Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen exä väittää että meidän pitäisi ottaa myös bonuslapset mukaan ulkomaanmatkalle!

Vierailija
20.05.2019 |

Olemme lähdössä ulkomaille (minä, mies ja vauva) lomalle viikoksi ja tosiaan tää ei oo miehen lapsiviikko, asiasta sovittu jo ajat sitten. Nyt exä on kuitenkin sitä mieltä että myös bonuslasten pitäisi päästä ulkomaille kerran vauvakin pääsee! Miehen exä on siis työtön eikä kykene tarjoamaan lapsille tällaisia matkoja. Mitä ihmettä mun pitäisi tehdä? Tuntuu tosi pahalta kiusaamiselta tällainen katkera käytös!

Kommentit (613)

Vierailija
21/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos mies maksaisi exälle tuolta viikolta satasen exälleen. Tulisi kompensoitua rahalla sitä poissaoloa. 

Vierailija
22/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehellä ole varaa maksaa kolmelle lapselle ulkomaanmatkaa.. ap

Jos jättää sinut kotiin 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin omistakin jättää kaksi vanhinta kotiin ja lähteä vain vauvan kanssa, että kerkeää itsekin rauhassa olla, eikå tarvisi missään vesipuistoissa hengailla kaiken päivää kiukuttelevia lapsia kuunnellen, ruuista ja nukkumisista tapellen :D

Jos kaikki lapset olisivat jo leikki-iässä tai yli pitäisi ne kaikki ottaa mukaan.

Vierailija
24/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit pitää jättää tältä vuodelta välistä ja säästää sen verran, että voi lähteä myöhemmin.

Vierailija
25/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteköhän te aikuiset saa ihan itse päättää kenen kanssa reissaatte...

Vierailija
26/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopa on ihme kommentteja. Minä taas ajattelisin niin, että tuo lomamatka silloin, kun isommat  lapset ovat äidillään, on miehen ja uuden vaimon parisuhdeloma. Vauvan matka ei maksa mitään, ja vauvan kanssa on helppo liikkua kun kulkee rattaissa, ja loma on ihan erilainen kuin silloin kun mennään päiväkoti-tai kouluikäisten ehdoilla. Onhan isompien lasten äidilläkin oikeus matkustaa vaikka viikoksi jonnekin silloin, kun lapset eivät ole hänellä. Itse selittäisin asian niin, että vauvaa nyt ei vain voi jättää yksin kotiin, eikä matkasta koidu hänen osaltaan kustannuksia. Vauva ei varmaankaan polskuta lomakohteessa tuntitolkulla uima-altaassa tai syö kilokaupalla jäätelöä, eli ei saa yhtään enempää kuin muutkaan lapset. Sitten kun tämäkin lapsi kasvaa isommaksi, on reilua, että kaikki pääsevät saman verran matkailemaan.

Vierailija
27/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti heidän kuuluu päästä mukaan. He ovat miehesi lapsia siinä missä vauvakin. Eivät he ole mitään kaupanpäälisiä, joita voi kohdella miten sattuu.

Vierailija
28/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä miksi ap, mies ja vauva eivät voi lähteä hyvillä mielin matkalle sellaisella viikolla, kun isommat lapset ovat äidillään. En näe tässä mitään ongelmaa.

Älä ap välitä noista ikävistä kommenteista. Miehesi matkustaa isompien lasten kanssa sitten myöhemmin, kun ensin saa rahat kasaan, vai mitä. Matkustaminen ei edes ole välttämätöntä. Tuskin isot lapset ovat kateellisia vauvalle! Itse elän ydinperheessä ja ollaan välillä matkustettu kahden kesken miehen kanssa ja jätetty lapset mummolaan. Mun mielestä ihan vastaava tilanne, koska vauvahan ei saa matkasta mitään irti. On tärkeää vahvistaa myös ap:n ydinperhettä yhteisellä lomalla.

Vierailija
29/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt ehkä vielä ole ongelma jos kaikki miehen lapset ovat suht pieniä. Mutta tulevaisuudessa kun lapset ovat isompia niin huomaavat kyllä, jos joku lapsista saa jatkuvasti enemmän materiaa kuin toiset. Eli kannattaa miettiä lomat, harrastukset ja hankinnat siten, että pystyy tarjoamaan kaikille lapsille saman elintason, tai siis sen oman osuutensa elintasosta. Ihan sama onko lapsi/lapset ensimmäisestä, toisesta tai vaikka kolmannesta avioliitosta.

Vierailija
30/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ymmärrä miksi ap, mies ja vauva eivät voi lähteä hyvillä mielin matkalle sellaisella viikolla, kun isommat lapset ovat äidillään. En näe tässä mitään ongelmaa.

Älä ap välitä noista ikävistä kommenteista. Miehesi matkustaa isompien lasten kanssa sitten myöhemmin, kun ensin saa rahat kasaan, vai mitä. Matkustaminen ei edes ole välttämätöntä. Tuskin isot lapset ovat kateellisia vauvalle! Itse elän ydinperheessä ja ollaan välillä matkustettu kahden kesken miehen kanssa ja jätetty lapset mummolaan. Mun mielestä ihan vastaava tilanne, koska vauvahan ei saa matkasta mitään irti. On tärkeää vahvistaa myös ap:n ydinperhettä yhteisellä lomalla.

Ne isommatkin lapset ovat osa ap:n perhettä. Uusioperheeseen kuuluvat kaikki lapset, ei vain yhteiset. Kyllä se on epäreilua, jos yksi lapsi pääsee matkalle ja toiset eivät. Huolimatta siitä, että se yksi on vauva. Ei ole lainkaan verrannollista siihen, että kukaan lapsi ei pääse. 

Vierailija
31/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hiton bonuslapset? Ihan oikeita lapsia ne ovat, joita tulee kohdella tasa-arvoisesti sisarukseensa nähden. 

Vierailija
32/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan kummallisia vastauksia.

Itse olen uusperheen kasvatti, ja kyllä meillä on reissattu vaihtelevilla kokoonpanoilla. Koko perheen reissujakin toki on tehty. En osannut edes ajatella, että olisi jotenkin outoa, jos isäni lähti reissuun vaimonsa ja yhteisten lapsiensa kanssa. Kyllä minäkin välillä mukaan pääsin. Samoin olen reissannut äitini uuden perheen kanssa. Eihän kaikissa ydinperheissäkään aina reissata yhdessä.

Nykyään eronneena parin lapsen äitinä, voisin hyvin kuvitella reissaavani vaihtelevilla kokoonpanoilla. Jos siis olisi mies. Ja jos sillä kuvitteellisella miehellä olisi lapsia, en tietenkään syrjisi heitä jättämällä aona kotiin, mutta en kyllä aina ottaisi mukaankaan. Sama pätee omiinkin lapsiin. Kunhan kaikki pääsevät suht koht tasapuolisesti, niin homma on ok.

Vierailija
33/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku matkan vastustajista kertoa, mikä siinä vauvan matkustamisessa on epäreilua tai muille lapsille kadehdittavaa? Isänsä kanssahan lapset eivät kyseisellä viikolla olisi muutenkaan.

Vierailija
34/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on epäreilua, jos vain yksi miehen lapsista saa matkustaa isänsä kanssa. Tuskin matkailu loppuu vauvavuoteen. Jos miehellä ei ole nytkään rahaa kaikkien lastensa matkaan, miksi sitä olisi jatkossakaan?

Vierailija
35/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lapsista voi tuntua eriarvoiselta. Muistan tuon myös, ettei lapsena tuntunut kivalta, kun toinen perhe lähti ulkomaille. Pääsin sitten koulun, työni ja hyvän palkan takia reissaamaan melko paljon, kun olin vielä alaikäinenkin. Äitipuolta ketutti sitten silminnähden että hän akateemisena hävisi minulle palkassaan sun muissa reissuissa perus duunarille.

Toisaalta ymmärrän myös ap:n kannan. Mitä jos olisitte lähteneetkin vaikka 500km päähän mummolaan, kun on hänen vuoronsa vahtia, olisiko hän yhtä innokkaasti tuputtamassa lapsia matkaan mukaan?

Lapsesta toki tuntuu eriltä, mutta mulle se olisi vaan samanlaista istumista samalla ajalla. Itse matkan kohteessa saattaa kuitenkin aina olla mutkia matkassa ja mummolareissu saattaisi kuulostaa lähes taivaalliselta, jos kaikki reissussa menisi systemaattisesti pilalle.

Lisäksi lapselle ihan hyvä opettaa, että joskus tulee pettymyksiä.

Vierailija
36/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on miehen lapsia, ei hänen bonuslapsiaan. Teidän vauva ei ole yhtään enempää miehen lapsi kuin nämä vanhemmat lapset.

Vierailija
37/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isommat lapset saattaa ajatella asian niin, että on tosi epäreilua että vauva pääsee lomalle mukaan vaikka ei edes tajua mitään koko matkasta. Isän kannattaa nyt kertoa isommille lapsilleen, että vauva tulee mukaan vain koska häntä ei voi vielä jättää minnekään hoitoon, ja saman tien kertoa myös se, minkä reissun ja milloin isommat lapset vuorollaan pääsevät isänsä kanssa. Ja se lupaus pitäisi myös sitten pitää.

Vierailija
38/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku matkan vastustajista kertoa, mikä siinä vauvan matkustamisessa on epäreilua tai muille lapsille kadehdittavaa? Isänsä kanssahan lapset eivät kyseisellä viikolla olisi muutenkaan.

Se, että yksi lapsi pääsee matkalle ja muut eivät. Vai etkö muka itse olisi lapsena kadehtinut, jos siskosi tai veljesi olisi päässyt matkalle mutta sinä et?

Vierailija
39/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuus ei ole sitä, että vanhin lapsi saa eniten... eli olla itse vauvana reissussa ja kaikilla sisarustensa reissuilla. Harvalla on varaa tehdä isolla kokoonpanolla lomia. 

Pääasia, että ollaan tasapuolisia. Se ei tarkoita, että kaikki ovat kaikilla reissuilla mukana. 

Jätetään ne vauvareissut laskuista pois, koska vauvoille ei jää niistä mitään muistikuvaa.

Vierailija
40/613 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on kaksi vanhempaa ja vanhemmat hoitavat lomat heidän kanssaan kykynsä mukaan.

Jos vanhemmat asuvat yhdessä, on lomat vain tässä perheessä. Jos on kaksi perhettä, on lomat jomman kumman kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän