Tytär sai ylioppilaslahjaksi sylkevä tyttö-kaulakorun, ei halua käyttää sitä ja nyt lahjan antaja loukkaantunut
Jos joku ei tiedä, niin tällainen koru:
https://img.ilcdn.fi/kFQXDnfJDbHYsPDW1x3cqyQc9mA=/full-fit-in/612x/img-…
Onhan tuo suoraan sanottuna ihan hirveä. Lahjan antaja on eräs läheinen sukulainen. Tyttö ei korua aio käyttää. Kiitti toki kauniisti eikä lahjan antajalle mitään korusta sanonut. Sukulainen näki tytön ja oli alkanut tivata missä koru on, kun ei ole kaulassa. Minäkin sain viestiä, että minkä kermape*seen olen lapsesta kasvattanut kun ei lahja kelvannut. Mitä tuohon voi vastata?
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Hieno koru - ja kallis.
https://www.kalevalakoru.fi/fi/korusarjat/sylkeva-tytto
Kyllä tytär ajan mittaan viisastuu ja ihastuu.
Tuohan näyttää ihan siltä, että tyttö on saanut turpiinsa ja verta valuu suusta :0
En voi sanoo muuta kuin että ihan hirvee....
Minullakin on useampikin lahjaksi saatu Kalevalakoru, mutta ehkä kaksi kertaa olen niistä kahta käyttänyt. Voisiko tyttäresi korun viedä vaikka sulatettavaksi ja teettää siitä joko toisen laisen riipuksen, tai korvikset? Jos sitä ei voi sellaisenaan palauttaa tai vaihtaa rahaksi? Tai sitten myyt muualla.
Mitäs jos nuori saa vaikka kultaisen ristin lahjaksi, ja viisastuu ja eroaa kirkosta ja lopettaa ko. korun käytön? Pitäisikö silloinkin selitellä sukulaisille päätöksiään?
Sano, että ostit niin ruman korun, ettei sitä kehtaa käyttää.
Onko tällä sukulaisella jotain teitä vastaan ja haluaa näyttää sen ostamalla inhokkikorun, hyi että. Eihän kukaan tervejärkinen laita tuollaista kammotusta kaulaansa, aivan hirveänkamalaninhottava. Ja tälle sukulaiselle voi suoraan sanoa, että on tullut korusta niin paljon negatiivista palautetta. Jos minun sukulaiseni hankkisi lapselleni tuollaisen korun kysyisin suoraan miksi tai onko hänellä jotain meidän perhettä vastaan. Törkeyden huippu kyllä hankkia yo-lahjaksi tuollainen inhotus. Huh, huh...
Koru kannattaa säilyttää, sen keräilyarvo tulee nousemaan. Nytkin torilla monta ostoilmoitusta.
Itsekään en itse käyttäisi ikinä, mutta ostin uuden keräilymielessä jostain poistoalesta ja säilytän täysin käyttämättömänä alkuperäispakkauksessa. Saan siitä taatusti vielä joskus enemmän kuin olen maksanut
Voitko myydä sen korun? Olisin kiinnostunut.
Tyypillistä naisille, kuulustellaan, että käyttääkö sitä. Mies kiittää kaikesta paskasta mitä kannetaan ilmaiseksi ja kuskaa liiat kaatopaikalle.
On harvinainen ja haluttu koru, käytännössa sen pienemmänkin arvo on tällä hetkellä vähintään parisataa ja suuri varmaan jo 500. Niitä ei nimittäin ole juurikaan missään myynnissä, vain torilla tms. epätoivoisia ostoilmoituksia
Vierailija wrote:
Koru kannattaa säilyttää, sen keräilyarvo tulee nousemaan. Nytkin torilla monta ostoilmoitusta.
Itsekään en itse käyttäisi ikinä, mutta ostin uuden keräilymielessä jostain poistoalesta ja säilytän täysin käyttämättömänä alkuperäispakkauksessa. Saan siitä taatusti vielä joskus enemmän kuin olen maksanut
Sama minulla, ostin sen suuremman ja hilloan muutaman vuoden vielä
Vierailija wrote:
On harvinainen ja haluttu koru, käytännössa sen pienemmänkin arvo on tällä hetkellä vähintään parisataa ja suuri varmaan jo 500. Niitä ei nimittäin ole juurikaan missään myynnissä, vain torilla tms. epätoivoisia ostoilmoituksia
Kuka tyhmä vajoaa epätoivoon, kun ei tuollaista rumuutta saa ostettua?
Huvittavaa, kun jotkut kommentoijat oikein alleviivaa korun pointtia; Käyttäisivätkö ranskattaret tuollaista
Ahdetaan naiset siihen pieneen kuvaan, jossa istutaan jalat ristissä ja vaietaan kun kukaan ei kuuntele
Sylkeminen ei ole keneltäkään kaunista käytöstä, mutta korun viesti on symbolinen. Poikien on annettu jo iät ajat käyttäytyä huonosti, koska pojat on poikia. Nyt on naisten vuoro olla rohkeita
Pakko kyllä myöntää, että koru on ruma ja näyttää oksentavalta tytöltä. Ylipäätään en kyllä osta koruja kellekään, kenen makua en tunne.
Voin ostaa tuon korun. Nuori saa mieleisen tilalle.
5/5, tosi hyvä! 13 sivua jo!
P.s. En tiennyt, että noin rumia koruja on edes olemassa.
Oksentava tyttö? Totta puhuen ajattelin että nyt on aloittaja nähnyt vaivaa provonsa eteen kun on saanut kuvankin jutun yhteyteen, olikin totta että moinen kammotus on olemassa. Kuka pitää tuota hienona ja kehtaa ostaa lahjaksi?