Kun näyttää kiireiseltä, ihmiset olettavat sinun olevan ahkera. Kulje toimistossa kiireisen näköisenä esim.
Kun näyttää kiireiseltä, ihmiset olettavat sinun olevan ahkera. Kulje toimistossa kiireisen näköisenä, järjestä tapaamisia ja puhu näkyvillä paikoilla siitä, kuinka paljon työtä on tehtävänä. Tämä voi peittää sen, että todellisuudessa hoidat vain minimaaliset velvollisuudet.
Ole valppaana kuulemaan hyviä ehdotuksia ja ideoita kollegoiltasi. Esitä ne myöhemmin omilla sanoillasi esimiehille tai muille päättäjille, antaen ymmärtää, että olet ollut keskeinen tekijä niiden kehittämisessä. Tässä taitava viestintä ja ajoitus ovat avainasemassa.
Hyödynnä kaikkia mahdollisia poissaolosyitä, kuten etätyöpäiviä, koulutuksia tai "kiireellisiä tehtäviä". Pitämällä itsesi poissa rutiinitöistä voit ulkoistaa ne niille, jotka eivät uskalla kyseenalaistaa työnjakoa. Näin minä teen.
Kommentit (17)
Missään nykyaikaisessa työpaikassa tuo ei pidä paikkaansa, mittarit ovat aivan muualla.
Vierailija kirjoitti:
Missään nykyaikaisessa työpaikassa tuo ei pidä paikkaansa, mittarit ovat aivan muualla.
Mittarimato
Vierailija kirjoitti:
Moniko työpaikka on oikeasti "nykyaikainen"? Ruskeakieliset rulettavat edelleen.
Mä olen Attendolla vanhuspuolella töissä eikä tarvitse esittää kiireistä. Monesti mennään vajaalla henkilökuntamäärällä ja meidän selkänahasta revitään kaikki irti. Sitten ihmetellään kun on sairauslomia kun ihmiset palaa loppuun. Ylitöitä on moni tehnyt paljon ja sitten se kostautuu.
Kannattaa pitää mappia tai kahta kainalossa ja puhua kännykkään kävellessään. Ruokaillessa muiden kanssa lähde pois ensimmäisenä, koska et nyt jouda olemaan pitempään, kun se raportti, tapaaminen jne. Varaa välillä kokoushuone ja laita ovelle kyltti: Ei saa häiritä" , jolloin saan rauhan vaikkapa pelailla. Tuel aikaisemmin kuin muut ja lähde viimeisenä, mikä antaa hyvän kuvan kiireestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät työskentele toimistolla.
Miksei?
Trollaatko vai ihan tosissaanko kysyt?
Luin itseni insinööriksi 35 vuotiaana. Samassa yhteydessä vaihdoin työpaikkaa duunarihommista työmaalta toimihenkilöksi konttorille.
On meinaan uskomaton määrä työntekoa, minkä voit välttää ihan vaan sillä että aina kun kuljet konttorin käytävillä, pidä paperinippua kädessä ja kävele rivakasti. Juo paljon kahvia, jotta tulee istuttua vessassa paljon.
Jos joku kysyy jotain, vastaa ystävällisesti että nyt on kauhea hoppu mutta sano nopsaan? Kun et kuitenkaan tiedä vastausta, totea että just tällä hetkellä sulla ei ole resurssia paneutua asiaan, mut ehkä joku toinen kerta?
Ja kun lähdet puolilta päivin jo veke töistä, ota läppäri aina mukaan. Jos joku kyselee että missä olit, voit sanoa että "etänä".
Joissain työpaikoissa ei ole edes luvallista jutella keskenään muuta kuin työasioita työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko työpaikka on oikeasti "nykyaikainen"? Ruskeakieliset rulettavat edelleen.
Ruskea kieli, parempi mieli.
Mulla oli työkaveri, joka käveli vauhdilla ympäriinsä paperinippu käsissään ja oli tosi kiireinen😅 siis olevinaan.
Mulla oli eräs naisesihenkilö, joka oli muka jo itse aiemmin ajatellut samaa ideaa, minkä joku esitti. Hyvin tiedettiin, että ei varmaan ollut. Mutta tämä on sinänsä hyvä menettely työkalupakkiin, millä tehdän itsestä tärkeä ja idearikas.
Tärkeää on pitää työpöytä sotkuisena. Jos et tee mitään, niin tulostele kuitenkin erilaisia tärkeän näköisiä taulukoita ja kaavioita. Ammattikirjallisuutta kirjat avoinna. Värillisiä muistilappuja väliin.
"Täyteenbuukattu" kalenteri seinälle. Ja pomolta on syytä pyytää vähintään kaksi näyttöä. Mielummin kolme. Kaikki auki ammattisivuille.Yksi Exceliin.
Sumutepullo vettä täyteen. Siitä pikku ruiske kasvoille pomon lähestyessä. KIIRE!! EN KERKII NYT MILLÄÄN!!
Kitise välillä että kyllä pitäis saada enemmän palkkaa, kun näitä hommia on niin paljon.
Välillä Burnout ja pikku saikku tekee terää imagolle.
Hyviä vinkkejä