Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tehdä. Mies ei vaan maksa laskujaan

Vierailija
25.05.2019 |

Olen yrittänyt kaikkeni. Avannut yhteisen tilin, josta menee kaikki laskut (mies ei muistanut ikinä siirtää rahaa), maksanut kaiken itse ja perinyt mieheltä rahat (sai muistuttaa miljoona kertaa),pyytänyt, muistuttanut, valittanut.. mikään ei auta. Nyt olen viimeisen vuoden vain antanut olla, eikä mitään. Jatkuvasti on asunnon laina maksamatta, auto, sähköt.. Muistutuslaskuja satelee joka viikko. Itse stressaan tästä todella paljon kokoajan.

Mies ei avaa edes laskuja. Menin tänään hänen laatikolleen ja avasin kaikki. Ihan perus puhelinlaskun 20e maksamatta. Luottokortilla käytetty 100e ja maksamatta (menossa ulosottoon näköjään) kolmas 100e lasku maksamatta ja menossa ulosottoon... Siis 100e! Kyse ei ole edes siitä että miehellä ei olisi rahaa. Sitä on, eikä ole velkaa kuin vain tämä asunto josta maksamme molemmat 300e/kk.... Mies ihan kokopäivä työssä ja tienaa hyvin.

Mitä ihmettä? Ei suostu puhumaan. Sanoo vain että hoitaa asiat..

En vain enää ymmärrä. Onko kokemuksia tämmöisestä käytöksestä? Itse olen ihan loppu kun toinen ei ota vastuuta. Ja kyllä, olen miettinyt lähtemistä hyvin vakavasti.

Kommentit (316)

Vierailija
221/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tuo heti kihlautunut mies ei olisi millään suostunut eroon, ja itki ja rukoili vielä kaksi viikkoa ennen sitä kihlajaisreissuaan.

16 vuotta ehdittiin olla naimisissa.

Vierailija
222/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd

Vierailija
224/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan pakko kysyä että miten noin saamaton kaveri kykenee edes käymään töissä? Vai käykö oikeasti edes?

Miten olet tuollaisen kanssa saman katon alle päätynyt? Eikö mitään merkkejä saamattomuudesta ollut ilmassa?

Vierailija
225/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen kun masennus puskee kunnolla päälle.. En halua avata laskuja saati katsoa nettipankkia. Väkisin sen toki teen koska sitä ei minulle kukaan muukaan tee.. Autot huollan kyllä mutta sekin alkaa jo tökkiä kun on ollut paljon kaikkea niiden kanssa.

Olen tyytyväinen itseeni kun maksoin nyt laskut ajallaan pois. Eipä tarvitse niitä katsella nyt hetkeen..

Olen myös eronnut exästäni sen vuoksi ettei hän hoitanut raha-asioitaan yhtään. Kun ne on minulle itsellenikin niin hirvittävän vaikeita asioita, en todella voi kantaa huolta myös toisen laskujen maksuista. Eron jälkeen selvisi että hänellä on ulosotossa kymmeniä tuhansia..

Nykyinen mies pitää omista asioistaan hyvää huolta, hänen ei tarvitse huolehtia minun asioista.

Vierailija
226/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee kaikki laskut suoraan suoraveloituksena maksuun.

Ihan muutama lasku tulee laskulaskuna. Paljon helpommalla pääsee.

Mä pidän simppeliä kirjanpitoa. Oon laskenut mitä maksoi sähkölasku edelliseltä vuodelta sekä kotivakuutus. Summan jaoin 12 ja tämä summa + yhtiövastike menee suoraan yhdelle tilille, josta nämä maksetaan. Palkkatililtä menee asuntolaina.

Vierailija
227/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti jatkatte suhdetta ja sinä maksat. Teette vielä pari mukulaa ja hommaatte sinun nimiin vielä toisenkin auton. Lomamatkan voit maksaa ottamalla lainaa lainan päälle ja tulee kiva romanttinen lomareissu. Eiku...

Kukaan tässä ole ottamassa lainaa? Itse tienaan hyvin eikä minulla ole hätää . Mies tienaa myös eikä ole lainaa, mutta jättää maksamatta kaiken normaalin (puhelimen, luottokortin, jne). En käy lomilla, koska mies ei hoida asioitaan enkä ala itse varailemaan ja suunnittelemaan mitään. Ja lapsia en halua hänen kanssaan. Se ollaan puhuttu aikoja sitten selväksi. Tiedän ettei auttaisi tai hoitaisi mitään kunnialla.

Odotan vain että kaksi vuotta tässä asunnossa on mennyt, niin jää käteenkin jotain muuta kuin vain paha mieli.. En tiedä vain miten jaksan siihen asti kun pahasti näyttää siltä että tilanne vain pahenee ja kohta tulee ulosottokirjeet..

Ap

Miksi pitää odottaa kaksi vuotta? Onko asunnon arvo noussut niin valtavasti, että kannattaa uhrata x kuukautta elämästään siksi ettei tarvitsisi maksaa paria tonnia veroja myyntivoitosta? Lisäksi asuntohan on vain puoliksi sinun, joten mahdollinen myyntivoitto ja vero menee puoliksi.

Jos nyt ei ole kyse vain kuukausista (aika joka helposti menee jo myyntiprosessiin), niin vaikea nähdä miten tuossa tilanteessa odottaminen voisi kannattaa, etenkin kun ilmeisesti koko ajan menetät rahaa miehen takia.

Liian moni ilmeisesti luulee että asunto on kaksi vuotta _pakko_ omistaa.

Ei sitä tarvitse omistaa. Tästä on kuitenkin tulossa voittoa enkä halua maksaa niin paljon veroja :)

Ap

Onko ne verot ihan oikeasti niin suuret, että sun kannattaa sen vuoksi menettää luottotietosi ja maksaa perintä- ja ulosottokuluja? Kai sä ymmärrät, että jos laina on yhteinen eikä mies maksa, niin ne maksut kaatuu sun maksettavaksi?

Siis enhän minä tässä ole mitään menettämässä? Auto menee minun tililtä, koska en luota mieheen enää kun tuli niin paljon muistutuksia ja asuntolainasta huudan kyllä joka kuukausi ja se ei jää maksamatta.

Muut on ihan miehen omilla nimillään ja minä maksan omani mitkä on omalla nimellä.

Sähköt, vakuutukset on minulla. Pakotan miehen maksamaan kaupassa joten silloin edes tasaan sitä että maksan meidän muuta elämistä.

Ap

Mistä pankista saa asuntolainan, joka täytyy maksaa itse?? Jostain Porvoolaisesta kenties?? Yli 20 vuotta asuntolainoja maksellut (kolme asuntoa, kaksi eri pankkia) ja kyllä se on joka paikassa otettu suoraan tililtä. Lainalla on siis tietty maksupäivä ja silloin pankki käy nappaamassa ne rahat automaattisesti. Ei niitä itse makseta.

Vierailija
228/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti jatkatte suhdetta ja sinä maksat. Teette vielä pari mukulaa ja hommaatte sinun nimiin vielä toisenkin auton. Lomamatkan voit maksaa ottamalla lainaa lainan päälle ja tulee kiva romanttinen lomareissu. Eiku...

Kukaan tässä ole ottamassa lainaa? Itse tienaan hyvin eikä minulla ole hätää . Mies tienaa myös eikä ole lainaa, mutta jättää maksamatta kaiken normaalin (puhelimen, luottokortin, jne). En käy lomilla, koska mies ei hoida asioitaan enkä ala itse varailemaan ja suunnittelemaan mitään. Ja lapsia en halua hänen kanssaan. Se ollaan puhuttu aikoja sitten selväksi. Tiedän ettei auttaisi tai hoitaisi mitään kunnialla.

Odotan vain että kaksi vuotta tässä asunnossa on mennyt, niin jää käteenkin jotain muuta kuin vain paha mieli.. En tiedä vain miten jaksan siihen asti kun pahasti näyttää siltä että tilanne vain pahenee ja kohta tulee ulosottokirjeet..

Ap

Miksi pitää odottaa kaksi vuotta? Onko asunnon arvo noussut niin valtavasti, että kannattaa uhrata x kuukautta elämästään siksi ettei tarvitsisi maksaa paria tonnia veroja myyntivoitosta? Lisäksi asuntohan on vain puoliksi sinun, joten mahdollinen myyntivoitto ja vero menee puoliksi.

Jos nyt ei ole kyse vain kuukausista (aika joka helposti menee jo myyntiprosessiin), niin vaikea nähdä miten tuossa tilanteessa odottaminen voisi kannattaa, etenkin kun ilmeisesti koko ajan menetät rahaa miehen takia.

Ei sitä tarvitse omistaa. Tästä on kuitenkin tulossa voittoa enkä halua maksaa niin paljon veroja :)

Ap

Onko ne verot ihan oikeasti niin suuret, että sun kannattaa sen vuoksi menettää luottotietosi ja maksaa perintä- ja ulosottokuluja? Kai sä ymmärrät, että jos laina on yhteinen eikä mies maksa, niin ne maksut kaatuu sun maksettavaksi?

Siis enhän minä tässä ole mitään menettämässä? Auto menee minun tililtä, koska en luota mieheen enää kun tuli niin paljon muistutuksia ja asuntolainasta huudan kyllä joka kuukausi ja se ei jää maksamatta.

Muut on ihan miehen omilla nimillään ja minä maksan omani mitkä on omalla nimellä.

Sähköt, vakuutukset on minulla. Pakotan miehen maksamaan kaupassa joten silloin edes tasaan sitä että maksan meidän muuta elämistä.

Ap

Mistä pankista saa asuntolainan, joka täytyy maksaa itse?? Jostain Porvoolaisesta kenties?? Yli 20 vuotta asuntolainoja maksellut (kolme asuntoa, kaksi eri pankkia) ja kyllä se on joka paikassa otettu suoraan tililtä. Lainalla on siis tietty maksupäivä ja silloin pankki käy nappaamassa ne rahat automaattisesti. Ei niitä itse makseta.

Jos on perustanut erillisen lainatilin niin sinne täytyy käydä laittamassa rahaa.

Vierailija
229/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos piilottaa laskut niin ei ole kyse saamattomuudesta vaan maksamisen pakoilusta.

Ja mitenkä teille laskut tulee kirjeenä?

Etkä edelleenkään tiedä miehesi saldoa kun se ratkaisisi aika paljon.

Onko sitä rahaa vai ei?

Vierailija
230/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Meillä on asuntolaina eri pankissa mihin palkka tulee. Ei koskaan vaadittu vaihtamaan pankkia. Joten pitää joka kuukausi tarkistaa paljonko on lähdössä ja siirtää rahaa. Molemmilla on omat lainanhoitotilit josta lähtee tietty summa kuukaudessa..

Ap

Vierailija
231/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee kaikki laskut suoraan suoraveloituksena maksuun.

Ihan muutama lasku tulee laskulaskuna. Paljon helpommalla pääsee.

Mä pidän simppeliä kirjanpitoa. Oon laskenut mitä maksoi sähkölasku edelliseltä vuodelta sekä kotivakuutus. Summan jaoin 12 ja tämä summa + yhtiövastike menee suoraan yhdelle tilille, josta nämä maksetaan. Palkkatililtä menee asuntolaina.

Se on hyvä teille jos molemmat huolehtii että sillä tilillä on katetta. Mutta meillä vain minä sitä rahaa siirtäisin, joten ei toiminut yhteinen tili meillä. Ap

Vierailija
232/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä reagoi eroilmoitukseen juuri AP:n muehen kuvailemalla tavalla. Ei sanonut mitään vaan tuijotti telkkaria. Kysyin myöhemmin miksi toimi näin niin hän totesi vain "En mä sua voinut estääkään". Kyllä hän oli surullinen/vihainen, mutta ymmärsi hyvin miksi lähdin.

Miehesi on masentunut tjsp. eikä kykene ilmaisemaan tunteitaan. Voi olla, että piilottelee jotain kun kerran "käy töissä". Se ei kuitenkaan ole sun homma selvittää. Rakkaus on kuihtunut jo hyvän aikaa sitten.

Vierailija
233/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on jo tullut kaikki vaihtoehdot esiin:

1. Ap:lle miehen tilin salasanat, ja ap maksaa miehen laskun sinä päivänä, kun tälle tulee palkka

2. Miehen palkka siirretään tulemaan ap:n tilille, ja ap siirtää osan palkasta miehen käyttötilille

3. Ero

Vierailija
234/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos piilottaa laskut niin ei ole kyse saamattomuudesta vaan maksamisen pakoilusta.

Ja mitenkä teille laskut tulee kirjeenä?

Etkä edelleenkään tiedä miehesi saldoa kun se ratkaisisi aika paljon.

Onko sitä rahaa vai ei?

