Minä en ehdi edes maistamaan herkkuja kun mies on jo syönyt ne
Mieheni on todella kova herkkusuu, itse syön ehkä yhden jäätelön kuukaudessa jos sitäkään. Tämä on sinänsä ihan ok, mutta vähän alkaa pikkuhiljaa harmittaa etten koskaan ehdi edes MAISTAA mitään ennen kuin kaikki on syöty. Ihan esimerkkejä tältä viikolta:
-Ostettiin testiksi salted caramel pähkinöitä. Mies söi koko pussin ilman minua, en maistanut YHTÄKÄÄN.
-Ostettiin kuuden tikkujäätelön pahvipakkaus. Tänä aamuna näin tuon pahvilootan roskiksessa, eli kaikki jäätelöt syöty.
-Ostettiin molemmille suklaavanukkaat. Ylläri, molemmat syöty.
Ei mua haittaa edes sinänsä se että syö mutta kun EI ILMOITA MITÄÄN. Minä saatan siis töissä miettiä, että tänään kun pääsen kotiin katson sarjaa ja syön suklaata joka oli mulla säästössä. No eipä sitä tietenkään enää siellä ole. Laitoin jokunen aika sitten kolme suklaapatukkaa vaatekaappiin piiloon mutta mies löysi ne sieltäkin.
Tulkaa jakamaan vitutus ja sanokaa etten ole ainut kellä on tällaista.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävä tapa, ihan kuin lapsi, jolla ei ole mitään itsehillintää. Onhan se nyt itsestäänselvää, että jos ostetaan molemmille suklaavanukkaat/patukat tms. niin ei toinen saa koskea siihen toisen omaan.
Sama täällä. Ei todellakaan kosketa toisen osuuteen herkuista, vaikka kuinka olisi omat jo syöty ja mieli vielä tekisi. Tuntuisi todella rikolliselta syödä toisen osuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtuu vastaavaa alkoholijuomien kanssa. Jompikumpi ostaa vaikka lavan kaljaa yhteiseksi, lopulta minä juon kaksi ja mies 22 tölkkiä. Jos jaettaisiin lava oikeasti puoliksi, niin minulla se 12 tölkkiä kestäisi kuukauden: viikonloppuna yksi tölkki ruoan kanssa, toinen ruoan jälkeen ja kolmas saunassa. Mutta ei, jäljellä olevat kaljat polttelevat miestä niin kovasti että pakko juoda kaikki heti nyt. Samoin itselleni ostamiani siidereitä mielellään maistelisi.
Kerran suutuin kunnolla, kun olin saanut kaveriltani tuliaiseksi litran pullon Jägermeisteria. Ajattelin aukaista pullon ja ottaa ruoan päälle pikku näkäräisen, mutta paskanmarjat! Mies oli luvatta sen aukaissut ja juonut 2/3 koko pullosta! Lupaili että joojoo mä ostan sulle uuden mutta eipä ole näkynyt... vaikka kostaminen ei mitään ratkaise, tekisi silti mieli olla törkimys takaisin ja hörppiä miehen mallasviskipullo tyhjäksi. Siinähän puhisisi kun pilkka osuisi omaan nilkkaan :(
Jos jakaisitte lavan oikeasti puoliksi niin sinulla olisi about 1500 tölkkiä, trukkilavalla mahtuu se 3000 pientä tölkkiä eli teillä on paha alkoholiongelma.
:D Lavalla tarkoitan 24-packia. En mitään kuormalavallista
No se on laatikko, koppa, keissi, päkki, joku näistä yleensä. Ei lava... jos et halua pitkiä silmäyksiä.
Siis oikeesti? Jotkut tampiot sanovat ostavansa "lavan" kaljaa ja käyttävät tätä sanaa ihan normaalisti. Eikä mieti mitä lavallinen tarkoittaa oikeasti :D :D :D ei juma...
Voin vain kuvitella miten jännittävää elämä olisi, jos näin pienet asiat herättäisivät minussakin näin suurta ihmetystä.
Taitaa sullakin olla alkoholiongelma (mutta ei tietenkään sen riittävyydessä) jos ostat lavallisen kaljaa kerrallaan. Ja mies juo lähes kaikki! 3000 tölkkiä ei ole mielestäni pieni asia vaan aika iso. Täytyy emännällä olla vähän isompi kauppa-auto, kun trukilla nostetaan saunakaljat autoon.
Vähän kun hehkuttaisi, että meidän perheessä harrastetaan skeidaamista (skeittaaminen). Tai sanoisi, että on nuorempana ollut nymfomaani, oli pakko näpistää kaupasta meikkejä. Kiitos, liikaa informaatiota.
Yläpeukutin sitä ensimmäistä kommenttiasi "lavan" merkityksestä, koska oikeassahan sinä olet. Mutta jotain rajaa nyt silläkin, kuinka suuresti jostakin tuollaisesta asiasta voi kauhistua :D
Kauhistua on väärä termi. Äääääääh taas on lähinnä. Kyllähän kaikki varmaan ymmärtää, että 24 tölkkiä tarkoitetaan. Mutta lava ei ole keissi. Voithan sä laittaa faceen et meidän perheeseen tulee kohta mäyräkoira. Joku aina käyttää ettei tässä ole mitään logistiikkaa (logiikkaa) tai että oli viime viikolla evoluutio, olisko nyt raskaana. Tai ihan nostalginen olo kun unohti ostaa kaupasta juuston. Häh? Argh.
Pointti ymmärretty mutta miksi jäät jankkaamaan? Se ihmetyttää. Ootko joku alzheimer. ;)
Vastailin vain kommentteihin, käsittääkseni tämä on keskusteluketju. Minua taas ihmetyttää miksi joku jää itse jankkaamaan ja sitten syyttää toista jankkaamisesta. Ootko joku déjà vu vai bon voyage? ;)
Sinulle on vastannut useampi ihminen, ei joku yksi ja sama "jankkaaja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tapahtuu vastaavaa alkoholijuomien kanssa. Jompikumpi ostaa vaikka lavan kaljaa yhteiseksi, lopulta minä juon kaksi ja mies 22 tölkkiä. Jos jaettaisiin lava oikeasti puoliksi, niin minulla se 12 tölkkiä kestäisi kuukauden: viikonloppuna yksi tölkki ruoan kanssa, toinen ruoan jälkeen ja kolmas saunassa. Mutta ei, jäljellä olevat kaljat polttelevat miestä niin kovasti että pakko juoda kaikki heti nyt. Samoin itselleni ostamiani siidereitä mielellään maistelisi.
Kerran suutuin kunnolla, kun olin saanut kaveriltani tuliaiseksi litran pullon Jägermeisteria. Ajattelin aukaista pullon ja ottaa ruoan päälle pikku näkäräisen, mutta paskanmarjat! Mies oli luvatta sen aukaissut ja juonut 2/3 koko pullosta! Lupaili että joojoo mä ostan sulle uuden mutta eipä ole näkynyt... vaikka kostaminen ei mitään ratkaise, tekisi silti mieli olla törkimys takaisin ja hörppiä miehen mallasviskipullo tyhjäksi. Siinähän puhisisi kun pilkka osuisi omaan nilkkaan :(
Jos jakaisitte lavan oikeasti puoliksi niin sinulla olisi about 1500 tölkkiä, trukkilavalla mahtuu se 3000 pientä tölkkiä eli teillä on paha alkoholiongelma.
:D Lavalla tarkoitan 24-packia. En mitään kuormalavallista
No se on laatikko, koppa, keissi, päkki, joku näistä yleensä. Ei lava... jos et halua pitkiä silmäyksiä.
Siis oikeesti? Jotkut tampiot sanovat ostavansa "lavan" kaljaa ja käyttävät tätä sanaa ihan normaalisti. Eikä mieti mitä lavallinen tarkoittaa oikeasti :D :D :D ei juma...
Voin vain kuvitella miten jännittävää elämä olisi, jos näin pienet asiat herättäisivät minussakin näin suurta ihmetystä.
Taitaa sullakin olla alkoholiongelma (mutta ei tietenkään sen riittävyydessä) jos ostat lavallisen kaljaa kerrallaan. Ja mies juo lähes kaikki! 3000 tölkkiä ei ole mielestäni pieni asia vaan aika iso. Täytyy emännällä olla vähän isompi kauppa-auto, kun trukilla nostetaan saunakaljat autoon.
Vähän kun hehkuttaisi, että meidän perheessä harrastetaan skeidaamista (skeittaaminen). Tai sanoisi, että on nuorempana ollut nymfomaani, oli pakko näpistää kaupasta meikkejä. Kiitos, liikaa informaatiota.
Yläpeukutin sitä ensimmäistä kommenttiasi "lavan" merkityksestä, koska oikeassahan sinä olet. Mutta jotain rajaa nyt silläkin, kuinka suuresti jostakin tuollaisesta asiasta voi kauhistua :D
Kauhistua on väärä termi. Äääääääh taas on lähinnä. Kyllähän kaikki varmaan ymmärtää, että 24 tölkkiä tarkoitetaan. Mutta lava ei ole keissi. Voithan sä laittaa faceen et meidän perheeseen tulee kohta mäyräkoira. Joku aina käyttää ettei tässä ole mitään logistiikkaa (logiikkaa) tai että oli viime viikolla evoluutio, olisko nyt raskaana. Tai ihan nostalginen olo kun unohti ostaa kaupasta juuston. Häh? Argh.
Pointti ymmärretty mutta miksi jäät jankkaamaan? Se ihmetyttää. Ootko joku alzheimer. ;)
Vastailin vain kommentteihin, käsittääkseni tämä on keskusteluketju. Minua taas ihmetyttää miksi joku jää itse jankkaamaan ja sitten syyttää toista jankkaamisesta. Ootko joku déjà vu vai bon voyage? ;)
Sinulle on vastannut useampi ihminen, ei joku yksi ja sama "jankkaaja".
Niin sinullekin..
Herkkuja kuuluu ostaa silloin kun niitä tekee mieli eikä jemmata.
Mammoilla on vähän hysteerinen suhde herkkuihin. Niitä pitää olla jemmassa eikä niitä saa syödä. Tää nyt on varmaan sitä speden tarkoittamaa naisen logiikkaa.
Vähän kuin sinivalas ja leguaani jakaisivat kämpän. Sinivalas syö monta tonnia ja on vetänyt karkit ja keksit valtavaan kitaansa kun leguaani vasta kömpii hitaasti ja kankeasti kohti keittiötä, lipoo kieltään ja mulkoilee.
Onkohan tämä se sama mies joka syö lasten vanukkaat?
No, onpa ap kohtalotovereineen saanut ainakin paljon vihjeitä piilopaikoista. Pakasteet voi laittaa vaikka ranskanperunapussiin muuhun ruokapussiin, johon mies ei varmasti koske. Älä unohda jemmata sitä varmaan piiloon kun sopiva pussi seuraavan kerran tyhjenee. Osta niin suuria pusseja, että jää pakastimeen avattuna.
Mistähän johtuu, että monet mummot piilottavat tavaroita liinavaatekaappiin? Se voi olla vieläkin hyvä piilopaikka, vai vaihtavatko teidän miehet useinkin lakanoita oma-aloitteisesti?
Erohan se yleensä näissä tapauksissa on paras vaihtoehto.
Saat pitää omat herkkusi.
Musta on ihan oikein, että kun ap tulee kotiin ja vaihtaa kotimekon päälleen niin hän saa kipittää keittiöön ja ottaa pakastimesta jäisen suklaan ja rojahtaa sohvalle sitä järsimään.
Pistä suklaa ja namit tamponilaatikkoon piiloon, tuskin sieltä löytää niitä :D
Minun mieheni on ovela ja kysyy minulta, mitä herkkuja minä haluaisin kaupasta. En syö juurikaan makeaa, suolaisia snacksejakin harvoin. Herkuttelen mieluiten ruoalla tai vaikka lämpimillä leivonnaisilla.
Kun minä en sitten toivo välttämättä mitään kaupasta, niin mies jalomielisesti ostaa yhtä jos toistakin. Ikäänkuin minulle, jos tekeekin sitten mieli. Perjantaina kaupasta tuli 300g:n sipsipussi, 3 pkt mikropopcornia, 10 suklaapatukkaa ja litran jäätelö. Minä söin yhden jäätelöannoksen. Jäljellä on sipsinjämät, 1 popcorn-pkt ja jäätelöstä noin viidesosa. Vieraita ei käynyt eli mies on puputtanut nuo kaikki täällä ilmeisesti yöllä. Mystistä suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin sinivalas ja leguaani jakaisivat kämpän. Sinivalas syö monta tonnia ja on vetänyt karkit ja keksit valtavaan kitaansa kun leguaani vasta kömpii hitaasti ja kankeasti kohti keittiötä, lipoo kieltään ja mulkoilee.
Mutta kun tässä tapauksessa onkin kyse suomalaisista "naisista", niin ne ovat niitä Ryhävalaita jotka lonnivat läskit hytkyen mässykaapille ja vetävät hetuloihinsa _KAIKEN_. Sitten Mies-Leguaani tulee paikalle JA
U L L A T U S ! ,kaapit tyhjänä ja Ryhävalas vain pistää että : MUMS NAMS MAISKIS MUSSUN NASSUN. * RÖYH ! * * RUPS PRÖÖT !*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tässä tapauksessa onkin kyse suomalaisista "naisista", niin ne ovat niitä Ryhävalaita jotka lonnivat läskit hytkyen mässykaapille ja vetävät hetuloihinsa _KAIKEN_. Sitten Mies-Leguaani tulee paikalle JA
U L L A T U S ! ,kaapit tyhjänä ja Ryhävalas vain pistää että : MUMS NAMS MAISKIS MUSSUN NASSUN. * RÖYH ! * * RUPS PRÖÖT !*
Lapsellinen ja kajahtanut kommentti, lisäksi laadullisesti huono, terkkuja se kelle kommentoit
Vierailija kirjoitti:
No, onpa ap kohtalotovereineen saanut ainakin paljon vihjeitä piilopaikoista. Pakasteet voi laittaa vaikka ranskanperunapussiin muuhun ruokapussiin, johon mies ei varmasti koske. Älä unohda jemmata sitä varmaan piiloon kun sopiva pussi seuraavan kerran tyhjenee. Osta niin suuria pusseja, että jää pakastimeen avattuna.
Mistähän johtuu, että monet mummot piilottavat tavaroita liinavaatekaappiin? Se voi olla vieläkin hyvä piilopaikka, vai vaihtavatko teidän miehet useinkin lakanoita oma-aloitteisesti?
Ööö... Normaali mies syö "kaikkea" (monipuolisesti) ja vaihtaa myös lakanat 🤦🏻♂️ Mikä vaivaa ihmistä, joka ajattelee että miesten ei tarvitse käyttäytyä kuin normaalit ihmiset??
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni syö joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa voin ja sokerin kera. En ole koskaan nähnyt hänen syövän mitään muuta makeaa herkkua ja olemme olleet yhdessä jo seitsemäntoista vuotta.
Kaikki miehet eivät ole sikoja !
Eikö sioille just syötetä tuollaista mäskiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu, että monet mummot piilottavat tavaroita liinavaatekaappiin? Se voi olla vieläkin hyvä piilopaikka, vai vaihtavatko teidän miehet useinkin lakanoita oma-aloitteisesti?Ööö... Normaali mies syö "kaikkea" (monipuolisesti) ja vaihtaa myös lakanat 🤦🏻♂️ Mikä vaivaa ihmistä, joka ajattelee että miesten ei tarvitse käyttäytyä kuin normaalit ihmiset??
Niin, kysypä ex-mieheltäni. Hän ei siivonnut, vaihtanut lakanoita, siivonnut jälkiään (edes omiaan), ei mitään. Ja kun huomasin tämän, oli oltu kimpassa 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on ovela ja kysyy minulta, mitä herkkuja minä haluaisin kaupasta. En syö juurikaan makeaa, suolaisia snacksejakin harvoin. Herkuttelen mieluiten ruoalla tai vaikka lämpimillä leivonnaisilla.
Kun minä en sitten toivo välttämättä mitään kaupasta, niin mies jalomielisesti ostaa yhtä jos toistakin. Ikäänkuin minulle, jos tekeekin sitten mieli. Perjantaina kaupasta tuli 300g:n sipsipussi, 3 pkt mikropopcornia, 10 suklaapatukkaa ja litran jäätelö. Minä söin yhden jäätelöannoksen. Jäljellä on sipsinjämät, 1 popcorn-pkt ja jäätelöstä noin viidesosa. Vieraita ei käynyt eli mies on puputtanut nuo kaikki täällä ilmeisesti yöllä. Mystistä suorastaan.
Mitä mystistä tuossa on? Miehellä teki mieli herkkuja. Osti niitä ja tarjosi sullekkin. Ei niitä ruukata hautoa kun kaupasta saa lisää jos tarvii.
Vierailija kirjoitti:
En mä halua syödä kauppamatkalla suklaata.
Nimenomaan tahtoisin, että voisin huoletta rojahtaa sohvalle kotimekko päällä, katsella telkkaria, sitten jos mieli tekee niin kipitellä keittiöön hakemaan suklaan. En mä siinä vaiheessa aio pukea ulkovaatteita että lähtis kauppaan.
AP
Sullahan on käytössäsi tavara, jota pihtaamalla voit helposti kiristää miehen ruotuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tuttua myös meillä. Jos ostetaan vaikka jätskiautolta joku 12 kpl:n pakkaus ja kaikki 4 perheenjäsentä ottaa siitä yhden, saattaa seuraavana päivänä laatikossa olla kolme jäljellä. Mies valvoo myöhempään kun muu perhe ja tyhjentää iltaisin herkut kaapeista. Lapsetkaan ei enää luota, että karkit säilyy, ja ovat alkaneet syödä kaikki kerralla pois.
Ja tämän takia sitten lapsillakin vääristyy suhde herkkuihin. Nimimerkillä kokemusta on, opin lapsena että herkut on jotain aivan erityistä, sillä jos ei sattunut olemaan paikalla sillä sekunnilla kun suklaarasia avataan, niin ei siellä mitään ollut enää viidentoista minuutin päästä. Nyt aikuisena minulla on vinoutunut suhde herkkuihin, hoidan niillä mielipahaa ja taistelen sokeririippuvuuden kanssa.
Sokeririippuvuuden uskon, mutta en sen johtumista lapsuuden suklaarasiasta.
Ehkä teillä vaan on suvussa mieltymys makeaan.
Minullakin on, mutta en syytä siitä vanhempiani tai lapsuutta.
Tuo kertoo vain siitä että ette osaa varata tarpeeksi naposteltavaa elokuvaa varten. Kunnon mätöt niin riittää kaikille. Enkä ymmärrä näitä jotka ostaa kaappiin ja kuvittelee niiden säilyvän siellä. On tämä kuitenkin hauskin keskustelu aikoihin. :)