Tytär sai ylioppilaslahjaksi sylkevä tyttö-kaulakorun, ei halua käyttää sitä ja nyt lahjan antaja loukkaantunut
Jos joku ei tiedä, niin tällainen koru:
https://img.ilcdn.fi/kFQXDnfJDbHYsPDW1x3cqyQc9mA=/full-fit-in/612x/img-…
Onhan tuo suoraan sanottuna ihan hirveä. Lahjan antaja on eräs läheinen sukulainen. Tyttö ei korua aio käyttää. Kiitti toki kauniisti eikä lahjan antajalle mitään korusta sanonut. Sukulainen näki tytön ja oli alkanut tivata missä koru on, kun ei ole kaulassa. Minäkin sain viestiä, että minkä kermape*seen olen lapsesta kasvattanut kun ei lahja kelvannut. Mitä tuohon voi vastata?
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitten tästä asiasta avaudut? Olisi ollut parempi, jos olisit puhunut suoraan minulle! Kiittämättömiä olette kumpikin.
Ap voisi palauttaa korun takaisin sinulle.
Niin kuvottava se on.
Eikä sinullakaan paljoa päässä leikkaa jos tuollaisen lahjaksi annat.
Ja nyt ollaan kiittämättömiä, vai?
Lähinnä tuo ap on järkyttynyt.
Niin olisin minäkin jos tuollaisen roskan olisin saanut.
Jotain rajaa, oikeasti.
On kyllä rumin ja ällöttävin mitä oon nähnyt. Taustalla lienee suunnittelijan ikävä ja raskas menneisyys ja kompensoi nyt kaikkea kokemaansa pahaa korilla.muthainfo
Oksentava pieni bulimia-tyttö, siis sairauskeskustelua. Töissä yksi vee++tä kiroileva voimaantunut nuori nainen sai potkut, kulki myös miesten vaatteissa ja jatkuvasti huutaen ja haukkuen ihmisiä. Tällainen voimaantuminen ei auttanut häntä ainakaan siinä firmassa. En usko että tämä juttu edes on tosi, miksi joku toisi jo nyt yo-lahjan. Rahaa ne nuoret haluaa vaikka toiset eivät anna ihan piruuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Arvokas lahja ja varsin hyvin ajateltu nykynaiselle.
Näkee kommenteista hyvin, millaista naisainesta tällä palsta liikkuu, mutta enempää ei av- mummoilta voisi odottaakaan!
Kallis ei ole yhtä kuin arvokas.
Minusta syljeskelevät pojat ja miehetkin ovat rahvaanomaisia ja huonotapaisia. En millään ymmärrä että yhdenvertaisuutta pitäisi ilmaista nimenomaan huonolla käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri nyt tämän kirjoitit?
Koska juuri sen korun sai. Omituinen kysymys.
Ap
Miksi sai juuri?
Miksi ei olisi saanut? Yo-juhliin on 2 viikkoa. Olen itsekin antanut kummitytölleni jo lahjan, kun en varsinaisena päivänä pääse, sillä olen oman mummoni 95-v päivillä toisella paikkakunnalla sinä viikonloppuna. Lahjan antoon ei ole määrätty päivää. Jos ei pääse juhliin, antaa joskus muulloin.
Ammattilaisena taiteen saralla pakko todeta että koru on aivan karsea! Tuollainen klimppiä hitaasti maata kohti venyttelevä tyttökö naisia voimaannuttava? Olisivat nyt ottaneet edes Pepistä mallia, jos halusivat voimanaisia. Tai Wonderwomanista tai Furiosasta! Siinä on naisia voimaannuttavia naisia.
11 sivua paskasta provosta😂 Go ap!
* Justbydki = just yksi päivä mietin...
huuhaatatuoon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen koru, on aika erilainen jo voi aikanaan joskus olla arvokaskin, veikkaisin. Lahjaksi en antaisi, mutta aika hauskahan tuo olisi käyttää ehkä, idea on hyvä mutta täällä palstalla vähemmän fiksut vetävät johtopäätöksensä kaikesta eivätkä osaa ajatella pidemmälle, kuorossa vaan että "mitä hienoa on sylkemisessä ja huono käytöskö on oikea tapa jnejne"... En ihmettele että monen taiteen ymmärrys ja arvostus on mitä on, ainakin täällä keskustelussa :D
Kuvataiteita, taidehistoriaa ja taidekasvatusta opiskelleena olen erityäin eri mieltä kanssasi.
Tulee mieleen että ymmärrät myös Teemu Mäen kissan kidutus ja tappo”taidetta”.Ahaa, eli täällä kuvataiteita, taidehistoriaa ja taidekasvatusta opiskellut ei näe korun designia tai ajatusta taustalla yhtään erottuvana tai mielenkiintoisena? Jepjep;D Onhan tuo korusuunnittelijalta erilainen design moneen massaan nähden ja hyvinkin onnistunut, herättää hyvin ajatuksia. Anteeksi nyt mutta vähän naurattaa että tänne palstalle on eksynyt "taidealan" henkilö lyttäämään mielenkiintoista suunnittelua :D Taiteesta voi toki ja saakin olla montaa mieltä, mutta edes taiteen harrastaja ei olisi kirjoittanut tuollaista kommenttia.
Kultapieni, kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää eikä kaikki mitä taiteeksi sanotaan ole hyvää taidetta. Ja erityisesti, jos teoksella väitetään olevan jokin yksilöity “viesti”, se viesti tulee arvioiduksi myös ihan irrallaan siitä taiteen kontekstista. Tässä tapauksessa nämä tekijät ovat selittäneet teostaan hyvinkin yksityiskohtaisesti, eivätkä jättäneet tulkintaa katsojille. Kyllä heidän teostaan arvioidaan ennen muuta heidän ajatustensa valossa.
Ja onhan tämä aika epäonnistunut juurikin kantaaottavana teoksena.
Kävin joskus kiasman taidenäyttelyssä ja siellä esitettiin ihmisen ulostekasa taiteena. Eivät kaikki taiteilijat ole oikeasti taiteilijoita, ovatpahan jotain penaalin tylsempiä kyniä.
Tutustuttiin ensin John William Waterhousen taiteeseen. Kuvagalleriaa löytyy tuosta Wikisivun alareunasta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/John_William_Waterhouse
Sen jälkeen menimme Ateneumin Helsingin taidemuseossa järjestettyyn Nykytaiteen näyttelyyn ja näimme siellä kuinka ihmiset pällistelivät tehosekoittimia missä sotki spermaa, virtsa ja verta. Löyhkä oli kuvottava. Se oli Plenge Jakobssen teos nimeltä "Valkea rakkaus".
Mielipide: jossain vaiheessa loppui taito ja lahjakkuus. Se vaihtui shokeeraavaksi mielenvikaisuudeksi, missä erikoisuudentavoittelu korvasi estetiikantajun.
Sekin on nykyään taidetta kun ripustaa vanhat rintsikkansa puuhun roikkumaan.
Muistaa vaan signeerata "teoksen". Ja laittaa nimeksi vaikkapa
"Vapaus koitti kaksosille"
Näyttää samalta kuin pokeleffojen naiset kakoessaan mälliä joka valuu suusta...
Mulle kelpaisi tuo koru. Mutta makuja on monia, ei ehkä kannata kenellekään sokkona ostaa koruja lahjaksi tietämättä toisen makua.
"Taide on ilmaisun, viestinnän, kannanoton ja mielihyvän tuottamisen väline. Se, onko jokin teos taidetta, riippuu paljolti tarkastelijan omaksumasta taidekäsityksestä. Taidetta voi olla myös sellainen, joka aiheuttaa kokijassaan muitakin kuin esteettisyyden tunteita."
Ihan vain tämän keskustelun korua haukkuville" taiteen asiantuntijoille"... Kannattaisi mennä edes yhdelle taidekurssille niin voisi ajattelu avartua, eikä siten lytätä jotain epäonnistuneeksi jos ei itse ymmärrä.
Jessus mikä koru, olkoon aloitus provo tai ei. 190 e saa tuosta maksaa! Ja vielä ihanan Kim Simonssonin suunnittelema. No aina ei voi onnistua.
Minun mielestäni tuossa korussa on hauska idea. Kivasti vähän anarkistinen Kalevala Koru.
Palauttakaa koru antajalle. Sanokaa, että se loukkaa tyttöä, koska hän ei ole ympäriinsä räkivä sivistymätön moukka.
Vierailija kirjoitti:
"Taide on ilmaisun, viestinnän, kannanoton ja mielihyvän tuottamisen väline. Se, onko jokin teos taidetta, riippuu paljolti tarkastelijan omaksumasta taidekäsityksestä. Taidetta voi olla myös sellainen, joka aiheuttaa kokijassaan muitakin kuin esteettisyyden tunteita."
Ihan vain tämän keskustelun korua haukkuville" taiteen asiantuntijoille"... Kannattaisi mennä edes yhdelle taidekurssille niin voisi ajattelu avartua, eikä siten lytätä jotain epäonnistuneeksi jos ei itse ymmärrä.
No sitähän tässä on yritetty tolkuttaa jankkaajille, että tämä Sylkytyttö-teos on täysin epäonnistunut ihan kaikilla asteikoilla. Se pyrkii vapauttamaan ja voimauttamaan tyttöjä mutta päätyykin antamaan täysin vääristyneen ja jopa vastenmielisen kuvan siitä mitä esim vapaus ja rohkeus ovat. Teos siis epäonnistuu siinä tehtävässä, jonka taitelija on sille antanut.
Vierailija kirjoitti:
Koru perustuu taideteokseen, mutta onko itse korun tarkoitus olla taidetta vai myytäväksi tehty tuote, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa? Jos ja kun jälkimmäistä, niin silloin tuo lainauksesi ei päde tähän tilanteeseen.
Oksentava tyttö nimen pitäisi olla. Minusta se on karmiva. En ikinä kantaisi tuota kammotusta.
Kyllä tuo korun aihe näyttää enemmän siltä, että siinä äänettömästi oksentamaan opetellut syömishäiriöinen tyttö on tyhjentäytymässä salaa.