Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ehdi edes maistamaan herkkuja kun mies on jo syönyt ne

Vierailija
05.05.2019 |

Mieheni on todella kova herkkusuu, itse syön ehkä yhden jäätelön kuukaudessa jos sitäkään. Tämä on sinänsä ihan ok, mutta vähän alkaa pikkuhiljaa harmittaa etten koskaan ehdi edes MAISTAA mitään ennen kuin kaikki on syöty. Ihan esimerkkejä tältä viikolta:

-Ostettiin testiksi salted caramel pähkinöitä. Mies söi koko pussin ilman minua, en maistanut YHTÄKÄÄN.
-Ostettiin kuuden tikkujäätelön pahvipakkaus. Tänä aamuna näin tuon pahvilootan roskiksessa, eli kaikki jäätelöt syöty.
-Ostettiin molemmille suklaavanukkaat. Ylläri, molemmat syöty.

Ei mua haittaa edes sinänsä se että syö mutta kun EI ILMOITA MITÄÄN. Minä saatan siis töissä miettiä, että tänään kun pääsen kotiin katson sarjaa ja syön suklaata joka oli mulla säästössä. No eipä sitä tietenkään enää siellä ole. Laitoin jokunen aika sitten kolme suklaapatukkaa vaatekaappiin piiloon mutta mies löysi ne sieltäkin.

Tulkaa jakamaan vitutus ja sanokaa etten ole ainut kellä on tällaista.

Kommentit (250)

Vierailija
121/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi tuttua myös meillä. Jos ostetaan vaikka jätskiautolta joku 12 kpl:n pakkaus ja kaikki 4 perheenjäsentä ottaa siitä yhden, saattaa seuraavana päivänä laatikossa olla kolme jäljellä. Mies valvoo myöhempään kun muu perhe ja tyhjentää iltaisin herkut kaapeista. Lapsetkaan ei enää luota, että karkit säilyy, ja ovat alkaneet syödä kaikki kerralla pois.

Ja tämän takia sitten lapsillakin vääristyy suhde herkkuihin. Nimimerkillä kokemusta on, opin lapsena että herkut on jotain aivan erityistä, sillä jos ei sattunut olemaan paikalla sillä sekunnilla kun suklaarasia avataan, niin ei siellä mitään ollut enää viidentoista minuutin päästä. Nyt aikuisena minulla on vinoutunut suhde herkkuihin, hoidan niillä mielipahaa ja taistelen sokeririippuvuuden kanssa. 

Meillä oli sama kotona. Isä jakoi lasten kanssa, joo, mutta itse otti leijonan osan. Me lapset saatiin jämämurut ja äiti ei saanut mitään. Tai jos sai, niin pari suklaanappia tai lusikallisen jäätelöä.

Arvatkaa mitä kävi, kun muutin omilleni? Mätin herkkuja kaksin käsin. Voi sitä autuutta, kun sai syödä jäätelöä just niin paljon kuin haluaa! Ei tarvinnut kitistä isältä lupaa, että saako nokareen vai aikooko herra Leijona ahmia kitusiinsa 80% siitä paketista. Söin suklaata, jäätelöä, karkkia, sipsiä... Ja lihoin kamalasti!

Nyt vasta keski-ikäisenä alkaa olla parempi suhde asiaan, tosin edelleen suklaa ja jäätelö maistuu hyvin. Olen onnistunut kuitenkin kääntämään kelkkaa niin, että ylipaino on hävinnyt. Uskon, että yksi syy on se, että on saanut nyt oikeasti syödä koko lapsuuden ja nuoruuden edestä herkkuja ja nyt on "otettu takaisin" isän mässäilyt. On sisäistänyt sen, ettei tarvii paniikissa mättää kaikkea, ei se suklaa häviä sieltä kaapista, kun sinä itseksesi olet ainoa suklaan syöjä taloudessa. 

Vierailija
122/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammoilla on vähän hysteerinen suhde herkkuihin. Niitä pitää olla jemmassa eikä niitä saa syödä. Tää nyt on varmaan sitä speden tarkoittamaa naisen logiikkaa.

Juuri näin. Niitä vaan tuodaan kotiin kaikkien kuolattavaksi, mutta ottaa ei saa. Niitä pitää anoa ja ansaita.

ja just tuo ajattelu, että perheen nainen on se, jolla on oikeus kontrolloida kaikki mitä kaupasta tuodaan ja mitä hyllystä syödään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammoilla on vähän hysteerinen suhde herkkuihin. Niitä pitää olla jemmassa eikä niitä saa syödä. Tää nyt on varmaan sitä speden tarkoittamaa naisen logiikkaa.

Juuri näin. Niitä vaan tuodaan kotiin kaikkien kuolattavaksi, mutta ottaa ei saa. Niitä pitää anoa ja ansaita.

ja just tuo ajattelu, että perheen nainen on se, jolla on oikeus kontrolloida kaikki mitä kaupasta tuodaan ja mitä hyllystä syödään.

Silti miehiä syytetään että aiheuttavat lapsille vääristyneen suhteen herkkuihin. Heh naisten logiikka.

Vierailija
124/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit on unohtanut että oikeasti kyse EI ole herkuista vaan siitä, että mies syö ne ILMAN että jättää naiselle.

Miksi pitää ostaa herkkuja jotka pitää syödä heti? Eikö niillä jotka näin selittävät ole mitään itsekuria? Mikä pakko on syödä kaikki HETI?

Mites tuo yksi joka tuo maailmalta herkkuja, eikö hän saa niitä säästellä vai pitääkö hänen syödä ne HETI HETI koska "hilloaminen" on väärin?

Mitä helvetin väliä sillä on milloin syö herkkunsa? Odottaako 5 min vai viikon?

Kysehän on siitä, että se mies EI välitä jääkö toiselle....

Ei vaikka hälle on sanottu, että jätä muillekkin...

Mies voi muuten olla erittäin hyvä, mutta pidemmän päälle tuo yksi ainoa vika alkaa rassaamaan. Varsinkin jos ukko ei älyä vaikka herkkujen päällä lukisi naisen nimi tai ne olisi muuten "korvamerkitty" toiselle...

Vierailija
125/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on ovela ja kysyy minulta, mitä herkkuja minä haluaisin kaupasta. En syö juurikaan makeaa, suolaisia snacksejakin harvoin. Herkuttelen mieluiten ruoalla tai vaikka lämpimillä leivonnaisilla.

Kun minä en sitten toivo välttämättä mitään kaupasta, niin mies jalomielisesti ostaa yhtä jos toistakin. Ikäänkuin minulle, jos tekeekin sitten mieli. Perjantaina kaupasta tuli 300g:n sipsipussi, 3 pkt mikropopcornia, 10 suklaapatukkaa ja litran jäätelö. Minä söin yhden jäätelöannoksen. Jäljellä on sipsinjämät, 1 popcorn-pkt ja jäätelöstä noin viidesosa. Vieraita ei käynyt eli mies on puputtanut nuo kaikki täällä ilmeisesti yöllä. Mystistä suorastaan.

Mitä mystistä tuossa on? Miehellä teki mieli herkkuja. Osti niitä ja tarjosi sullekkin. Ei niitä ruukata hautoa kun kaupasta saa lisää jos tarvii.

Tämä on siis meillä toistuva asia. Se siinä on mystistä. Olemme asuneet ja eläneet yhdessä vuosikaudet ja mies tuntee ruokailutlttumukseni ts. sen, etten ole perso millekään höttömässyille. Siitä huolimatta hän kantaa herkkuja selkä vääränä tänne viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Ne myös katoavat kaapista alta aikayksikön ja syöjänä on tuo yksi aikuinen mies. On se minusta outoa että ihminen ahtaa itsensä täyteen noita höttöjä ja lisäksi esittää että jotenkin huomioi minua noilla ostoksilla.

Vierailija
126/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvipakkaus kuuluu pahvinkeräykseen, ei roskikseen.

Vierailija
127/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan sitä, sillä naisen mielitekoja ei voi ennustaa edes tähdistä - tai no, ehkä joskus vähän ...

Ne saa syödä vasta sitten, kun ei millään malta olla enää ilman. Siis vähän niin kuin seksi. Sekin tuntuu paremmalta sitten kun oikein kovasti haluttaa.

Vierailija
128/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni on ovela ja kysyy minulta, mitä herkkuja minä haluaisin kaupasta. En syö juurikaan makeaa, suolaisia snacksejakin harvoin. Herkuttelen mieluiten ruoalla tai vaikka lämpimillä leivonnaisilla.

Kun minä en sitten toivo välttämättä mitään kaupasta, niin mies jalomielisesti ostaa yhtä jos toistakin. Ikäänkuin minulle, jos tekeekin sitten mieli. Perjantaina kaupasta tuli 300g:n sipsipussi, 3 pkt mikropopcornia, 10 suklaapatukkaa ja litran jäätelö. Minä söin yhden jäätelöannoksen. Jäljellä on sipsinjämät, 1 popcorn-pkt ja jäätelöstä noin viidesosa. Vieraita ei käynyt eli mies on puputtanut nuo kaikki täällä ilmeisesti yöllä. Mystistä suorastaan.

Mitä mystistä tuossa on? Miehellä teki mieli herkkuja. Osti niitä ja tarjosi sullekkin. Ei niitä ruukata hautoa kun kaupasta saa lisää jos tarvii.

Tämä on siis meillä toistuva asia. Se siinä on mystistä. Olemme asuneet ja eläneet yhdessä vuosikaudet ja mies tuntee ruokailutlttumukseni ts. sen, etten ole perso millekään höttömässyille. Siitä huolimatta hän kantaa herkkuja selkä vääränä tänne viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Ne myös katoavat kaapista alta aikayksikön ja syöjänä on tuo yksi aikuinen mies. On se minusta outoa että ihminen ahtaa itsensä täyteen noita höttöjä ja lisäksi esittää että jotenkin huomioi minua noilla ostoksilla.

Eli kun hän omilla rahoillaan ostaa herkkuja ja syö ne niin tämä häiritsee suo koska?

Vierailija
129/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laitoin jokunen aika sitten kolme suklaapatukkaa vaatekaappiin piiloon mutta mies löysi ne sieltäkin."

Mies varmaan haistoi ne kaapista. Et ollut tarpeeksi kekseliäs kätkön kanssa.

Vierailija
130/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä halua syödä kauppamatkalla suklaata. 

Nimenomaan tahtoisin, että voisin huoletta rojahtaa sohvalle kotimekko päällä, katsella telkkaria, sitten jos mieli tekee niin kipitellä keittiöön hakemaan suklaan. En mä siinä vaiheessa aio pukea ulkovaatteita että lähtis kauppaan.

AP

Sullahan on käytössäsi tavara, jota pihtaamalla voit helposti kiristää miehen ruotuun!

Mutta kun se samainen tavara löytyy monelta muultakin...

Vierailija
131/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama. Ostan purkin jäätelöä ja kun aion ottaa sitä vähän, voin olla varma ettei tippaakaan ole jäljellä.

Mielestäni saa maistaa tai vaikka syödä puolet, mutta kyllä toisellekin jätetään. Ärsyttävää sikailua on syödä _kaikki_ heti.

Vierailija
132/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se   S I K A

Vierailija
133/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita miehelle kuonokoppa jonka otat aina ruokailun ajaksi pois.

Vierailija
134/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellähän on selvästi ahmimishäiriö. Ei ole normaalia että penkoo jotain vaatekaappejakin siinä toivossa, että sieltä löytyisi jotain mässättävää..

Vierailija
135/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä se sama mies joka syö lasten vanukkaat?

No, onpa ap kohtalotovereineen saanut ainakin paljon vihjeitä piilopaikoista. Pakasteet voi laittaa vaikka ranskanperunapussiin muuhun ruokapussiin, johon mies ei varmasti koske. Älä unohda jemmata sitä varmaan piiloon kun sopiva pussi seuraavan kerran tyhjenee. Osta niin suuria pusseja, että jää pakastimeen avattuna. 

Mistähän johtuu, että monet mummot piilottavat tavaroita liinavaatekaappiin? Se voi olla vieläkin hyvä piilopaikka, vai vaihtavatko teidän miehet useinkin lakanoita oma-aloitteisesti?

Ööö... Normaali mies syö "kaikkea" (monipuolisesti) ja vaihtaa myös lakanat 🤦🏻‍♂️ Mikä vaivaa ihmistä, joka ajattelee että miesten ei tarvitse käyttäytyä kuin normaalit ihmiset??

Niin, kysypä ex-mieheltäni. Hän ei siivonnut, vaihtanut lakanoita, siivonnut jälkiään (edes omiaan), ei mitään. Ja kun huomasin tämän, oli oltu kimpassa 20 vuotta.

Et taida sinäkään olla se penaalin terävin kynä jos tuon huomaamiseen menee 20 vuotta.

Vierailija
136/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että syytellään miestä ainoaksi lapseksi. Itse olen ainoa lapsi, mulla säilyy herkut vaikka maailman tappiin, kun ei niitä lapsuudessanikaan kukaan syönyt. Miehelläni on useampi sisarus ja tottui lapsuudessa siihen, että jos hyvää ei ottanut heti, niin sisarukset söivät ja itse jäi ilman.

Vierailija
137/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellähän on selvästi ahmimishäiriö. Ei ole normaalia että penkoo jotain vaatekaappejakin siinä toivossa, että sieltä löytyisi jotain mässättävää..

Onhan se selvää että niitä etsitään jos niitä piilotellaan.

Vierailija
138/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun hän omilla rahoillaan ostaa herkkuja ja syö ne niin tämä häiritsee suo koska?

Koska hän naamioi asian niin että minua ajatellen ostaa ne, vaikka tietää etten minä niistä niin välitä. Ja onhan se myös ikävää kun toinen lihoo koko ajan. Rakas ihminen kuitenkin ja haluaisin ajatella vain hyvää.

Vierailija
139/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan sitä, sillä naisen mielitekoja ei voi ennustaa edes tähdistä - tai no, ehkä joskus vähän ...

Ne saa syödä vasta sitten, kun ei millään malta olla enää ilman. Siis vähän niin kuin seksi. Sekin tuntuu paremmalta sitten kun oikein kovasti haluttaa.

Sitä jos on viikon pihdannut niin ei tarvi valittaa sekunttimunasta.

Vierailija
140/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you, mun mies on ihan samanlainen kaiken rohmuaja. Karkit ja keksit on vielä helppo piilottaa mieheltä, mutta koska jäätelöä ei voi jemmata sukkalaatikon pohjalle, niin harvemmin sitä jäätelöä silloin pakastimesta löytyy kun sitä tekisi itsellä mieli.

vinkki: Laita jäätelö erilliseen pakasterasiaan kaapin perälle (ja päälle lukemaan ei mitään tai jotakin ei houkuttelevaa) :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi