Ihmiset pyrkivät käyttämään ilmaisena terapeuttinaan
Tätä samaa on ollut lapsuudesta asti. Lopputulos: keski-ikäisenä olen päätynyt välttelemään ihmisten seuraa. En koe, että minua varten olisi olemassa toimivia ihmissuhteita. Kelpaan toisille ainoastaan niin kauan, kun minun niskaani pääsee kippaamaan henkiset paskalastit.
Mistä se oikein johtuu, että toisia kohdellaan nätisti ja toisia pyritään vain käyttämään hyväksi minkä ehditään?
Kommentit (198)
Mutta mä ongelma on noilla NARSISTI- sanan hokijoilla. Joka tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menipä ihmeelliseksi provoamiseksi. Onko trolleilla tylsää?
Täällä on tänään joku pahoinvoiva homssuli liikenteessä, joka oksentaa oloaan jokaisessa ketjussa.
Tässä ketjussa tapaus tosin, varmaan tajuamattaan, erityisen osuvasti todistaa samalla myös ap:n ongelman todeksi. Jopa ap:n netissä anonyymina avaama ketju kerää sinnikkään mt-tapauksen riesakseen... :'D
AV-palstalla keskusteluiden laatu voi olla ihan mitä sattuu kerrasta riippuen. Tämä on kuin pikkusälän tilaaminen kiinalaisesta verkkokaupasta. Voi saada jotain hienoa tai jotain tosi kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sellaisia ihmisiä, jotka kaataa kaiken toisen niskaan. Ja lähtevät sitten hyvillä mielin ja nauraen menemään.
Kohteliasta on kuunnella. Mutta voi myös sanoa ,jos uskaltaa, että Nyt en jaksa, joku toinen kerta.
Ongelma on kuitenkin siinä että tämä toinen ei sitä ymmärrä. Luulee niin että kaikki ihmiset ovat kiinnostuneita sairaskertomuksista.
Näinhän se on. Mieluummin sitä on sitten yksin kuin sellaisessa seurassa, jossa on koko ajan tosi rasittunut olo.
Onko joku oikeasti kaatanut sun niskaan jotain vai onko tämä kaikki taas vaan sun oman pään sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kroonistunut masennus, siksi et kestä elämää. Eläinmaailma voisi opettaa sulle paljon: Rapsuta sinä minua, niin minä rapsutan sinua. ;)
Ehkä on, mutta elämä on ollut jo lapsesta asti sen verran rankkaa, että olen usein miettinyt onko tässä mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti kaatanut sun niskaan jotain vai onko tämä kaikki taas vaan sun oman pään sisällä?
Taas? Mitä tarkoitat?
Kenelläköhän se hoitamaton masennus on ap..
Edes muodollisia välejä. Sulle ei kukaan ole tilittänyt mitään vaan sellaiselle, joka halusi kuulla ja joka kestää kuulemansa ja jolta on kysytty, kestääkö kuulla. Ei sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Kenelläköhän se hoitamaton masennus on ap..
No ei minulla ainakaan, koska olen hakenut siihen itselleni apua jo vuosia sitten.
Sinulta ei ap kukaan halua mitään, eikä kukaan sinua kaipaa edes. Ainut suunta on sulla nyt vaan ylöspäin. Tsemppiä! :)
Vierailija kirjoitti:
Edes muodollisia välejä. Sulle ei kukaan ole tilittänyt mitään vaan sellaiselle, joka halusi kuulla ja joka kestää kuulemansa ja jolta on kysytty, kestääkö kuulla. Ei sinulle.
Onko sinulla kaikki ihan kunnossa? Kommenttisi ovat ihmeellisiä oletuksia eivätkä liity mitenkään tähän keskusteluun.
On kyllä. Elämässä ei ole järkeä. On vain otettava suunta ja mentävä sitä kohti, kävi miten kävi. Ei saa nössöillä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Elämässä ei ole järkeä. On vain otettava suunta ja mentävä sitä kohti, kävi miten kävi. Ei saa nössöillä.
Joo, mutta miten tämä auttaa minua löytämään toimivampia ihmissuhteita? Tuntuu siltä, että joillain ihmisillä on tässä suhteessa paljon enemmän haastetta kun joillain toisilla. Yritykset tuottavat heikosti tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Odotan vesikielellä että elämä potkii sinuakin vielä ihan kunnolla.
Eikö väkivaltainen äiti, alkoholisti-isä ja itsemurhan tehnyt avopuoliso sinusta ole tarpeeksi? Miksi ihmeessä toivot vieraalle ihmiselle pahaa?
Minulla käy samaa ja olen huomannut, että ihan oma vika. Jos alkaa reippaasti kertoa omia hauskoja asioitaan ja tekee hauskoja asioita, niin ihmiset lähtevät siihen mukaan. Jos taas istuu hiljaa ja nyökkäilee, niin siinä sitten joutuu terapeutiksi. Kukaan ei sellaista lempeää lehmämäistä nyökkäilijää sitten kaipaakaan kun on hauskanpidon aika. Että kannattaa miettiä sitä omaa käytöstä.
Oletuksistani vain sinä tiedät, menikö se noin vai ei.
Tuhlasin kallista aikaani taas narsistiin. Henkistä kasvua ja henkistä aikuistumista vaan ap:lle! Siinä ei "jakkupukukaan" auta..
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy samaa ja olen huomannut, että ihan oma vika. Jos alkaa reippaasti kertoa omia hauskoja asioitaan ja tekee hauskoja asioita, niin ihmiset lähtevät siihen mukaan. Jos taas istuu hiljaa ja nyökkäilee, niin siinä sitten joutuu terapeutiksi. Kukaan ei sellaista lempeää lehmämäistä nyökkäilijää sitten kaipaakaan kun on hauskanpidon aika. Että kannattaa miettiä sitä omaa käytöstä.
Juuri näin. Jos ottaa pelkän kuuntelijan roolin, saa olla kuuntelija lopun elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku löytänyt tähän jonkun toimivan ratkaisun?
Joo. Ne jotka ryhtyvät ammattiterapeuteiksi. Liksat huitelevat satasessa tunti. Kyllä siihen hintaan jo jorinoita kuuntelee.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vuosia, vuosia sitten hoettiin joka paikassa esim sketsi tai muuntyyppisissä TV ohjelmissa.
ÄLÄ vaan mulle ala avautua.
Pitääkö ottaa uusiokäyttöön tämä sanonta.