Lapsen kaverin kotona oli tällaista ruokaa- Mitä ajattelette tästä?
Tyttö oli mennyt koulun jälkeen kaverinsa luo. Kun pääsin töistä, niin menin hakemaan tytön. Tyttöni oli kaverinsa kanssa ruokapöydässä ja tarjolla oli pastaa, jauhelihakastiketta ja jotain rasvaista majoneesisalaattia. Joivat mehua. Pöydässä ei ollut kasviksia eikö mitään värikästä muutenkaan.
Kysyin tytöltä, millaista jauhelihakastike oli, että oliko tomaattipohjainen vai perus ruskea. Tyttö sanoi, että ruskea ja oli kuulema ollut voin maku.
Sanoin tytölle, että ei syö kylässä seuraavalla kerralla.
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos olisi ollut tomaattipohjainen niin olisi saanut syödä toistekkin vai mikä aapeetä hiertää? Taitaa vaan harmittaa kun ei itse osaa kokata.
Ei itse osaa kokata XD XD XD
Ei mä kuolen. Harmittaa niin kun ei osaa keittää mössömakaronia ja avata majoneesisotkupurkin kantta? Täällä teille on ruoanlaittoa?!Mössömakaronia? Pastaa siellä oli tarjolla, mistä tiedät vaikka olisi itse tehnyt. Sunkin ruoanlaittotaitosi tulee hyvin esille "keittää mössömakaronia" 😂
No ihan en jaksa uskoa että olisi itsetehtyä pastaa jauhelihakastikkeen ja majoneesisalaatin lisänä 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos olisi ollut tomaattipohjainen niin olisi saanut syödä toistekkin vai mikä aapeetä hiertää? Taitaa vaan harmittaa kun ei itse osaa kokata.
Ei itse osaa kokata XD XD XD
Ei mä kuolen. Harmittaa niin kun ei osaa keittää mössömakaronia ja avata majoneesisotkupurkin kantta? Täällä teille on ruoanlaittoa?!Mössömakaronia? Pastaa siellä oli tarjolla, mistä tiedät vaikka olisi itse tehnyt. Sunkin ruoanlaittotaitosi tulee hyvin esille "keittää mössömakaronia" 😂
No ihan en jaksa uskoa että olisi itsetehtyä pastaa jauhelihakastikkeen ja majoneesisalaatin lisänä 🙄
No mikset. Ap vain kiukuissaan näki makaroonit ja jauhelihamössöt. Jos tämä koko tarina edes olisi totta 😄
https://www.vauva.fi/keskustelu/3453965/lapsen-ruokailutottumukset#comm…
Käykääs mammat kurkkaan, kuinka nopeaan se ääni kellossa muuttuu...
No en ajattelisi mitään. Yksi ateria harvakseltaan ei pilaa kenenkään ruokavaliota, ellei siinä ole jo valmiiksi todella pahoja puutteita. Ja toisen perheen lasten arkisyömiset ei ap:lle kuulu.
Kyllä on elintasomussutusta. Suuressa osassa maailmaa ei ole riittävästi ruokaa, eikä ole tässäkään maassa aina ollut. Ei sille sun lapselle tapahtu mitään kamalaa jos syö kaverilla voita ja juo sokerimehua. Mut tuollaisen elämän realiteeteista vieraantuneen kontrolloivan neurootikko-äidin lapsena hänelle voi käydä tosi huonosti.
Teen sijaisuuksia koulujen keittiöille ja kun lapset saavat toivoa ruokaa niin se on yleensä spagettia ja jauhelihakastiketta
Vierailija kirjoitti:
Teen sijaisuuksia koulujen keittiöille ja kun lapset saavat toivoa ruokaa niin se on yleensä spagettia ja jauhelihakastiketta
Kouluruoka on tietysti ihan luku sinänsä...
Äloittajan lapsen ruokavalio koostuukin pelkistä mäkkäri ja ranskalaisannoksista. Vihreetä vaan kurkkusalaatti.
Tavallinen kotiruoka oli liikaa.
Ei helvetti mistä ihmiset valittavatkin. Ainakin siellä oli ruokaa!
Taas tää trolli. Etkö muuta keksi.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna saadaan sitten lukea palstalta miten lapsen kaverin äiti teki lasun majoneesisalaatista.
Ensi syksynä saadaan kuulla miten ap valittaa kun kaikkien äidit on kieltäneet leikkimästä ap:n lapsen kanssa enää...
Miksi lapsesi syö kaverin kotona?
Lapsen ruokkiminen kuuluu omille vanhemmille.
Mitähän kaverin vanhemmat puhuu muille teistå?
Minä ajattelen, että aloittajalla ei ole käytöstapoja.
Jos on pakko tehdä ruskea kastike sen voi tehdä helpomminkin eikä ole edes rasvaista:
ruskistetaan ja maustetaan jauheliha ( joku käyttänee tässä sipulikeittojauhetta), lisätään vettä ja lihafondi. Laitetaan tilkkaan vettä jauhosuurusta (vehnä tai maizena), lisätään ja annetaan hautua vähintään vartti.
Kermakaskike: ruskistetaan ja maustetaan liha ja sipuli, lisätään kerma ja fondi.
Itse teen mieluiten tomaattipohjaisen bolognesen mutta muut haluavat välillä tuota kermaista.
Meillä syötiin aina saarioisten maksalaatikkoo, teurasjätteistä tehtyjä liha, kana tai kala pullia, halvimmista nakeista nakkikastiketta perunoilla tai makaroonilla. Porkkana tai lantturaastetta salaattina. Eikä kouluruokakaan sen kummoisempaa ollut. Kavereitten kotio ei menty ruoka-aikoihin, odoteltiin ulkona jos joku kävi syömässä.
Pidän pakastimessa varalla eines laatikoita tuupata uuniin jos sairastuu tai muuten ei jaksa, ehdi tehdä ruokaa. Ihme ruoka hifistelijöitä nykyään ja menee naurettavaksi.
Ne naapurit ja lasten kaverien kodit on aina kummallisia ja toinen kuningasaihe täällä on anoppien virheet ja erheet. _Ei koskaan_ sen oman äidin tekemiset rassaa. Ap mitenköhän lapset yleensä pysyy edes hengissä muualla kuin teillä? Kun heillä ei varmaan vaatteetkaan ole sävy-sävyyn kodin sisustuksen kanssa. Ja silti he ovat tasapainoisia ja onnellisia!
Meillä on melkein joka päivä jonkun lapsista kaveri/kavereita leikkimässä ja syömässä koulun jälkeen. Heille teen juuri jotain perus-safkoja kuten kaalilaatikko, spagetti bolognese, makaronilaatikko, janssonin kiusaus, jauhelihakeitto, lihapullat+muusi, hernekeitto, lasagne jne. Lisäkkeeksi on yleensä edellisen päivän salaatteja ja raasteita tai keittojen kanssa sämpylät.
Meillä ei oteta allergioita tai toiveita huomioon ellei kyseessä ole ennalta sovittu vierailu. Nuo meille vaeltavat koululaiset voivat joko syödä mitä on tarjolla tai mennä kotiinsa syömään. Jos joku valittaisi minulle ruoista, joita hänen lapsensa meillä syö, kehoittaisin häntä ystävällisesti keskustelemaan itse lapsensa kanssa ja sopimaan tämän kanssa että jatkossa tämä menee kotiinsa syömään.
Syy noihin "tylsiin perusruokiin" on se, että maksan jo omasta pussistani päivittäin n. 2-4 "vieraan" lapsen iltapäiväruokailun ja haluan pitää kustannukset kurissa. Meillä syödään sitten paremmin illalla oman perheen kesken. Silloin voi sitten enemmän hifistellä ruoan suhteen kun ei ole niin montaa suuta ruokittavana. Emme ole köyhiä millään mittapuulla, mutta ilman pientä säästelyä ruokalaskumme olisivat astronomiset.
Meillä oli eilen ruokana murukastiketta ja perunoita. Oli kyllä myös vihersalaattia, mutta lapsilla sen syöminen jää aika vähäiseksi. Pitää vissiin itsestään lasu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko tehdä ruskea kastike sen voi tehdä helpomminkin eikä ole edes rasvaista:
ruskistetaan ja maustetaan jauheliha ( joku käyttänee tässä sipulikeittojauhetta), lisätään vettä ja lihafondi. Laitetaan tilkkaan vettä jauhosuurusta (vehnä tai maizena), lisätään ja annetaan hautua vähintään vartti.Kermakaskike: ruskistetaan ja maustetaan liha ja sipuli, lisätään kerma ja fondi.
Itse teen mieluiten tomaattipohjaisen bolognesen mutta muut haluavat välillä tuota kermaista.
Niin, että mieluummin lisäainesipulikeittoa ja fondeja kuin aitoa voita?? Tuskin toi sun mainitsema kermakaan on aitoa.
No en minäkään laita ihan niitä "ykkösruokia" silloin kun on ylimääräisiä suita ruokittavana. Kyllä tuollaisella ruualla ihan hyvin pärjää. Kasvikset, kala ja hedelmät tulee aika kalliiksi jos niitä joutuu valmistamaan kaiken maailman naapurin kakaroillekin.