Lapsen kaverin kotona oli tällaista ruokaa- Mitä ajattelette tästä?
Tyttö oli mennyt koulun jälkeen kaverinsa luo. Kun pääsin töistä, niin menin hakemaan tytön. Tyttöni oli kaverinsa kanssa ruokapöydässä ja tarjolla oli pastaa, jauhelihakastiketta ja jotain rasvaista majoneesisalaattia. Joivat mehua. Pöydässä ei ollut kasviksia eikö mitään värikästä muutenkaan.
Kysyin tytöltä, millaista jauhelihakastike oli, että oliko tomaattipohjainen vai perus ruskea. Tyttö sanoi, että ruskea ja oli kuulema ollut voin maku.
Sanoin tytölle, että ei syö kylässä seuraavalla kerralla.
Kommentit (317)
Ap:n lapsesta tulee 99% varmuudella kouluampuja.
Vierailija kirjoitti:
No jos pastaa ja jauhelihakastiketta, niin voisi kai siihen laittaa viereen vaikka vihersalaatin eikä mitään majoneesimössöä. Tuollaisen setin jälkeen itse olisin ainakin ihan seis, jäisi raskas olo.
Ei ehkä paras mahdollinen kombo, mutta mieluummin mä tuota söisin kuin jotain soijarouhesotkua tai ranskiksia.
AP:n kotona syödään vain margariinia ja kasviöljyjä, ja lapsiparoilla on suolistosairaus jo parikymppisinä, kun vetävät käytännössä biodieseliä.
Kokeilkaas joskus ohittaa provot kommentoimatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista syö luokattoman huonoa ruokaa. Samalla vaivalla kun tekee jotain täyttä p..... voisi tehdä kunnollista. Kunnon bolognesekastike olisi tullut samalla vaivalla, porkkanaa, sipulia, selleriä ja naudan jauhelihaa, tomaattimurskaa, basilikaa ja mustapippuria, keitellään hiljalleen min. tunti.
Jos ruokaa pitää saada nopeasti, ei siinä haudutella mitään bolognesekastiketta min. tuntia. Jauhelihakastike valmistuu huomattavan paljon nopeammin. Ihme tolloja täällä tänään taas.
Ne on muutens kolleega -housut! Lekkinsit on lekkinsit. Ja jauheliha ruskealla kastikkeella on jautista.
Ihan OT, eikös oikeaoppiseen poloknesesekastikkeeseen kuulu sikanautajauheliha?
Tää ongelmahan on helposti ratkaistu sillä että lapsesi saa jatkossa ruokaa kotona niin ei tarvitse kavereilla kerjätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista syö luokattoman huonoa ruokaa. Samalla vaivalla kun tekee jotain täyttä p..... voisi tehdä kunnollista. Kunnon bolognesekastike olisi tullut samalla vaivalla, porkkanaa, sipulia, selleriä ja naudan jauhelihaa, tomaattimurskaa, basilikaa ja mustapippuria, keitellään hiljalleen min. tunti.
Jos ruokaa pitää saada nopeasti, ei siinä haudutella mitään bolognesekastiketta min. tuntia. Jauhelihakastike valmistuu huomattavan paljon nopeammin. Ihme tolloja täällä tänään taas.
Sallikaa mun nauraa, kun suomessa on muka kaikilla niin kiire että ei keretä edes ruokaa laittaa.
Pitäskö tässä nyt kaikkijen sitten jotakin etanoita ja veta-juustoja syyä, kysympähän vaan!!!
Ei ainakaan meille tuu tommosia kermaperse erikoisuuden tavottelu ruokia!!!
Meiänkin Jonttu saa joka päivä makaroonia ja italijan salaattia, eikö muka oo terveellistä, hä!! Siinä salaatissa on herneitä ja kaikkea, ettäs tiiätte!!!??
Elkää tulko tänne hienostelemaan millään sellereillä, ugh olen puhunut! Nih!!!!
Tarjolla siis oli salaattia, mutta mitään kasviksia sen sijaan ei?
Vierailija kirjoitti:
Soittakaa 112!
:)))))
Vierailija kirjoitti:
Tarjolla siis oli salaattia, mutta mitään kasviksia sen sijaan ei?
Majoneesisalaatti ei ole salaattia vaan rasvaa ja sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos pastaa ja jauhelihakastiketta, niin voisi kai siihen laittaa viereen vaikka vihersalaatin eikä mitään majoneesimössöä. Tuollaisen setin jälkeen itse olisin ainakin ihan seis, jäisi raskas olo.
Ei ehkä paras mahdollinen kombo, mutta mieluummin mä tuota söisin kuin jotain soijarouhesotkua tai ranskiksia.
Niin, koska nämä ovat ne ainoat vaihtoehdot.
Mä muistan olleeni kaverin luona nälissäni. Kotona myös. Oispa mullekin lapsena joku tarjonnut tuollaisia ruokia.
Syötä lapselles värikkäät kasvikset kotona. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsinyt tähän ihan jokaista ruokalajia listata, joka olisi mulle epämieluisampi kuin pasta, jauhelihasoosi ja majoneesisalaatti. Sori siitä.
Tuo soijarouhesotkuko suhun noin kovasti sattui?
Ja sitten vielä ihmetellään, että miten ne suomalaiset on niin paksuja... :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsinyt tähän ihan jokaista ruokalajia listata, joka olisi mulle epämieluisampi kuin pasta, jauhelihasoosi ja majoneesisalaatti. Sori siitä.
Tuo soijarouhesotkuko suhun noin kovasti sattui?
Ei ollenkaan sattunut, mutta paljasti sen ettei sinulla ole mitään käsitystä oikeasta ruoasta. Se voi olla puhdasta, värikästä, terveellistä, helppoa ja silti hyvää. Kummaa lapsellista liioittelua aina ehdottaa rasvasokerilisäainesotkujen vaihtoehdoksi jotain soijarouhetta, jota en muuten itsekään syö.
(Nyt hetkeksi vitsailut sikseen, kun alkoi ihan pelottaa, koska olin OIKEASTI lähdössä kohta hakemaan kahta pitsaa... Vähän liiankin hyvä arvaus.
Ja tietty tämän viestin tarkistusnumero oli 777. Jumalako se siellä mun ostoslistaa tiirailee?)