Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te olette sopineet siitä, että alatte yrittämään lasta?

Vierailija
06.05.2019 |

Ollaan oltu 3v. yhdessä ja kolmekymppisiä. On ollut alusta asti selvää, että haluamme lapsia. Olen nyt yrittänyt koittanut vihjata miehelle, että nyt olisi sopiva hetki ja mies jotenkin heittää huumoriksi eikä osaa vastata juuta eikä jaata. Ei siis kieltäydy, muttei vastaa myöskään myönteisesti, että "aletaan vaan yrittämään". Mitä tästä nyt pitäisi päätellä? On alkanut vaikuttamaan siltä, että mies ei haluakaan lapsia... Ainakaan vielä...

Olen kysynyt ihan suoraan, että eikö hän halua, niin kyllä kuulemma haluaa ja vastaa, että kyllä tässä ihan lähiaikoina tarvitsee...

Kommentit (189)

Vierailija
181/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voinut sanoa ei, kun en kertonut aikeistani.

Vierailija
182/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata katsella venkoilua enempää, tarvitset ja ansaitset suoran vastauksen. Aikuinen ihminen kyllä tietää, haluaako isäksi vai ei.

Selvä vastaus on tarpeen myös sen varalta, ettei lapsen tultua maailmaan mies yhtäkkiä keksi, että "sähän sen halusit, niin sitten sen hoidatkin" - näitäkin nimittäin löytyy.

Minun mieheni keksi juurikin tämän upean argumentin ja jätti minut hoitamaan lapsen ja kodin täysin yksin. Lapsi on vielä lapsettomuushoidoilla tehty eikä mikään vahinko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, näin "sovimme": Menimme naimisiin ja normaalin avioelämän myötä vaimo tuli melko pian raskaaksi.

Vierailija
184/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä lopetti tietämättäni ehkäisyn ja ilmoitti minulle ollessaan jo 4 kk:lla raskaana haluavansa muuttaa asumaan kanssani saman katon alle, kun meille on tulossa lapsi !  Tämähän oli minulle täysi järkytys, eikä suhde enää sen jälkeen pysynyt voimissaan, luottamus oli totaalisesti mennyt. Tyttöystäväni yritti vielä houkutella monin eri tavoin yhteiselämää, mutta tuloksena oli yksinhuoltajaäidin rooli.

Vierailija
185/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt vanha ketju, ap on varmaan jo päässyt keskusteluihin asti. 

Mutta noin yleisesti, kannattaa siis ihan auoraan ja avoimesti keskustella. Ei vihjailla. 

Vierailija
186/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti keskustelimme säännöllisesti lapsihaaveista ja sopivasta ajankohdasta. Lopulta kun molemmista oli sopiva hetki, jätimme ehkäisyn pois. Itselleni aihe oli erittäin tärkeä, enkä olisi tyytynyt mihinkään läpänheittoon ja aiheen välttelyyn. Selvitin jo tokalla-kolmannella tapaamisella miehen ajatukset lapsien hankinnan suhteen ja tein selväksi, että ehdottomasti niitä haluan.

Vierailija
187/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet on vähän kypsymättömiä tässä(kin) asiassa, harvalle tulee vauvakuumetta koskaan. Elämänmuutos voi pelottaa, ja onhan se pelottavaakin kun ei ihan tiedä, mitä tuleman pitää. Siksi monet miehet eivät uskalla antaa selkeää vastausta.Monet miehet tarvitsevat pienen sysäyksen, mutta tarkkana saa olla ettei mene painostuksen puolelle.

Voisitko ihan vain vaikka kysyä, et "Olisko ok, jos jättäisin ehkäisyn nyt pois?" Kai hän nyt osaa sanoa et joo tai ei? Minun mies ei ollut kovin innoissaan ekasta, päätös oli enempi minun, mutta hänestä kuoriutui upea isä heti kun lapsi syntyi. Hän toivoi lisääkin lapsia enemmän kuin minä. 

Neljän äiti

Ap, juuri niin, lakkaa kysymästä että sopiiko se, et tule saamaan häneltä suoraa vastausta.

Ilmoitat ystävällisesti että jätät seuraavasta kierrosta pillerit pois. Sanot että nyt on se hetki että vauva saa tulla. Jos hän sanoo ettei aivan vielä, niin sanot että sinun hedelmälliset vuodet alkaa päättyä, ja koska voi mennä vuosikin yrityksessä, sinun on parempi aloittaa nyt jos koskaan.

Hänen vastaus tähän onkin mielenkiintoinen.

Minun mies oli edelleen eri mieltä, mutta minä sanoin, että jos hän ei halua lapsia, minun täytyy arvioida meidän suhde uudelleen koska minä haluan lapsia. Ja koska en voi enää of odottaa, minun pitää alkaa etsiä miestä joka haluaa niitä lapsia. Kyllä ihan riitelimme tästä muutaman kuukauden ja olimme eron partaalla asiasta.

Päätimme kuitenkin ottaa hetken irti arjesta, ja käydä aurinkolomalla miettimättä tätä koko aikaa. Se oli niin hyvä loma yhdessä, että loman jälkeen hän sanoi että jätä vaan ne pillerit pois.

Siitä saakka hän oli täysillä mukana ja on myös ollut rakastava isä.

Toisinkin olisi voinut käydä, mutta pakkohan asia oli jossain kohtaa lopulta nostaa pöydälle. Kun minunkin mies vain vältteli asiaa.

Vierailija
188/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies kaipaa ehkä hieman vielä aikaa sulatella asiaa. Haluaa lapsia, mutta jännittää/ei oikein tiedä onko valmis. Jatka vaan aiheesta puhumista, mutta ei joka päivä eikä painosten, mutta pidä ns aihe esillä. Mieti joku aika, minkä verran jaksat jahkailua. Sitten siirryt seuraavaan vaiheeseen eli siihen että ilmoitat jättäväsi ehkäisyn pois x ajan päästä, ellei miehellä ole mitään sitä vastaan. Meillä e-pillerit jätettiin pois hyvissä ajoin ja sitten jossain kohtaa mies sanoi, ettei nyt aiokaan laittaa enää kumia.

Kuule minä sain tuolla keinolla kulumaan kuusi vuotta, ilman että miehelle alkoi tulla sitä sopivaa hetkeä. Sillä menolla loppuu naiselta vuodet kesken. Hän taisi toivoa, etten enää haluaisi tai en tulisi raskaaksi. Lopulta vain "painostus" toimi, eli suomeksi "Anna selvään kysymykseen selvä vastaus".

Vierailija
189/189 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan sama tilanne. Yritin ottaa asiaa puheeksi ja mies vain väänsi asiaa vitsiksi, ei vastustellut, mutta ei nyt suoraan myöntynytkään. Sanoin sitten vain miehelle, että jätän nyt e-pillerit pois. Oletin, että ei halua harrastaa seksiä tai ostaa kumeja, jos ei vauvaa halua. Meillä on nyt 10-vuotias poika. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän