Ensi kertaa lasta yrittämään 42 vuotiaana?
Niin, aiemmin mun suhteet ollu niin huonoja tai muuten vaan erikoisia, että lapsia en ole halunnut. Se on vain jäänyt kaiken muun vatjoon. Nyt ensimmäistä kertaa sellainen mies ja suhde, että jonkinlainen vauvakuume on tullut ensimmäistä kertaa eläissäni päälle. Miten on, annetaanko palaa vai pitäisikö koko homma unohtaa? On todella ristiriitainen olo asian suhteen, koska asia ei ole aiemmin mieltä vaivannut.
Kommentit (828)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kannattaisi aloittaa aiemmin lasten hankinta.
Huolia myös ne varteenotettavat kumppanit. Eikä odottaa täydellistä prinsessaa tai prinssiä.
Ennemmin kannattaa hankkia naisena lapsia itsellisesti kuin huonon kumppanin kanssa. Silloin on yksi huoli vähemmän.
Jos vaan taloustilanne antaa periksi niin kannattaa hankkia nuorena ensimmäinen lapsi tai kaksi ja seuraavat esim. kuuden vuoden ikäerolla. Näin voi saada isonkin perheen melko helpolla vaivalla. Pienet ikäerot lapsilla on raskain setti.
Ja yhteiskunta elättää. . Mamma jakaa toisille täällä elämänkokemuksiaan. Onneksi maanantaina aukeaa taas päiväkoti niin väsynyt työtön yh saa viedä sen nuorimmaisenkin hoitoon että saa lorvia rauhassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni raskautuminen vanhemmalla iällä ei ole ollut ongelma, mutta sen pysyminen on. Kannattaa silti yrittää, jos siltä tuntuu. Kerran täällä vain eletään. Käsittääkseni Suomen valtiokin on kiitollinen jokaisesta uudesta veronmaksajasta.
Myös nuori äiti voi saada vammaisen lapsen. Häntä tuskin moititaan siitä, että mitäs menit yrittämään.
On ihan eri asia. Miksi mummot haluaa nykyään lisääntyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolia myös ne varteenotettavat kumppanit. Eikä odottaa täydellistä prinsessaa tai prinssiä.
Ennemmin kannattaa hankkia naisena lapsia itsellisesti kuin huonon kumppanin kanssa. Silloin on yksi huoli vähemmän.
Jos vaan taloustilanne antaa periksi niin kannattaa hankkia nuorena ensimmäinen lapsi tai kaksi ja seuraavat esim. kuuden vuoden ikäerolla. Näin voi saada isonkin perheen melko helpolla vaivalla. Pienet ikäerot lapsilla on raskain setti.
Ei oollut kiinnostusta nuorena saada lapsi/lapsia, ei sitten yhtään. Biologinen klo alkoi tikittää n 36 v. Ei ollut silloin kyllä miestäkään, noin vajaan parin vuoden päästä oli ja tiesin heti että tämän kanssa haluan lapsen mutta eihän sitä lasta niin vaan saa. Luovuin ja meni muutama vuosi jolloin tulin raskaaksi, voi sitä onnea kun sain tietää ja mies mua nuorempi ei ollutkaan niin vastaanottavainen. Ajan oloon kypsyi
Vaikka nuorikin äiti voivat saada vammaisen lapsen... Se ei poista sitä, että vanhemmalla äidillä riski on vielä suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oollut kiinnostusta nuorena saada lapsi/lapsia, ei sitten yhtään. Biologinen klo alkoi tikittää n 36 v. Ei ollut silloin kyllä miestäkään, noin vajaan parin vuoden päästä oli ja tiesin heti että tämän kanssa haluan lapsen mutta eihän sitä lasta niin vaan saa. Luovuin ja meni muutama vuosi jolloin tulin raskaaksi, voi sitä onnea kun sain tietää ja mies mua nuorempi ei ollutkaan niin vastaanottavainen. Ajan oloon kypsyi
Saat sen mistä luovut?
Vierailija kirjoitti:
Olisit yli 60v kun lapsi täyttää 18v.
Eihän se ole ongelma, mulla on 27v lapsi ja itse olen 66v.