Isot pojat uimahallissa naisten puolella
Tiedän, että on kestoaihe, mutta silti jaksaa ihmetyttää... Tänään olin tyttöjeni kanssa Leppävaaran maauimalassa ja eiköhän siellä ollut suihkuhuoneessa joku äiti noin kolmasluokkalaisen pojan kanssa. Poika oli itse visusti uimahousut jalassa ja sen näköinen, että hävettää olla alastomien naisten ja tyttöjen keskellä.
Oikeesti, älkää tuoko kouluikäisiä poikianne naisten puolelle.
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu: pojalle laput silmille? Ei pitäisi ketään haitata?
Tämä
Kaikki ei halua nähdä sitä pikkupoikaa siellä.
Juu ei varmasti, etenkään nämä miesten vihaajat... Se pikkupojan näkeminenkin se olikin suurin ongelma!
No en minä halua nähdä 5-vuotiasta poikaa alasti vieressä suihkussa. Sinä ehkä nautit siitä, minä en.
Mä en halua nähdä ketään alasti vieressä suihkussa. Siedän silti uimahallin suihkussa muut. Suihkussa käyminen muiden ihmisten kanssa on harmillinen, mutta pakollinen osa uimaharrastusta.
Aivan ja tähän pitäisi saada muutos. Suomessa on vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka eivät halua näyttäytyä muille alasti eivätkä he halua nähdä muita alasti, mutta silti tätä typerää käytäntöä ylläpidetään viimeiseen asti, vaikka se olisi täysin ratkaistavissa oleva asia. Jotenkin näiden nakupellejen tarve saada olla alasti ja saada muutkin alasti heidän eteensä menee kaiken edelle. Minä menen uimaan, en olemaan yleisissä tiloissa alasti, mutta minut pakotetaan siihen.
Tänä vuonna ajoin lopettaa uimahallissa nakuna liikkumisen ja pitää aina uimapukua tai pyyhettä päälläni. Nakuilukulttuuriin pitää saada muutos. Silloin tämä ap:nkin ongelma poistuu.Tai sitten ihmisten pitäisi olla enempi keskenään alasti, ettei se ilman vaatteita oleminen olisi noin iso ongelma. Ei kai se alasti kekkalointi ole kuitenkaan se pääpointti uimahallissa käymisessä. Tai ainakaan pitäisi olla...
Ei tosiaankaan pidä lisätä tätä ennemmän alasti olemista. Heille jotka haluavat olla uimapukupäällä aina yleisissä tiloissa tulisi se sallia. Emme tarvitse siedätyshoitoa vaan luvan olla puettuna, jos siltä tuntuu. Onhan se nyt hirveää kun tytöt ja naiset laitettaneen riisutumman alasti ja olemaan alasti muiden ( sekä naisten, että miespuolisten) edessä vaikkeivät he sitä itse halua tai heiltä viedään mahdollisuus uintiin tai heidät saatetaan jopa pakottaa siihen jonkun aikuisen tahosta, koska heidät pakotetaan uimahalliin.
Joudummeko siedättämään ihmisiä, jotta he kykenevät olemaan vaatteet päällä? Emme, koska se on luonnollisempaa. Miksi ihmeessä pitäisi sitten alkaa siedättämään ihmisiä alastomuuteen?
Meidän uimahalliin on nyt tullut sellainen privaattisuihkukoppi. Sinne voi mennä ne, ketkä eivät halua näyttäytyä alasti.
Vierailija kirjoitti:
Meidän uimahalliin on nyt tullut sellainen privaattisuihkukoppi. Sinne voi mennä ne, ketkä eivät halua näyttäytyä alasti.
Tarvittaisiin myös pukukoppi, jonne meno ei olisi naisten eikä miesten puolelta. Mitä hyötyä siitä muuten olisi. Hyvä, että tulee puheenvuoroja yleistä alastomuuspakkoa vastaan.
Tämä on kyllä sairain ketju pitkään aikaan.
Miksi pitää peseytyä ilman uimapukua? Mikä kohta kehosta pestään joka ei vedellä huuhtelemalla pesydy myös uimapuvun läpi? Kukaan ei uimahallissa julkisesti alapäätään Hinkkaa varsinkaan saippualla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ennenkuulumatonta jos koulussa vietäisi oppilaat samoihin pukeutumistiloihin. Ei edes ekaluokkalaisia voi laittaa näkemään toisiaan alasti. Ei ei ei.
Esikoulussa täytyy mennä poikien ja tyttöjen yhdessä alasti suihkuun. Poikani on ihan loppuvuodesta syntynyt, mutta koki sen silloin jo 5-6 -vuotiaana todella vastenmieliseksi. Koska hän on loppuvuodesta syntynyt, niin tuli myös hieman kysymykseksi mahdollinen koulun aloituksen lykkääminen vuodella. Tuo ajatus siitä että pitäisi eskari käydä uudelleen kyllä sammutti äkkiä nuo ajatukset.
Olin ihan järkyttynyt näistä jutuista, että MIKSI ja MISSÄ tilanteessa tämmöistä eskarissa tapahtuu? Sitten muistin, että eipä meilläkään suotu eskarissa vessa rauhaa lapsille. Oli sellainen yksi isompi vessa missä monta pikku pönttöä, eikä lukkoa ollut tai sitä ei saanut käyttää. Siinä sitten muiden katsellessa piti asioida, vaikka apua ei tarvinnutkaan. Minä en tykännyt siitä yhtään ja riisuin housut suunnilleen siinä vaiheessa kun istahdin pöntölle ja eiköhän monet tädit "valittanut" että REILUSTI vaan housut alas ja SITTEN pöntölle! Ööö, no en halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ennenkuulumatonta jos koulussa vietäisi oppilaat samoihin pukeutumistiloihin. Ei edes ekaluokkalaisia voi laittaa näkemään toisiaan alasti. Ei ei ei.
Lasten koulussa eskaritoli kaikki naisten puolella ja tyttären ollessa ekalla luokalla sama homma. Tytär ei sitten halunnut tästä syystä lähteä. Oli itse kysynyt opettajalta asiasta ja minun suostumuksella sai jäädä koululle toisen luokan kanssa tekemään tehtäviä.
Pojan ollessa ekalla olivat saaneet pari miestä uimareissulle mukaan ja pojat olivat heidän kanssaan miesten puolella.Miten nykyään voi olla edes mahdollista viedä tyttöjä ja poikia samaan pukkariin? Kävin koulun 90-luvulla ja meillä oli tytöt ja pojat uintireissuilla erikseen. Olen luullut sitä tavalliseksi käytännöksi, mutta ehkä se johtuikin sitten siitä, että rinnakkaisluokan opettaja oli mies.
Itsekin pidin ratkaisua erittäin kyseenalaisena. Tyttären luokkien uimareissuista oppineena kyselin heti, kun reissusta tiedotettiin, että onko pojat miesten puolella. Opettaja sanoi, että jos saavat kaksi miestä reissuun mukaan niin pojat menevät miesten puolelle, muutoin kaikki naisten puolella. Onneksi miehiä matkaan löytyi, sillä poikani ei olisi suostunut menemään naisten puolelle. Julkisissa vessoissakin omasta halustaan käynyt yksin miesten puolella 5 vuotiaasta asti.
Minusta tällaisen ei pitäisi missään nimessa olla edes vaihtoehto. Jos ei saada, niin sitten ei mennä ollenkaan uimaan.
Entäs siivoojat sitten? Naissiivojat tunkevat ainakin miesten puolelle ihan surutta. Mihin tästä voi valittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoulussa täytyy mennä poikien ja tyttöjen yhdessä alasti suihkuun. Poikani on ihan loppuvuodesta syntynyt, mutta koki sen silloin jo 5-6 -vuotiaana todella vastenmieliseksi. Koska hän on loppuvuodesta syntynyt, niin tuli myös hieman kysymykseksi mahdollinen koulun aloituksen lykkääminen vuodella. Tuo ajatus siitä että pitäisi eskari käydä uudelleen kyllä sammutti äkkiä nuo ajatukset.
Olin ihan järkyttynyt näistä jutuista, että MIKSI ja MISSÄ tilanteessa tämmöistä eskarissa tapahtuu? Sitten muistin, että eipä meilläkään suotu eskarissa vessa rauhaa lapsille. Oli sellainen yksi isompi vessa missä monta pikku pönttöä, eikä lukkoa ollut tai sitä ei saanut käyttää. Siinä sitten muiden katsellessa piti asioida, vaikka apua ei tarvinnutkaan. Minä en tykännyt siitä yhtään ja riisuin housut suunnilleen siinä vaiheessa kun istahdin pöntölle ja eiköhän monet tädit "valittanut" että REILUSTI vaan housut alas ja SITTEN pöntölle! Ööö, no en halua?
Tästä pitää puhua enemmän, koska miksi ihmeessä ihmisten on pakosta näytettävä intiimialueensa muille? Sen ei pitäisi olla vaatimus uimahalliin pääsemiseksi. Pääset sisään jos näytät sukupuolielimesi ensin!?
Ja nyt sitten tarhoissa vaaditaan, että ensin esittelet tarhatädeille ja leikkikavereillesi alapääsi ja sitten vasta voit käydä tarpeillasi.
Vierailija kirjoitti:
Entäs siivoojat sitten? Naissiivojat tunkevat ainakin miesten puolelle ihan surutta. Mihin tästä voi valittaa?
Tämäkään ei olisi ongelma, jos miehet halutessaan saavat pitää uimahousut jalassa puku ja suihkutiloissa.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Asia pitää hoitaa muutoin. Hommata joku aikuinen mieskaveri jos lapsen isä ei ole kuvioissa mutta ei enää naisten puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää peseytyä ilman uimapukua? Mikä kohta kehosta pestään joka ei vedellä huuhtelemalla pesydy myös uimapuvun läpi? Kukaan ei uimahallissa julkisesti alapäätään Hinkkaa varsinkaan saippualla...
Mä olen nähnyt uimahallissa, kun kypsempänä ikään ehtinyt rouva nosti jalkansa seinää vasten ja pesi jalkovälinsä juuriharjalla. Pesi itsensä juuriharjalla päätä lukuunottamatta. Olen myös nähnyt pariin otteeseen, kun nuori nainen sheivaa alapäätä täysin estoitta uimahallin suihkussa. Eli kyllä näitä ylisuorittajialöytyy, kuten niitäkin, jotka kehtaavat itsensä pestä ihan normaalisti. Ja näitä, jotka eivät kehtaa siveellisyyksissään pestä itseään.
Aloitus: puhutaan n 12-vuotiaista. Eskaloituisi siihen, että edes eskari-ikäisiä poikia ei saisi tuoda naisten pukkariin.
Täällä ainakin on hankalat ovet pukuhuoneissa. Monet aikuisetkin ovat niiden kanssa pulassa, mutta kyllä pieni eskari niistä selviää? 6-vuotias on oikeasti aika pieni vielä. Vähän järkeä peliin nyt.
Vierailija kirjoitti:
No niistä voi valittaa uimahallin ylläpitäjälle, eli yleensä kunnalle. Varaudu silti siihen että ovat hyvin haluttomia vastaamaan ja mahdollinen vastauskin on luonteeltaan hyvin ylimielinen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne minua ole vielä ikinä häirinneet. Ainoastaan kerran huomasin yhden siivoojan vilkuilevan vaivihkaa miesten munia mutta eipä sekään minua häirinnyt.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu ihan lapsesta. Minulla 12v poika jolla on adhd ja ei pärjää yksikseen miesten puolella niin otan mukaan naisten puolelle. Ja ihan ilman uimahousuja on ja peseytyy kunnolla.
Jos liki yläkoululainen poika ei pärjää yksin miesten puolella, niin sitten ei mennä uimaan. Niillä 12v. tytöillä on oikeus mennä uimaan ilman että heitä sieltä katselee murkkuikäinen poika. Se on naisten puoli ja sieltä häipyy ne jotka ei sinne kuulu eli teinipojat ja miehet. Naisten ja tyttöjen ei kuulu väistää, ei vaikka olis millainen erikoislapsi. Te järkkäätte itse sille pojalle miehen kaveriksi. Tai sitten ette mene uimahalliin. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko muillekin sellainen olo, että poika, joka ei pärjää kouluikäisenä pukuhuoneessa ilman äitiä - ja poika jolla ei ole lähipiirissä ketään miestä saatavissa apuun jotenkin korreloivat?
Ongelmanhan on se, että on yli-ikäisiä poikia, jotka eivät pärjää ilman vanhempaa pukuhuoneessa, mutta perheestä/lähipiiristä ei löydy miespuolistakaan avuksi näihin tilanteisiin. Niillä joilla löytyy, tätä ongelmaa ei ole.
Niin? Näinhän se on. Miten voi opettaa, kun ei sinne pääse opettamaan, eikä ole ketään, joka opettaisi? Tämähän se on meidän ongelmamme ydin.
7 vuotta on aikaa opettaa ennen sitä kuuluisaa kouluikää. Ei sitä opettamista aloiteta vasta 7veenä...
Ei todellakaan olla taaperosta asti uimahalliin viety, meillä on ihan muut harrastukset. Inhoan koko hallia, mutta kun ei annetaan ymmärtää että se on joku pakko. Ja sitten toisaalta taas ei muka haittaa, vaikka ei veisi vuosiin, jos ei pärjää. No poika inhoaa myös, vaan onhan se taas raahattava väkisin uimakouluun.
Harmillista. Mutta ei toki vieraiden tyttöjen syy, eikä heitä kuulu siitä rangaista.
Minua vähän häiritsee se, että tällä palstalla on usein vallalla käsitys, että muut ovat vastuussa toisten erityisongelmista ja -tilanteista - tai ainakin muiden kuuluu niistä kärsiä ja omista oikeuksistaan luopua, koska eritysilapsi, koska perheen ongelmat, koska ei miestä, koska isää ei kiinnosta, koska ei huvita, koska ei kiinnostanut, koska muut harrastukset, koska ei haluttanut.. Olkoon, kukin toimii tyylillään, mutta miksi varsin hyvin perustelluista säännöistä pitäisi sen takia luistaa. Toki apua pitää tarjota ja vaikka uimahallissa voisi olla joku, joka auttaisi näissä erityistilanteissa.
Tämä. Nykyään myös kaikki kakaran harjoittama perseily ja huono käytös johtuu vain ja ainoastaan Urpo-Yrvökin erityistäkin erityisemmästä erityisyydestä. Mikään ei ole koskaan lapsen vika, eivätkä vanhemmat voi edes yrittää kasvattaa ihmeellistä erityislumihiutalettaan mitenkään, onhan lapsukaisella ristinään adhdkoliikkikuppakeliakiayliherkkyysdiagnoosi, voi härreguuud sentään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos poika identifioi itsensä tytöksi? Oletteko suvaitsemattomia tai transfobisia?
Olen mies joka identifoi itsensä naiseksi ja olen käynyt jo 4 vuotta naisten puolella uimahallissa. Pitkät hiukset, mutta ei partaa, koska ajan päivittäin kasvot. Leikkausta ei ole vielä suoritettu.
On joitakin tapauksia kun joku vanhempi nainen on käynyt huutamaan ja minä kehoitan soittamaan poliisin paikalle jos on ongelma. Teen nimittäin silloin rikosilmoituksen syrjimisestä.
Tuosta voi tehdä ilmoituksen seksuaalisena häirintänä, kun et mene sinne mikä oikea sukupuolesi on vaan naisten puolella stalkkaat muita. Ihme pervo pysy pois uimahallista.
Sinähän se päätät minun sukupuoleni. Olen nainen piste.
Sä olet tasan mies jos henkkarit niin sanoo. Ja sen mukaan mennään. Nainen olet vasta kun sukupuoli on korjattu. Mitään syrjimisjuttua et voi nostaa. Virallisesti olet mies kunnes sukupuoli on korjattu. Naiset kyllä voi oikeasti nostaa ahdistelusyytteen jos miehenä menet naisten puolelle.
Oma poika ihan itse ilmoitti koulun alkaessa, ettei tule enää naisten puolelle. Ja meni myös miesten puolelle. Olihan siinä alussa pientä sähläystä, mutta kyllä tuo oppi. Nyt on 11v. ja homma hoituu todella hyvin. Sovittiin tietty paikka hallissa, jossa ensin tuleva odottaa muita. Ja sopimus piti, poika löytyi aina sovitusta paikasta. Sitten jatkettiin yhdessä altaille. Äidinkin pitää vaan luottaa lapseen ja antaa opetella. Ei ne opi jos aina on äiti paikalla neuvomassa ja käskemässä. Muutama kerta yksin ja homma alkaa pelittää.
Monelle voi olla kiusallista olla saunassa alasti kuten siellä pitäisi olla, jossa on tuntemattomia ihmisiä.
Kuka puutteessa oleva nainen vaahtoaa, että kaipaisi ukkoja uimahalli saunaan kaverikseen.
No ei ikinä. Naisten ja miesten puoli on oltava aina erikseen, niin on aina ollut ja niin pitää olla.
Onpa jollain himo katsella miesten sukukalleuksia.
löysässä tuntuu olevan eräillä moraali.