pois uimahallista.
Sinähän se päätät minun sukupuoleni. Olen nainen piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako opetaa häpeämään vartaloaan? Alastomuus on luonnollista eikä sen pitäisi aiheuttaa tuollaisia estoja.
Tai kannattaisiko lähes murrosikäiset pojat opettaa jo pikkuhiljaa peseytymään ilman äitiä.
Tietysti mutta kaikki kasvavat eri tahtiin.
Kyllä kasvavat eri tahtiin ja oikeudet ovat hyvin kehittyneellä 10v tytölläkin. Ei tarvitse joutua alasti hitaasti kehittyvän äidin pojan eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako opetaa häpeämään vartaloaan? Alastomuus on luonnollista eikä sen pitäisi aiheuttaa tuollaisia estoja.
Halusitko itse näyttäytyä murrosikäisenä alasti saman ikäisille pojille? Ymmärräthän, että kaikki eivät halua ja siihen ei pidä ketään pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitäisi olla joku 'kolmaslinja,' uimahalliin näitä erityislapsia varten, jotka eivät pärjää oman sukupuolensa puolella vielä kouluiässä. Sama linja toimisi myös heille, joille oma kokemus sukupuolesta on eri kuin biologinen sukupuoli ja siksi vaikea mennä pukuhuoneeseen. Pari kärpästä yhdellä iskulla.
Oma veikkaus on että nämä yli-ikäisiä poikia naisten puolelle tuovat äidit tunkevat silti edelleen naisten puolelle. Valittavat etteivät voi mennä "kolmannelle linjalle" kun siellä on miehiä ja kaikkia transuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene miesten puolelle pojan kanssa? Ai etkö halua että miehet katsovat alastonta vartaloasi? Niinpä niin.
Heh! Usko tai älä, niin myös tätä on tapahtunut. Siis että äidit ovat yrittäneet saattaa poikiaan miesten puolelle ihan sisälle asti. Tai jos uimisen jälkeen poikaa ei ole hetkessä kuulunut takaisin sieltä, niin äidit ovat yrittäneet lähteä itse hakemaan.
T: entinen uimahallityöntekijä
Sama meno kuin lasten urheiluharrastuksissa. Äidit tunkevat väkisin sinne poikien pukuhuonetiloihin ja sitten saavat slaagin jos heiltä kielletään se.
Jep, jääkiekossa tämä on oikea ongelma.
Mikä tämän provon motiivi on? Ilmeisesti adhd-ihmisten pilkkaaminen. 12v adhd-lapsi ei ole noin vähä-älyinen ja kehittymätön kuin yrität väittää. Eikä heitä kyllä kukaan vie uimahallissa naisten puolelle. Todella vaikea uskoa että edes pääsisivät, vaikka sääntöjä tulkittaisiinkin vähän löyhästi.