Minä en ehdi edes maistamaan herkkuja kun mies on jo syönyt ne
Mieheni on todella kova herkkusuu, itse syön ehkä yhden jäätelön kuukaudessa jos sitäkään. Tämä on sinänsä ihan ok, mutta vähän alkaa pikkuhiljaa harmittaa etten koskaan ehdi edes MAISTAA mitään ennen kuin kaikki on syöty. Ihan esimerkkejä tältä viikolta:
-Ostettiin testiksi salted caramel pähkinöitä. Mies söi koko pussin ilman minua, en maistanut YHTÄKÄÄN.
-Ostettiin kuuden tikkujäätelön pahvipakkaus. Tänä aamuna näin tuon pahvilootan roskiksessa, eli kaikki jäätelöt syöty.
-Ostettiin molemmille suklaavanukkaat. Ylläri, molemmat syöty.
Ei mua haittaa edes sinänsä se että syö mutta kun EI ILMOITA MITÄÄN. Minä saatan siis töissä miettiä, että tänään kun pääsen kotiin katson sarjaa ja syön suklaata joka oli mulla säästössä. No eipä sitä tietenkään enää siellä ole. Laitoin jokunen aika sitten kolme suklaapatukkaa vaatekaappiin piiloon mutta mies löysi ne sieltäkin.
Tulkaa jakamaan vitutus ja sanokaa etten ole ainut kellä on tällaista.
Kommentit (250)
Ja kun olet sanonut miehelle tästä? ... mitä hän sanoo.
Lol... Sama mulla paitsi lapsen kanssa
Mitä olet niin hidas. Herkut ostetaan heti syötäviksi eikä jemmattaviksi. Jos haluan sipsejä tai suklaata niin ostan ja alan syömään niitä. En mä ole mikään orava joka piilottaa pähkinöitä.
Meillä sama homma ja mies ihmettelee miksi en osta yhteisiä namipusseja, vaan ostan itselleni salaa herkkuja ja maistelen niitä itsekseni. Pitää käytöstäni itsekkäänä. Niin... miksiköhän...
Minun mieheni syö joka aamu suuren kulhollisen graham-puuroa voin ja sokerin kera. En ole koskaan nähnyt hänen syövän mitään muuta makeaa herkkua ja olemme olleet yhdessä jo seitsemäntoista vuotta.
Kaikki miehet eivät ole sikoja !
Siis sä syöt kerran kuukaudessa jäätelön ja silti ostelette teille herkkuja moneen kertaan viikossa?
Mites on varmaan noteerannut terveysintoilusi ja ajattelee, ettet syö niitä kuitenkaan?
Vierailija kirjoitti:
No sanot sille että ei saa syödä kaikkea, ja että pitää ostaa uutta tilalle jos syö. Kai se puhetta ymmärtää?
Olen jopa sanonut et syö vaan mutta ILMOITA niin voin työmatkalla käydä kaupassa jos niikseen tulee. Ei onnistu.
Keksi parempi piilopaikka. Tai laita lappu, jossa lukee älä koske.
Mä olen itse herkkusuu enkä kestäis sellaista puolisoa, joka ostaisi kaapit täyteen herkkuja, joita kuitenkaan ei tule syödä vaan jemmailla. Sellainen tuntuisi kiusanteolta.
Vierailija kirjoitti:
Siis sä syöt kerran kuukaudessa jäätelön ja silti ostelette teille herkkuja moneen kertaan viikossa?
Mites on varmaan noteerannut terveysintoilusi ja ajattelee, ettet syö niitä kuitenkaan?
Mä ostan herkkuja ajatuksella ''kiva että kaapissa on sitten kun tekee mieli'', koska yleensä ne mieliteot on aika spontaaneja enkä just silloin halua lähteä varta vasten kauppaan. Johtuu ehkä myös siitä että lapsuudenkodissani tehtiin tätä, meillä oli aina paljon herkkuja kotona mutta kukaan ei vetänyt niitä kerralla.
Mies on jäänyt kotona kasvatusta vaille. Etkö aiemmin huomannut? Mitäs läksit 😆
Mä oon samanlainen. Sipsit ja kaikki suolainen säilyy, mutta makea ei. Ei vaan ole sisua vastustaa. Mies taas ei makeasta välitä yhtään.
Siksi niitä herkkuja ei osteta kotiin kiusaamaan, etupäässä terveyden takia. Ei pidetä mitään karkkijemmaa. Onhan lapsillakin karkkipäivä, ei se aikuisellekaan pahasta ole.
Et ole...
samanmoinen "herkkuperse" täältäkin löytyy...
jos ei ole karkkia niin sitten ukko syö paahto yms vaaleeta leipää.
ja ei, ukko ei ole lihava, ennemminkin liian laiha... tekee fyysistä työtä..
tilanne on ratkaistu siten, että kummallakin on omat herkut.
ja jos toinen syö sokerihimoissaan toisen namit niin ostaa tilalle uudet tai vastaavat...
toki sekin on helpottanut, että ei osteta kuin sellaisia herkkuja mitä toinen ei syö; minä en syö salmiakkia ja tavallista maitosuklaata ja mies ei koske esim. pähkinä suklaaseen...
suolaiset sipsit, chilipähkinät tms jaetaan kahteen purkkiin, molemmille omansa...
lapsille on sama systeemi.
vei kyllä jokusen hetken että saatiin systeemi toimimaan, mutta nyt on jo vuosia menty näin...
Vierailija kirjoitti:
Keksi parempi piilopaikka. Tai laita lappu, jossa lukee älä koske.
Siinä yhteinen harrastus. Yksi piilottaa ja toinen etsii. No saapahan molemmat liikuntaa.
Noloa ap jäädä jumiin tollaseen ongelmaan. Osta joku herkku itsellesi ja syö se tai säilytä töissä tai laukussa. Jos kuukauden haudot jotain kuin strutsi niin veikkaan työkavereidesikin syövän herkkusi työmaalla. Kukaan ei tykkää jemmaajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites on varmaan noteerannut terveysintoilusi ja ajattelee, ettet syö niitä kuitenkaan?Mä ostan herkkuja ajatuksella ''kiva että kaapissa on sitten kun tekee mieli'', koska yleensä ne mieliteot on aika spontaaneja enkä just silloin halua lähteä varta vasten kauppaan. Johtuu ehkä myös siitä että lapsuudenkodissani tehtiin tätä, meillä oli aina paljon herkkuja kotona mutta kukaan ei vetänyt niitä kerralla.
Jos toisella on vähän niinkuin ongelma herkkujen kanssa, niin eikö olisi kohteliasta ja huomaavaista toista kohtaan olla pitämättä herkkuja jemmassa, vaikka sun lapsuudenkodissa olisi ollut keksijemmoja?
No sanot sille että ei saa syödä kaikkea, ja että pitää ostaa uutta tilalle jos syö. Kai se puhetta ymmärtää?