Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tehdä. Mies ei vaan maksa laskujaan

Vierailija
25.05.2019 |

Olen yrittänyt kaikkeni. Avannut yhteisen tilin, josta menee kaikki laskut (mies ei muistanut ikinä siirtää rahaa), maksanut kaiken itse ja perinyt mieheltä rahat (sai muistuttaa miljoona kertaa),pyytänyt, muistuttanut, valittanut.. mikään ei auta. Nyt olen viimeisen vuoden vain antanut olla, eikä mitään. Jatkuvasti on asunnon laina maksamatta, auto, sähköt.. Muistutuslaskuja satelee joka viikko. Itse stressaan tästä todella paljon kokoajan.

Mies ei avaa edes laskuja. Menin tänään hänen laatikolleen ja avasin kaikki. Ihan perus puhelinlaskun 20e maksamatta. Luottokortilla käytetty 100e ja maksamatta (menossa ulosottoon näköjään) kolmas 100e lasku maksamatta ja menossa ulosottoon... Siis 100e! Kyse ei ole edes siitä että miehellä ei olisi rahaa. Sitä on, eikä ole velkaa kuin vain tämä asunto josta maksamme molemmat 300e/kk.... Mies ihan kokopäivä työssä ja tienaa hyvin.

Mitä ihmettä? Ei suostu puhumaan. Sanoo vain että hoitaa asiat..

En vain enää ymmärrä. Onko kokemuksia tämmöisestä käytöksestä? Itse olen ihan loppu kun toinen ei ota vastuuta. Ja kyllä, olen miettinyt lähtemistä hyvin vakavasti.

Kommentit (316)

Vierailija
181/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulla on siellä siis lapsi hoidettavana. Ehdotan, että asutte omissa asunnoissa ja seurustelette jos siltä tuntuu. Ehkä löydät aikuiseksi kasvaneen kumppanin, tasavertaisen parisuhteen. Jos olisin mies niin olisin jo kukkapuskan kanssa ovesi takana :) Sulla on pitkä pinna, olet osaava ja taitava, huolehdit, et anna periksi, fiksu ja lojaali.

Kiitos. Toivon todella että löydän vielä joskus ihmisen joka näkee arvoni ja toisi niitä kukkia silloin tällöin. Muuta en halua kuin arvostusta ja välittämistä :)

Ap

Vierailija
182/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Luin vain aloituksen, ja mulle tuli siitä tosi vahvasti tunne, että mies haluaa pois suhteesta. Hän ei halua hoitaa yhteisiä asioita, koska ne eivät ole hänelle tärkeitä.

Ihminen satsaa siihen, mikä on hänelle tärkeää. Miehelle yhteinen arkenne on ikävä asia, josta hän haluaa pois. Siksi hän ei myöskään halua hoitaa siihen liittyviä velvoitteita.

Osa miehistä on sillä tavalla pölvästejä, että näyttävät tunteensa toiminnan kautta. Mies ei ehkä osaa tehdä muuta, kuin antaa veneen ajautua karille, ja toivoo tällä tavalla pääsevänsä tilanteesta pois. Hän odottaa, että sinä lähdet ja jätät hänet rauhaan vaatimuksinesi. Itse hän ei osaa tilanteelle tehdä mitään.

Minunkin mielessäni kävi tämä. Vaikuttaa siltä, että ap remontteeraa, hoitaa juoksevat asiat, saa yhtä jos toista aikaiseksi. Se ei kuitenkaan ehkä ole miehen haluamaa elämää, hänen unelmiaan. Ainakaan hän ei ole asioihin sitoutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan en ymmärrä.

Itse tekisin alustavasti toisin.

Eli sinä istut koneelle ja mies viereen.

Antaa sulle tunnukset ja hoidat laskut ja muutat e- laskuksi.

Sekä sun on saatava nähdä saldo,

Ei oikeesti ole vaikeaa, selviät tuosta tunnissa.

Kokemusta on dementia äidin laskujen hoidosta sekä esikoiseni jolla kehitysvamma.

Paljon vaikeampaa on venyttää asiaa.

Toki voit erota mutta hoida silti asiat kuntoon. Jos ei pelaa niin tilillä on oltava rahaa.

Sitten kun asiat on kunnossa niin helpompi siitä jatkaa.

Vierailija
184/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan en ymmärrä.

Itse tekisin alustavasti toisin.

Eli sinä istut koneelle ja mies viereen.

Antaa sulle tunnukset ja hoidat laskut ja muutat e- laskuksi.

Sekä sun on saatava nähdä saldo,

Ei oikeesti ole vaikeaa, selviät tuosta tunnissa.

Kokemusta on dementia äidin laskujen hoidosta sekä esikoiseni jolla kehitysvamma.

Paljon vaikeampaa on venyttää asiaa.

Toki voit erota mutta hoida silti asiat kuntoon. Jos ei pelaa niin tilillä on oltava rahaa.

Sitten kun asiat on kunnossa niin helpompi siitä jatkaa.

Teet juuri noin, miksi et tekisi?

Vierailija
185/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko miehellä on ulosotossa? Jos ulosotossa on niin paljon, ettei sitä realistisesti pysty elämänsä aikana maksamaan, ja palkasta ulosmitataan jo maksimimäärä, niin mitä väliä enää sillä on paljonko ulosottoon päätyy lisää? Jos tietää ettei velasta voi ikinä selvitä ilman Lotto-voittoa ja kaikesta mitä ikinä tulee tienaamaan, kupataan kaikki mitä irti saadaan, niin mikä motivaatio on enää maksaa yhtäkään laskua? Ihan sama onko velka esim. 500000 tai 5000000000, niin ei se muuta tilannetta. 

Tällaisia ihmisiä valitettavasti on, jotka ovat peliongelmien takia sekaantuneet pikavippeihin ja niiden korot ja korkojenkorot ja kiskontakulut ovat kasvattaneet velat järjettömiin mittasuhteisiin. Eivätkä pääse velkajärjestelyyn, jos ovat töissä, kun taas varattomat sossuelätit jotka eivät edes yritä selvitä veloistaan, pääsevät velkajärjestelyihin, ja velat vanhenevat ja taas ollaan "puhtaalla pöydällä" ja voidaan ottaa lisää velkaa ja jättää maksamatta... Näin se menee tässä Suomen maassa!

Vierailija
186/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ap niin mene ettet sinä tästä kärsi kun jättää laskut maksamatta.

Pankki reagoi äkkiä, sähköt katkeaa ja ym.

Ehtii tapahtua paljon ennen kun saatte asunnon myytyä.

Siinä kusessa olette molemmat.

Vierailija
187/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laskut missä on sun nimi niin olet vastuussa vaikka mies ei maksaisi laskua. Esim. asunto, auto.

Remontit sujuu mutta et tiedä miehesi saldoa tai paljon ulosotossa on velkaa.

25v. olen ollut naimisissa ja tiedän tasan tarkkaan kaikki talousasiat.

Vierailija
188/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tää alkoi?

Tuskin sä nyt tollee toimivan kanssa asuntoa ostit?

Asuimme yhdessä noin vuoden - kaksi, kun ostimme tämän asunnon ja silloin huomasin että mies ei hoida asioitaan yhtään. Jouduin avaamaan sähkön, netin, vakuutukset kotiin/autoon jne. Olin todella turhautunut jo sillon (tästä on kohta pari vuotta), mutta olimme juuri ostaneet asunnot ja no.. ero ei oikein ollut edes se vaihtoehto silloin.

Pikkuhiljaa tilanne on vain pahentunut. Mies ei ota mitään vastuuta laskuista. Ei edes välitä että minä maksan kaiken elämiseen liittyvän . Varmaan ajattelee että mitään ei tule. Valittaa siitä kun sammuttelen turhia sähköjä, mutta ei reagoi siihen kun sanon että jos hän maksaisi niin ymmärtäisi miksi teen niin.

Olen yrittänyt jättää asiat hoitamatta, mutta se tarkoittaa että tulee vain tuplasti enemmän Muistutuslaskuja eikä mies reagoi.

Autolla ajelee tyytyväisenä, mutta ei halua nähdä että huoltovalo on palanut viimeisen 2kk.. Yritän purra kieltä ja olla viemättä autoa huoltoon, että mies hoitaisi jotain edes itse, mutta ei.

Argh, miten aikuinen ihminen voi käyttäytyä näin!!!

Ap

Olen aivan kuin miehesi, paitsi että olen keski-ikäinen kovatuloinen sinkkunainen. Laskujen maksaminen jostakin syystä rullaa kuitenkin tällä hetkellä moitteetta, vaikka silloin tällöin tuleekin laskuja jotka eivät mene suoraan tililtä. Suurimman osan elämästäni niin ei ole ollut. Autoni huoltovalo paloi vuoden, ennen kuin vein auton huoltoon.

Ihan ensimmäinen asia on se, että teidän taloudessanne kaikki laskut jotka voi saada e-laskuina on tultava e-laskuina.

Luulen että minun kohdallani ratkaiseva käänne tuli siitä että olen huomattavasti kiinnostuneempi kaikista raha-asioistani nykyisin, kun säästän siihen että voin lopettaa työt ennen eläkeikää. Raha-asiat ja laskut olivat tylsiä, kun ei tilin saldokaan kiinnostanut kovin paljoa. Olihan mulla toki asuntolaina mutta senkin sain helposti hoidettua kaikista laskujen perintäkuluista huolimatta.

Vierailija
189/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella kun ap selvittelee pankissa että mä olen maksanut oman osuuteni lainasta ja pankki kertoo että ei ole mitään omaa osuutta vaan laina on kummankin nimissä ja jos toinen ei maksa niin toisen maksettava koko summa.

Vierailija
190/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi miehen käytös ei tuu ikinä muuttumaan, koska ap on itse yhtä saamaton, kuin miehensä, eikä tee loppua tosta miehen pelleilystä. Ero on ainoa ratkaisu, mutta ap mieluummin valittaa palstalla, kuin tekee asialle jotain, eli heittää miehen ulos tai lähtee itse menemään. Taas on vakka kantensa valinnut.

Tällä ajalla jo laskut olisi hoidettu. Yhdessä sinne koneelle ja laskut maksuun.

Topakka ihminen laittaa asiat kuntoon ja ihme liitto kun ei tiedä toisen asioista mitään.

Vierailija
191/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ne ulosottoon menevät laskut on siellä laatikossa, otat ne sieltä ja sanot miehellesi, että nyt maksat ne.

Mies antaa sinulle pankkitunnukset ja saman tien muutatte ne ja kaikki muutkin hänen laskut e- laskuiksi. Teet tämän vain ilmoitusluonteisesti, tuskinpa se tossukka siitä välittää, kun ei muutenkaan suostu aiheesta keskustelemaan. Jos saa raivokohtauksen, älä väliä, ei varmaan ole eka kerta.

Hänhän olikin kiltti mies ,kerroit.Silloin tuo em hoituu helposti.

Olenko minä ainoa jonka mielestä tämä on typerä neuvo? jos mies on täysin kykenemätön kantamaan vastuuta, ei maksa laskuja, ei siirrä rahaa, ei hoida autoa niin ratkaisu on alkaa miehelle äidiksi hoitamalla miehen asiat? Mies saa olla iso vauva ja olla tekemättä mitään, puoliso hoitaa miehen tililtä miehen laskut, vie auton huoltoon ja kyttää ja muistuttaa ja holhoaa? Eniten ihmettelen miten kukaan tuollaiseen järjestelyyn päätynyt kykenee arvostamaan miestä, joka ei saa mitään hoidettua...

Minä olen jo 30 vuotta hoitanut meidän perheen laskut. Meillä on käyttöoikeudet ristiin toistemme tileille, mutta mies ei käytännössä koskaan käy minun tililläni. Minä sen sijaan siirrän häneltä(kin) kuukausittain rahaa laskunmaksutilille (suheessa 50% & 50%), josta sitten menevät kaikki laskut. Suurin osa e-laskuina, mutta minä hoida, jos jotain vielä paperilla tulee.

Minusta on selkeintä, kun yksi huolehtii rahaliikenteestä, niin tietää mitä on menossa ja minkä verran pitää rahaa tilillä olla. En koe ongelmaksi.

Minun vanhemmillani oli tuollainen järjestely. Toimi niin kauan kunnes raha-asioita hoitavasta tuli peliriippuvainen.

Vierailija
192/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen tuollainen, syyksi paljastui pibolaarisuus.

Vierailija
193/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette ap maksamassa niitä laskuja ja muuttamassa e- laskuiksi.?

Vierailija
194/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minun tehtäväni. Mies on piilottanut laskunsa syystä, eikä halua niitä maksaa. Minä maksan omani, sähkön ja vakuutukset ja heinäkuussa asunto myyntiin. En todellakaan ala paapomaan 30 -vuotiasta miestä. Olen e-laskuista/suoraveloituksista puhunut niin paljon ettei siitä enää ole hyötyä. Ei halua sitä tehdä enkä minä ala miehen äidiksi. Viimeiset vuodet riidat liittyvät aina vain laskuisin / vastuisiin.. luuletteko etten ole yrittänyt kaikkeni? Avasin 2 vuotta sitten yhteisen tilin josta meni kaikki laskut e-laskuina, mutta mies ei sinne koskaan siirtänyt rahaa/käynyt nettipankissa. Kun lopetin sen käytön mies ei ole edes kysellyt perään :)

Ap

Vierailija
195/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asuntolainan lyhennys kuinka jaettu? Jos koko lyhennys on vaikka 1000 e niin maksatko nyt yksin koko summan?

Vai onko niin, että on 1000 e koko summa ja sinä maksat nyt 500 euroa eli oman osuutesi?

Jos maksat vain oma puolikkaan 500 euroa, niin miten on, jos mies jättää maksamatta oman 500 euroa?

Vierailija
196/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei maksa laskuja,ei pelaa,ei juhli ja on suht rahakkaassa työssä,hänen tilillään täytyy olla iso kasa rahaa. Pyydä nähdä netissä tilitiedot. Silloin saat selville,minne rahat menevät vai onko tili pullollaan.

Vierailija
197/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se, olettaa siun maksavan elämisensä. Onko teillä oma asunto ja lapsia? Jos ei vaiha miestä.

T. mies

Vierailija
198/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minun tehtäväni. Mies on piilottanut laskunsa syystä, eikä halua niitä maksaa. Minä maksan omani, sähkön ja vakuutukset ja heinäkuussa asunto myyntiin. En todellakaan ala paapomaan 30 -vuotiasta miestä. Olen e-laskuista/suoraveloituksista puhunut niin paljon ettei siitä enää ole hyötyä. Ei halua sitä tehdä enkä minä ala miehen äidiksi. Viimeiset vuodet riidat liittyvät aina vain laskuisin / vastuisiin.. luuletteko etten ole yrittänyt kaikkeni? Avasin 2 vuotta sitten yhteisen tilin josta meni kaikki laskut e-laskuina, mutta mies ei sinne koskaan siirtänyt rahaa/käynyt nettipankissa. Kun lopetin sen käytön mies ei ole edes kysellyt perään :)

Ap

Tuossapa tuli selväksi ap:n kanta asiaan .Nyt se on loppuun käsitelty. Kenenkään apua ,tai hyviä ohjeita hän ei ota vastaan. Elikkkä vakka on kantensa valinnut,. Hyvästi!

Vierailija
199/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimellä noi laskut tulee? jos tulee miehen nimellä anna olla. ite hän siitä kärsii et sinä. ja joo hankkiutusin eroon tuollaisesta

Vierailija
200/316 |
26.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuossapa tuli selväksi ap:n kanta asiaan .Nyt se on loppuun käsitelty. Kenenkään apua ,tai hyviä ohjeita hän ei ota vastaan. Elikkkä vakka on kantensa valinnut,. Hyvästi!

Mitä? Otin kyllä vastaan. Varmistuksen siitä ettei mikään tule muuttumaan ja ero on varma ja kerroin siitä miehelle tänään, että kun asunto on myyty - lähdemme eri teille. En ala maksamaan miehen puolesta enää mitään tai auttamaan ihmistä joka ei halua apua tai osaa itse pyytää sitä.. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi