Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin kotona oli tällaista ruokaa- Mitä ajattelette tästä?

Vierailija
29.04.2019 |

Tyttö oli mennyt koulun jälkeen kaverinsa luo. Kun pääsin töistä, niin menin hakemaan tytön. Tyttöni oli kaverinsa kanssa ruokapöydässä ja tarjolla oli pastaa, jauhelihakastiketta ja jotain rasvaista majoneesisalaattia. Joivat mehua. Pöydässä ei ollut kasviksia eikö mitään värikästä muutenkaan.
Kysyin tytöltä, millaista jauhelihakastike oli, että oliko tomaattipohjainen vai perus ruskea. Tyttö sanoi, että ruskea ja oli kuulema ollut voin maku.
Sanoin tytölle, että ei syö kylässä seuraavalla kerralla.

Kommentit (317)

Vierailija
121/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsesi syö kaverin kotona?

Lapsen ruokkiminen kuuluu omille vanhemmille.

Mitähän kaverin vanhemmat puhuu muille teistå?

Kyllä meillä ainakin saa kaverit syödä. Eiköhän aikuinen osaa sanoa jos ei aio tarjoilla ruokaa.

Vierailija
122/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko tehdä ruskea kastike sen voi tehdä helpomminkin eikä ole edes rasvaista:

ruskistetaan ja maustetaan jauheliha ( joku käyttänee tässä sipulikeittojauhetta), lisätään vettä ja lihafondi. Laitetaan tilkkaan vettä jauhosuurusta (vehnä tai maizena), lisätään ja annetaan hautua vähintään vartti.

Kermakaskike: ruskistetaan ja maustetaan liha ja sipuli, lisätään kerma ja fondi.

Itse teen mieluiten tomaattipohjaisen bolognesen mutta muut haluavat välillä tuota kermaista.

4 hengen murukastikkeeseen tulee 10g voita. Aika pieni määrä per lärvi loppujen lopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaahan ei olisi, jos tyytyisi syömään sen yhden annoksen, mutta kun hän otti kolme lautasellista. Silloin rasvaa ja hiilihydraatteja oli jo liikaa.

Vierailija
124/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana voin maku! Siellä osataan kokata aidoista aineista.

Ei oleole ihana maku eilä terveellistä.

Vierailija
125/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä lapsesi kotona, niin ei tarvitse palatsilla. Siinä ainoa mielipiteeni asiasta.

Vierailija
126/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ku oltiin itse kakaroita kasarilla, niin meillä syötiin lähinnä kalasoppaa itse kalastetuista kaloista sekä ruisleipää. Joskus oli perunoita ja ruskeaa kastiketta ja esim lihapullia. Pyhisin käytiin usein ravintolassa syömässä paremmin. Mut kyllä noi arkiruoat oli aika aneemisia ja samaa ruokaa, esim keittoa, syötiin monta päivää. Lämmitettiin vaan hellan kulmalla. Ja hengissä ollaan eikä ole ylipainosta tietoakaan!

Vierailija
127/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makrulodskua kepsutilla varmasti saa kotona sekä aamu- että iltapalaksi! Jos böögaa eli bursaa ei ole tarjolla. Kouluta sinä lapsesi kaverin makunystyröitä teillä, kun vielä voit! Esimerkiksi se trendikäs mämmiriosotto olisi varmasti lasten mieleen. :)

Vierailija
128/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno homma paljastaa tämä asia vauvafoorumille, tytön kaverin perheen äiti kun lukee tämän postauksen niin olette parhaita ystäviä, sin voit katsoa häntä ylhäältä ja hän sinua pilkaten nirppanokkana ja feminisitilesbona

Vierailija
129/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole kukaan vielä kutsunut sitä majoneesimössöä nimellä Coleslaw? Sitähän se kai oli?

Vierailija
130/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta meillä tarjoillaan veget vasta jälkiruokana muksuille kunhan ovat syöneet ensin edes pienen annoksen pääruokaa. Muuten söisivät vaan ne rehut ja jättäisivät varsinaisen ruoan syömättä, sitten olisivat kohta mouruamassa että nälkä jäi.... Majoneesisalaatteja ei kyllä harrasteta juuri koskaan, mutta muutoin saattaisi arkiruoka olla just pastaa ja jauhelihakastiketta ja nimenomaan ruskeaa sillä tomaattikastike on mielestäni pahaa.

Ap pingottaa nyt taas ihan turhaan.

Vierailija
131/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi käydä meillä syömässä.

Vierailija
132/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihan pakko ehdottaa provoa. Ei kukaan voi olla tuollainen k-pää, että niuhottaa tuolla tavoin, kun oma lapsi on ruokittu kylässä. Jollakin elämä on niin sisällyksetöntä, että tarvitsee tällä tavalla hankkia alkeellisia elämyksiä itselleen.

Kyllä niitä muuten on. Meillä oli kylässä lapsen kaveri ja paistettiin makkarat nuotiolla järven rannassa ruuaksi, kun oli lämmin kesän alkuilta. Lapsi tykkäsi hulluna. Seuraavaksi tuli äiti lankoja pitkin, että miten mä kehtaan syöttää hänen lapselleen jotakin karsinogeeneilla kuorrutettua nuotiomakkaraa. Uhkaili laskuilla ja ties millä ja tivasi mitä mä yleensä syötän lapselleni ja laiminlyönkö aina. Sanoin, että siinäpä tekee niin monta lasua ku tykkää, koska en oo mitään selitystä velkaa.

133/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos oon muiden lapsia ruokkinut, niin yritän kyllä syöttää kasviksia niin kuin omillekin, mutta varsinkaan lämpimiä ei tunnu kyllä kenenkään lapset syövän... Viimeksi taas siirsivät wokista siististi kaikki kasvikset sivuun ja söivät vaan kanaa ja nuudelia...

Raakana onneksi edes joku kasvis maistuu, joten yleensä meillä on arkisin jotain pilkottuja kasviksia tarjolla, ei salaattia kun se ei mene kuitenkaan.

Vierailija
134/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viittis valittaa kun on lapsi saanut syödäkseen kylässä. Joka paikassa kun ei tarjota mitään, pahimmassa tapauksessa vieras lapsi saa istua kaverin makuuhuoneessa kuuntelemassa toisten ruokailua... näitäkin nähty eikä tulis itselle mieleenkään. Eri asia on, jos ei lapselle kelpaa se, mitä tarjolla on.

Vierailija
135/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä27969 kirjoitti:

Itse jos oon muiden lapsia ruokkinut, niin yritän kyllä syöttää kasviksia niin kuin omillekin, mutta varsinkaan lämpimiä ei tunnu kyllä kenenkään lapset syövän... Viimeksi taas siirsivät wokista siististi kaikki kasvikset sivuun ja söivät vaan kanaa ja nuudelia...

Raakana onneksi edes joku kasvis maistuu, joten yleensä meillä on arkisin jotain pilkottuja kasviksia tarjolla, ei salaattia kun se ei mene kuitenkaan.

Miten sä annat lasten syödä tolleen nirppimällä? Jos ruoassa on kasviksia, se syödään kokonaan tai ollaan ilman ruokaa. Ihme pelleilyä taas.

Vierailija
136/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hiukan sellainen olo, että ap yrittää ruokkia lapsensa toisten luona, ettei itse tarvitsisi ruveta kokkailemaan. Johtuuko uusavuttomuudesta? tai laiskuudesta? En tiedä mutta omituista kuitenkin.

Vierailija
137/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyläpaikkoja joissa ei tarjota mitään lapselle, jossain on ruisleipää yksi palanen ja hyvin harvoissa paikoissa saa ruokaa. Itse tarjoan välipalan sekä ruuan, jos joku lapsi on kolme tuntia kylässä. Lapset ovat nälkäisiä koulun jälkeen. Yleensä vieras lapsi syö tuplaten enemmän kuin oma lapsi ja pyrin tekemään silloin edullista ruokaa. Käymme kaupassa kerran viikossa ja ruuan laatu riippuu siitä, mitä jääkaapista löytyy. Laatua tärkeimpänä pidän, että vierailija on lähtiessään kylläinen (ehkäpä illalla kotona ei saa enää mitään).

Vierailija
138/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on melkein joka päivä jonkun lapsista kaveri/kavereita leikkimässä ja syömässä koulun jälkeen. Heille teen juuri jotain perus-safkoja kuten kaalilaatikko, spagetti bolognese, makaronilaatikko, janssonin kiusaus, jauhelihakeitto,  lihapullat+muusi, hernekeitto, lasagne jne. Lisäkkeeksi on yleensä edellisen päivän salaatteja ja raasteita tai keittojen kanssa sämpylät.

Meillä ei oteta allergioita tai toiveita huomioon ellei kyseessä ole ennalta sovittu vierailu. Nuo meille vaeltavat koululaiset voivat joko syödä mitä on tarjolla tai mennä kotiinsa syömään. Jos joku valittaisi minulle ruoista, joita hänen lapsensa meillä syö, kehoittaisin häntä ystävällisesti keskustelemaan itse lapsensa kanssa ja sopimaan tämän kanssa että jatkossa tämä menee kotiinsa syömään.

Syy noihin "tylsiin perusruokiin" on se, että maksan jo omasta pussistani päivittäin n. 2-4 "vieraan" lapsen iltapäiväruokailun ja haluan pitää kustannukset kurissa. Meillä syödään sitten paremmin illalla oman perheen kesken. Silloin voi sitten enemmän hifistellä ruoan suhteen kun ei ole niin montaa suuta ruokittavana. Emme ole köyhiä millään mittapuulla, mutta ilman pientä säästelyä ruokalaskumme olisivat astronomiset.

Ihme marttyyri. Kenenkään lastahan ei ole mikään pakko syöttää mutta sinä koet jossain ylemmyyden tunteissasi että sinulla on oikeus nöyryttää lasta ruoan avulla? Jos et halua syöttää lapsia omasta pussistasi, niin miksi syötät niitä? Koska olet parempi ihminen? Onko se joku syy syöttää vieraille lapsille huonompaa ruokaa kuin omillesi? Ihan idioottimaista syöttää lapsen kavereille sellaista ruokaa jonka itsekin tietää olevan huonompaa kuin yleensä syödään ja suuttua jos sitten sen lapsen vanhempi aiheesta mainitsee, eikö?

Vierailija
139/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ruskea kastike tehdään ilman voita? Lopputuloksen myös muistuttava hyvältä!

Nestesuurustuksella lihaliemeen.

Vierailija
140/317 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tukkeutuneita verisuonia on tutkittu niin niistä on löytynyt kasviöljyjä ei voita tai eläinrasvaa. Miettikää sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme