Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ehdi edes maistamaan herkkuja kun mies on jo syönyt ne

Vierailija
05.05.2019 |

Mieheni on todella kova herkkusuu, itse syön ehkä yhden jäätelön kuukaudessa jos sitäkään. Tämä on sinänsä ihan ok, mutta vähän alkaa pikkuhiljaa harmittaa etten koskaan ehdi edes MAISTAA mitään ennen kuin kaikki on syöty. Ihan esimerkkejä tältä viikolta:

-Ostettiin testiksi salted caramel pähkinöitä. Mies söi koko pussin ilman minua, en maistanut YHTÄKÄÄN.
-Ostettiin kuuden tikkujäätelön pahvipakkaus. Tänä aamuna näin tuon pahvilootan roskiksessa, eli kaikki jäätelöt syöty.
-Ostettiin molemmille suklaavanukkaat. Ylläri, molemmat syöty.

Ei mua haittaa edes sinänsä se että syö mutta kun EI ILMOITA MITÄÄN. Minä saatan siis töissä miettiä, että tänään kun pääsen kotiin katson sarjaa ja syön suklaata joka oli mulla säästössä. No eipä sitä tietenkään enää siellä ole. Laitoin jokunen aika sitten kolme suklaapatukkaa vaatekaappiin piiloon mutta mies löysi ne sieltäkin.

Tulkaa jakamaan vitutus ja sanokaa etten ole ainut kellä on tällaista.

Kommentit (250)

Vierailija
81/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostatte 6 jäätelöpatukan pakkauksen, kirjoita puoleen oma ja puoleen miehesi nimi. Törkeä on se tyyppi, joka ottaa toisen oman. Simpanssitkin karkottavat laumasta sen, joka kahmii kaiken itselleen. Yhteisön toiminta vain vaatii jonkinlaista reiluutta. Jos äijä tekee tuon tietoisesti sinulle, hän tekee saman myös lapsilleen.

Minulla oli naapurina köyhä perhe. Isä kävi töistä tullessaan grillillä mättämässä ylipainoisen kupunsa täyteen viimeisillä rahoilla. Äiti ja 4 lasta näkivät nälkää ajoittain. Siinä tulevaisuus, jonka ehdit vielä väistää...

Vierailija
82/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies syö myös kaikki herkut. En edes halua jemmata päiväkausia, vaan esim. syödä ruuan ensin ja sitten herkutella. Mutta mies on syönyt herkut ennen kuin ruoka on valmis. Ja jos huomautan asiasta (ettei jättänyt minulle), hän loukkaantuneena tokaisee, ettei tiennyt niitten olevan korvamerkittyjä. Joillekin huomaavaisuus on automaattista, toisille näköjään ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole...

samanmoinen "herkkuperse" täältäkin löytyy...

jos ei ole karkkia niin sitten ukko syö paahto yms vaaleeta leipää.

ja ei, ukko ei ole lihava, ennemminkin liian laiha... tekee fyysistä työtä..

tilanne on ratkaistu siten, että kummallakin on omat herkut.

ja jos toinen syö sokerihimoissaan toisen namit niin ostaa tilalle uudet tai vastaavat...

toki sekin on helpottanut, että ei osteta kuin sellaisia herkkuja mitä toinen ei syö; minä en syö salmiakkia ja tavallista maitosuklaata ja mies ei koske esim. pähkinä suklaaseen...

suolaiset sipsit, chilipähkinät tms jaetaan kahteen purkkiin, molemmille omansa...

lapsille on sama systeemi.

vei kyllä jokusen hetken että saatiin systeemi toimimaan, mutta nyt on jo vuosia menty näin...

Kuka teillä tekee ruokaa kotona? Varmasti mammoilta tuttuja vesikeittoja ja "kyllä 400g jauhelihapaketin pitää riittää kahdelle kahdeksi päiväksi" tason reseptejä. Mistään muustahan tuo ei kerro jos kerran on laiha kuin kusi ja silti mättää kaapit herkuista tyhjäksi. 

Vierailija
84/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies syö myös kaikki herkut. En edes halua jemmata päiväkausia, vaan esim. syödä ruuan ensin ja sitten herkutella. Mutta mies on syönyt herkut ennen kuin ruoka on valmis. Ja jos huomautan asiasta (ettei jättänyt minulle), hän loukkaantuneena tokaisee, ettei tiennyt niitten olevan korvamerkittyjä. Joillekin huomaavaisuus on automaattista, toisille näköjään ei...

Ala korvamerkitä : nimi päälle. Eipä voi käyttää tuota tekosyytä enää. Oikeasti tuollainen tyyppi ei sovi yhteiselämään.

Vierailija
85/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostatte 6 jäätelöpatukan pakkauksen, kirjoita puoleen oma ja puoleen miehesi nimi. Törkeä on se tyyppi, joka ottaa toisen oman. Simpanssitkin karkottavat laumasta sen, joka kahmii kaiken itselleen. Yhteisön toiminta vain vaatii jonkinlaista reiluutta. Jos äijä tekee tuon tietoisesti sinulle, hän tekee saman myös lapsilleen.

Minulla oli naapurina köyhä perhe. Isä kävi töistä tullessaan grillillä mättämässä ylipainoisen kupunsa täyteen viimeisillä rahoilla. Äiti ja 4 lasta näkivät nälkää ajoittain. Siinä tulevaisuus, jonka ehdit vielä väistää...

Yksi versio on tästä myös sellainen isä, joka tuhlaa kaikki rahansa tupakkaan, kaljaan ja herkkuihinsa, eläkööt vaimo ja lapset näkkärillä... 

Vierailija
86/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan kanssasi vitutuksen niinkuin pyysit. Jaan myös helpotuksen ettei minun kotonani asu moista sikaa.

Sano ukolle, että leipomuksesi tai muutkaan herkut ei ole hänelle. En kertakaikkiaan katselisi tuommoista paskahousua. En tosin olisi edes seurustellut noin inhottavan "miehen" kanssa.

Näytä tämä vastaus porsaalle.

Vierailija
87/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt ongelmana ole se että ap ei keksi tarpeeksi hyviä piiloja suklaille vaan se että puolison toiminta on hyvin itsekästä! Jos selkeästi kummallekin on ostettu omat herkut ja puoliso silti vetää ne ap:nkin herkut vaikka tietää että ne eivät ole omia. Ei kunnioitusta toisen ostoksia kohtaan eikä ymmärrystä että se ap saattaisi haluta herkutella. Jos on pakko viiden jäätelön jälkeen vetää vielä se kuudeskin perään eikä voi puolisolle edes yhtä jättää niin joko on aivan äärimmäisen itsekäs tai kyseessä on esim ahmimishäiriö mihin tarvitsisi apua.

Vierailija
88/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole...

ja jos toinen syö sokerihimoissaan toisen namit niin ostaa tilalle uudet tai vastaavat...

toki sekin on helpottanut, että ei osteta kuin sellaisia herkkuja mitä toinen ei syö; minä en syö salmiakkia ja tavallista maitosuklaata ja mies ei koske esim. pähkinä suklaaseen...

suolaiset sipsit, chilipähkinät tms jaetaan kahteen purkkiin, molemmille omansa...

vei kyllä jokusen hetken että saatiin systeemi toimimaan, mutta nyt on jo vuosia menty näin...

Kuka teillä tekee ruokaa kotona? Varmasti mammoilta tuttuja vesikeittoja ja "kyllä 400g jauhelihapaketin pitää riittää kahdelle kahdeksi päiväksi" tason reseptejä. Mistään muustahan tuo ei kerro jos kerran on laiha kuin kusi ja silti mättää kaapit herkuista tyhjäksi. 

Mikä estää mättäjää ostamasta aineet ja kokkaamasta lasagnea? Laiskuus?

Vierailija
89/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tunnesyöjä-mies. Aivan mahdoton mässääjä. Lihoo ja paisuu kovaa tahtia. Tämän sanon siksi, että se on syy miksen voi jättää ostamiani herkkuja esille. Hän syö ne, ostaa uudet tilalle ja syö osansa niistäkin.

Joka päivä hän hakee herkkuja kaupasta, joita syö "salaa" yöllä. Edes roskia ei heitä yhteiseen roskikseen, jottei jää kiinni.

Minä en ymmärrä. En ole herkkunatsi mutta niillä on hetkensä. Leffaa katsoessa, viikonloppuna jälkiruokana tms. Ei joka päivä ja kaikissa mahdollisissa käänteissä.

Vierailija
90/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tapahtuu vastaavaa alkoholijuomien kanssa. Jompikumpi ostaa vaikka lavan kaljaa yhteiseksi, lopulta minä juon kaksi ja mies 22 tölkkiä. Jos jaettaisiin lava oikeasti puoliksi, niin minulla se 12 tölkkiä kestäisi kuukauden: viikonloppuna yksi tölkki ruoan kanssa, toinen ruoan jälkeen ja kolmas saunassa. Mutta ei, jäljellä olevat kaljat polttelevat miestä niin kovasti että pakko juoda kaikki heti nyt. Samoin itselleni ostamiani siidereitä mielellään maistelisi.

Kerran suutuin kunnolla, kun olin saanut kaveriltani tuliaiseksi litran pullon Jägermeisteria. Ajattelin aukaista pullon ja ottaa ruoan päälle pikku näkäräisen, mutta paskanmarjat! Mies oli luvatta sen aukaissut ja juonut 2/3 koko pullosta! Lupaili että joojoo mä ostan sulle uuden mutta eipä ole näkynyt... vaikka kostaminen ei mitään ratkaise, tekisi silti mieli olla törkimys takaisin ja hörppiä miehen mallasviskipullo tyhjäksi. Siinähän puhisisi kun pilkka osuisi omaan nilkkaan :(

Jos jakaisitte lavan oikeasti puoliksi niin sinulla olisi about 1500 tölkkiä, trukkilavalla mahtuu se 3000 pientä tölkkiä eli teillä on paha alkoholiongelma.

:D Lavalla tarkoitan 24-packia. En mitään kuormalavallista

No se on laatikko, koppa, keissi, päkki, joku näistä yleensä. Ei lava... jos et halua pitkiä silmäyksiä.

Siis oikeesti? Jotkut tampiot sanovat ostavansa "lavan" kaljaa ja käyttävät tätä sanaa ihan normaalisti. Eikä mieti mitä lavallinen tarkoittaa oikeasti :D :D :D ei juma...

Voin vain kuvitella miten jännittävää elämä olisi, jos näin pienet asiat herättäisivät minussakin näin suurta ihmetystä.

Taitaa sullakin olla alkoholiongelma (mutta ei tietenkään sen riittävyydessä) jos ostat lavallisen kaljaa kerrallaan. Ja mies juo lähes kaikki! 3000 tölkkiä ei ole mielestäni pieni asia vaan aika iso. Täytyy emännällä olla vähän isompi kauppa-auto, kun trukilla nostetaan saunakaljat autoon.

Vähän kun hehkuttaisi, että meidän perheessä harrastetaan skeidaamista (skeittaaminen). Tai sanoisi, että on nuorempana ollut nymfomaani, oli pakko näpistää kaupasta meikkejä. Kiitos, liikaa informaatiota.

Yläpeukutin sitä ensimmäistä kommenttiasi "lavan" merkityksestä, koska oikeassahan sinä olet. Mutta jotain rajaa nyt silläkin, kuinka suuresti jostakin tuollaisesta asiasta voi kauhistua :D

Kauhistua on väärä termi. Äääääääh taas on lähinnä. Kyllähän kaikki varmaan ymmärtää, että 24 tölkkiä tarkoitetaan. Mutta lava ei ole keissi. Voithan sä laittaa faceen et meidän perheeseen tulee kohta mäyräkoira. Joku aina käyttää ettei tässä ole mitään logistiikkaa (logiikkaa) tai että oli viime viikolla evoluutio, olisko nyt raskaana. Tai ihan nostalginen olo kun unohti ostaa kaupasta juuston. Häh? Argh.

Pointti ymmärretty mutta miksi jäät jankkaamaan? Se ihmetyttää. Ootko joku alzheimer. ;)

Vastailin vain kommentteihin, käsittääkseni tämä on keskusteluketju. Minua taas ihmetyttää miksi joku jää itse jankkaamaan ja sitten syyttää toista jankkaamisesta. Ootko joku déjà vu vai bon voyage? ;)

Vierailija
91/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tuttua myös meillä. Jos ostetaan vaikka jätskiautolta joku 12 kpl:n pakkaus ja kaikki 4 perheenjäsentä ottaa siitä yhden, saattaa seuraavana päivänä laatikossa olla kolme jäljellä. Mies valvoo myöhempään kun muu perhe ja tyhjentää iltaisin herkut kaapeista. Lapsetkaan ei enää luota, että karkit säilyy, ja ovat alkaneet syödä kaikki kerralla pois.

Vierailija
92/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tunnesyöjä-mies. Aivan mahdoton mässääjä. Lihoo ja paisuu kovaa tahtia. Tämän sanon siksi, että se on syy miksen voi jättää ostamiani herkkuja esille. Hän syö ne, ostaa uudet tilalle ja syö osansa niistäkin.

Joka päivä hän hakee herkkuja kaupasta, joita syö "salaa" yöllä. Edes roskia ei heitä yhteiseen roskikseen, jottei jää kiinni.

Minä en ymmärrä. En ole herkkunatsi mutta niillä on hetkensä. Leffaa katsoessa, viikonloppuna jälkiruokana tms. Ei joka päivä ja kaikissa mahdollisissa käänteissä.

Mies terapiaan...

Vierailija
93/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi tuttua myös meillä. Jos ostetaan vaikka jätskiautolta joku 12 kpl:n pakkaus ja kaikki 4 perheenjäsentä ottaa siitä yhden, saattaa seuraavana päivänä laatikossa olla kolme jäljellä. Mies valvoo myöhempään kun muu perhe ja tyhjentää iltaisin herkut kaapeista. Lapsetkaan ei enää luota, että karkit säilyy, ja ovat alkaneet syödä kaikki kerralla pois.

Ja tämän takia sitten lapsillakin vääristyy suhde herkkuihin. Nimimerkillä kokemusta on, opin lapsena että herkut on jotain aivan erityistä, sillä jos ei sattunut olemaan paikalla sillä sekunnilla kun suklaarasia avataan, niin ei siellä mitään ollut enää viidentoista minuutin päästä. Nyt aikuisena minulla on vinoutunut suhde herkkuihin, hoidan niillä mielipahaa ja taistelen sokeririippuvuuden kanssa. 

Vierailija
94/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies terapiaan...

On ollut terapiassa ja puhetta on ollut jatkosta. Aikuista kun ei vaan saa pakotettua mihinkään enkä usko siitä olevan hyötyäkään ennenkuin hän itse näkee, mistä ne ongelmat kumpuavat.

Terveyden puolesta olen ilmaissut huoleni ja hän on kuunnellut. Se on sitten eri asia toimiiko sen mukaan.

Vierailija
95/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin huolissani miehen terveydestä jos itsehillintää ei ole yhtään. Vaikka ei olisikaan vielä ylipainoa, ei ole terveydelle hyväksi syödä tuollaisia määriä herkkuja. Koskeeko itsehillinnän puute myös muita kuin syömiseen liittyviä tilanteita, kuten ostelemista, seksiä, ajanvietteitä...

Vierailija
96/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilota kuukautissuojiesi joukkoon niitä. Vaikka tamponi tai sidepakkauksen sisään. Vielä jos on iso pakkaus, ni sinne kyllä mahtuu

Vierailija
97/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on suolaisen perso, ja leffasipsit ja - popparit on pahimmillaan loppuneet 5 minuuttia elokuvan alkamisesta. Alkutekstitkään eivät vielä olleet ehtineet pyöriä kokonaan läpi, kun popparipussi oli tyhjentynyt :D sen jälkeen minä aloinkin sitten ottaa aluksi aina itselleni muumikulhoon pari kourallista omia leffaeväitä, joita napostelen vähän kauemmin. Mies koettaa vielä olla sillä mun pikkuruisella kulholla leffan puolivaiheilla, kun omat on aikoja sitten syöty :D

Vierailija
98/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole...

Sori mutta nyt menit metsään niin että heilahti...

Et selkeästi ymmärrä mitä vaalea leipä tekee, se muuttuu ns. sokeriksi elimistössä..

Mies tekee FYYSISTÄ työtä eli kuluttaa enempi kuin tuollainen kuivan kesän toimistotyöläisorava.

Ei kaikki liho vaikka syökin mitä sattuu ja milloin tahansa.

400g jauhelihasta riittää kahdelle tai just ja just kolmelle ihmiselle ruokaa, ei kuudelle joista 3 on aikuisia ja kolme teinejä.

Ja ihmeen vihamielinen sekä äärimmäisen huonoa kielenkäyttöä sinulla. Et taida olla parisuhteessa? Ja jos oletkin niin sääli kumppaniasi kun joutuu tuollaista kuuntelemaan...

Vierailija
99/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvä Jumala, että saan asua rauhassa eikä riesanani ole noin inhottavaa miestä.

Vierailija
100/250 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisin huolissani miehen terveydestä jos itsehillintää ei ole yhtään. Vaikka ei olisikaan vielä ylipainoa, ei ole terveydelle hyväksi syödä tuollaisia määriä herkkuja. Koskeeko itsehillinnän puute myös muita kuin syömiseen liittyviä tilanteita, kuten ostelemista, seksiä, ajanvietteitä...

Minulla on siis tunnesyöjämies. Itsehilintää riittää muuten ja esimerkiksi suomalaisten perisynnin, alkoholin, kanssa hän pysyy hyvin kohtuudessa. Se on yksi olut eikä muuta. Tänä viikonloppuna ei mennyt sitäkään. Ostoksia harkitsee ja muutenkin on kaikkea muuta kuin impulsiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi