Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kertaa lasta yrittämään 42 vuotiaana?

Vierailija
23.05.2019 |

Niin, aiemmin mun suhteet ollu niin huonoja tai muuten vaan erikoisia, että lapsia en ole halunnut. Se on vain jäänyt kaiken muun vatjoon. Nyt ensimmäistä kertaa sellainen mies ja suhde, että jonkinlainen vauvakuume on tullut ensimmäistä kertaa eläissäni päälle. Miten on, annetaanko palaa vai pitäisikö koko homma unohtaa? On todella ristiriitainen olo asian suhteen, koska asia ei ole aiemmin mieltä vaivannut.

Kommentit (741)

Vierailija
581/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni kommentoi, että sai toisen/kolmannen/iltatähden 40+ vuotiaana. Se on eri asia kuin esikoisen saaminen 40+ iässä. Toki on ollut iät ja ajat "vanhoja" synnyttäjiä, mutta jutun juoni onkin, että hyvin monella on jo lapsia. On todennäköisempää, että raskaus onnistuu myöhemmälläkin iällä, jos "keho tietää" mitä tekee.

Esikoisen saaminen luomusti yli 40-vuotiaana on epätodennäköistä. Se on fakta. Poikkeuksia toki löytyy aina, mutta eivät ne tutkijat turhaan korosta muuta. Aina voi yrittää, mutta surullinen tosiasia on, että 40+ ensisynnyttäjä on harvinainen.

Mutullako tällaista heittelet, vai oliko tarjota jotain tutkittua tietoa väitteen tueksi? Itse tunnen useita yli 40 vee esikoisen saaneita. Nykyään tehdään lapset myöhemmin ja hyvä niin. Oma äiti oli 20 saadessaan esikoisensa ja onnistuikin traumatisoimaan perin pohjin kaikki lapsensa.

Koominen vastakommentti. Itse tunnen useita = pelkkää paheksumaasi mutuilua. Oma tuttavapiiri ei ole koskaan tieteellinen otanta. T:Eri kuin alkuperäinen

Vierailija
582/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on vaan se riski jos jättää lähelle 40 v ettei saa vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vaan se riski jos jättää lähelle 40 v ettei saa vauvaa.

Eiköhän jokainen järjellinen ihminen tiedä tuon?

Vierailija
584/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä lapsen saantia myös siltä kannalta, minkä ikäinen olet, kun lapsi on 16 tai 18 tai valmistuu ammattiinsa ja itsenäistyy.

Vierailija
585/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä lapsen saantia myös siltä kannalta, minkä ikäinen olet, kun lapsi on 16 tai 18 tai valmistuu ammattiinsa ja itsenäistyy.

Miksi? Lapsihan itsenäistyy eikä roiku enää helmoissa. 6-kymppiset on nykyään terveempiä kuin koskaan.

Vierailija
586/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään ongelma. Katso vaikka Sauli Niinistöä. Pitää vaan olla nuorempi vaimo.

Vierailija
587/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ajatus, että hedelmällisyys laskee niin paljon 40-vuotiaana kuin annetaan ymmärtää... mihin tutkimukseen se perustuu?

Eikö kyseessä on ranskalaisiin kirkonkirjoihin perustuva pitkän ajanjakson tilastollinen tutkimus.

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/magazine-24128176.amp

Vierailija
588/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
589/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti niin sanotusti kuosissa että jaksaisit vauva-arkea. Minulla oli ihana nainen joka vatkasi tämän asian kanssa ja lopuksi koko parisuhteemme. Jos miehesi on sinusta se jokin niin anna mennä äläkä mieti liikaa. Kaikkea hyvää.

Vierailija
590/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele kyynikoita. Moni synnyttää nykyisin ikäisenäsi. Jos se on se haave, niin kokeile ihmeessä, mutta tiedosta kuitenkin, että välttämättä ei näin vanhempana jaksa samoin kuin nuorena. Olen sinua vanhempi, ja pari nelikymppisenä lapsen saanutta ystävää on valitellut, että etenkin yövalvomiset ovat todella kuluttavia.

Vierailija
591/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä just nyt, älä missään nimessä jää enää jahkailemaan. Voi olla kuukausista kiinni, että tärppääkö enää.

Vierailija
592/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit yli 60v kun lapsi täyttää 18v.

Tää on maailman väsynein periustelu. Olen 44v ja raskaana ja olen minäkin yli 60 kun lapsi täysi-ikäinen, eli vielä monta vuotta työelämässä, aktiivinen ja hyväkuntoinen.

Mun äiti oli 20 kun sai minut. Todella paska äiti ja kertaakaan ei ole jaksanut lapsenlapsiaan hoitaa, ensimmäisen sai 50-vuotiaana eikä silloinkaan jaksanut.

Mun isoäiti taas on ihana, eli 96-vuotiaaksi ja hoiti lapsenlapsenlapsiaan ja oli rakastava ja lämmin.

Vaikka olisi 60 kun lapsi aikuistuu ehtii hyvinkin nähdä lapsenlapset ja hoitaakin niitä.

Mutta ikä ei ole mikään tae hyvästä isovanhemmuudesta.

Eräs tuttavani kertoi, että hänen äitinsä sai kuopuksensa yli 50 v ihan luomusti. Lapsesta tuli perheen älykkäin, kahden erikoisalaan erikoistunut lääkäri.

Vierailija
593/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kannattaa. Mutta varmaan ilman hoitoja ei enää onnistu, että menkää heti klinikalle.

Ei pidä miettiä minkä ikäisiä olette missäkin vaiheessa, te teette sitten teidän näköistä vanhemmuutta. Varmasti on päiväkodissa ja koulussa saman ikäisiä vanhempia, ja mistä se toisaalta kukaan tietää toisten ikiä.

en tarvinnut keinosiemennystä yli 42 v sain vauvan ja tulin äidiksi. Aivan mahtavaa, mies tosin järkyttyi ja oli muutamia vuosia nuorempi.

Vierailija
594/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatunKrokotiili kirjoitti:

Ei se ole mikään ongelma. Katso vaikka Sauli Niinistöä. Pitää vaan olla nuorempi vaimo.

Minä synnytin lapsen 52 vuotiaana. Kukaan lääkäri tai kätilö ei koskaan päivitellyt ikääni. Gynekologikin sanoi, että nykyään tuossa iässä synnyttäminen ei ole mitenkään tavatonta jos on terve muuten. Lapsi on koulussa 10-oppilas, luokkansa priimus. Ja kyllä hyvin jaksettiin valvomiset yhdessä miehen kanssa. Minua kyllä sanotaankin vähintään 10 vuotta nuoremmaksi biologista ikääni. Nyt harjoittelen maratoonia varten, joten ihmiset on yksilöitä. Liikaa tuijotetaan biologiseen ikään. Äitinikin sain vaihdevuodet vasta 60 vuotiaana. Kun ne alkavat n 40 - 60 vuotiaana.

Vierailija
595/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi 36 v ja toinen 40v. Ja hyvin jaksoi valvoa. Asuntolainat oli hoidettu ja säästöjä on, joten pystyi lapsen kanssa olemaan kotona pidempään.

Vierailija
596/741 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremman miehen kanssa voi onnistaa, jos oman kudit ei jaksa enää uida pohjaan saakka.

Vierailija
597/741 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c0898430-caf4-49bd-a3f7-79c4c3471fc3

44-vuotiaana oli tuossa perheessä saatu nuorin lapsi. Nyt äiti on jo 48, joten tuohon päättyi tuon äidin hedelmällisyys.

Vierailija
598/741 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai kuopuksen 42 ikäisenä. Meille muille oli etäinen äiti, eikä oikeastaan ollut henkisesti läsnä ikinä. Kuopukselle taas on aina ollut erilainen. Kuulemma vasta tuossa iässä löysi oman äitiytensä ynnä muuta paskaa.

Hän oli 20.v kun minä synnyin.

Aina lapsia ei kannata hankkia nuorena, vaan yrittää vasta kun oikeasti on siihen valmis.

Tietysti pitää hyväksyä, ettei raskaus välttämättä enää ala helposti tai ala laisinkaan.

Yrität, jos tuntuu siltä, tsemppiä <3

Vierailija
599/741 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laskea hedelmällisimmät pvät että silloin naijaan että seinät ryskyy ja nainen ei kiiruhda pesulle muutamaan tuntiin.

Vierailija
600/741 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kaikki lapsista koskaan haaveilleet +40 vuotiaat lapsia tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä