Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tehdä. Mies ei vaan maksa laskujaan

Vierailija
25.05.2019 |

Olen yrittänyt kaikkeni. Avannut yhteisen tilin, josta menee kaikki laskut (mies ei muistanut ikinä siirtää rahaa), maksanut kaiken itse ja perinyt mieheltä rahat (sai muistuttaa miljoona kertaa),pyytänyt, muistuttanut, valittanut.. mikään ei auta. Nyt olen viimeisen vuoden vain antanut olla, eikä mitään. Jatkuvasti on asunnon laina maksamatta, auto, sähköt.. Muistutuslaskuja satelee joka viikko. Itse stressaan tästä todella paljon kokoajan.

Mies ei avaa edes laskuja. Menin tänään hänen laatikolleen ja avasin kaikki. Ihan perus puhelinlaskun 20e maksamatta. Luottokortilla käytetty 100e ja maksamatta (menossa ulosottoon näköjään) kolmas 100e lasku maksamatta ja menossa ulosottoon... Siis 100e! Kyse ei ole edes siitä että miehellä ei olisi rahaa. Sitä on, eikä ole velkaa kuin vain tämä asunto josta maksamme molemmat 300e/kk.... Mies ihan kokopäivä työssä ja tienaa hyvin.

Mitä ihmettä? Ei suostu puhumaan. Sanoo vain että hoitaa asiat..

En vain enää ymmärrä. Onko kokemuksia tämmöisestä käytöksestä? Itse olen ihan loppu kun toinen ei ota vastuuta. Ja kyllä, olen miettinyt lähtemistä hyvin vakavasti.

Kommentit (316)

Vierailija
301/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD. Tai joku vastaava keskittymishäiriö, tai masennus.

Olen itse samanlainen; tai no, ulosotto ei ole ikinä uhannut, mutta perintäkirjeitä tulee kyllä. En vaan saa, en kykene avaamaan niitä kuoria, kuin viimetingassa. Ne ei vaan jotenkin kiinnosta, tai en jaksa. Kyllä mä ne lopulta aina hoidan, mutta aina on ne lisämaksut riesana. Eikä rahastakaan ole kyse. En vain jaksa.

Vierailija
302/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai anna hänen olla vastuussa asuntolainan maksusta?

Anna mennä ulosottoon. Ottavat palkastaan. Jospa oppisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse samanlainen; tai no, ulosotto ei ole ikinä uhannut, mutta perintäkirjeitä tulee kyllä. En vaan saa, en kykene avaamaan niitä kuoria, kuin viimetingassa. Ne ei vaan jotenkin kiinnosta, tai en jaksa. Kyllä mä ne lopulta aina hoidan, mutta aina on ne lisämaksut riesana. Eikä rahastakaan ole kyse. En vain jaksa.

e-lasku,automaattinen maksaminen(toimeksianto pankille).

Ei elämä ole vaikeaa jos osaa ajatella.

Vierailija
304/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku nostaa näin vanhan aloituksen? 🙄

305/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on omat henkilökohtaiset asuntolainat yhteisestä asunnosta, niin miten siitä voi tulla AP:n ongelma, jos puoliso ei hoida omaa henkilökohtaista lainaansa? Laitettaisiko pankki siinä tapauksessa asunnon pakko myyntiin jossain vaiheessa jos ei ole pitkään aikaan lyhentänyt lainaansa? Ja jos asunto pakko myytäisiin, niin eikös AP saa silloin puolet asunnon myyntihinnasta itselleen?

Mun miesserkku osti joku kolme vuotta sitten ison asunnon vaimonsa kanssa siten, että serkkuni omistaa siitä 75% ja vaimo 25% ja kuulemma tämä vaimo ei ole yhtään lyhentänyt omaa henkilökohtaista asuntolainaansa, mikä kyrsii serkkuani.

Vierailija
306/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se sinusta vaikuttaa ja tuntuu. Selvästi et kykene samaistumaan ihmiseen, jolle pelkkä mobiilipankkiin kirjautuminen tuntuu ylivoimaiselta ponnistukselta.

Vierailija
307/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa mies on pelannut tms. kaikki rahansa tai luottotiedot menneet jo eikä välitä enää

Luottotiedot on vielä ehkä kuukauden.. enkä oikein jaksa uskoa tähän pelaamiseen, kun en sitä koskaan näe tekevän, mutta voihan se olla mahdollista toki. Ap

saisikohan takuusäätiöstä tai vastaavasta neuvoja mitä tässä kannattaa tehdä ja miten saisit parhaiten homman suojattu näin ettet ota kovin pahasti takkiin enää lisää. Sen jälkeen toki kannattaa jättää mies. Mut ensin joudut tän sotkun selvittää, koska miestäsi ei näköjään haittaa heittää sut kaivoon tässä sotkussa.

Vierailija
308/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä ja vähenee turha paperin määräkin kotona samalla.

Vierailija
309/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa yhdessä edes vuokra ja sähköt ja vesi...

On varmaan tässä ajassa jo asia ratkennut jollain tavalla.

Tai sitten ei. Mulla oli myös kaikki asiat levällään taloudellisesti kun vanhemmat alkoi olla loppusuoralla. En jaksanut tehdä mitään mitä ei ollut ihan pakko. 

Ajattelet että ap on odottanut kiltisti 5 vuotta jos se mies nyt alkais viimein niitä laskuja maksamaan ja vieläkin kyttää täältä hyviä vinkkejä?

Vierailija
310/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvainen. Kiemurtelee velkojensa kanssa. Monta tuttavapiirissä.

Vierailija
311/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nosto vuodelta 2019

Mutta kuka tuollaisen miehen teille aina valitsee? Kannattaako vauvakuumeessa ottaa kenet tahansa joka suostuu antamaan siementä?

Vierailija
312/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai anna hänen olla vastuussa asuntolainan maksusta?

Anna mennä ulosottoon. Ottavat palkastaan. Jospa oppisi.

Muistakaa miehet tämä jos nainen kärsii masennuksesta.

Rangaiskaa sitä kunnolla, jospa se oppisi!

Vierailija
313/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peliriippuvainen. Kiemurtelee velkojensa kanssa. Monta tuttavapiirissä.

Olet selvästi tasokas nainen kun on tuollaisia tuttavia

Vierailija
314/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap on saanut viidessä vuodessa järjesteltyä asiat niin, että asuu omillaan, ilman tuollaista pökäleäijää.

Vierailija
315/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa yhdessä edes vuokra ja sähköt ja vesi...

Miksi vatussa kaivelit tällaisen vanhan ketjun ja kommentoit siihen noin tyhmän neuvon?

Vierailija
316/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollaista keväisin. Roskapussit jää viemättä ja alkaa haisemaan, laskut jää maksamatta vaikka tilillä on tuhansia. Väsyttää henkisesri niin etten jaksa tehdä muuta kuin käpertyä nurkkaan.

Veikkaisin henkisiä ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi