Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kootaan Mandela-efektejä (myös suomalaisia)

Vierailija
07.05.2019 |

Olen ihan varma, että se pinkki suklaapatukka oli nimeltään Suffeli Puffeli. Muistan kun lapsena isäni vei minut lentokentälle ja antoi minulle Suffeli Puffeli -patukan. Nyt se on nimeltään muka Suffeli Puffi??

Mitä muita näitä on?

Kommentit (365)

Vierailija
201/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneet aikavääristyneitä kirjoitti:

Suihkulentokoneiden moottorit ovat siirtyneet kunmalliseen paikkaan. Eli ihan liian eteen. Ihmiset jotka matkustelivat paljon ovat kertoneet että ennen siiven kohdalla ikkunasta katsoen ei moottorista näkynyt kuin pieni etuosa mutta nykyään jopa vanhojen (ja uusien) ikkunasta näkyy lähes koko moottori. Katsokaa jettien kuvia, näyttävöt todella oudoilta.

On se jännä, kun tekniikka menee eteenpäin eikä koneetkaan pysy ikuisesti samoina

Vierailija
202/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KitKat vai Kit-Kat?

Tuotemerkkien design ja ulkoasu nyt muuttuu silloin tällöin, joskus muuttuu jopa koko nimikin (Esim. Big Cat -> Lion).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helinäk kirjoitti:

Helinä keiju disney piirrettyjen alussa sinisellä taustalla kirjoittaa disney ja lopuks näpäyttää taikasauvalla pisteen iin päälle.

Tämän muistaa kansainvälisesti isot ihmisjoukot samalla tavalla mutta näin esitettynä tätä ei ole koskaan ollutkaan.

Ei hitsi, itsekin muistan asian juuri näin! Miten tämä sitten on, jos ei näin?

Niille jotka eivät asiasta tiedä, yleinen teoria on siis se, että on olemassa erilaisia aikalinjoja, ja niiden vaihtuminen aiheuttaa Mandela-efektin: siinä aikalinjassa missä olet elänyt, asia on niin kuin muistat sen, mutta olet jossain vaiheessa hypännyt toiseen aikalinjaan, jossa asiat ovat hiukan eri lailla. Mutta siis tämä on vain yksi teoria. 

Tuo onkin se kaikkein hämmästyttävin asia tässä ilmiössä. Että jotkut ovat ihan tosissaan valmiita uskomaan, että aikalinjat ovat nyt menneet ristiin sen sijaan että minä nyt vaan muistan väärin. Kova on ego joillakin, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
204/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Paitsi etten tajua mihin se Fruit of the Loomin logo on voinut sekoittua - kun menisin vaikka valalle, että se runsaudensarvi oli siinä!!!)

Tää runsaudensari hämmentää varmaan eniten... Voi kumpa olis säilynyt joku vaate mistä sen voisi tarkistaa!  Koska se ON ollut olemassa! 

Mulla ainakin on ollut Fruittari paidassa se runsaudensarvella varustettu logo. Se oli aiemmin siinä, muttei ole enää. Joten kyse ei ole mandela efektistä, kuten ei monessa muussakaan tapauksessa.

Esim se monopolin monokkelimies ei ole koskaan ollut monopolissa, mutta samanlainen musta hahmo on monessa muussa jutussa ollut monokkelin kanssa. Se kun liittyy tuollaiseen silinterihahmoon. Ihmiset vaan on assosioinut sen jotenkin monopoliin, koska siinä on samanlainen hahmo.

No mutta miten ei netin syövereistä löydy nyt yhtään kuvaa vanhoista vaatteista tuolla vanhalla logolla varustettuna?

Vierailija
205/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muisti vai ymmärrys, mutta tämä "lapsi sai kasteessa nimen". No ei saanut, nimen päättää vanhemmat ja kasteessa otetaan seurakunnan jäsenyyteen (ja muut hengelliset ulottuvuudet siinä). Muistetaan, että asia on näin, vaikka varmasti se on muutamaan kertaan koulun uskontotunneilla, rippikoulussa, kastetilaisuudessa käydään läpi. Tai pahempi vielä, kun joku selittää vaikka lapselle, että "kuuntelehan tarkkaan kun pappi antaa vauvalle nimen". No ei anna. Mutta tänmä on yksi esimerkki millä luodaan vääriä muistikuvia.

Eihän tuolla tavalla luoda vääriä muistikuvia vaan annetaan väärää tietoa. ihminen muistaa aivan oikein mitä hänelle on opetettu, oppi vain on ollut väärää.

Eli ei ole Mandela-efekti.

Vierailija
206/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta miten ei netin syövereistä löydy nyt yhtään kuvaa vanhoista vaatteista tuolla vanhalla logolla varustettuna?

Kyllä varmasti löytyy. Mulla on se paitakin vielä olemassa.

Vierailija
207/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvia, linkkejä?

Vierailija
208/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvia, linkkejä?

Haet kuvahaulla "fruitof the loom" 

Kyllä siellä oli molemmat versiot.

Vierailija
209/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvia, linkkejä?

No eihän ole kuin pari Mandela-efektiin liittyen. Tällainen kuva on vanhoista logoista: https://visual.ly/community/infographic/business/fruit-loom-logo-histor…;

Vierailija
210/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita ihmeessä kuva. Täällä on logon eri vaiheet eri vuosikymmeninä:

https://m.imgur.com/gallery/8exMR

Vierailija
211/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama viesti kahdelta eri kirjoittajalta lähes samaan aikaan. Hauskasti sattui :)

Vierailija
212/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita ihmeessä kuva. Täällä on logon eri vaiheet eri vuosikymmeninä:

https://m.imgur.com/gallery/8exMR

just tuo on se kuva. Ehkä se on sit väärennös ja siksi erehdyttänyt ihmisiä. Fruit loomin paitana se myytiin.

Vierailija
213/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiseelanti oli aussin pohjoispuolella

Vierailija
214/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvia, linkkejä?

Kaikki runsaudensarvelliset logot vain löytyvät sivuilta, joissa puhutaan juuri tästä aiheesta. Eli joku on muokannut logoa sellaiseksi havainnollistamisen vuoksi.

Tämä väittää olevansa logon kehityshistoria: https://visual.ly/community/infographic/business/fruit-loom-logo-history

Ei näy sarvea.

Pitäisi kysyä suoraan Fruit of the Loomilta?

Vierailija
215/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva siitä sinun paidastasi, herranen aika. Sehän olisi huikeaa, jos voisit todistaa, että tälläkin aikajanalla on ollut sarvellinen logo.

Vierailija
216/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Fruit of the Loom on kyllä outo, nimittäin muistan koko merkin vain hämärästi ja omassa mielessäni mitään sarvea tai koria ei ollut. Mutta ilmeisesti ihmiset, jotka omistivat kyseisiä vaatteita, muistavat "huonommin" kuin minä, vaikka heidän luulisi nimenomaan nähneen ko. logon paljon minua useammin?

Vierailija
217/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kuva siitä sinun paidastasi, herranen aika. Sehän olisi huikeaa, jos voisit todistaa, että tälläkin aikajanalla on ollut sarvellinen logo.

Ei se tarkoita sen olleen Fruot loomin logo, kuten sanoin, sehän voi olla jokin väärennös. Tuohan on vanha ja tunnettu merkki. Ei yhtään ihmetytä jos aasialaisia väärennöksiä on ollut markkinoilla joskus 90-luvun aikana.

Tilasin paitani verkosta. Ne oli semmosia lohikäärmeen kuvilla varustettuja.

Vierailija
218/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

We are the champions kappale (Queen).

Ihan varmasti loppuu: We are the champions....of the world.

Paitsi ettei lopu. Tuota of the worldiä ei ole. Mutta olen aika varma että tuo väärä muisto tulee monelle kun kappale soi jonkun ison futis mm:n tai jonkun lopussa ja siinä silloin hoilattiin lopussa tuo of the world. Ehkä. Toivon.

Mutta joka kerta kun kuulen tuon laulun odotan tuota of the world loppua ja sitä ei vaan tule. Laulu loppuu ihan kesken.

Löytyy live-versiosta.

Vierailija
219/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistin myös Monopoli-äijällä olleen monokkeli, mutta todennäköisin selitys varmaan on se, että olen nähnyt jossakin ko. äijää muistuttavan kuvan/logon ja siinä on ollut monokkeli. En vaan juuri nyt saa päähäni, mikä logo se on ollut. Muistikuva on kuitenkin selkeä.

M-real Peanut.

Vierailija
220/365 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muistin myös Monopoli-äijällä olleen monokkeli, mutta todennäköisin selitys varmaan on se, että olen nähnyt jossakin ko. äijää muistuttavan kuvan/logon ja siinä on ollut monokkeli. En vaan juuri nyt saa päähäni, mikä logo se on ollut. Muistikuva on kuitenkin selkeä.

M-real Peanut.

Sori, _Mr Peanut _.