Te joilla on kokemusta näpistelystä!
Kävin kaupassa ja vedin yhden 3,75 € arvoisen tuotteen itsepalvelukassalla kaksi kertaa. Sitä ei saanut itse poistettua, enkä jaksanut pyytää myyjää ja vaan maksoin tuplana. Olen nyt miettinyt, että näpistelisin tuon arvosta jotain tuolta kaupasta, mutta pelkään kiinnijäämistä.
Te joilla on kokemusta, niin onkohan ihan riittävän suojaava tekijä epäilyiltä, että on tällainen keski-iän ylittänyt rouvashenkilö, jota ei uskoisi helposti näpistelijäksi.
Ja niin typerältä kuin tämä kuulostaakin, niin en edes provoa.
Kommentit (42)
Näpistely vaatii tuota enemmän viitseliäisyyttä ja oma-aloitteisuutta.
Et tule rikollisella polulla yltämään edes koulupoika-tason rikolliseksi, joten parempi jatkossakin maksaa vaan niitä veroja.
T: Rosvo
Uskon, että ikä ja sukupuoli suojaa epäilyiltä.
Itse kerran lidlin itsepalvelukassalla paistopisteen sämpylöitä ostaessa näppäilin vahingossa 4 sämpylää, kun olin ottanut oikeasti 6kpl. Ajatusvirhe, kun piti ottaa ensin se neljä, mutta sitten huomasin kuudesta saataan alennustat. Sattui tulemaan satunnaistarkastus juuri silloin ja myyjä vain vilkaisi, että pussissa on sämpylöitä, ei laskenut niitä ja toivotti hyvät päivän jatkot. Olen keski-ikäinen harmaavarpunen.
Mielestäni sinulla on nyt lupa varastaa tuotteita 100 euron arvosta. Olet joutunut automaation uhriksi.
Mitäs sitten teet, kun portit alkavat hälyttää niistä maksamattomista tuotteista?
Jos näet kaupassa hevosmiehiä ja -naisia, kaikki valvontaresurssit on kiinnitettynä ja sinulla on vapaat kädet toimia.
Näppärihommissa pitää osata lukea avoimet paikat ja hyödyntää ne aktiivisesti.
Moraalisesti sinulla on oikeus varastaa tuon arvoinen asia tuosta kaupasta.
En tiedä miten se onnistui, mutta olen lähikaupasta ostanut muutaman kerran berliinimunkkeja, ja punnitustarran hinnassa oli molemmilla kerroilla aina huomioitu vain yhden berliinimunkin hinta, vaikka laitoin pussiin niitä kaksi, eli sain ilmaisen berliinimunkin. Voit kokeilla, jos noin saa jotenkin tehtyä omassa lähikaupassasikin, vaikka että pistää pussiin pari munkkia mutta maksaa vain yhdestä. Vein ne molemmilla kerroilla kassan kautta, eivätkä kiinnittäneet mitään huomiota kuten en edes itsekään aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten teet, kun portit alkavat hälyttää niistä maksamattomista tuotteista?
No ei missään alle 4 €:n tuotteissa mitään häläreitä ole. Ja jos on, luonnollisesti ei kannata valita häläritarrallisia tuotteita.
Olisit ilmoittanut heti henkilökunnalle. Älä nyt hyvä ihminen ala näpistelemään. Siitä vasta soppa syntyy, kun jäät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten se onnistui, mutta olen lähikaupasta ostanut muutaman kerran berliinimunkkeja, ja punnitustarran hinnassa oli molemmilla kerroilla aina huomioitu vain yhden berliinimunkin hinta, vaikka laitoin pussiin niitä kaksi, eli sain ilmaisen berliinimunkin. Voit kokeilla, jos noin saa jotenkin tehtyä omassa lähikaupassasikin, vaikka että pistää pussiin pari munkkia mutta maksaa vain yhdestä. Vein ne molemmilla kerroilla kassan kautta, eivätkä kiinnittäneet mitään huomiota kuten en edes itsekään aluksi.
Niihin tarvitsee punnituksen yhteydessä näppäillä yleensä itse se otettujen tuotteiden kappalemäärä. Niitä ei siis myydä kilohinnalla, joten sen takia pelkkä punnitus ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että ikä ja sukupuoli suojaa epäilyiltä.
Itse kerran lidlin itsepalvelukassalla paistopisteen sämpylöitä ostaessa näppäilin vahingossa 4 sämpylää, kun olin ottanut oikeasti 6kpl. Ajatusvirhe, kun piti ottaa ensin se neljä, mutta sitten huomasin kuudesta saataan alennustat. Sattui tulemaan satunnaistarkastus juuri silloin ja myyjä vain vilkaisi, että pussissa on sämpylöitä, ei laskenut niitä ja toivotti hyvät päivän jatkot. Olen keski-ikäinen harmaavarpunen.
Näin itsekin ajattelen. Minut varmasti profiloidaan helposti harmittomaksi. Lisäksi olen tuossa kaupassa vakioasiakas ja aina myyjille kohtelias ja ystävällinen. Eivät siis varmaan senkään takia osaisi epäillä mitään.
Ap
Ota yhteyttä sun hyvinvointialueeseen. Jotain on mennyt vinksalleen päässä. Persoonallisuuden muutos voi olla merkki kasvaimesta, muistisairaudesta tms. Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään kaupoissa mitään portteja ole, ainakaan täällä missä asun.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne hälytä jos tuotteessa ei ole hälytintä.
Vierailija kirjoitti:
Jos näet kaupassa hevosmiehiä ja -naisia, kaikki valvontaresurssit on kiinnitettynä ja sinulla on vapaat kädet toimia.
Näppärihommissa pitää osata lukea avoimet paikat ja hyödyntää ne aktiivisesti.
Täällä meillä päin on kyllä yksi iso romanisuku, jonka jäseniin törmään usein tuolla kaupassa. Ovat kyllä mukavia ihmisiä ja pitävät oman pesän ns. puhtaana. Antoivat lähtöpassit yhdelle sukuhaaralle, joka tänne yritti muuttaa ja alkaa aiheuttamaan häiriötä. Ehkä voisi hyödyntää tuota ennakkoluuloa omaksi eduksi siis.
Ap
Olen myös vähän miettinyt, että mitä jos tuohon hommaan jää koukkuun? Eli jos onnistun näpistelemään "omani pois", voiko siihen jännitykseen koukuttua ja alkaa näpistelemään lisää?
Ap
Olen joskus näpistellyt muille kuuluvaa omaisuutta, kuten pippeleitä ja laittanut vain salakavalasti nahkalaukkuuni. Tai okei, myönnetään se tapahtui vain kerran, mutta onnistuin kuitenkin. Mitä vinkkejä kaipaat?
Tyhmä olet, jos varastat. Kiinnihän siitä jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään kaupoissa mitään portteja ole, ainakaan täällä missä asun.
Suurimmassa osassa on edelleen (ellei nyt mitään pieniä kylämarketteja oteta lukuun). Ne eivät vaan ole enää sellaisia isoja rohjoja, vaan yleensä integroitu muulla tavoin kassojen/ovien yhteyteen.
Voit ottaa sieltä juoksukaljat!! Ehhe he.