Kootaan Mandela-efektejä (myös suomalaisia)
Olen ihan varma, että se pinkki suklaapatukka oli nimeltään Suffeli Puffeli. Muistan kun lapsena isäni vei minut lentokentälle ja antoi minulle Suffeli Puffeli -patukan. Nyt se on nimeltään muka Suffeli Puffi??
Mitä muita näitä on?
Kommentit (365)
Helinä-keijun muistan minäkin taikasauvoineen, kuten myös Rautaleuan tyttöystävän. Muistan vielä tuon Bond-elokuvien herttaisimman pariskunnan toisiinsa ihastumisen aikoinaan järkeilleeni juuri niin, että ihastuivat toisiinsa kun näkivät että niillä on jotain yhteistä. Ilman niitä hammasrautoja minusta koko "ihastumisessa" ei ole mitään järkeä. Miksi Rautahammas yhtäkkiä ilman mitään ilmeistä syytä rakastuisi ihan randomiin lettipäähän, ja vielä tärkeämpää, miksi se lettipää vastaisi tunteisiin?
Siis sillä tytöllä on muistaakseni hammasraudat, letit ja sellaiset vanhanaikaiset pullonpohjalasit. Onhan?
Hauskaa tossa I am your father-jutussa että muistaakseeni Darth Vaderin alkuperäinen ääninäyttelijäkin muisti tuon replan siinä väärässä muodossa eräässä myöhemmin tehdyssä haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Miks mun kommenttia ei tuu tänne.. 2 kertaa jo laittanu
Ja kummankin kerran jälkeen luki että hyväksytään tarkastuksen jälkeen. Miksi se pitäis tarkastaa edes kun tuokin tuli normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Elvis ei koskaan laulanut biisiä Only you
Näin on. Plattersin biisi. Youtubeenkin on moni laittanut erheellisesti elviksen kuvan vaikka esitys on Plattersin. Googlatkaa. Tässä on tuo efekti parhaimmillaan
Helinä-keiju ja monopoli täälläkin, siis ei voi olla totta! 😂 Lisäksi muistan ihan selvästi, kuinka Nancy Reagan kuoli ennen Ronald Reagania. Olikin suuri yllätys, kun hänen kuolemastaan uutisoitiin vuonna 2016. Tämä tosin ei taida kovin yleinen erhe olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kummankin kerran jälkeen luki että hyväksytään tarkastuksen jälkeen. Miksi se pitäis tarkastaa edes kun tuokin tuli normaalisti?
Sulla on joku palstalla kielletty sana siinä, jäänyt kiinni automaattiseulaan. Ei tule koskaan ilmestymään tänne, vaikka sanotaankin että julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joku palstalla kielletty sana siinä, jäänyt kiinni automaattiseulaan. Ei tule koskaan ilmestymään tänne, vaikka sanotaankin että julkaistaan tarkistuksen jälkeen.
Siis apua mikä sana tossa mättää, kun nyt kokeilin että hyvin lyhyesti kirjotin 2 mandela efektiä ja vieläkään ei mene läpi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis apua mikä sana tossa mättää, kun nyt kokeilin että hyvin lyhyesti kirjotin 2 mandela efektiä ja vieläkään ei mene läpi?!
No vaikea sanoa. Jos olet kirjoittanut esim. nee_**ri, h_**ra tms alatyylin ilmauksia, ne eivät mene läpi, useat maa han muuttoon liittyvät sanat myös on kiellettyjä, oma viestini jäi joskus seulaan kun kirjoitin sanan ”berseestä” mutta kovalla p:lla, missä nyt ei ollut mitään järkeä, kun täällä kuitenkin saa puhua perseen hajuisesta sohvasta jne. Myös palstan vakiohullu ”k**stallikissa” oli jossain vaiheessa kielletty sana.
Täällä kun näkee katkottuja, valmiiksi tähdillä tms erikoismerkeillä sensuroituja ja alaviivoilla tai yhtä kirjainta vaihtamalla muotoiltuja sanoja, ne ovat kaikki tehty automaattiseulan hämäykseksi.
Elokuvassa Casablanca monet muistavat repliikin: "Play it again, Sam." Kyseessä on siis rakastavaisten yhteinen laulu, jota kapakan pianisti soittaa.
Kuuluisassa kohtauksessa Elsa pyytää: "Play it once Sam, for old times sake....Play it Sam, play As Time Goes Bye".
Myöhemmin kun Rick juopottelee kapakassa, hän sanoo: "What are you playing? Oh stop it, you know what I wanna hear. Play it for her, play it for me.....If she can´t stand it, I can. Play it!"
Mutta missään vaiheessa leffaa ei tule noita repliikkejä, jotka monet luulevat kuulevansa.
Lentokoneet aikavääristyneitä kirjoitti:
Suihkulentokoneiden moottorit ovat siirtyneet kunmalliseen paikkaan. Eli ihan liian eteen. Ihmiset jotka matkustelivat paljon ovat kertoneet että ennen siiven kohdalla ikkunasta katsoen ei moottorista näkynyt kuin pieni etuosa mutta nykyään jopa vanhojen (ja uusien) ikkunasta näkyy lähes koko moottori. Katsokaa jettien kuvia, näyttävöt todella oudoilta.
Boeing MAXissa uudet moottorit siirrettiin eteen, koska ne ei mahtuneet vanhan mallin siipien alle.
Kone meni epätasapainoon ja sitä yritettiin paikata ohjelmistolla, joka ei toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko Tianamenin tankkipojan, joka jäi ostoskasseineen seisomaan kadulle vyöryvien tankkien eteen. Olin lukiossa, kun tästä kerrottiin ja muistan kuvankin lukion kirjasta. Kuvassa oli verilammikko, kun tankki lopulta ajoi pojan päälle. Koin tämän hirveän järkyttävänä.
Ilmeisesti kyse on vain valemuistosta, sillä tankki ei koskaan ajanut pojan yli.
Minä muistan sen niin, ettei ajaneet yli.
Mutta tuon valemuiston syy voi olla siinä, että saman mielenosoituksen yhteydessä opiskelijoita ammuttiin. Ehkä olet mielessäsi myöhemmin yhdistänyt kaksi kuvaa yhdeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kielletyt sanat voi olla ihan tavallisia, mutta niitä on yhdistetty aiemmin johonkin liian kuumaan aiheeseen. Multa torpattiin hiljan viesti, jossa käytin sanaa, jolla tarkoitetaan metallia, joka vetää puoleensa metallia. En keksinyt mikä muu sana voisi olla kieltolistalla siinä viestissä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs onko näyttelijä Dan Aykroyd vai Dan Ackroyd?
Se kirjoitetaan Aykroyd, mutta se lausutaan ”äkroid”.
Vierailija kirjoitti:
Schipolin lentokentällä joskus männävuosina kone putosi melkein heti laskun jälkeen. Kun pari vuotta myöhemmin muistitutkijat kysyi ihmisiltä näkivätkö he aikanaan videon onnettomuudesta, yli puolet tutkittavasti kuvaili laveasti miten näkivät telkkarissa videon koneen putoamisesta. Aivan todella yksityiskohtaisesti kuvailivat.
Harmi vaan että onnettomuus ei tallentunut yhdellekään videolle.
Aika harvinainen video olisi sellainen, jossa lentokone putoaa LASKUN jälkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
James Bond elokuva missä rautahammas ja nainen katsovat ihailevasti toisiaan. Kaikki muistaa että naisella olisi hammasraudat. Todellisuudessa ei ole.
Ei hitto... Mulla on leffa boxissa, pakko tarkistaa "neutraalista lähteestä", vaikka löytyi noita pätkiä netistäkin.
Tarkistin tuon aikoinaan itsekin ja olin ihan varma, että naisella on raudat. Ei ollut. Ajattelin, että onko joku taulapää ”korjannut” DVD-versiosta ne pois?
Jossain varaston perällä olis VHS, mutta en lähde niitä kaivamaan.
Uusia viime aikoina mulle:
Tenavien Ressun häntä: Muistan sen mustana ja kapeana.
Raamatussa Jesaja 11:6 Minä mukaanlukien hyvin useat muistavat, että puhutaan leijonasta ja lampaasta.
Monopolipelin hahmolla muistan olevan monokkelin.
Tietenkään ei asiat ole näin ^
Ehkä Helinä-valemuistossa sekoittuu useampi muisto? Helinä nimittäin ON ollut joissain introissa, mutta ei ole laittanut pistettä iin pääle.