Ei minulla tule laskut kirjeenä vaan e-laskuina. Miehen tulee kirjeenä, koska ei tee niitä e-laskusopimuksia (en usko että edes tietää miten). Ja joka kuukausi tulee samat kirjeet. Toki on voinut tehdä jotain muita järjestelyjä, mutta mutta. En vain usko. Ei oikein osaa peitellä mitään. En siis millään usko uhkapeliongelmaan. En vaan usko. Luulen 100% että tässä on vain kyse siitä ettei saa aikaiseksi maksaa/suunnitella menojaan ja että on aina saanut kaiken helpolla (äiti maksanut), joten vaikea luopua omista rahoistaan. Ap

Vierailija
235/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on jo tullut kaikki vaihtoehdot esiin:

1. Ap:lle miehen tilin salasanat, ja ap maksaa miehen laskun sinä päivänä, kun tälle tulee palkka

2. Miehen palkka siirretään tulemaan ap:n tilille, ja ap siirtää osan palkasta miehen käyttötilille

3. Ero

Niin? Me olemme eroamassa niin kuin olen kertonut

Ap

Vierailija
236/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydäpäs miestä näyttämään tilinsä saldoa... Jos siellä ei ole paljon rahaa, kuin voisi olettaa, niin hän on oikeasti veloissa ja sinä et vain tiedä sitä. Todennäköisesti ei edes halua näyttää. Kuulostaa ihan peliriippuvaisen tai huumeongelmaisen touhulta...

Vierailija
237/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydäpäs miestä näyttämään tilinsä saldoa... Jos siellä ei ole paljon rahaa, kuin voisi olettaa, niin hän on oikeasti veloissa ja sinä et vain tiedä sitä. Todennäköisesti ei edes halua näyttää. Kuulostaa ihan peliriippuvaisen tai huumeongelmaisen touhulta...

Sen voin vannoa ettei ole mikään huupmeongelma enkä oikeasti usko peliongelmaan. On vaan saamaton, ei addikti

Ap

Vierailija
238/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voin vannoa ettei ole mikään huupmeongelma enkä oikeasti usko peliongelmaan. On vaan saamaton, ei addikti

Ap

Mäkin uskoin, että exälläni ei peliongelmaa ole, mutta kyllä vaan nettipokeriin meni huimia summia... Ei hän koskaan pelannut minun nähteni, mutta yksin ollessaan kyllä. Hänellä oli tapana ostella myös kaikkia kalliita juttuja osamaksulla ja hyppäsi kavereidensa kanssa baareissa... Hän heitteli laskuja minne sattuu ja piilotteli osan minulta, ei edes avannut. Rupesin sitten kyselemään, että mikset maksa laskujasi, niin aina sama vastaus "maksan illalla" tai "maksan, kun palkka tulee", ei maksanut. Hän oli myös saamaton, ettei pitänyt kodistaan yhtään huolta... Ei onneksi asuttu yhdessä eikä tehty yhdessä mitään isoja hankintoja.

Vierailija
239/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mäkin uskoin, että exälläni ei peliongelmaa ole, mutta kyllä vaan nettipokeriin meni huimia summia... Ei hän koskaan pelannut minun nähteni, mutta yksin ollessaan kyllä. Hänellä oli tapana ostella myös kaikkia kalliita juttuja osamaksulla ja hyppäsi kavereidensa kanssa baareissa... Hän heitteli laskuja minne sattuu ja piilotteli osan minulta, ei edes avannut. Rupesin sitten kyselemään, että mikset maksa laskujasi, niin aina sama vastaus "maksan illalla" tai "maksan, kun palkka tulee", ei maksanut. Hän oli myös saamaton, ettei pitänyt kodistaan yhtään huolta... Ei onneksi asuttu yhdessä eikä tehty yhdessä mitään isoja hankintoja.

Ei tuo käy ulkona ikinä, mennään töihin samaa matkaa ja samaa matkaa kotiin. Töissä ei voi pelata. Ei ilmaannu mitään uutta kotiin. Ei ostele elektroniikkaa tai pelejä tms. Vaatteita hyvin harvoin. Kotona yleensä pelailee pleikkaria illalla tai lukee kirjaa. Ei ole mitään epäilyttävää käytöstä koskaan.. uskon enemmän vahvasti siihen masennukseen. Kaikki viittaa siihen, mutta mies ei vain halua puhua asiasta tai hakea apua. Ap

Vierailija
240/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vaan miten tuollaisetkin miehet löytävät naisseuraa. Ihan pikkulapsen tasollahan tuo on,  kun ei ostaa edes tuollaisesta asiasta vastuuta ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi