Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä väittää että meidän pitäisi ottaa myös bonuslapset mukaan ulkomaanmatkalle!

Vierailija
20.05.2019 |

Olemme lähdössä ulkomaille (minä, mies ja vauva) lomalle viikoksi ja tosiaan tää ei oo miehen lapsiviikko, asiasta sovittu jo ajat sitten. Nyt exä on kuitenkin sitä mieltä että myös bonuslasten pitäisi päästä ulkomaille kerran vauvakin pääsee! Miehen exä on siis työtön eikä kykene tarjoamaan lapsille tällaisia matkoja. Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä? Tuntuu tosi pahalta kiusaamiselta tällainen katkera käytös!

Kommentit (613)

Vierailija
41/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki mene lasten kesken edes ydinperheessä tasan. Vaikka me vanhemmat olemme synttäreinä, jouluna jne muistaneet lapsiamme ihan tasan, niin yksi lapsemme saa kaikilta kummeiltaan aina lahjat, ja yksi taas ei koskaan kummeiltaan mitään. Uusperheessä homma tasottuu viimeistään ainakin aikuisena, kun alkaa tulla perintöä. Joku lapsi ei ehkä saa yhtään mitään, kun toinen perii asunnot, mökit ja osakkeet. Näin se vain menee epäreilusti.

Vierailija
42/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen valhe. Vauva menee isovanhemmille hoitoon loman ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani on kaksi bonuslasta ja yksi biologinen. Kaikki kolme ovat aina mukana lomilla. Viimeksi pääsiäisenä Pariisissa. Ovat kiertäneet USA:n kaupunkeja jne. Hänellä on varaa maksaa kaikkien matkat. Bonuslasten isällä eikä äidillä eli poikani vaimolla ole..

Vierailija
44/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapuolisuus ei ole sitä, että vanhin lapsi saa eniten... eli olla itse vauvana reissussa ja kaikilla sisarustensa reissuilla. Harvalla on varaa tehdä isolla kokoonpanolla lomia. 

Pääasia, että ollaan tasapuolisia. Se ei tarkoita, että kaikki ovat kaikilla reissuilla mukana. 

Jätetään ne vauvareissut laskuista pois, koska vauvoille ei jää niistä mitään muistikuvaa.

Tuskin se ap lopettaa vauvoineen reissaamista vauvavuoden jälkeen. Kyse on siitä, onko mies tasapuolinen. Jos yksi lapsi saa matkustaa, saavatko muut.

Vierailija
45/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies täällä. Kaiken tämänkin paskanjauhamisen menetän jännämiesten kanssa sikiäville.

Vierailija
46/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen valhe. Vauva menee isovanhemmille hoitoon loman ajaksi.

Tai jospa vaan ihan rehellisesti otetaan se vauva mukaan nyt ja isommat saavat sitten toisella kertaa matkan isän kanssa. Ja se toinen kerta ei ole vuosien päästä, vaan suht pian. 

Vierailija
47/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehellä ole varaa maksaa kolmelle lapselle ulkomaanmatkaa.. ap

Miksi hän on tehnyt lisää lapsia, jos ei edellisiäkään ole varaa elättää??? Ai niin, pitäähän se ankkurilapsi tehdä, ettei mies palaa takaisin ykkösvaimonsa luo.

Vierailija
48/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jatkaa vielä, että pienen vauvan kanssa on ihan törkeän helppoa matkustaa. Meillä oli vaan muutama kantoliina jossa vauva nukkui, kun kiertelimme pitkin poikin. Rattaita ei tarvinnut ollenkaan. Jos vauvalla oli nälkä niin maitoa tuli tissistä. Nyt kun kävimme risteilyllä hetki sitten niin nauratti jotenkin kuinka muuttunut vaikeaksi. Lapsi purkaa jännitystä kitisemällä jatkuvasti ja mikään ruoka ei kelpaa yms.

Saa jäädä muutamaksi vuodeksi nyt matkustelut :'D

Vierailija
49/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni neuvo niin miehille kuin naisille. Varokaa uusperheen perustamista. Harvoin onnistuu.

Vierailija
50/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe että vauvan kanssa reissaaminen olisi pahasta, mutta kun lapsi on isompi (puhuu jne.) niin silloin KAIKKI lapset mukaan.

Ei ole kiva että isän yksi lapsi on päässyt lomalle (ja puhuu siitä sisaruksille) kun muut lapset ovat "vain kotona".

Jos ette halua koko perheenä reissata, niin sitten tekisin niin että mies tekee reissuja kaikkien lastensa kanssa tasapuolisesti, esim. kesäkuussa mies+sinä+yhteinen lapsi Korfulle ja mies+hänen ja exä:n lapset heinäkuussa Kreetalle, niin kenellekkään ei tule pah mieli.

Paitsi isälle jos se inhoaa reissaamista tai aurinkorantoja ja ap sai sen nyt tälläkertaa mukaan lupaamalla kuun taivaalta ja maksoi matkan.

Vierailija
51/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei lasten äiti ole halukas/kykenevä maksamaan puolia matkasta niin lapset jäävät kotiin. Jos ja kun reissu on ollut tiedossa iän kaiken niin tuohan on exältä lähinnä ilkeilyä, ties vaikka olisi lapsille "lipsauttanut" että isi ja uusi nainen vauvoineen lähtevät reissuun, jollei isi ota teitä mukaan niin ei taida rakastaa... Ei kuulu eksälle pätkääkään mitä teette ja missä, kun lapset eivät ole miehellä. Elämä ei ole reilua. 

ydinperheen äiti

Vierailija
52/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa se exä sinänsä on. Ei mies voi omia lapsiaan kohdella epätasa-arvoisesti.

Mä vein bonuslapseni ulkomaille, vaikka lasten isä ei päässyt mukaan. Minä, 2x bonuksia ja 2x omia lapsia.

Minä taas olen vienyt omia lapsiani ulkomaille yksi kerrallaan - ja joo, jokainen on ollut vauvana vanhempien mukana, kun toiset ovat jääneet kotiin. Ydinperheen lapsia voi kohdella näin, ovat näet päässeet matkalle jokainen yhtä monta kertaa.

Miksi erolapsia pitäisi kohdella toisin?

Vierailija
53/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki mene lasten kesken edes ydinperheessä tasan. Vaikka me vanhemmat olemme synttäreinä, jouluna jne muistaneet lapsiamme ihan tasan, niin yksi lapsemme saa kaikilta kummeiltaan aina lahjat, ja yksi taas ei koskaan kummeiltaan mitään. Uusperheessä homma tasottuu viimeistään ainakin aikuisena, kun alkaa tulla perintöä. Joku lapsi ei ehkä saa yhtään mitään, kun toinen perii asunnot, mökit ja osakkeet. Näin se vain menee epäreilusti.

Olipa huono yritys. Lasten kummit on ihan eri henkilöitä ja heidän touhut ei vaikuta siihen, että vanhempien pitää kohdella lapsia tasapuolisesti.

Vai meinaatko, että isä antaa enemmän perintöä niille lapsille, jotka eivät pääse mukaan matkoille vai mitä tuo perintöhöpötys tarkoittaa? Vai että perinnönjaossakin lapsia kohdellaan epätasa-arvoisesti joten aloitetaan se epätasa-arvo jo lapsena?

Vierailija
54/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehellä ole varaa maksaa kolmelle lapselle ulkomaanmatkaa.. ap

Miksi hän on tehnyt lisää lapsia, jos ei edellisiäkään ole varaa elättää??? Ai niin, pitäähän se ankkurilapsi tehdä, ettei mies palaa takaisin ykkösvaimonsa luo.

Ankkurilapsi?

En minä ainakaan lapsettomana naisena ole puhunut miehelle vielä lapsista, vaikka pari vuotta ollaan yhtä pidetty. Mies mainitsi sen jo suhteen alkutaipaleella ja hän olisi valmis hankkimaan meille lapsen. Minä olen se jarru. 

Tässä vaiheessa ei haittaisi, jos mies menisi takaisin lastensa äidin kanssa. Mutta mies ei kerta kaikkiaan halua...

Vierailija
55/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isällä ja lasten äidillä ei ole varaa maksaa niin sitten lapset eivät matkusta, yksinkertaista. Jos ap:lla on varaa maksaa sekä oma että miehen matka, hän voi tietenkin tehdä niin. Tai ap voi jatkossa matkustaa oman lapsensa kanssa ilman miestä.

Vierailija
56/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se noinkin kertoa, että uusi vauva on isälle tärkeämpi kuin isommat lapset. 

Vierailija
57/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihan kummallisia vastauksia.

Itse olen uusperheen kasvatti, ja kyllä meillä on reissattu vaihtelevilla kokoonpanoilla. Koko perheen reissujakin toki on tehty. En osannut edes ajatella, että olisi jotenkin outoa, jos isäni lähti reissuun vaimonsa ja yhteisten lapsiensa kanssa. Kyllä minäkin välillä mukaan pääsin. Samoin olen reissannut äitini uuden perheen kanssa. Eihän kaikissa ydinperheissäkään aina reissata yhdessä.

Nykyään eronneena parin lapsen äitinä, voisin hyvin kuvitella reissaavani vaihtelevilla kokoonpanoilla. Jos siis olisi mies. Ja jos sillä kuvitteellisella miehellä olisi lapsia, en tietenkään syrjisi heitä jättämällä aona kotiin, mutta en kyllä aina ottaisi mukaankaan. Sama pätee omiinkin lapsiin. Kunhan kaikki pääsevät suht koht tasapuolisesti, niin homma on ok.

Juuri näin. Meillä siis ydinperheessäkin reissataan vaihtelevilla kokoonpanoilla.

Vierailija
58/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapuolisuus ei ole sitä, että vanhin lapsi saa eniten... eli olla itse vauvana reissussa ja kaikilla sisarustensa reissuilla. Harvalla on varaa tehdä isolla kokoonpanolla lomia. 

Pääasia, että ollaan tasapuolisia. Se ei tarkoita, että kaikki ovat kaikilla reissuilla mukana. 

Jätetään ne vauvareissut laskuista pois, koska vauvoille ei jää niistä mitään muistikuvaa.

Tuskin se ap lopettaa vauvoineen reissaamista vauvavuoden jälkeen. Kyse on siitä, onko mies tasapuolinen. Jos yksi lapsi saa matkustaa, saavatko muut.

Eli ap matkustaa jatkossa kaksin vauvan kanssa tai kaksin miehen kanssa, niin exä on tyytyväinen?

Vierailija
59/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap matkustaa jatkossa kaksin vauvan kanssa tai kaksin miehen kanssa, niin exä on tyytyväinen?

Ei, vaan että mies matkustaa edes joskus omien lastensa kanssa.

Vierailija
60/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP älkää vaan jatkossa menkö vahingossakaan Linnanmäelle, Särkänniemeen tai Muumimaailmaan. Ihan sama onko miehen vanhemmat lapset sen ikäisiä että Muumimaailma enää kiinnostaisi, heidät on tasapuolisuuden nimissä otettava mukaan ettei exä pahastu kun lapsia kohdellaan eriarvioisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi