Kootaan Mandela-efektejä (myös suomalaisia)
Olen ihan varma, että se pinkki suklaapatukka oli nimeltään Suffeli Puffeli. Muistan kun lapsena isäni vei minut lentokentälle ja antoi minulle Suffeli Puffeli -patukan. Nyt se on nimeltään muka Suffeli Puffi??
Mitä muita näitä on?
Kommentit (365)
Jjjjukj kirjoitti:
”Mirror mirror on the wall” EI vaan se on magic mirror on the wall
Tuo on Solid Basesta, ei Mandela effect
Mandela-efekti hörhö herännyt. Lukenut jostain mielestään nokkelan efektin nimen ja pakottaa asiaa säännöllisesti internetiin. Verrattavissa pääomakulu-hörhöön.
Vierailija kirjoitti:
Jjjjukj kirjoitti:
Mikä se on? En googleta, koska mun täytyy nyt lähteä töihin, muuten jäisin selaamaan asiaa :D nää on mun mielestä äärimmäisen mielenkiintoisia juttuja!
Vierailija kirjoitti:
Jjjjukj kirjoitti:
Luen ensin mistä on kysymys. Nyt et selvästikään käsitä mistä mandela ekristä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jjjjukj kirjoitti:
Mikä se on? En googleta, koska mun täytyy nyt lähteä töihin, muuten jäisin selaamaan asiaa :D nää on mun mielestä äärimmäisen mielenkiintoisia juttuja!
Se on niiden biisi 90-luvulta. Soi kaikilla päässä varmasti.
"Mirror, mirror on the wall
Tell me what I'm looking for
Look into my eyes and see
Tell me who it's gonna be"
Etkäsitä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jjjjukj kirjoitti:
Luen ensin mistä on kysymys. Nyt et selvästikään käsitä mistä mandela ekristä on kyse.
En ehkä tiedä. Kerro miten tuo biisi siihen liittyy?
Lisää näitä!
Todella mielenkiintoinen aihe!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monopoly miehellä ei ole monokkelia
Holy fuck. Piti googlettaa, ja jumaleissön, oikeassa olet!
Täytyy vähän hengähtää nyt.
/5
Miten tää voi olla totta! Apua :D
Huom.
Pointtina jutussa siis myös se, että eri tavoilla asioita muistavat ihmiset jakautuvat VAIN kahteen (ei useampaan! ) eri ryhmään..
Poikani kysyi noita yleisimpiä minulta, ja olisin vastannut kaikkiin väärin. Siis esim. Ajattelija nojaa otsaan, 52 osavaltiota, monokkeli, Cociksen viiva jne.
Vierailija kirjoitti:
Poikani kysyi noita yleisimpiä minulta, ja olisin vastannut kaikkiin väärin. Siis esim. Ajattelija nojaa otsaan, 52 osavaltiota, monokkeli, Cociksen viiva jne.
Mikä tuo cokiksen viiva juttu on?
Manduseh kirjoitti:
Sex and the city vai sex in the city?
Tämä on minulle ehkä merkittävin mandela-efekti. Minulle ohjelma oli sex and the city alusta alkaen. Kerran kuitenkin muistan, kun ohjelman alussa lukikin Sex in the city. Olin tästä kauhean hämmästynyt ja luin nimen niin moneen kertaan kuin ehdin, koska en meinannut uskoa silmiäni. Päättelin, että ohjelman nimeä on nyt vaihdettu. Kunnes se myöhemmin oli taas sex and the city. Kukaan ystävistäni ei ollut muutosta huomannut, mutta jatkossa kun sarjan nimestä keskusteltiin ja joku kertoi muistavansa nimen väärin Sex in the citynä, kerroin, että olen minäkin nähnyt nimen noin ja että sitä on ilmeisesti välillä muutettu.
Mandelajuttujen myötä minulle on selvinnyt vasta viime vuosina, ettei nimeä ole koskaan oikeasti muutettu.
Jjjjukj kirjoitti:
No ei todellakaan ole!
Kun monet uskoo samaan asiaan, se on uskonto. Kun monet muistaa jonkin asian väärin, se on Mandela-effekti. Samaa mielikuvitusta molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo cokiksen viiva juttu on?
Mieti millainen viiva on (vai onko ollenkaan) Coca Cola logossa. Suurin osa vastaa väärin, jos pitää valita eri vaihtoehdoista.
Myös miltä Times new roman -fontilla kirjoitettu g näyttää menee lähes kaikilla väärin päin.
Vierailija kirjoitti:
Jorma Uotinen on kyllä sata varmasti ollut Uotila!!! Muistan niin selvösti kun katsoin tanssii tähtien kanssa ja siinä esiteltiin aina ne tuomarit kokonimellä, ja niiiiin selvä muistikuva kuinka se on Jorma Uotila. Ollut tähän päivään saakka kunnes googlasin :(
Eikä ole.
Aina on ollut Uotinen ellei sitten joskus lapsuudessa ole ollut muun niminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä on Mandela-efekti? Koitin googlettaa, mutta löysin vaan jotain epämäärästiä matrix-höpinää. Eli siis suurin osa ihmisistä muistaa jonkun asian väärin, vai? Meinaatko, että muutkin ihmiset luulevat Suffeli Puffien olleen Suffeli Puffeleita, vai mitä tässä ajetaan takaa?
Tapahtuma jonka muistat ihan varmasti tapahtuneen tai asia minkä muistat olleen, joka ei todellisuudessa ole koskaan tapahtunut tai ollutkaan. Nimi Mandela-efekti tulee siitä, kun hyvin moni ihminen jakaa saman muiston siitä, että Nelson Mandela kuoli jossain 60-luvulla vankilassa, vaikka hän kuoli vasta 2013.
Suffeli Puffeli on hyvä esimerkki tällaisesta muistosta. Ei se ole koskaan ollut Suffeli Puffeli, vaikka muistan niin.
90-luvulla Mandela oli julkkisten kaveri; Naomi Campbell oli hyvää pataa Mandelan kanssa ja poseerasi tämän kanssa usein. Spice Girlsit tapasivat myös Mandelan. 90-luvun nuoret näkivät Mandelaa televisiossa ja lehdissä.
-
Monopoli ukkelilla EI ole monokkelia eikä ole ollut?
No voi hitto!
Oon luullu, että logoja ym on vaan "päivitetty“ vanhoista, mutta tosiaan nyt näyttää, että näitä “vanhoja" versioita ei olis ikinä ollutkaan!
Ja ihan takuulla on usa:n lipussa ollut aiemmin 52 tähteä!
Ja se ajattelijapatsas nojasi aikaisemmin otsaansa!
Todella mielenkiintoista!
Jorma Uotinen on kyllä sata varmasti ollut Uotila!!! Muistan niin selvösti kun katsoin tanssii tähtien kanssa ja siinä esiteltiin aina ne tuomarit kokonimellä, ja niiiiin selvä muistikuva kuinka se on Jorma Uotila. Ollut tähän päivään saakka kunnes googlasin :(