Lapsen kaverin kotona oli tällaista ruokaa- Mitä ajattelette tästä?
Tyttö oli mennyt koulun jälkeen kaverinsa luo. Kun pääsin töistä, niin menin hakemaan tytön. Tyttöni oli kaverinsa kanssa ruokapöydässä ja tarjolla oli pastaa, jauhelihakastiketta ja jotain rasvaista majoneesisalaattia. Joivat mehua. Pöydässä ei ollut kasviksia eikö mitään värikästä muutenkaan.
Kysyin tytöltä, millaista jauhelihakastike oli, että oliko tomaattipohjainen vai perus ruskea. Tyttö sanoi, että ruskea ja oli kuulema ollut voin maku.
Sanoin tytölle, että ei syö kylässä seuraavalla kerralla.
Kommentit (317)
Mama Junen luonako se oli kylässä skettiä syömässä?
Aika yleinen kotiruoka. Ja halpaa ja nopea tehdä ylimääräisille, kutsumattomille ruokavieraille.
Ihana voin maku! Siellä osataan kokata aidoista aineista.
En oikeastaan mitään ihmeellistä. Olisihan tuon kastikkeen jauhelihat voinut korvata vaikka soijarouheella ja joku salaattikin varmaan olisi ollut ihan hyvä.
Jotenkin järkyttävää.. rasvainen majoneesisalatti, valkoinen pasta, voissa tehty ruskea jauhelihakastike ja makeaa sokerimehua
Voi kyynel!
Nostan colitsihousut vattan yli ja meen ottamaa lisää makaroonia.
Miksi sun lapsi ei tehnyt kunnon ruokaa? Siis jos lapset oli kahdestaan syömässä ja kaivelleet kaiken rasvaisen esille, niin ainakin minä kysyisin ihan vakavissani siltä lapselta, että miksi et tehnyt sitä kastiketta vesi-soija-lientä suurustamalla.
Minä otan vähän suklaata tämän järkytyksen päälle.
Mistäs se ap:n tyllerö on voin maun oppinut tunnistamaan?
(Syövät kalliit kurkut, tomaatit, paprikat ja hedelmät sitten perheen kesken, kun vieraat ovat menneet.)
Ehkä kannattaisi kutsua se lapsiparka syömään teille tasokkaampaa ruokaa, niin ei tarvitse pelätä omankaan piltin puolesta. Vaikka myöhäistä se kai jo on. Sun lapses tulee kuolemaan veritulppaan alta nelikymppisenä. Kiitos ruskeakastike ja majoneesisalaatti, nevaföget.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun lapsi ei tehnyt kunnon ruokaa? Siis jos lapset oli kahdestaan syömässä ja kaivelleet kaiken rasvaisen esille, niin ainakin minä kysyisin ihan vakavissani siltä lapselta, että miksi et tehnyt sitä kastiketta vesi-soija-lientä suurustamalla.
Lapsen äiti teki ruokaa. Aion kysyä huomenna tytön kaverilta paremmin, mitä syövät aamupalalla ja iltapalalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika yleinen kotiruoka. Ja halpaa ja nopea tehdä ylimääräisille, kutsumattomille ruokavieraille.
No eikä ole yleinen kotiruoka, ihan tosi.
Tai sitten pyöritään todella eri piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin järkyttävää.. rasvainen majoneesisalatti, valkoinen pasta, voissa tehty ruskea jauhelihakastike ja makeaa sokerimehua
Ap, olet unohtanut mainita, että tämä on sinun kirjoituksesi, vastasit itse aloittamaasi ketjuun :-)!!!!!
Mitä olet niin utelias ja kyselet lapseltasi kastikkeen koostumusta.
Kiitä kauniisti lapsesi ruokkimisesta ja teet heidän lapselleen vastaavasti simpukka- tai etanapastaa. Ja runsaasti raakaa lehtikaalta sitruunan mehulla maustettuna. Kyllä lapset tykkää ja (yökkää)
No eihän sillä nyt mitään peruuttamatonta tuhoa terveydelleen saa aikaan, yhdellä aterialla. Jos tyttösi syö muuten terveellisesti niin mitä ihmettä oikein hermoilet? Kylässä syödään sitä mitä on tarjolla. Lähinnä mietin saavatko lapset siinä kaverin perheessä tarpeeksi kasviksia syödäkseen, jos tuo on oli heille tyypillinen arkiateria. Mutta kun sitäkään sinä ap et voi oikein tietää.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel!
Anteeksi kun nipotan, mutta se on kylläkin golitzi!
Mutta kuulostaa kyllä kiittämättömältä, vaikka oikein ruskea kastikekin jaksettu vääntää vierasta varten!
Itse olisin tarjonnut ihan vain makkispekkikset, kun ranut ja tarjouslenkki on jotain mitä kyllä aina löytyy, ja onpa tuolla näin loppukuulle ruhtinaallista perunasalaattiakin!
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel!
Mulla kinnaa lekkinsit ja tairan laskee niitä alemmas, kun kumarrun ettimään vehnänisua alalootasta. Jaa-a, mikäs se oli tämän aloittajafrouvan onkelma? Mehun färi vai?
Ai kamalaa! Maksoitteko kuitenkin ruuan?