Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te olette sopineet siitä, että alatte yrittämään lasta?

Vierailija
06.05.2019 |

Ollaan oltu 3v. yhdessä ja kolmekymppisiä. On ollut alusta asti selvää, että haluamme lapsia. Olen nyt yrittänyt koittanut vihjata miehelle, että nyt olisi sopiva hetki ja mies jotenkin heittää huumoriksi eikä osaa vastata juuta eikä jaata. Ei siis kieltäydy, muttei vastaa myöskään myönteisesti, että "aletaan vaan yrittämään". Mitä tästä nyt pitäisi päätellä? On alkanut vaikuttamaan siltä, että mies ei haluakaan lapsia... Ainakaan vielä...

Olen kysynyt ihan suoraan, että eikö hän halua, niin kyllä kuulemma haluaa ja vastaa, että kyllä tässä ihan lähiaikoina tarvitsee...

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsisin, että haluaa kyllä lapsia, mutta tarvitsee aikaa päätöksen prosessointiin. Iso elämänmuutos kuitenkin edessä. Oma mieheni on juuri tuollainen, että isot päätökset täytyy skannata omassa rauhassa pään läpi moneen kertaan, eikä siinä prosessivaiheessa oikein muuta rektiota irtoa kuin nimen omaan noita poissaolevia hymähdyksiä ja onnenhäivähdyksiä kasvoilla - vasta jossain vaiheessa (minusta ikuisuudelta tuntuvan ajan jälkeen) tuntuu naksahtavan asiat kohdalleen ja alkaa se toiminta. 

Painostamisen välttäminen tilanteessasi on vähän nuoralla kävelemistä, kun tilanteeseen vaikuttaa omat halut ja toisaalta taas biologia. Sinuna puhuisin miehelle monipuolisesti eri näkökulmista (faktat, tunteet, ajatukset käytännön elämän muuttumisesta ja omat tunteesi joita herää siitä, ettei mies ota asiaan kantaa jne.) ja yrittäisin edelleen samalla luoda osittain sellaista kiireetöntä ilmapiiriä, jossa mies voi myös itsekseen miettiä niitä herääviä ajatuksia, eikä asiasta pommiteta joka päivä. Jos puhe ei herätä vastakaikua kohtuullisessa ajassa, mielestäni on ihan hyvä idea vaikkapa ilmoittaa lopettavansa e-pillerit x kuukauden kuluttua ja että mies voi sen jälkeen halutessaan käyttää kondomia. 

Vaikee uskoa, ettei se mies niitä lapsia yhtäkkiä haluaisikaan, kun kerran olette jo puhuneet lapsia haluavanne ja asia saa miehenkin edelleen hymyilemään. Pitää vaan ylittää se kynnys, jolloin asiasta tulee peruuttamaton ja se voi olla iso askel, luulen ma. 

Vierailija
42/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavatessamme minulla ei ollut ehkäisyä eikä kondomiakaan käytetty. Heti tavallaan oltiin sitä mieltä että jos lapsi tulee niin antaa tulla. Molemmat valmiita kuitenkin vanhemmiksi. Nyt tässä ollaankin sitten lasta yritetty 1v ja 4kk mutta ei kuulu ja hedelmöityshoitoihin menossa, tilanteen alkukartoituksessa jo käyty. Tavallaan tavatessamme kysyin että haluatko että käyttäisin ehkäisyä, mutta mieheni oli sitä mieltä että tarvitseeko tuota nyt sitten ollenkaan... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin hormonaalisen ehkäisyn (terveudellisistä syistä) ja sanoin miehelle että jos vauvaa vielä haluaa niin se on nyt tai ei ollenkaan. Jäi hänen päätökseksi laittaako sitä kumia vai ei ja vauvahan sieltä tuli :D

Vierailija
44/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala vihjailemaan näkyvämmin. Kiertäkää kaupassa aina vauvanvaateosaston kautta, kommentoi söpöjä vauvoja ja ehdota vaikka naimisiin menoa. Mies joko ottaa vihjeen tai juoksee pakoon.

Ei, ei ja ei. Mikä helkutti tämä vihjaushomma oikein on? Naiset voisi lopettaa tuon, koska suurin osa vihjeistä ei uppoa miehiin. AP nyt vain istuu miehen kanssa pöydän ääreen ja keskustelee asian loppuun, vaikka mies kuinka yrittäisi kiemurrella tilanteesta eroon. Tai sitten AP etsii uuden miehen.

Vierailija
45/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin kirjallinen allekirjoittamamme sopimus, johon otettiin kaksi jäävitöntä todistajaa. Sopimus rekisteröitiin vielä maistraatissa. 

Vierailija
46/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin miehelle että nyt on vauvakuume. Mies oli ensin että ei kai jo nyt. Olimme olleet yhdessä 4 vuotta ja olimme naimisissa. Ikää alle 30v. Kaikki ok.

En muista miettikö mies asiaa pari tuntia vai pari päivää mutta oli sitten sitä mieltä että vauva ok.

Jätin pillerit pois. No en sitten tullutkaan heti raskaaksi vaan meni 1,5 vuotta ennenkuin testi näytti plussaa. Ehdimme jo molemmat säikähtää ettei saada lapsia ollenkaan.

Nykyään meillä on 2 lasta ja mies on erittäin hyvä ja täysillä osallistuva isä.

Vierailija
47/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoitin, että kierukan poistopäivä on tämä, uutta en halua (vaikka lääkäri meinasi sen väen vängällä sinne tunkea) ja pillereitä en hanki, ehkäisyvastuu on nyt sinulla.

Kumppani oli kuulemma miettinyt, että varmaan tästä pitäisi vielä keskustella, mutta hemmetti, kun panettaa niin paljon... ;-)

Vierailija
48/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan istuttiin alas ja todettiin, että ei enää käytetä ehkäisyä. Lapsi sitten tulee jos on tullakseen. En oikein tajua tuota ongelmaa. Kysy häneltä, että onko hän valmis isäksi. Äläke ota vastaan kuin kyllä tai ei vastaus. Jos alkaa kiertelemään tai naurahtelemaan, niin odota hetki (alle 30 sekuntia) ja esitä kysymys uudestaan kunnes saat vastauksen. Voi olla vähän painostavaa, mutta hän on jo aikuinen ihminen, joten luulisi osaavan vastata.

- 34-vuotias mies

Vierailija
49/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onneksi oma mies ei ole tuollainen vaan hän osaa kyllä puhua ja vastata järkevästi suoraan kysymykseen. Jos on parisuhteessa niin luulisi että keskustelutaito on yksi hyvän suhteen perusta.

Vierailija
50/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli täysin samanlainen ja vastaukset täysin samanlaisia kuin miehelläsi. Noilla sanoilla ja eleillä meillä ainakin mies halusi kovasti lasta. Mä uskon, että häntä jännitti. Jos hän on noiden perusteella yhtään samantyyppinen, kun mun mies, niin haluaa kyllä yrittää lähiaikoina. Usko tai älä 😊

Vieläkin huvittaa lukea tätä, kun huomaa, että kuinka toinen voi sanoa samoilla sanoilla samoja asioita😊

Tsemppiä!

Vierailija
51/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vain laittamaan paljaalla kuin eläin.

Vierailija
52/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onneksi oma mies ei ole tuollainen vaan hän osaa kyllä puhua ja vastata järkevästi suoraan kysymykseen. Jos on parisuhteessa niin luulisi että keskustelutaito on yksi hyvän suhteen perusta.

Olipas outo kommentti. Ap:n mies sanoi ihan samalla tavalla kuin oma mieheni. Meillä ainakin on oikein hyvä parisuhde. Lapsi on iso muutos, joten eikai siinä mitään väärää ole, jos isot muutoksen jännittävät. Ihmiset ovat erilaisia. Et sinä voi arvostella ap:n parisuhdetta, koska et tunne heitä. Mun mielestä isoja asioita saa miettiä, vaikka niitä lapsia haluaakin. Se ei tee ihmisestä huonompaa tai keskustelutaidotonta. Usein juuri tuollaiset ihmiset kuten omani ja ap:n mies osaavat ajatella syvällisesti asioita ja siksi eivät sano suoraa kyllä tai ei eikä ryntää suoraa asiaan pää kolmantena jalkana .

Vierailija
53/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että vastaa "kyllä" tai "ei" ja jos se ei luonnistu niin oletat, että epävarmuus tarkoittaa "ei".

- Haluatko lapsen/lapsia?

- Haluatko niitä minun kanssani?

- Haluatko alkaa yrittämään lasta nyt? Haluatko, että lopetan pillerien syönnin? Minä haluaisin.

Jos mies ei halua allkaa vielä yrittämään, mutta vastaa haluavansa lapsia sinun kanssasi joskus niin...

- Millaisessa tilanteessa olisit valmis ryhtymään yrittämään raskautta?

- Työstätkö parhaillaan niitä asioita, joita lapsen yrittäminen edellyttäisi?

Jos menee kovin takelteluksi niin...

- Ymmärrätkö, että lapsihaave on minulle tärkeä?

- Liikuttaako minun lapsihaaveeni sinua jollain tapaa? Kertoisitko minulle mikäli et ole innostunut toteuttamaan kanssani tätä haavetta?

Ja jos mies ei osaa käydä tästä johdonmukaista keskustelua niin ei hän ole kypsä isäksi. Tietenkin toivon, että päädytte yrittämään ja tärppää pian, mutta aloituksesta tuli vaikea olo.

Vierailija
54/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma haluaa,sen suorempaa totuutta mies ei voi kertoa kun nainen häipyy...

Vierailija
55/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vain sopineet tähtäävämme siihen, että joulukuussa aloitetaan hedelmöityshoitoprosessi. Katsotaan onnistutaanko. Mutta joo, meillä taitaa olla vähän eri tilanne kuin aloittajalla.

Vierailija
56/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan ymmärrä miten tästäkin voi saada ongelman. Kysyisin siltä mieheltä, että nyt sanot joo tai ei haluatko lasta, ja nyt jää pillerit pois. En kestäisi tuollaista, että sitä suuta ei saada auki.

Mutta ehkä riskinä on se, että jos menee noin ns. painostamaan ja sitten pamahtaakin paksuksi, niin mies lähtee lipettiin ja sanoo, ettei hän mitään lasta edes halunnut. Kyllä sitä haluaa myös siltä toiselta osapuolelta innostuneen ja omatahtoisen myönteisen vastauksen.

"Haluatko lapsia kanssani?" Siinä ei ole mitään painostusta.

Ja mies vastaa siihen, että kyllä haluan ja sitten ehdottaa miehelle, että olisiko nyt sopiva hetki ja vastauksena saa naurahduksia ja jotain epämääräisiä hymähtelyjä.

Klassikkovenkoilua mieheltä joka ei halua lapsia vaan naisen ja seksiä.

Vierailija
57/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin vaan muijalle että panen sen paksuksi.

Asiaton kommentti

Vierailija
58/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjailua ja vitsailua.. Jos aikuiset ihmiset istutte alas ja päätätte milloin jätätte ehkäisyn pois.

Vierailija
59/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin tehäänkö lapsi ja sano joo :")

Vierailija
60/189 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Lääkärin mukaan mun munasarjat eivät olleet siinä kunnossa, että voisin tulla raskaaksi ilman lääketieteen apua. Puoli vuotta myöhemmin olin maha pystyssä. Sinänsä positiivinen yllätys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi