Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tehdä. Mies ei vaan maksa laskujaan

Vierailija
25.05.2019 |

Olen yrittänyt kaikkeni. Avannut yhteisen tilin, josta menee kaikki laskut (mies ei muistanut ikinä siirtää rahaa), maksanut kaiken itse ja perinyt mieheltä rahat (sai muistuttaa miljoona kertaa),pyytänyt, muistuttanut, valittanut.. mikään ei auta. Nyt olen viimeisen vuoden vain antanut olla, eikä mitään. Jatkuvasti on asunnon laina maksamatta, auto, sähköt.. Muistutuslaskuja satelee joka viikko. Itse stressaan tästä todella paljon kokoajan.

Mies ei avaa edes laskuja. Menin tänään hänen laatikolleen ja avasin kaikki. Ihan perus puhelinlaskun 20e maksamatta. Luottokortilla käytetty 100e ja maksamatta (menossa ulosottoon näköjään) kolmas 100e lasku maksamatta ja menossa ulosottoon... Siis 100e! Kyse ei ole edes siitä että miehellä ei olisi rahaa. Sitä on, eikä ole velkaa kuin vain tämä asunto josta maksamme molemmat 300e/kk.... Mies ihan kokopäivä työssä ja tienaa hyvin.

Mitä ihmettä? Ei suostu puhumaan. Sanoo vain että hoitaa asiat..

En vain enää ymmärrä. Onko kokemuksia tämmöisestä käytöksestä? Itse olen ihan loppu kun toinen ei ota vastuuta. Ja kyllä, olen miettinyt lähtemistä hyvin vakavasti.

Kommentit (316)

Vierailija
281/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero!

Vierailija
282/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan suoraan aloittajalle, en jaksanut nyt lukea koko ketjua.

Itsellä on ihan sama laskujen kanssa. En vaan jaksa avata laskuja kun pakolla ja maksukin oli aina myöhässä. No, tein lopulta niin että laitoin kaikki laskut suoraveloitukseen nettipankissa ja vielä niin, ettei niitä tarvitse erikseen hyväksyä. Toimii! En koe että muuten olisin erikoisen saamaton tai ongelmallinen tyyppi. Joku noissa laskussa oli vaan niin hankalaa. Taloudellisesti pärjään ja helppoahan tuo on kun talous rullaa omalla painolla. Aikaisemmin mietin jo (vitsillä), että ulkoistan maksut jollekin tilitoimistolle hoidettavaksi. Sama oli veroilmoituksen kanssa. No, sain sen korjattua lopulta (olin saaja puolella). Ei tolle oikein muuta keksi ratkaisuksi kun, että joko joku toinen hoitaa pankkipuolen kokonaan, tai sitten antaa pankin hoitaa ne automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa mies on pelannut tms. kaikki rahansa tai luottotiedot menneet jo eikä välitä enää

Minulla on tällainen tuttu. Ihmettelen kyllä että miksi hän ei edes availe kirjeitä ollenkaan, vaan käyttää kaikki tuet ns. itseensä joka kuukausi. Emme ole jutelleet asiasta juurikaan, joten en ymmärrä sitä ajatuksenkulkua tämän homman taustalla. Onko siitä jotain hyötyä, että jättää laskut maksamatta? Eihän se voi mennä niin. Pakko olla pelkkää haittaa.

Vierailija
284/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelet minun exän kanssa. Olenkin ihmetellyt miten olette vielä yhdessä. Vaikutat kuitenkin ihmiseltä joka haluaa jotain muutakin elämässään kuin käydä töissä ja maksaa miehenkin laskut. Ette ole käyneet missään yhdessä. Mies kyllä matkustelee.

Hän ei muutu. Elämä on valintoja. Tee sinä omasi.

Vierailija
285/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse unohtelin joskus maksaa laskuja tai sitten muistin laskun esim. viikko eräpäivän jälkeen. Ostin itselleni kalenterin ja aina kun saan laskun kotiini, niin merkkaan laskun eräpäivän kohdalle kalenteriin ja olen maksanut ne siitä lähtien eräpäivään mennessä. 

Vierailija
286/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana kovin moni elää yli varojensa ja joutuu velkahelvettiin. Varsinkin nuorilla miehillä tuntuu olevan sitä, ettei tajuta, että eläminen maksaa ja ei vaan voi elää mitään täydellistä Dan Bilzerianin elämää, jos kuukausitulot on siinä 2000€ paikkeilla. Nettipokerit vie mennessään, samoin juhliminen ja kalliit merkkivaatteet ja turhat tilpehöörit kotiin (mm. pelikonsolit). Eläminen on oikeasti pirun kallista keskituloisilla eikä ole varaa mihinkään turhaan! Ja jos jotain haluaa, niin pitää säästää.

Pelikonsolit nyt ei maksa paskaakaan. Olen työttömänäkin niitä hankkinut, eikä minulla ole velkaa mihinkään suuntaan.

Ilmoita vaan rehellisesti, ettet tykkää videopeleistä etenkään jos oma miehesi pelaa ja siksi mainitsit pelikonsolit.

Vierailija
287/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi on masennus. Maksamattomat laskut ovat masennuksen oire. Miehen on päästävä terapiaan. Huolehdi että laskut tulevat maksetuksi eikä luottotietoihin tule merkintää.

Olen itse kokenut aivan saman. Masennuksesta parantuu kun saa apua.

On minullakin masennus, mutta maksan laskut aina heti. Miehellä on peliriippuvuus tai jokin muu riippuvuus, johon palkka/tuet menevät saman tien ja laskuja ei sitten voi maksaa.

Vierailija
288/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ero ja asunto myyntiin tai nimiisi. Vähintään avioehto, että se on sinun eron sattuessa.

Itsellä sama juttu, mutta meillä akka tekee tätä. Laskut tulevat molempien nimellä, mutta minä maksan ne. Sitten paljastui 40 000 euron pikavipit vuosien varrelta ja ulosotto akalle. Kummastelen mihin  tämä raha mennyt. Asuntovelkaisena tämä tarkoittaa pakkoavioliittoa rahan takia,  sillä ulosottomies vie kiinteistön erossa hänen velkoihinsa.

Vierailija
289/316 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulostaa siltä, että ne rahat todella menee nyt jonnekin muualle. Pelaamiseen, naisiin, elareihin... Kai se kertois, jos kehtais. Tarkista ne luottotiedot, voit yllättyä tuloksista. Voi masennuskin aiheuttaa tuollaista välttelyä, mutta kai sitä muitakin oireita ois?

Vierailija
290/316 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin miehellä lapsi josta ei ole kertonut vaimolleen. Maksaa elateita ja muita kuluja salaa, pelkää että jää kiinni. Niinkuin jääkin joku päivä varmasti.

Vierailija
291/316 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molempien palkat sun tilille ja sinä hoidat sieltä kaikki laskut. Tiedän useamman perheen, jossa toimitaan näin.

Tai miehen tililtä kasut automaattiveloitukseen. AP säästyy hoitamisen vaivalta. Yleensä laskut kuitenkin toidstuvia samasta paikasta tulevia.

Vierailija
292/316 |
09.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pettää sinua. Kumppania voi pettää muutenkin kuin seksuaalisesti. Tässä on kyse taloudellisesta pettämisestä.

Vierailija
293/316 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, minä työtön kelan rahoilla, ukolla 0-sopimus työssään, eli ei tuloja jos ei työtä ja hyvin usein on niin ettei työtä ole puoleen vuoteen. On niin itsekäs paska ettei hae edes soviteltua päivärahaa vaikka on siihen oikeutettu, minä osa-aikatyössä n.20 tuntia kuussa ja ulkkari vie siitäkin 1/3 osan. Mitään ei tee kotona, ei ole tehnyt 15 vuoteen, kyllä kalja maistuu, ihmettelen mistä siihen rahat on aina saanu vaikkei pennin pyörylää hänellä ole. Nyt on lähteny sen verran lapasesta minulta että annoin ukaasin: joko hoitaa ittellensä ja laskuihin rahaa tai lähtee ku leppäkeihäs pihalle, saas nähdä mitä kusipää aikoo.

Vierailija
294/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa yhdessä edes vuokra ja sähköt ja vesi...

Vierailija
295/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itse erosin tollasesta.

Vierailija
296/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Uloshan tuollanen joutanee

Vierailija
297/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on masennus. Tuo on selvä uupumuksen oire. Siitä on erittäin vaikea toipuminen. Eikö niin että miehesi haluaisi maksaa laskut mutta ei jaksa eikä pysty. Onko hänellä he hemkinen trauma takana?

Minulla on sama. Tilillä yli 200 000 euroa eli ei rahasta kiinni. Minulla on trauma takana, raskas työ ja masennus.

Toipuminen kestää pitkään. Vähintään 10 vuotta. Ole miehellesi armollinen.

Tämä on hyvinyleistä tänä päivänä.

Vierailija
298/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiltä vaan vaaditaan nykyään liikaa. Herkemmät ja tunnollisimmat  ei vaan jaksa. He luovuttavat.

Vaihda pelimieheen tai sovinistipäsmäriin  jos haluat pitää kotona jännitettä ja tiukkaa kuria  päällä.

Vierailija
299/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan tässä ajassa jo asia ratkennut jollain tavalla.

Vierailija
300/316 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan tässä ajassa jo asia ratkennut jollain tavalla.

Tai sitten ei. Mulla oli myös kaikki asiat levällään taloudellisesti kun vanhemmat alkoi olla loppusuoralla. En jaksanut tehdä mitään mitä ei ollut ihan pakko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä