Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kootaan Mandela-efektejä (myös suomalaisia)

Vierailija
07.05.2019 |

Olen ihan varma, että se pinkki suklaapatukka oli nimeltään Suffeli Puffeli. Muistan kun lapsena isäni vei minut lentokentälle ja antoi minulle Suffeli Puffeli -patukan. Nyt se on nimeltään muka Suffeli Puffi??

Mitä muita näitä on?

Kommentit (365)

Vierailija
81/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien ihmisen sydän on sijainnut keskellä? Eikö sen aina opettettu olevan vasemmalla puolella, siis ihan selkeästi vasemmalla?

Keskellä se on aina ollut. Aikoinaan vaan anatomia ei ollut hallussa. Ihmisetkin asu keskellä mettää.

Tieto muuttaa uskomuksia. Ennen oli keijujakin ja enkelitä.

Vierailija
82/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta puuttuu vielä kansainväliset klassikot:

'Luke, I am your father" --> Oikeasti sanoo, että No, I am yor father.

Hannibal Lecterin "Hello, Clarice" --> Oikeasti sanoo Good Morning, eikä muuta.

Lisäksi Mona Lisan hymy. Hymyileekö nykyinen Mona Lisa enemmän kuin ennen? Muista ainakin, että omassa lapsuudessani ajattelin, ettei Mona Lisa lainkaan hymyile ja ihmettelin, miksi puhuttiin kuuluisasta Mona Lisan hymystä. Nyt kun kuvia katsoo, niin hän hymyilee aivan selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmentää eniten monopolimiehen monokkeli(ttomuus), Fruit of the Loomin runsaudensarvimaisen korin puuttuminen logosta ja ajattelijapatsas.

Ja mun muistoissa varhaisella Pikachulla oli musta hännänpää?

Ja Freddy Kreugerin paita. Oli nimittäin punavihreä, mutta eipä ilmeisesti ollutkaan, vaan punamusta.

Mitä, eikö nykyisellä pikachulla ole mustaa hännänpäätä? 

Pitää kaivaa ala-asteen piirustusvihkot esille, mulla oli yks vihko kokonaan omistettu vaan pikachulle :D

Vierailija
84/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt oikea joulupukin.

Vierailija
85/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://twitter.com/fazersuomi/status/765086126138949632?lang=fi

Ap, is it you? :D

/5

En oo minä, mutta katsokaa nyt, muillakin on tämä Puffelimuisto!

Eri tuote.

Vierailija
86/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi Mona Lisan hymy. Hymyileekö nykyinen Mona Lisa enemmän kuin ennen? Muista ainakin, että omassa lapsuudessani ajattelin, ettei Mona Lisa lainkaan hymyile ja ihmettelin, miksi puhuttiin kuuluisasta Mona Lisan hymystä. Nyt kun kuvia katsoo, niin hän hymyilee aivan selvästi.

Jos googlesta katsoo mona lisan taulukuvia, niin se polttaa ihan kunnon jöötiä yhdessä taulussa. 

Vierailija
87/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien ihmisen sydän on sijainnut keskellä? Eikö sen aina opettettu olevan vasemmalla puolella, siis ihan selkeästi vasemmalla?

"Ihmisen sydän on hiukan kallellaan vasemmalle ja sen massasta suurin osa on kehon vasemmalla puolella"

Eli ei se keskelläkään ole ja pumppaus tuntuu hivenen keskikohdasta vasemmalle.

Vierailija
88/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on se matrix elokuvan kohtaus jossa morpheus sanoo neolle ”what if i told you...”

Paitsi että sellaista kohtausta ei ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
89/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

We are the champions kappale (Queen).

Ihan varmasti loppuu: We are the champions....of the world.

Paitsi ettei lopu. Tuota of the worldiä ei ole. Mutta olen aika varma että tuo väärä muisto tulee monelle kun kappale soi jonkun ison futis mm:n tai jonkun lopussa ja siinä silloin hoilattiin lopussa tuo of the world. Ehkä. Toivon.

Mutta joka kerta kun kuulen tuon laulun odotan tuota of the world loppua ja sitä ei vaan tule. Laulu loppuu ihan kesken.

Laulujahan on voitu levyttää eri versioita. Itsekin olen huomannut muissakin kappaleissa samaa, mutta pieni selvitys on paljastanut kyseessä olleen eri levytykset samasta laulusta.

Vierailija
90/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinä keiju disney piirrettyjen alussa sinisellä taustalla kirjoittaa disney ja lopuks näpäyttää taikasauvalla pisteen iin päälle.

Tämän muistaa kansainvälisesti isot ihmisjoukot samalla tavalla mutta näin esitettynä tätä ei ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
91/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scary moviessa ei sanota "i see white people" vaan "i see dead people" niin kuin alkuperäisessäkin leffassa.

Vierailija
92/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevyt ihmisen silmäkuopissa ovat uudet. Ne on jossain vaiheessa ilmestyneet. Ennen oli vaan kallossa silmäaukot.

Vierailija
93/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkulentokoneiden moottorit ovat siirtyneet kunmalliseen paikkaan. Eli ihan liian eteen. Ihmiset jotka matkustelivat paljon ovat kertoneet että ennen siiven kohdalla ikkunasta katsoen ei moottorista näkynyt kuin pieni etuosa mutta nykyään jopa vanhojen (ja uusien) ikkunasta näkyy lähes koko moottori. Katsokaa jettien kuvia, näyttävöt todella oudoilta.

Vierailija
94/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääällä yksi joka muistaa Suffeli Puffelin :)

Vierailija
95/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi scary movie -kommentti sai alapeukkuja? Onko tieto virheellinen?

Vierailija
96/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Tianamenin tankkipojan, joka jäi ostoskasseineen seisomaan kadulle vyöryvien tankkien eteen. Olin lukiossa, kun tästä kerrottiin ja muistan kuvankin lukion kirjasta. Kuvassa oli verilammikko, kun tankki lopulta ajoi pojan päälle. Koin tämän hirveän järkyttävänä.

Ilmeisesti kyse on vain valemuistosta, sillä tankki ei koskaan ajanut pojan yli.

Vierailija
97/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei ole kai ollut puhetta, mutta kun Kylie Jenner oli vielä raskaana, olin ihan takuuvarma että olin lukenut jutun siitä että Travis Scott jätti Kylien jouluna. Kun lapsi syntyi, puhuttiin onnellisesta pariskunnasta. Googlailin vähän eikä missään ollut juttua erosta. Kaverilla oli sama muisto.

Vierailija
98/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs onko näyttelijä Dan Aykroyd vai Dan Ackroyd?

Vierailija
99/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monopoly miehellä ei ole monokkelia

Ei hemmetti. Piti ihan Googlata. Ihan varmasti jossain 80-luvun pakkauksessa on ollut monokkeli. :D

Vierailija
100/365 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mona Lisaan liittyy hymyn lisäksi toinenkin mandela-efekti; muistatteko, selvisikö koskaan, kuka mona lisa oli?

Monet muistaa, että tämä on aina ollut mysteeri, eikä vieläkään tiedetä, kuka oli se salaperäinen nainen, josta malaus on tehty.

Wikipediasta kuitenkin selviää, että Mona Lisan henkilölllisyys on tiedetty aina. Wikipediassa kerrotaan naisen oikean nimen lisäksi elämän vaiheet, perhesuhteet ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi