Tytär sai ylioppilaslahjaksi sylkevä tyttö-kaulakorun, ei halua käyttää sitä ja nyt lahjan antaja loukkaantunut
Jos joku ei tiedä, niin tällainen koru:
https://img.ilcdn.fi/kFQXDnfJDbHYsPDW1x3cqyQc9mA=/full-fit-in/612x/img-…
Onhan tuo suoraan sanottuna ihan hirveä. Lahjan antaja on eräs läheinen sukulainen. Tyttö ei korua aio käyttää. Kiitti toki kauniisti eikä lahjan antajalle mitään korusta sanonut. Sukulainen näki tytön ja oli alkanut tivata missä koru on, kun ei ole kaulassa. Minäkin sain viestiä, että minkä kermape*seen olen lapsesta kasvattanut kun ei lahja kelvannut. Mitä tuohon voi vastata?
Kommentit (255)
Feministinen koru. Kaunis ja puhutteleva.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on. Ylioppilasjuhliin on vielä muutama viikko.
Tuolla heti ensimmäisillä sivuilla sanottiin että tämä sukulainen lähtee pidempään reissuun eikä ole juhlissa antamassa lahjaa.
Ihan hiton ruma koru! En ikinä laittaisi kaulaani. Tuollainen korun käytöstä tivaaminen on todelka ärsyttävää, itseltäkin on korun antaja joskus tivannut miksei se ole kaulassa. En tykännyt enkä halunnut sitä pitää.
Erilainen muori kirjoitti:
Katsoin millainen se koru on ja mieleen tuli välittömästi ja spontaanisti tyttö, joka on ottanut suihin mutta ei halua niellä, vaan sylkee (tai jopa oksentaa) miehen tuotoksen suustaan.
Minä en korua käyttäisi edes vaikka maksettaisiin, enkä haluaisi nähdä tuommoista kammotusta tyttären tai tyttärentyttären rinnoilla.
Sanokaa miksi tykkäätte. Itse olen pärjännyt elämässä kutakuinkin hyvin enkä yleensä pidä toisten mielipiteitä elämästäni, ajatuksistani tai asenteistani mitenkään ohjeistavina. Mielipiteet ovat kuin p*rsläpiä, kaikilla on yksi.
Minulle tuli heti aivan sama mielleyhtymä kuin sinulle. Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen koru, on aika erilainen jo voi aikanaan joskus olla arvokaskin, veikkaisin. Lahjaksi en antaisi, mutta aika hauskahan tuo olisi käyttää ehkä, idea on hyvä mutta täällä palstalla vähemmän fiksut vetävät johtopäätöksensä kaikesta eivätkä osaa ajatella pidemmälle, kuorossa vaan että "mitä hienoa on sylkemisessä ja huono käytöskö on oikea tapa jnejne"... En ihmettele että monen taiteen ymmärrys ja arvostus on mitä on, ainakin täällä keskustelussa :D
Kuvataiteita, taidehistoriaa ja taidekasvatusta opiskelleena olen erityäin eri mieltä kanssasi.
Tulee mieleen että ymmärrät myös Teemu Mäen kissan kidutus ja tappo”taidetta”.Ahaa, eli täällä kuvataiteita, taidehistoriaa ja taidekasvatusta opiskellut ei näe korun designia tai ajatusta taustalla yhtään erottuvana tai mielenkiintoisena? Jepjep;D Onhan tuo korusuunnittelijalta erilainen design moneen massaan nähden ja hyvinkin onnistunut, herättää hyvin ajatuksia. Anteeksi nyt mutta vähän naurattaa että tänne palstalle on eksynyt "taidealan" henkilö lyttäämään mielenkiintoista suunnittelua :D Taiteesta voi toki ja saakin olla montaa mieltä, mutta edes taiteen harrastaja ei olisi kirjoittanut tuollaista kommenttia.
Miten mitä yritän lytätä keskustelua? Eikö minulla ole oikeutta ilmaista mielipdettäni siinä kuin muillakin? Mainitsin ko asiat koska toit esiin epäilysi että palstalaiset eivät ymmärrä taiteesta mitään. Taustalla olevan ajatuksen olisi voinut toteuttaa paljon paremminkin, nyt työ on kaikin puolin epäonnistunut. Voisi sanoa ’Keisarin uudet vaatteet’.
Ei keskustelua, vaan suunnittelua, ymmärrä lukemasi :) . Kyllä tällainen kommentointi ikävä kyllä vahvistaa vain käsitystä että tällä palstalla ei edes taideharrastajiakaan juuri näy jos kirjoitukset on tällaisia ja kuten aiemmassa viestissäni lainasin näitä paria tekstiä. Jos ymmärtäisi taiteesta ja suunnittelusta ylipäänsä yhtään mitään, ei voisi väittää että työ tuossa on "kaikin puolin epäonnistunut". Mutta toki, omat mielipiteensä saa kaikilla olla tottakai mutta ei ehkä kannata vedota taideopintoihin jos kirjoitukset on tuolla tasolla, kannattaisi erotella silloin vaan omat henk.koht mielipiteet eikä esiintyä taidealaa opiskelleena "asiantuntevine" kommentteineen :)
Jos minä en istu mielikuvaasi taiteita opiskelleesta henkilöstä en voi sille mitään. Näin asia kuitenkin on. Ymmärrän kyllä lukemani, luin vain huolimattomasti. Jospa laskeutuisit sieltä ylemmyydentunnostasi, lakkaisit vähättelemästä muita "vähemmän älykkäiksi" ja vaikka en alkanut erittelemään/analysoimaan miksi ko tuote on epäonnistunut et kuvittelisi minuun ominaisuuksia tai niiden puutteita kun et oikeasti minua tunne, tai ketään muutakaan tästä ketjusta.
Useamman kerran olen kuunnellut kuinka avajaisissa tärkeät taiteen tuntijat keskustelevat tietäväisinä mitä taiteilija on selvästi halunnut sanoa ja kuinka taideteoksesta huokuu sitä sun tätä. Joskus ei ole ajatellut yhtään mitään, kunhan on tehnyt riittävän määrän teoksia ja nauraa itsekin sisäänpäin kuunnellessaan tosikko avaramielisiä ymmärtäjiä.
Mutta keskustelu jää osaltani tähän, en näe syytä jatkaa minuun tai muihin menevää ilkkumista.
Täällä sitten tästä asiasta avaudut? Olisi ollut parempi, jos olisit puhunut suoraan minulle! Kiittämättömiä olette kumpikin.
Korun tekijä ei ole koskaan nähnyt sylkevää tyttöä. Mistä luulette sen johtuvan, että tuloksena oli "oksentava tyttö", tai "räkivä tyttö"?
No ehkä siksi kun tytöt harvemmin syljeskelevät.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sitten tästä asiasta avaudut? Olisi ollut parempi, jos olisit puhunut suoraan minulle! Kiittämättömiä olette kumpikin.
Sinä se tässä ymmärtämätön olet, jos sellaisen oksentavan kuvatuksen kehtaat jollekin lahjaksi laittaa.
Tykkään tavallaan ajatuksesta, mutta kun näyttää oksentamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen koru, on aika erilainen jo voi aikanaan joskus olla arvokaskin, veikkaisin. Lahjaksi en antaisi, mutta aika hauskahan tuo olisi käyttää ehkä, idea on hyvä mutta täällä palstalla vähemmän fiksut vetävät johtopäätöksensä kaikesta eivätkä osaa ajatella pidemmälle, kuorossa vaan että "mitä hienoa on sylkemisessä ja huono käytöskö on oikea tapa jnejne"... En ihmettele että monen taiteen ymmärrys ja arvostus on mitä on, ainakin täällä keskustelussa :D
Kuvataiteita, taidehistoriaa ja taidekasvatusta opiskelleena olen erityäin eri mieltä kanssasi.
Tulee mieleen että ymmärrät myös Teemu Mäen kissan kidutus ja tappo”taidetta”.Ahaa, eli täällä kuvataiteita, taidehistoriaa ja taidekasvatusta opiskellut ei näe korun designia tai ajatusta taustalla yhtään erottuvana tai mielenkiintoisena? Jepjep;D Onhan tuo korusuunnittelijalta erilainen design moneen massaan nähden ja hyvinkin onnistunut, herättää hyvin ajatuksia. Anteeksi nyt mutta vähän naurattaa että tänne palstalle on eksynyt "taidealan" henkilö lyttäämään mielenkiintoista suunnittelua :D Taiteesta voi toki ja saakin olla montaa mieltä, mutta edes taiteen harrastaja ei olisi kirjoittanut tuollaista kommenttia.
Miten mitä yritän lytätä keskustelua? Eikö minulla ole oikeutta ilmaista mielipdettäni siinä kuin muillakin? Mainitsin ko asiat koska toit esiin epäilysi että palstalaiset eivät ymmärrä taiteesta mitään. Taustalla olevan ajatuksen olisi voinut toteuttaa paljon paremminkin, nyt työ on kaikin puolin epäonnistunut. Voisi sanoa ’Keisarin uudet vaatteet’.
Ei keskustelua, vaan suunnittelua, ymmärrä lukemasi :) . Kyllä tällainen kommentointi ikävä kyllä vahvistaa vain käsitystä että tällä palstalla ei edes taideharrastajiakaan juuri näy jos kirjoitukset on tällaisia ja kuten aiemmassa viestissäni lainasin näitä paria tekstiä. Jos ymmärtäisi taiteesta ja suunnittelusta ylipäänsä yhtään mitään, ei voisi väittää että työ tuossa on "kaikin puolin epäonnistunut". Mutta toki, omat mielipiteensä saa kaikilla olla tottakai mutta ei ehkä kannata vedota taideopintoihin jos kirjoitukset on tuolla tasolla, kannattaisi erotella silloin vaan omat henk.koht mielipiteet eikä esiintyä taidealaa opiskelleena "asiantuntevine" kommentteineen :)
Voisitko sinä avata meille tyhmemmille mitä suunnittelu, design ja kuva edustaa sellaista joka saa hengityksen salpautumaan ja huokaamaan tekijöiden innovatiivisuudesta ja syvällisestä ajattelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri nyt tämän kirjoitit?
Koska juuri sen korun sai. Omituinen kysymys.
Ap
Viime viikollako teillä ne lakkiaiset (tai ylioppilasjuhlat) oli?
Seuraavaksi Paskova penska-korvakorut.
Kakassa kimaltava kivi (timantti) kevennyksenä.
Ehdota, että hävittää korun. Jos on kultaa, niin saahan siitä romukullan arvon. Taitaa olla jotain muovia tai messinkiä. Jos hopeaa, niin ei ole olennaista arvoa. HÄVITTÄKÄÄ KORU, NIIN SITÄ EI sitten koskaan tarvikatsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultapieni, kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää eikä kaikki mitä taiteeksi sanotaan ole hyvää taidetta. Ja erityisesti, jos teoksella väitetään olevan jokin yksilöity “viesti”, se viesti tulee arvioiduksi myös ihan irrallaan siitä taiteen kontekstista. Tässä tapauksessa nämä tekijät ovat selittäneet teostaan hyvinkin yksityiskohtaisesti, eivätkä jättäneet tulkintaa katsojille. Kyllä heidän teostaan arvioidaan ennen muuta heidän ajatustensa valossa.
Ja onhan tämä aika epäonnistunut juurikin kantaaottavana teoksena.
Kävin joskus kiasman taidenäyttelyssä ja siellä esitettiin ihmisen ulostekasa taiteena. Eivät kaikki taiteilijat ole oikeasti taiteilijoita, ovatpahan jotain penaalin tylsempiä kyniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idea on ihan järkevä, mutta koru on ruma ku perke le. Ihan yhtä hyvin koru voisi olla vaikka "piereskelevä tyttö" ja jumalaton per#een kuva korussa.
Tää on hyvä, joku vois vinkata Kalevalakorujen suunnittelijoille :D
Tai miksei Piereskelevä äiti -koru ylioppilaiden äideille perinteisen tylsän lyyran sijaan. Voimaannuttava koru nykyajan äitimuoreille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla heti ensimmäisillä sivuilla sanottiin että tämä sukulainen lähtee pidempään reissuun eikä ole juhlissa antamassa lahjaa.
Mutta eihän ylioppilaslahjaa kai kuulu avata tai ottaa käyttöön ennen kuin ylioppilasjuhlat on pidetty ja lakki on saatu?
Mitähän muuten siitäkin tulisi, jos me kaikki pitäisimme joka päivä kaikkia saamiamme koruja. Kysyisin tuota lahjan antajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultapieni, kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää eikä kaikki mitä taiteeksi sanotaan ole hyvää taidetta. Ja erityisesti, jos teoksella väitetään olevan jokin yksilöity “viesti”, se viesti tulee arvioiduksi myös ihan irrallaan siitä taiteen kontekstista. Tässä tapauksessa nämä tekijät ovat selittäneet teostaan hyvinkin yksityiskohtaisesti, eivätkä jättäneet tulkintaa katsojille. Kyllä heidän teostaan arvioidaan ennen muuta heidän ajatustensa valossa.
Ja onhan tämä aika epäonnistunut juurikin kantaaottavana teoksena.
Epäonnistuminen johtuu siitä, että teos ei kuvaa vihaisesti kauas sylkevää vaan alistuneesti maahan katsovaa tyttörukkaa, jolla on silminnähden paha olo. Miten tekijät ovat sen selittäneet, että ovat kuvanneet surkean tyttörievun räkimässä maahan eikä röyhkeää "Peppi Pitkätossua" syljeksimässä kilpaa poikien kanssa? Minä todellakin haluaisin tietää heidän vastauksensa.
Olen ehkä vanhanaikainen, mutta minun mielestäni korun pitäisi olla kaunis. Tämä ei sitä ole, eikä ole onnistunut kantaaottavana. Ihan kaikkea taidetta ei kannata nimittää koruksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän ylioppilaslahjaa kai kuulu avata tai ottaa käyttöön ennen kuin ylioppilasjuhlat on pidetty ja lakki on saatu?
No sitä mäkin tässä ihmettelen, että ihminen on lähdössä reissuun, eikä pääse yo-juhliin, mutta ehtii jo kysellä lahjansa perään, että miksi sitä ei pidetä. Eihän yo-lahjaa ole edes tarkoitus avata pakkauksestaankaan ennen juhlia ja yleensä tällaisessa tapauksessa vanhemmat pitää sen kokonaan piilossa ennen kuin sitten vasta juhlissa asettaa sen lahjapöytään. Nyt se on siis muka jo revitty kuoristaan, onpa ollut kiire. Ei ihan vaikuta uskottavalta tämä. Ja jos näin nyt sitten kuitenkin on, niin voihan sitä sille lahjan antajalle sanoa, että ei se tyttö ole sitä vielä edes saanut, se on tuolla paketissaan odottamassa yo-juhlia.
Ei näistä nuorista aina tiedä. On niitä sellaisiakin, joista tuo koru nimenomaan on makee.