Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mensan testi ja perhekriisi

Turhautunut
28.04.2019 |

Menimme puolisoni kanssa sitten tekemään jokin aika sitten Mensan testin. Minulla on korkeampi älykkyysosamäärä kuin puolisollani. Hän otti siitä nokkiinsa ja on enemmän tai vähemmän mököttänyt minulle testin jälkeen.

Yritin selittää hänelle, ettei yksi testi ole koko maailma ja ihmisellä on muitakin ominaisuuksia kuin älykkyysosamäärä. Osasimmehan me elää yhdessä ennen testiäkin kaikessa sovussa!

Avaudu asiasta siksi, ettei kukaan muu mene tekemään samaa virhettä. Jos oma älykkyysosamäärä kiinnostaa niin käykää testissä salaa älkääkä mainitko siitä kenellekään.

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi hyvinkin olla mensan testien mukaan älykäs mutta olla silti tyhmä ku saapas.. tiedän yhden blondin naisen joka kuuluu mensaan mutta on ihan järjettömän tyhmä noin niinku muuten...

Mulla on vahva epäilys, kuka tässä nyt oikeasti on tyhmä. Kirjoitustaito ja taipumus/tarve solvata ja tuomita toisia kertovat aika paljon.

Vierailija
182/185 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä itseäni keskivertoa älykkäämpäänä, mutta jostain syystä mun molemmat eksät on ollut jotenkin yksinkertaisia. Pakko kertoa yksi esimerkki:

Oltiin ruokakaupassa, meidän edessä oli joku laitapuolenkulkija ja huomasin että hänen täytenä pullottavasta laukusta pilkotti lihapaketti. Huikkasin myyjälle tätä laukkua osoittaen, myyjä otti sitten kiinni. Tästä tuli sitten kotonq aivan järkyttävä perheriita - eksäni mielestä tein täysin väärin, kyllähän tämän n*stin täytyy ruokaa saada jos ei ole rahaa, eikä iso kauppa yhteen varkauteen kaadu. Yritin selittää, että ymmärrätkö kun näistä “yksistä varkauksista“ tulee lopulta järkyttävä kasa ja valtava summa tappiota kaupalle, millä kuvittelet että kauppa kattaa ylimääräiset kulut. Hintojen nostamisella tietenkin ja lopulta n*stin sisäfilee maksetaan meidän rehellisten asiakkaiden lompakosta. Eksä ei millään suostunut tajuamaan, hoki vaan että "kyllä noin isolla kaupalla rahaa riittää"....

Teillä ei oikein arvot ja empatia kohdannut. Onko sulla jotain asperger-piirteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla exälläni oli tarve olla kaikessa parempi kuin itse olen ja se olikin melko helppoa, koska olen tosi monessa asiassa keskimääräistä huonompi ja kilpailuhenkisyys on nolla.

Olen tehnyt mensan testit ja olisin päässyt jäseneksi. Mensan testi ei kuotenkaan riittänyt älykkyyden mittariksi vaan koko ajan ex löysi parempia testejä älykkyyden mittaamiseen, joita olisi pitänyt sitten suorittaa ja testit muuttuivat sitä mukaan hunoiksi mittareiksi kun sain niistä exää parempia tuloksia jne.

Tämä ei valitettavasti ollut edes ainoa vika mikä exällä oli.

Onko tämä tarina tosi?

Ei, jos kysyt exältäni, joka on mielestään nerokas miljardööri.

Jos taas viittaat typoihin ja huonoihin lauserakenteisiin, niin..

Joo siis ihan tuohon tekstisi sisältöön viittasin :D Aika pohjalla tainnut tämän exän itsetunto olla, jos noin suuri on todistelun tarve ollut.

Joo, no tarina on tosi. Ja tämä ei ollut tosiaan ainoa exän ongelma.

Olen kyllä huomannut noin yleisemminkin, että monilla on jokin ongelma mensa-älykkyyteen liittyen.

En osaa varmaksi sanoa mistä johtuu, mutta veikkaisin, että yhtenä osana on sukupuoleen ja "neron" myyttiin liittyvät tiedostetut ja tiedostomattomammat ajatukset.

Olen itse sekä ulkoiselta habitukseltani, että luonteeltani sitä sarjaa, että monesti oletetaan tyhmäksi. Puhe on rönsyilevää ja runsasta, olen hajamielinen, kömpelö, motivaatio on heikkoa, alisuoriudun ja olen aika huono monissa monille helpoissa asioissa.

Vaikka en mensan tuloksia mainostakkaan, niin niille läheisilleni jotka ne tietävät, asia tuntuu olevan kova paikka. Normaalisti kun joku on hyvä edes jossakin, ihmiset auliisti tunnustavat kyseisen taidon jne.

Kun taas jos puhutaan "älykkyydestä" niin ihmisille on jotenkin todella kova paikka käsittää, että joku toistaitoinen ja ei-karismaattinen henkilö voisi edes teoriassa olla älykäs millään mittarilla, joten tulokset sellaisen kohdalla jotenkin ohitetaan tai vähätellään, siitä huolimatta, että saatetaan hyväksyä mensan testit todisteena älykkydestä sellaisen kohdalla, joka vastaa kuvaa "älyköstä".

Nykyinen suhteeni on hyvä, eikä sinällään verrattavissa suhteeseen exän kanssa. Silti tässäkin suhteessa on havaittavissa pientä, vaivihkaista testailua ymmärryksen ja älykkyyden suhteen ja kun "testit" läpäisee niin tuloksena on vilpitöntä ihmettelyä (jopa turhautumista) siitä, miten ihmeessä osasin/ymmärsin. On kummallista miten paljon yksi, sinällään merkityksetön testi voikaan ihmisiä triggeröidä.

Vierailija
184/185 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi hyvinkin olla mensan testien mukaan älykäs mutta olla silti tyhmä ku saapas.. tiedän yhden blondin naisen joka kuuluu mensaan mutta on ihan järjettömän tyhmä noin niinku muuten...

Tämä on sikäli uskottavaa, että ÄO-tulos ei ennusta elämänhallintakykyjä. Siihen vaikuttaa enemmän muut piirteet kuin älykkyys.

Toki älykäs todennäköisimmin keksii ratkaisuja stressitilanteisiin. Toisaalta, älykkäät saattavat myös masentua ja vaipua epätoivoon herkämmin kuin tyhmät, koska tiedostavat maailman julmuuden.

Vierailija
185/185 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttien perusteella ihmiset jotka ovat menestyneitä Mensan testeissä, tuntuvat elävän jossain muumimaailmoissa, eikä täydy olla Einsteni tajutakseen miten paha maailma kohtelee heitä kuplan ulkopuolella. Maailmassa ei ole voittajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi