Lapsen kaverin kotona oli tällaista ruokaa- Mitä ajattelette tästä?
Tyttö oli mennyt koulun jälkeen kaverinsa luo. Kun pääsin töistä, niin menin hakemaan tytön. Tyttöni oli kaverinsa kanssa ruokapöydässä ja tarjolla oli pastaa, jauhelihakastiketta ja jotain rasvaista majoneesisalaattia. Joivat mehua. Pöydässä ei ollut kasviksia eikö mitään värikästä muutenkaan.
Kysyin tytöltä, millaista jauhelihakastike oli, että oliko tomaattipohjainen vai perus ruskea. Tyttö sanoi, että ruskea ja oli kuulema ollut voin maku.
Sanoin tytölle, että ei syö kylässä seuraavalla kerralla.
Kommentit (317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan OT, eikös oikeaoppiseen poloknesesekastikkeeseen kuulu sikanautajauheliha?
Ei vaan jauhenliha ja makaroonien keitinvesi suurusteeksi. Pakastettuna.
200g per pää!
Tästä syystä en ikänä tarjoa mitään ruokaa lapseni kavereille. Ihan oikeasti. Varsinkin toisen äiti on juuri tuollainen terveysruokaintoilija, joka nostanut hirveän haloon mm. koulun retkieväistä (leipää, hedelmä ja mehua). Olenkin pyrkinyt siihen, että lapsi käy meillä siten että ei tarvitse tarjota kuin välipala. Ja siinäkin on kauhea stressi kun hedelmätkin ovat liian sokerisia, onneksi ruisleipä ja kasvikset kelpaavat. Synttäreillä tarjoan kyllä just sitä mitä lapseni toivoo (ja tämä terveysintoilijan tytär syö kyllä ihan samalla tavalla kuin muutkin herkkuja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan OT, eikös oikeaoppiseen poloknesesekastikkeeseen kuulu sikanautajauheliha?
200g per pää!
Lisukkeeksi raikkaat voileivät!
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en ikänä tarjoa mitään ruokaa lapseni kavereille. Ihan oikeasti. Varsinkin toisen äiti on juuri tuollainen terveysruokaintoilija, joka nostanut hirveän haloon mm. koulun retkieväistä (leipää, hedelmä ja mehua). Olenkin pyrkinyt siihen, että lapsi käy meillä siten että ei tarvitse tarjota kuin välipala. Ja siinäkin on kauhea stressi kun hedelmätkin ovat liian sokerisia, onneksi ruisleipä ja kasvikset kelpaavat. Synttäreillä tarjoan kyllä just sitä mitä lapseni toivoo (ja tämä terveysintoilijan tytär syö kyllä ihan samalla tavalla kuin muutkin herkkuja).
Eräs lapsi sanoi tutulle terkkarille, että toivoo äitinsä kuolevan. Terkka kauhistui ja kysyi, miksi lapsi sitä toivoo. Lapsi vastasi:- Sitten mä saan syödä karkkia! Terkka kertoi äidille tämän. Lapselle tuli karkkipäivä, jota ei alakouluikään ollut ollut.
Soita jonnekin myrkytyskeskukseen ja kriisipuhelimeen.
Ai jos olisi ollut tomaattipohjainen niin olisi saanut syödä toistekkin vai mikä aapeetä hiertää? Taitaa vaan harmittaa kun ei itse osaa kokata.
Jokainen syököön kotona haluamallaan tavalla mutta jos vieraissa sillön tällöin vaikka pelkkää voita, ei se ketään tapa.
Vierailija kirjoitti:
Ai jos olisi ollut tomaattipohjainen niin olisi saanut syödä toistekkin vai mikä aapeetä hiertää? Taitaa vaan harmittaa kun ei itse osaa kokata.
Ei itse osaa kokata XD XD XD
Ei mä kuolen. Harmittaa niin kun ei osaa keittää mössömakaronia ja avata majoneesisotkupurkin kantta? Täällä teille on ruoanlaittoa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mä kuolen. Harmittaa niin kun ei osaa keittää mössömakaronia ja avata majoneesisotkupurkin kantta? Täällä teille on ruoanlaittoa?!
Ei meillä syödä tuommoista mutta ei meillä myöskään syljetä toisen lautaselle...
No mitä pirua aloittaja syöttää lapselleen jos ei tavallinen kotiruoka kelpaa?
Kokemukseni mukaan sekä Suomesssa, että Ruotsissa syödään usein spagettia ruskealla kastikkeella.
Työssä käyvät vanhemmat valitsevat helpon ja taatusti lapsille maistuvan aterian. Ja tietysti ketsuppi.
Ap olisi voinut hakea lapsensa kotiin aikaisemmin.
Mutta Ap haluaa hyötyä lapsen kavereista.
Huomenna lapsi on jossain vieraassa paikassa taas syömässä.
Vierailija kirjoitti:
No mitä pirua aloittaja syöttää lapselleen jos ei tavallinen kotiruoka kelpaa?
Ehkäpä se lapsi ei saa kotona ruokaa ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuule monella tämäkin taito on kadoksissa. Helpompi heittää vaikka ranskalaiset pellille ja vähä lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mössömakaronia? Pastaa siellä oli tarjolla, mistä tiedät vaikka olisi itse tehnyt. Sunkin ruoanlaittotaitosi tulee hyvin esille "keittää mössömakaronia" 😂
Kyllä minä lopettasin tytön, onha se nyt selvä että pilalla se on.