Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot pojat uimahallissa naisten puolella

Vierailija
26.05.2019 |

Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.

Kommentit (622)

Vierailija
541/622 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mun mielestä jo ekaluokkalainen voi mennä yksin pukuhuoneeseen/suihkutiloihin. Jos hän on käynyt uimahalleissa jo aiemmin, kyllä hän osaa siellä toimia ilman aikuista. Ei se niin vaikeaa ole.

Varmasti osaa, mutta entäs sitten, jos yksinäinen lapsi joutuu jonkun pedofiilin kynsiin?

Tai sitten äiti on itse pedofiili.

Vierailija
542/622 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8-vuotias poika ei halua mennä yksin miesten puolelle, niin että eipä käydä juuri uimassa nykyään. Silloin käytiin enemmän, kun poika pääsi kanssani samaan pukkariin. Kesä on siunaus, kun esim. uimaloihin voi mennä tarvitsematta käyttää pukuhuoneita. Suihkut on altailla eikä vaatteita tarvitse juuri vaihtaa.

Harmillista tämä on siksi, että poika ui selvästi huonommin kuin isosiskonsa vastaavassa iässä. Ihan vaan siksi, että ei olla voitu käydä uimassa samalla tavalla kuin tytön kanssa. Isä ei voi ihosairautensa takia uida klooratussa vedessä, joten isän kanssa ei uimahallille mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/622 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-aste ikäisillä ihan sama kummalla puolella käy. Jos jotain asia kiristää niin se niiden ongelma

Vierailija
544/622 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tasan ole!

Vierailija
545/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poika ihan itse ilmoitti koulun alkaessa, ettei tule enää naisten puolelle. Ja meni myös miesten puolelle. Olihan siinä alussa pientä sähläystä, mutta kyllä tuo oppi. Nyt on 11v. ja homma hoituu todella hyvin. Sovittiin tietty paikka hallissa, jossa ensin tuleva odottaa muita. Ja sopimus piti, poika löytyi aina sovitusta paikasta. Sitten jatkettiin yhdessä altaille. Äidinkin pitää vaan luottaa lapseen ja antaa opetella. Ei ne opi jos aina on äiti paikalla neuvomassa ja käskemässä. Muutama kerta yksin ja homma alkaa pelittää.

Siis tätä minäkin mietin. Kun sanotaan, että pitää vuosikaudet opetella opetella ja opetella ja ilman äitiä ei pärjää. Täälläkin joku heitti, että joo osaahan se minun kanssa, mutta osaako yksin? No mistäs sen tietää ennen kuin kokeilee! Aina joskus pitää ottaa se ensimmäinen askel. Voihan sitä vaikka sinne teini-ikäänkin odotella, mutta ensimmäinen kerta se silloinkin on. Mitä niin kamalaa pesutiloissa muutenkaan voi tapahtua kun ei "pärjää"? Ei mitään kovin vakavaa, väittäisin. Ja älkää edes puhuko mistään setämiehen sylittelyistä. Hyvin marginaalinen ongelma tuollaisessa tilanteessa ja joka voi tapahtua ihan missä tahansa muuallakin, kun selkänne käännätte.

Riisuu puolet vaatteistaan ja lähtee samaan suuntaan mistä tuli ja ulko-ovesta ulos. Tuli näin ekaksi mieleen.

Et voi olla tosissasi. Voiko noin tyhmiä pentuja olla olemassakaan?

No, ehkäpä niitä sitten nykyään on. Mutta jos tuollainen on mahdollista, ja jos tuota jopa tapahtuu, niin ei kannata estellä tuollaista eikä suojella pentua itseltään. Parempi vain onkin, jos tuollainen katoaa jonnekin korpeen ja poistuu luonnollisen poistuman kautta muonavahvuudesta.

Miksi tuollaisia kaikenlaisia ihan hulluja epäyksilöitä täytyy yrittää väkisin pitää hengissä, kun niistä ei kuitenkaan ikinä tule mitään?

Ja miksi tuollaisia on nykyään niin ilmeisen paljonkin vielä – ainakin tästä ja muutamasta muusta keskustelusta päätellen, olettaen, että te siis puhutte (kirjoitatte) totta?

Minä olin pikkulapsi (se alle kouluikäinen päivähoito-, - huomio, ei "eskari-" ikäinen) 1970-luvulla ja pikkukoululainen 1980-luvulla (alkupuolella), eikä silloin kukaan ollut noin pölö, vaikka kävin kohtalaisen isoja kouluja Suomen olosuhteitten ja väentiheyden mukaan, ja vaikka tuttavaperheillä oli suunnilleen samanikäisiä ja samansukupolvisia lapsia vielä monissa muissakin kouluissa eri puolilla maata, ja yhdellä jopa Ruotsissa. Miksi siis nykyään kakarat ovat noin stupidoja? Teettekö te niistä lapsistanne jotenkin tahallanne tuollaisia?

Vai onko tämä nykyinen elämäntapa vain jotenkin (keinotekoisesti) niin "kiirellinen", että lapsetkin tehdään aina aamuyöllä pikakelauksella juuri ja juuri ennen töihinlähtöä niin että siinä hosuessa mieheltä lipsahtaa aina vahingossa vähän virtsaa sinne sekaan kun lasta tehdään, ja silloin tulos on aina tuollainen, kuin nyt Sinunkin lapsesi, kunnianarvoisa lainaamani kirjoittaja?

Vierailija
546/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala-aste ikäisillä ihan sama kummalla puolella käy. Jos jotain asia kiristää niin se niiden ongelma

No ei nyt näinkään. Mä olen kyllä nähnyt ohjeistuksia joissa ohjataan kouluikäiset oman sukupuolen puolelle. Kyllä se ohjeiden noudattamattomuus on ihan oma ongelma.

Vierailija
547/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 8-vuotias poika ei halua mennä yksin miesten puolelle, niin että eipä käydä juuri uimassa nykyään. Silloin käytiin enemmän, kun poika pääsi kanssani samaan pukkariin. Kesä on siunaus, kun esim. uimaloihin voi mennä tarvitsematta käyttää pukuhuoneita. Suihkut on altailla eikä vaatteita tarvitse juuri vaihtaa.

Harmillista tämä on siksi, että poika ui selvästi huonommin kuin isosiskonsa vastaavassa iässä. Ihan vaan siksi, että ei olla voitu käydä uimassa samalla tavalla kuin tytön kanssa. Isä ei voi ihosairautensa takia uida klooratussa vedessä, joten isän kanssa ei uimahallille mennä.

Sairauskortti nostettu, viehättävää. Mies voisi mennä avuksi ja tueksi pukuhuoneosuuteen ja katsella uimista. Saunominen ja peseytymienkin voisi onnistua uimatta kloorivedessä. Tai mennä kuntosalille muiden uimisen ajaksi jos hallissa sellainen on. Meidän pikkukylän hallissa on.

Vierailija
548/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ulkomailla useita kertoja nudistien suosiossa olevilla rannoilla, kylpylöissä yms. ja huomannut, että alastomuudesta tulee noissa paikoissa normaali olotila, koska kaikki on alasti. Kaikki tietää miltä eri sukupuolet näyttää alasti. On käytännöllistä ja mukavaakin, kun ei tarvi pelata märkien kankaiden kanssa.

Sukupuolten erottelut omiin tiloihinsa ja niukasti strategiset paikat peittävät uikkarit vaan korostaa häpen tunteita, seksuaalisuutta ja ”kiellettyä hedelmää”. Omasta mielestä noi nudismipaikat on tuntunut erittäin leppoisilta. Tästä kulmasta aateltuna tää keskustelu tuntuu turhamaiselta. Lapset vois oppia pienestä pitäen siihen, että oma kroppa on ok, eikä sitä tarvi hävetä. Vois olla aika vapauttavaa monelle aikuisellekin. Esim. Hollannissa ja Saksassa on aika yleistä, että sukupuolet on yhdessä alasti.

Vierailija
549/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin ne lapset pärjää miesten puolella. Siellä on sen verran muitakin ihmisiä, että jos tulisi jokin ongelma, niin saa varmasti apua. Itsekin joskus autoin kaapin lukon kanssa, kun ei muksu saanut tiukkaa lukkoa auki. Ihan hysteeristä pohtia jotain hyväksikäyttöjä.

Vierailija
550/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkavat kyllä provot mennä jo legendaariselle tasolle.

Vierailija
551/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee aika yli noi pedofiilijutut. Uskallatteko päästää lastanne yksin kouluun, kirjastoon, uimarannalle tai minnekään?

Vierailija
552/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee aika yli noi pedofiilijutut. Uskallatteko päästää lastanne yksin kouluun, kirjastoon, uimarannalle tai minnekään?

No itse lapsena stadikalle mennessä kohtasin joka kerta vähintään yhden itsensäpaljastelijan. Ajat ja tavat ovat muuttuneet, mutta ihmiset ei.

Omat kokemukset vaikuttavat suhtautumuseen oman lapsen kanssa.

Vierailija
553/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja varsinkaan kotiin, missä suuri osa hyväksikäytöistä tapahtuu.

Vierailija
554/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Auttaako äiti kepesten pesemisessä? Itse olen huomannut että imasemalla saa virtsaputkenki helposti puhdistumaan.

Minkälainen ihminen on tälläisen kommentin takana? Haluaisin oikeasti tietää, koska en pysty ymmärtämään.

Tuo virtsaputken puhdistus poikalapsilta löytyy ihan legendaarisesta Martha Smithin kirjasta "Lapsen kasvatuksesta" vuoden 1973 painoksessa oli vielä mukana peräaukon putsaus vaseliiniin kastetulla sormella pyöräyttämällä, mutta uudemmista painoksista tämä on poistettu, mutta tuo virtsaputken puhdistus imaisemalla löytyy.

Vierailija
555/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin juuri muutama viikko sitten, kun äiti oli kahden lapsen kanssa suihkussa, tytön ja pojan. Poika oli jotain 5-6 varmaan eli ihan ok että oli naisten puolella, mutta sitten altaalle ilmestyikin lasten isä. Eli poika olisi hyvin voinut mennä isänsä kanssa, mutta piti tulla äidin mukaan, miksi ihmeessä?

Koska se oli mammanpoika?

Vierailija
556/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin juuri muutama viikko sitten, kun äiti oli kahden lapsen kanssa suihkussa, tytön ja pojan. Poika oli jotain 5-6 varmaan eli ihan ok että oli naisten puolella, mutta sitten altaalle ilmestyikin lasten isä. Eli poika olisi hyvin voinut mennä isänsä kanssa, mutta piti tulla äidin mukaan, miksi ihmeessä?

Koska se oli mammanpoika?

Tai isä halusi olla rauhassa, kyllä vaimo hoitaa.

Vierailija
557/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mun mielestä jo ekaluokkalainen voi mennä yksin pukuhuoneeseen/suihkutiloihin. Jos hän on käynyt uimahalleissa jo aiemmin, kyllä hän osaa siellä toimia ilman aikuista. Ei se niin vaikeaa ole.

Varmasti osaa, mutta entäs sitten, jos yksinäinen lapsi joutuu jonkun pedofiilin kynsiin?

Tai sitten äiti on itse pedofiili.

Mainittiinko tuossa kommentoimassasi viestissä lapsen tai vanhemman sukupuolta vai OLETITKO sinä sen?

Vierailija
558/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ulkomailla useita kertoja nudistien suosiossa olevilla rannoilla, kylpylöissä yms. ja huomannut, että alastomuudesta tulee noissa paikoissa normaali olotila, koska kaikki on alasti. Kaikki tietää miltä eri sukupuolet näyttää alasti. On käytännöllistä ja mukavaakin, kun ei tarvi pelata märkien kankaiden kanssa.

Sukupuolten erottelut omiin tiloihinsa ja niukasti strategiset paikat peittävät uikkarit vaan korostaa häpen tunteita, seksuaalisuutta ja ”kiellettyä hedelmää”. Omasta mielestä noi nudismipaikat on tuntunut erittäin leppoisilta. Tästä kulmasta aateltuna tää keskustelu tuntuu turhamaiselta. Lapset vois oppia pienestä pitäen siihen, että oma kroppa on ok, eikä sitä tarvi hävetä. Vois olla aika vapauttavaa monelle aikuisellekin. Esim. Hollannissa ja Saksassa on aika yleistä, että sukupuolet on yhdessä alasti.

No tietenkin nudistien suosimissa paikoissa on leppossa, koska sinne hakeutuu juuri määrätyt ihmiset ja muut jäävät kotiin. Mutta pitääkö kaikkien uimapaikkojen olla vain ja pelkästään nudistihenkisille? Miksei voida tehdä paikkoja myös heille jotka eivät halua olla alasti eivätkä edes halua muuttua muuksi? Mikä tarve on saada kaikki alasti? Miksen minä saa ole uimapuku päällä ja sinä otat pois jos haluat omasi? Kroppa on ok ja sen peittäminenkin on ok. Se on minusta vapauttavaa, kun en joudu miettimään katsovatko muut vai ei. Päätän itse mitä näkyy ja mitä ei. Miksi tämä oikeus olla puettuna halutaan kieltää, jos haluaa uida?

Vierailija
559/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin nudistien suosimissa paikoissa on leppossa, koska sinne hakeutuu juuri määrätyt ihmiset ja muut jäävät kotiin. Mutta pitääkö kaikkien uimapaikkojen olla vain ja pelkästään nudistihenkisille? Miksei voida tehdä paikkoja myös heille jotka eivät halua olla alasti eivätkä edes halua muuttua muuksi? Mikä tarve on saada kaikki alasti? Miksen minä saa ole uimapuku päällä ja sinä otat pois jos haluat omasi? Kroppa on ok ja sen peittäminenkin on ok. Se on minusta vapauttavaa, kun en joudu miettimään katsovatko muut vai ei. Päätän itse mitä näkyy ja mitä ei. Miksi tämä oikeus olla puettuna halutaan kieltää, jos haluaa uida?

Mitä sinä haluat salata?

Vierailija
560/622 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.

Auttaako äiti kepesten pesemisessä? Itse olen huomannut että imasemalla saa virtsaputkenki helposti puhdistumaan.

Minkälainen ihminen on tälläisen kommentin takana? Haluaisin oikeasti tietää, koska en pysty ymmärtämään.

Tuo virtsaputken puhdistus poikalapsilta löytyy ihan legendaarisesta Martha Smithin kirjasta "Lapsen kasvatuksesta" vuoden 1973 painoksessa oli vielä mukana peräaukon putsaus vaseliiniin kastetulla sormella pyöräyttämällä, mutta uudemmista painoksista tämä on poistettu, mutta tuo virtsaputken puhdistus imaisemalla löytyy.

Meinaatko tosissasi että joku uskoo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi