Tästä curly girl-hiusvillityksestä
https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/nyt-jopa-suorahiuks… en nyt ole ihan varma onko se kuitenkaan kaikkien juttu. Noissa kuvissa muutaman naisen kiharapilvi on tosi ihana, mutta on myös niitä joiden "muutos" ei ole mitenkään parempi verrattuna aikaisempaan suorahkoon hiusmalliin.
Kommentit (438)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kindness is free, sprinkle that shit everywhere kirjoitti:
Kyllä osaa AIKUISET NAISET olla pienisieluisia ja julmia, vauva.fi pistää taas parastaan, en ylläty lainkaan. Ei ole ok tulla antamaan vinkkejä bussipysäkillä hiustenlaittoon, mutta on aivan ok arvostella toisia ja toisten hiuksia tunnistettavilla kuvilla ja nimillä anonyymisti netissä? Kaksinaismoralismi on täss kyllä vahva, vielä kun ei kehdata omilla naamoilla edes suoraan päin näköä arvostella. Kyllä nainen on toiselle naiselle susi.
Antaa ihmisten hoitaa hiustaan niin kuin haluaa, jos se kutittaa näin paljon omaa persettä niin eiköhän ne mölyt voi pitää omassa mahassaan niin siellä bussipysäkillä kuin täällä internetin syövereissä.
Jotkut voi saada tästä metodista oikeasti hyviä vinkkejä. Ei tämä mikään uskonto ole. Mun mielestä aivan mahtavaa että ihmiset alkaa kiinnittämään enemmän huomiota tiettyihin ainesosiin hiustenhoidossa ja panostaa kosteutukseen ja oppii tuntemaan omat hiuksensa paremmin, sehän yksi metodin keskeinen idea onkin.
Oon itse aina luullut omistavani vaan kuivan pöheikön joka on aina jossain välilimbossa kiharan ja suoran välillä. Ihan sama oonko laittanu kiharat vai suoristanu, tököttien kanssa kaikki on 5min jälkeen kuitenkin sama välilimbo päällä. Harjaamisen jälkeen hiukset on aina olleet pörröiset ja sotkuisen näköiset, kuitenkin melko hennot suomalaiset hiukset. En oo vuosiin föönannut, olen yrittänyt kasvattaa ja kosteuttaa, mutta ihmetellyt vaan miksi hiukset tuntuu silti kuivilta, vaikka niitä kuinka tököttejä ja öljyjä lätkinyt. Oon käyttänyt niitä tuotteita mitä kampaaja suositellut. Käytän nykyään sulfaatitonta shampoota ja hoitoainetta, panostan kosteuttamiseen ja oi kyllä - käytän sitä parjattua geeliä. En laita sitä juureen, niin ei näytä lähmäiseltä (ba-dum-tss), vaan pituuksiin tuomaan kiiltoa jotta saan pesun jälkeen tulevat kiharat pysymään. Mikään hiuslakka tai muu mömmö ei ole aikaisemmin tähän pystynyt, sillä hiuslaatuni on hento kiharasta huolimatta. En ole mikään fanaattinen kannattaja, eikä kenenkään kannata olla. Mä en vaan itse ole aikaisemmin tajunnut miten päin persettä olen hiuksiani hoitanut, sillä esimerkiksi kampaajalta en ole kunnollisia neuvoja saanut.
Hiukset ovat naisen kruunu, antaa jokisen saada iloa omista hiuksistaan oli hoitorutiini sitten millainen tahansa.
Voi olla, ettet tarvitse kiharoiden pysymiseen geeliä vaan kunnollisen kerroksittain ja keventäen tehdyn leikkauksen, joka on tehty kevennyssaksilla, ei veitsellä vuolemalla. Jälkimmäinen pörhöttää ja hapsuttaa hiuksen. Kampaaja, jolla on hyvä kihartuvan hiuksen taju, osaa myötäillä hiuksen luontaista taipuisuutta niin, että kosteana leikkuun jälkeen vielä viimeistelee leikkuuta kuivaan päähän. Reilusti ohennetut hiukset myös - paradoksaalista kyllä - näyttävät usein huomattavasti paksummilta, koska kihara jaksaa nousta tuuhean näköisenä. Moni tasapitkänä pelkästään hamppuisen näköinen kuontalo puhkeaa kukkaan noin leikattuna. Kosteutus on tärkeää myös, mutta muotoilutuotteita ei tarvita. Paras hoito hyvin leikatulle hiukselle on wash (vaikka sitten välillä sillä hoitoaineella) and go, ja saa ja pitää kuivua vapaasti ilman käsittelyä ja puhalluskuivausta. Itsellä märällä päällä nukkumaan meneminen tuottaa aamuksi aikamoiset Hollywood-kiharat. Kihara freesaantuu ennen seuraavaa pesua yksinkertaisesti kostein sormin hypistelemällä. Terveisin Entinen hampputukka, nykyinen täydellisen piharapehkon omistaja, joka ei käytä minkäänlaisia muotoilutuotteita.
Tuollaisen kampaajan kun löytäisi, niin se olisi lottovoitto. Todella moni kampaaja ei osaa leikata kiharaa hiusta, vaan haluaa leikata hiukset kosteana ja suoristaa lopuksi. Jos toivoo suoristuksen sijaan kiharaa, ehdotetaan muotoiluraudalla tehtyjä kiharoita. Todellisen lopputuloksen näkee usein vasta kotona ensimmäisen pesun jälkeen ja liian monta kertaa malli on ollut omassa luonnollisessa tukassa aivan järkyttävä. Pahinta on juuri se, että kerrostus tehdään kosteaan, kammalla venytettyyn hiukseen, jolloin kuivuessaan kiharalle kampaus on muodoltaan kuin pyramidi.
Minä olen päätynyt trimmaamaan hiukseni itse, koska en ole löytänyt yhtään kampaajaa, jolta kiharoiden leikkaaminen sujuisi. Menin kerran itseään kihara-asiantuntijaksi kutsuvan kampaajan salonkiin ja poistuin sieltä ilmapallon muotoiseksi leikatun ja kivikovaksi lakatun kuplakampauksen kanssa. Toisella kerralla annoin hiukseni parturi-kampaaja-kosmetologin koulutuksen saaneen kaverini käsiin, ja sillä ehdolla, että pisimmät hiukset ulottuisivat olkapäille. Varoitin etukäteen, että mitä lyhyemmät hiukseni ovat, sitä kiharampaan ne menevät. Sitten leikattiin, ja kaverin ilme vakavoitui, kun kosteat hiukseni alkoivat vetäytyä korkkiruuveille, ja lopulta minulla oli korvannipukoiden korkeudelle päättyvä heiditukka. Onneksi tämä kasvaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko sanoa, että on aika naurettavaa luettavaa tämä ketju. Täällä aikuiset naiset (ainakin päättelin että kyseessä on aikuiset naiset) puhuu pahaa henkilöistä, jotka vaan hoitaa ja laittaa tukkaansa hiukan erikoisemmin. Mitä sillä on väliä, vaikka tämä metodi "pilaa" jonkun tukan? Ärsyttääkö teitä oikeasti niin paljon jonkun muun ihmisen hiustenhoito, että sitä pitää täällä porukalla haukkua maan rakoon? :D Aina saa kyllä toki keskustella, mutta tämä ketju on kyllä hyvin negatiivisesti latautunut ja täällä jopa annetaan esimerkkejä henkilöiden postauksista, joista he ovat hyvin tunnistettavissa.
Vaikka kuinka teidän mielestänne tämä metodi on väärä eikä toimi jne., ei se teitä oikeuta pahaa puhumaan.
Ps. en henkilökohtaisesti toimi kyseisen "rutiinin" mukaan. Halusin vaan herätellä teitä ajattelemaan mitä kirjoittelette anonyymina (todennäköisesti aikuisina) nettiin.
Et toimi kyseisen rutiinin mukaan mutta käytät ihan samoja ilmauksia mitä ryhmän tätä ketjua koskevassa postauksessa. Aivan varmasti eksyit sattumalta tänne.
Ja itse olen tänne ketjuun ainostaan kirjoittanut siitä että ihmiset kenellä on taipuisat hiukset väittävät että heillä olisi luonnonkihara tukka. Taipuisa on taipuisa ja siihenkin saa kiharoita toki monellakin tapaa, mutta luonnonkihara se ei ole. Miksi itsellä on niin huono itsetunto että täytyy esittää jotain muuta kuin on? Että jos on tämän metodin avulle seuraten kymmeniä eri ohjeita saanut hiuksiinsa kiharaa niin jotenkin heti assosioidutaan vähintään afrohiuksiin?
Ihan mielenkiinnosta, mihin perustat ”faktana” tämän? Jenkkiryhmissä taipuisa (eli siis laineikas) nimenomaan on yksi kiharatyypeistä. Suora ei sitä ole, mutta laineikas kyllä on (wavy, curly, coily ovat kaikkiaan eri kiharatyypit). Eli ”suomeksi” laineikas, korkkiruuvi, ”afro”, ja näistä kaikista on sitten omat ”tiukkuudet”. Ja näille nimenomaan alkuperäisessä kirjassa on omat ja erilaiset ohjeet metodin mukaisesti. Laineikasta esimerkiksi suositellaan pesevän satunnaisti sampoolla, mutta curly-kiharaa ei. Onko tämä tosiaan jotain suomalaista mielenlaatua, että taipuisa nyt on _vaan_ taipuisa ja ken menee kuvittelemaan sen olevan yhtään mitään muuta on vaan itsestään liikoja luuleva?
Tässä kuvassa siis kiharatyypit, 1 eli suora kuvasta puuttuu. Mutta tuo 2a joka on aika tyypillinen suomalainen hius on nimenomaan metodin mukainen.
https://fi.pinterest.com/pin/6051780732079226/Niin, ehkäpä en puhukaan tässä ihmisistä kenellä on kiharat hiukset eli kaikki tuista 2B:stä ylöspäin vaan niistä kymmenistä esimerkiksi tuolla ryhmässä kenellä on ihan suorat hiukset mutta kaikenmaailman geeleillä niistä on saatu klimppiset ”kikkurat”
Ja vaikka tuo 2A ehkä lasketaan kiharaksi niin sanoisin että jos tuo esimerkkihenkilö olisi kadulla ja kysyttäisi 1000 ihmiseltä onko hänellä kiharat hiukset niin vähintään 95% sanoisi että ei ole kiharat hiukset.
Kylläpä nyt mammaa ärsyttää toisten ihmisten hiustenhoito-metodit. Pitäisikö enemmänkin miettiä, miksi ärsyynnyt näin paljon näin pienestä?
Mulle tulee näistä viesteistä käsitys, että tämä metodi ärsyttää jostain syystä nimenomaan joitakin niistä, joilla on luonnostaan tosi kiharat hiukset. Ovatko he mustasukkaisia kiharoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko sanoa, että on aika naurettavaa luettavaa tämä ketju. Täällä aikuiset naiset (ainakin päättelin että kyseessä on aikuiset naiset) puhuu pahaa henkilöistä, jotka vaan hoitaa ja laittaa tukkaansa hiukan erikoisemmin. Mitä sillä on väliä, vaikka tämä metodi "pilaa" jonkun tukan? Ärsyttääkö teitä oikeasti niin paljon jonkun muun ihmisen hiustenhoito, että sitä pitää täällä porukalla haukkua maan rakoon? :D Aina saa kyllä toki keskustella, mutta tämä ketju on kyllä hyvin negatiivisesti latautunut ja täällä jopa annetaan esimerkkejä henkilöiden postauksista, joista he ovat hyvin tunnistettavissa.
Vaikka kuinka teidän mielestänne tämä metodi on väärä eikä toimi jne., ei se teitä oikeuta pahaa puhumaan.
Ps. en henkilökohtaisesti toimi kyseisen "rutiinin" mukaan. Halusin vaan herätellä teitä ajattelemaan mitä kirjoittelette anonyymina (todennäköisesti aikuisina) nettiin.
Et toimi kyseisen rutiinin mukaan mutta käytät ihan samoja ilmauksia mitä ryhmän tätä ketjua koskevassa postauksessa. Aivan varmasti eksyit sattumalta tänne.
Ja itse olen tänne ketjuun ainostaan kirjoittanut siitä että ihmiset kenellä on taipuisat hiukset väittävät että heillä olisi luonnonkihara tukka. Taipuisa on taipuisa ja siihenkin saa kiharoita toki monellakin tapaa, mutta luonnonkihara se ei ole. Miksi itsellä on niin huono itsetunto että täytyy esittää jotain muuta kuin on? Että jos on tämän metodin avulle seuraten kymmeniä eri ohjeita saanut hiuksiinsa kiharaa niin jotenkin heti assosioidutaan vähintään afrohiuksiin?
Ihan mielenkiinnosta, mihin perustat ”faktana” tämän? Jenkkiryhmissä taipuisa (eli siis laineikas) nimenomaan on yksi kiharatyypeistä. Suora ei sitä ole, mutta laineikas kyllä on (wavy, curly, coily ovat kaikkiaan eri kiharatyypit). Eli ”suomeksi” laineikas, korkkiruuvi, ”afro”, ja näistä kaikista on sitten omat ”tiukkuudet”. Ja näille nimenomaan alkuperäisessä kirjassa on omat ja erilaiset ohjeet metodin mukaisesti. Laineikasta esimerkiksi suositellaan pesevän satunnaisti sampoolla, mutta curly-kiharaa ei. Onko tämä tosiaan jotain suomalaista mielenlaatua, että taipuisa nyt on _vaan_ taipuisa ja ken menee kuvittelemaan sen olevan yhtään mitään muuta on vaan itsestään liikoja luuleva?
Tässä kuvassa siis kiharatyypit, 1 eli suora kuvasta puuttuu. Mutta tuo 2a joka on aika tyypillinen suomalainen hius on nimenomaan metodin mukainen.
https://fi.pinterest.com/pin/6051780732079226/Niin, ehkäpä en puhukaan tässä ihmisistä kenellä on kiharat hiukset eli kaikki tuista 2B:stä ylöspäin vaan niistä kymmenistä esimerkiksi tuolla ryhmässä kenellä on ihan suorat hiukset mutta kaikenmaailman geeleillä niistä on saatu klimppiset ”kikkurat”
Ja vaikka tuo 2A ehkä lasketaan kiharaksi niin sanoisin että jos tuo esimerkkihenkilö olisi kadulla ja kysyttäisi 1000 ihmiseltä onko hänellä kiharat hiukset niin vähintään 95% sanoisi että ei ole kiharat hiukset.
Kylläpä nyt mammaa ärsyttää toisten ihmisten hiustenhoito-metodit. Pitäisikö enemmänkin miettiä, miksi ärsyynnyt näin paljon näin pienestä?
Ei ärsytä, mulla on kihara tukka jota olen osannut hoitaa jo kauan ennen tätä villitystä, cgm on ollut jenkeissäkin juttu jo varmaan 15 vuotta. En muutenkaan ymmärrä miksi ihmeessä ajatellaan että kiharoita ei olisi arvostettu aiemmin, Suomessa on tehty permiksiä jostain 80-luvulta asti ja suurimmalla osalla kiharat kuuluu olennaisesti juhlakampauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee näistä viesteistä käsitys, että tämä metodi ärsyttää jostain syystä nimenomaan joitakin niistä, joilla on luonnostaan tosi kiharat hiukset. Ovatko he mustasukkaisia kiharoista?
Miten voi olla mustasukkainen jostain mitä itsellä jo on? En ymmärrä
No niin. Kävin sitten YouTubessa. Meinasin tirskahtaa itkuun. En selitä enempää ettei kenellekään tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi olla. Harmittaa se, että ei olekaan niin ainutlaatuinen tai jotain. Inhimillinen tunne.
Toivottavasti tämän trendin takia kukaan ei oikeasti tuijottele mua jossain bussipysäkillä miettien, olenko kuullut curly girlistä :D Meinaan mulla on pitkä voimakkaasti laineikas hius, joka on pörröinen. Se tietty pörröisyys kuuluu ihan hiuslaatuuni. Tiedän kyllä metodin ja että sillä saisi hiuksia sileämmiksi, mutta mä _en halua_ täysin silkkisiä hiuksia, joissa ei enää edes pinnit pysy, ja joissa poninhäntä tuntuu puolet ohuemmalta. Tykkään hiuksista natisevan puhtaina, tuuheina ja jopa hiukan karheina, jolloin ne on helppo vain vetäistä ponnarille tai nutturalle silloin, kun ei kiinnosta hiusten hoitaminen tai laittaminen.
Cg-tytöt toitottavat sen puolesta, ettei kiharahiuksisilla olisi enää paineita suoristusraudan käyttöön. Samalla he kuitenkin luovat paineita noista täydellisen sileistä ja geelatuista kiharoista. Hyvin monen hius on luonnostaan karhea tai pörröinen, ja hyvin monella hius on jotain sen täydellisen kiharan ja piikkisuoran väliltä. Kenenkään ei tarvitsisi mielestäni taistella jatkuvasti sitä omaa hiuslaatuaan vastaan, vaan olla ylpeä siitä mitä on saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi olla. Harmittaa se, että ei olekaan niin ainutlaatuinen tai jotain. Inhimillinen tunne.
Keksustelun tasosta kertoo sekin yksityiskohta, että ei eroteta toisistaan kateutta ja mustasukkaisuutta.
Miten voi olla jonkun muun hiuksista mustasukkainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä permanenttipäät ei häiritse? Eikun ainiin, he eivät väitäkään että heidän hiuksensa olisivat luonnollisesti kiharat ja permanentti vain toi sen esiin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksustelun tasosta kertoo sekin yksityiskohta, että ei eroteta toisistaan kateutta ja mustasukkaisuutta.
Miten voi olla jonkun muun hiuksista mustasukkainen?
Mun mielestä mustasukkaisuus kuvaa paremmin sitä ajatusta. Ihminen tuntee, että toinen feikeillä kiharoillaan uhkaa hänen asemaansa luonnonkiharapäisenä.
Jos ihmisellä on jo kiharat, ei hän ole kateellinen toisen kiharoista, paitsi jos ne ovat paljon hienommat kuin omat.
Mulla on mennyt jatkuvasta suorituksesta hiukset karmeaan kuntoon, joten päätin kokeilla, saisinko metodilla hiuksia kostutetuiksi. Ainakin sen geelihomman tyrmäsin heti, koska hiuksista tuli mun mielestä ällöttävä tuntuiset. Olen myös kammannut kiharoita auki, koska sellaiset erilliset suikerot ei ole omaa makuani miellyttävät. Pidän metodissa luonnonmukaisista hiustuotteista ja siitä, ettei fööniä ole pakko käyttää. Eli kosteutan hiuksia ja jätän muotoilun vähemmälle ja katson, että tuleeko hiuksista parempikuntoisen näköiset. Toisinaan olen kyllä myös harjannut hiukset ja antanut kuivua vapaasti. Hiukset on itselläni niin pitkät ja raskaat, että tällöin lopputuloksena on ainostaan kevyet laineet, mutta suorat näistä saa vaan suoristusraudalla. Eli siis metodi on mun mielestä ihan ok, jos käyttää omaa järkeä ja suhtautuu kriittisesti siihen, että sopiiko metodin kaikki vaiheet/aineet oikeasti omaan kuontaloon.
Itse olen ollut metodilla noin viisi kuukautta, ja omille hiuksilleni se on ollut pelastus. Olen aina vihannut kiharaa, epämääräistä takkupesääni jota en osannut hoitaa tai muotoilla. Hiukset olivat aina kiinni, tai suoristettu jolloin ne myös kärsivät ja katkeilivat. Metodin avulla olen saanut kiharaani kosteutta, sekä selkeästi muotoa jolloin kehtaan pitää sitä auki. Olen ihastunut hiuksiini, mitä en voinut koskaan kuvitellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämän trendin takia kukaan ei oikeasti tuijottele mua jossain bussipysäkillä miettien, olenko kuullut curly girlistä :D Meinaan mulla on pitkä voimakkaasti laineikas hius, joka on pörröinen. Se tietty pörröisyys kuuluu ihan hiuslaatuuni. Tiedän kyllä metodin ja että sillä saisi hiuksia sileämmiksi, mutta mä _en halua_ täysin silkkisiä hiuksia, joissa ei enää edes pinnit pysy, ja joissa poninhäntä tuntuu puolet ohuemmalta. Tykkään hiuksista natisevan puhtaina, tuuheina ja jopa hiukan karheina, jolloin ne on helppo vain vetäistä ponnarille tai nutturalle silloin, kun ei kiinnosta hiusten hoitaminen tai laittaminen.
Cg-tytöt toitottavat sen puolesta, ettei kiharahiuksisilla olisi enää paineita suoristusraudan käyttöön. Samalla he kuitenkin luovat paineita noista täydellisen sileistä ja geelatuista kiharoista. Hyvin monen hius on luonnostaan karhea tai pörröinen, ja hyvin monella hius on jotain sen täydellisen kiharan ja piikkisuoran väliltä. Kenenkään ei tarvitsisi mielestäni taistella jatkuvasti sitä omaa hiuslaatuaan vastaan, vaan olla ylpeä siitä mitä on saanut.
Hienoa, että olet löytänyt oman tyylisi. Minäkin olen ja ne on kiharat jotka syntyvät cg tuotteilla. Terveet ja kiharat.
Minulla on tuo kihartuva hiuslaatu. En kylläkään tiennyt ennen kuin vahingossa kampaaja pesi kuivat hiukset kosteuttavalla shampoolla ja sanoi että mulla on näköjään kiharat hiukset. Tästä on melkein 20 vuotta.
En ole perehtynyt tähän curly girl-juttuun mutta silikonit selvästi suoristavat kiharat. Toisaalta liian pesevä shampoo kuivattaa niin ettei kiharat nouse kuosiinsa. Se pitää paikkansa,että joutuu kokeilemaan yhtä jos toista ainetta ennen kuin löytyy hyvä,ja nykyään ne hyvätkin lopetetaan valmistamasta. Omaan tukkaani ei käy geelit tai öljyt,mutta hyvä,ei-kovettava kiharavoide saa kiharat kohoamaan. Yleensä nousevat laineille,mutta joinain päivinä on kunnon pöyhkeä afro.
Parturit rutistavat kiharat kuivaksi risukasaksi,siksi leikkaan tukan itse. Muutama sukulaisnainen ei usko minua,ja väittää että käyn permanentissa.
Ennen oli suorat,ja kiharana kuvan kaltaiset
https://www.google.com/search?q=curly+hair&tbm=isch&ved=2ahUKEwi51Kni54…
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama hiuslaatu ja sama mielipide. En pidä likaisen tuntuisista hiuksista ja päänahka alkaa haista pahalta ja jopa hiukset lähteä jos yritän pidentää pesuvälejä. Voin vain kuvitella, missä kunnossa rasvoittuva, ilmeisesti seborreasta kärsivä päänahkani olisi cg-metodilla. Olen kokeillut niin no poota kuin palashampoitakin ja hiukset menivät vain huonompaan kuntoon. Silikonia sisältäviä tuotteita en voi käyttää, mutta päänahka on saatava puhtaaksi sulfaateilla.
Koska hoidan päätäni ihon enkä karvojen ehdoilla, paksut laineikkaat hiukseni ovat totta tosiaan aika pörröiset ja jonkun mielestä epäsiistit. Itse tykkään luonnollisesta hiustyylistä ja aukiharjatusta leijonanharjasta. En koskaan föönaa tai lämpökäsittele hiuksia ja hiuksissa on vain jätettävä hoitoaine pesujen välillä, ei muita kemikaaleja.
Toi on kyllä kumma, miten kampaajalta tulee aina tukka piikkisuorana ja päätä pitkin valuen. Mulla on taipuisa, pörröinen ja sellainen sekasotkumainen hiuslaatu. Jos sen antaa kuivua itsekseen, vetää se loiville kiharilla. Jos föönaan sen itse, on se melko suora, mutta edelleen pörröinen ja tuuhea. Kampaajan pesun ja föönauksen jälkeen se on kuitenkin aina ohut päänmyötäinen liru.
Sitä en tajua, miksi jengi jakaa kuvia final washin jälkeen ja ihastelee miten jo siinä tukka kihartuu. Siis sehän on vain tavallinen shampoopesu, jota on tähänkin asti tehty säännöllisesti...? Jos ei sen jälkeen ole tehnyt muotoilua, geelejä ym niin eihän tukan pitäisi poiketa mitenkään tavallisesta.
Tietyllä tapaa olen tosi iloinen, että kiharat hiukset aletaan huomioimaan Suomessa, aina ei niin ole ollut. Minulla on kuivat, paksut, karheat ja pörröinen korkkiruuvikihara ollut koko elämäni. Kihara on hiuslaaduksi vaikeahoitoinen, se takkuuntuu ja kuivuu ja näyttää joskus hampulta. Kirjaimellisesti olen rikkonut lukuisia hiusharjoja. Niin ja ei saa unohtaa mitä kosteus saa aikaan!
Koko nuoruuteni suoristin väkisin hiuksia, kokeilin suoristavia voiteita ja mitä tahansa saadakseni perinteiset suorat, sileät hiukset. Hiukset menivät kamalaan kuntoon. Silloin ihanne oli suora hius ja muodin vuoksi sitä mentiin. Nykyään näköjään yritetään väkisin saada kiharoita.
Parturit ovat haukkuneet hiuksiani kuinka "huonokuntoiset ne on" (vaikkeivat ole kuin kuivat) ja kaikki leikkaukset on tehty kuin suorahiuksisille sekä ne väkisin suoristetaan. Sitten kun parturin jälkeen käy suihkussa kerran ja kuivuu niin malli onkin aivan kamala, värit epätasaiset jne. Et voi raidoittaa suoraa ja kiharaa hiusta samalla tapaa.
Tuttuni on parturikampaaja ja ei heille opetettu juuri mitään eri hiuslaaduista. JA SE NÄKYY.
Onneksi nyt aikuisiällä löysin viimeinkin kampaajan joka ymmärtää sillä hänelläkin on kiharat hiukset.
En edes tiennyt tästä kyseisestä buumista ennenkuin tuli vauvapalstalla vastaan. Täytyy tutkia enemmän, mitään geelejä en ala päähäni tunkemaan mutta ilmeisesti kosteuttaa hyvin hiuksia ja hyviä vinkkejä. :)
Niin ja ps. suorahiuksinen jonka kiharat on koppuraiset ja likaiset geelillä tehdyt eivät kiharaa ole nähneetkään.