Tytär sai ylioppilaslahjaksi sylkevä tyttö-kaulakorun, ei halua käyttää sitä ja nyt lahjan antaja loukkaantunut
Jos joku ei tiedä, niin tällainen koru:
https://img.ilcdn.fi/kFQXDnfJDbHYsPDW1x3cqyQc9mA=/full-fit-in/612x/img-…
Onhan tuo suoraan sanottuna ihan hirveä. Lahjan antaja on eräs läheinen sukulainen. Tyttö ei korua aio käyttää. Kiitti toki kauniisti eikä lahjan antajalle mitään korusta sanonut. Sukulainen näki tytön ja oli alkanut tivata missä koru on, kun ei ole kaulassa. Minäkin sain viestiä, että minkä kermape*seen olen lapsesta kasvattanut kun ei lahja kelvannut. Mitä tuohon voi vastata?
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen mällin sylkeminen
Nuuskaa käyttävä tyttö on vastenmielinen. Poika myös.
Mälli ei nyt tässä taatusti tarkoittanut nuuskaa...
Itse en käyttäisi enkä antaisi lahjaksi. Lahjan pitää olla neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri nyt tämän kirjoitit?
Koska juuri sen korun sai. Omituinen kysymys.
Ap
Miksi sai juuri?
Tätä minäkin ihmettelen. Ylioppilasjuhlat ovat vasta tulossa. Miksi sai lahjan jo nyt? Kaksi viikkoa etukäteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mitä ihmettelen on se, että miksi tyttö sai toukokuun puolivälissä ylioppilaslahjan? Vai onko tämä aloitus viiveellä viime vuoden ylioppilaslahjasta?
Tämä sukulainen lähtee pidempään reissuun eikä ole juhlissa paikalla lahjaa antamassa.
Tulipas yllättävän paljon vastauksia, kiitos niistä. Tyttökin sanoi heti kun jäi kanssani kahden kesken, että näyttää oksentavalta :D
Ap
Alan itsekin kallistua siihen vaihtoehtoon, että aloittajalla on joku muu motiivi. Kyllä muuten olisi tuotu jo aloituksessa esille, miksi on saanut yo-lahjan näin aikaisin.
Se koru on ihan hirveä, en todellakaan käyttäisi. Miellän itseni feministiksi, ei se tarkoita että tuollaisia kammotuksia tarvitsee käyttää :D n22
Eihän juhliakaan ole vielä ollut!
Aivan käsittämättömän karsea tekele. Jos korun haluaa välttämättä lahjaksi antaa, sen tulisi olla mahdollisimman neutraali, ja tuo ei sitä ole. Sitä naisten "rohkeutta" voisi kyllä ilmentää jotenkin muutoin kuin sylkemisellä. Ei tulisi mieleenkään ostaa itselle tai antaa lahjaksi noin rumaa korua!
Vierailija kirjoitti:
Arvokas lahja ja varsin hyvin ajateltu nykynaiselle.
Näkee kommenteista hyvin, millaista naisainesta tällä palsta liikkuu, mutta enempää ei av- mummoilta voisi odottaakaan!
Kertositko pikkasen tarkemmin, minkälaista? Nyt heität kummallisen yleistyksen ilmaan. Syljeskely nyt on vain huono tapa sekä pojilla että työillä aivan kuten miehillä ja naisillakin. Röökiä vetävät heittävät iljettäviä klimppejä ympäri pihoja, eivät kai muut. Ei minun ainakaan tarvitse syljeskellä!
Mikä hitsin pellejuttu tuo koru on? Ihan kauhea! En millään löydä siitä mitään sanomaa, hauskaa tai hienoa. Huh huh!
Tuo koruhan kuvaa täydellisesti ylioppilaan tulevaa railakasta opiskelijaelämää.
On harvinaisen ällöttävä koru. Sylkevä tai oksentava tyttö. Kuvottavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvokas lahja ja varsin hyvin ajateltu nykynaiselle.
Näkee kommenteista hyvin, millaista naisainesta tällä palsta liikkuu, mutta enempää ei av- mummoilta voisi odottaakaan!
Kertositko pikkasen tarkemmin, minkälaista? Nyt heität kummallisen yleistyksen ilmaan. Syljeskely nyt on vain huono tapa sekä pojilla että työillä aivan kuten miehillä ja naisillakin. Röökiä vetävät heittävät iljettäviä klimppejä ympäri pihoja, eivät kai muut. Ei minun ainakaan tarvitse syljeskellä!
Minua ei kyllä vaivaa itse korun aihe, vaan pelkästään se, että koruhan on ruma kuin mikä. Olen varmaankin tällainen "nykynainen", enkä usko, että tämä koru miellyttää juuri kenenkään, varsinkaan nuoren naisen esteettistä silmää.
Tuon hirvityksen hinta 100€. Kannattaa laittaa rahoiksi tuo koru. Kauhea bulimia koru. Kuka haluaa käyttää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idea on ihan järkevä, mutta koru on ruma ku perke le. Ihan yhtä hyvin koru voisi olla vaikka "piereskelevä tyttö" ja jumalaton per#een kuva korussa.
Tää on hyvä, joku vois vinkata Kalevalakorujen suunnittelijoille :D
Tai miksei Piereskelevä äiti -koru ylioppilaiden äideille perinteisen tylsän lyyran sijaan. Voimaannuttava koru nykyajan äitimuoreille.
Miksi piereskely on voimaannuttavaa? Kyllä kai suurin osa ihmisistä tietää, minne piereskely kuuluu ja minne ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idea on ihan järkevä, mutta koru on ruma ku perke le. Ihan yhtä hyvin koru voisi olla vaikka "piereskelevä tyttö" ja jumalaton per#een kuva korussa.
Tää on hyvä, joku vois vinkata Kalevalakorujen suunnittelijoille :D
Tai miksei Piereskelevä äiti -koru ylioppilaiden äideille perinteisen tylsän lyyran sijaan. Voimaannuttava koru nykyajan äitimuoreille.
Miksi piereskely on voimaannuttavaa? Kyllä kai suurin osa ihmisistä tietää, minne piereskely kuuluu ja minne ei.
No varmaan samanlaisella logiikalla kuin joku syljeskely on Kalevala Korun jälkijättöisten suunnittelijoiden mielestä voimaannuttavaa ja vapauttavaa?
Vierailija kirjoitti:
Feministinen koru. Kaunis ja puhutteleva.
Ei kyllä ole feministinen missään mielessä! Surkea oksentava nainen, pää painuksissa; mitä feminististä siinä on?
Ongelma lienee se ettei korun alkuperäistä ideaa ole tavoitettu: Tyttö ei sylkäise uhmakkaasti vaan oksentaa pää painuksissa.
Patsaalla on pää ylempänä ja koko kroppa näkyy, huomaa että sylkee. Korussa taas pää on alempana ja mieleen tulee pelkkä oksentaminen.
Korussa tytölle on tullut pitkä sylki. Se on ilmausena merkinnyt aiemmin myös oksennusta. Juu. Kukin moisen lahjan saaja saakoon jatkossakin ihan itse päättää, käyttääkö ko. ”korua” vai ei.