Mensan testi ja perhekriisi
Menimme puolisoni kanssa sitten tekemään jokin aika sitten Mensan testin. Minulla on korkeampi älykkyysosamäärä kuin puolisollani. Hän otti siitä nokkiinsa ja on enemmän tai vähemmän mököttänyt minulle testin jälkeen.
Yritin selittää hänelle, ettei yksi testi ole koko maailma ja ihmisellä on muitakin ominaisuuksia kuin älykkyysosamäärä. Osasimmehan me elää yhdessä ennen testiäkin kaikessa sovussa!
Avaudu asiasta siksi, ettei kukaan muu mene tekemään samaa virhettä. Jos oma älykkyysosamäärä kiinnostaa niin käykää testissä salaa älkääkä mainitko siitä kenellekään.
Kommentit (185)
Voi toista :) Kyllä se siitä leppyy!
Minulle olisi kyllä dealbreaker jos nainen olisi minua älykkäämpi :D
Ei pahalla, eikä minulla mitään älykkäitä naisia vastaan ole, mutta kyllä suhteessa sentään miehen on oltava älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla, eikä minulla mitään älykkäitä naisia vastaan ole, mutta kyllä suhteessa sentään miehen on oltava älykkäämpi.
Oletko tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaako älykäs nainen impotenssia?
Miten iso piste-ero teillä oli? Aitoa älykkyyttä on ymmärtää, ettei mensan testi mittaa älykkyyttä tarpeeksi laaja-alaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hänellä (mies?) on surkea itsetunto. Pääsittekä kumpikaan yli karsintarajan? Mulla on 146 enkä osaa hävetä sitä yhtään.
146 pistettä viittaisi siihen, että olet tehnyt testin aikana, jolloin Mensalla oli käytössä 24:n keskihajonnan testit, joten et ihan läpäissyt karsintarajaa, joka oli tuolloin 148.
Oma testitulokseni on v.2010 ">135", eli olen saanut maksimipistemäärän kyseisellä testillä. Mensan raja oli tuolla testillä 135.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, näin on usean miehen kohdalla. Huomasin tämän jo nuorena.
Olenkin oppinut olemaan liikaa näyttämättä älykkyyttäni. Mieheni uskoo oikeasti että tuurilla olen pärjännyt niin urallani tiede- ja työmaailmassa kuin myös harrastusteni parissa. Ja siis, äo:ni on huomattavan korkea.
Toisaalta esittämällä vähän tyhmempää kuin onkaan pärjää yleensäkin useimpien ihmisten kanssa tässä maailmassa. Täytyy antaa muidenkin ihmisten tuntea olevansa fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Kyllä vain. Olen itse suhteellisen älykäs, joten ei se nyt kovin todennäköistä ole, että tapaamani nainen olisi minua älykkäämpi. Semminkin kun opiskeluajat ovat jo ohi, eikä parinmuodostus ole enää niin sidottu omaan viiteryhmään, vaan naisen voi löytää mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Miten iso piste-ero teillä oli? Aitoa älykkyyttä on ymmärtää, ettei mensan testi mittaa älykkyyttä tarpeeksi laaja-alaisesti.
15 pistettä. Puolison mielestä kova kolaus hänen itsetunnolleen etenkin kun minä taidan olla se suhteen laiskempi osapuoli.
Minä tajusin, että voin oppia sellaisia asioita, joita vanhemmat väittivät etten opi. Olen koukussa matematiikkaan ja harrastan nyt sitä salaa.
Eikö mensan testin kaltaisia kysymyksiä voi harjoitella kotona niin, että se testi sujuu paremmin? Jos ei ole lainkaan tottunut tekemään noita päättelytehtäviä, ei ihme että tulee alhainen tulos.
Ehkä puolisosi jännitti tilannetta ja sekin vaikutti... Kaikki mahdollista.
Minä tiedän yhden arvostamani ihmisen ÄO:n ja nyt pelkään mennä itse testiin :DD Nimittäin tiedän, että en voisi olla kertomatta hänelle tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Kyllä vain. Olen itse suhteellisen älykäs, joten ei se nyt kovin todennäköistä ole, että tapaamani nainen olisi minua älykkäämpi. Semminkin kun opiskeluajat ovat jo ohi, eikä parinmuodostus ole enää niin sidottu omaan viiteryhmään, vaan naisen voi löytää mistä tahansa.
Kysytkö sitten kaikilta potentiaalisilta kumppaneilta äo:n vai millä selvität sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä (mies?) on surkea itsetunto. Pääsittekä kumpikaan yli karsintarajan? Mulla on 146 enkä osaa hävetä sitä yhtään.
146 pistettä viittaisi siihen, että olet tehnyt testin aikana, jolloin Mensalla oli käytössä 24:n keskihajonnan testit, joten et ihan läpäissyt karsintarajaa, joka oli tuolloin 148.
Oma testitulokseni on v.2010 ">135", eli olen saanut maksimipistemäärän kyseisellä testillä. Mensan raja oli tuolla testillä 135.
Äh... Siis piti sanomani, että maksimipistemäärä oli tuossa testissä 135 ja sisäänpääsyraja 131 p. Nykyisestä testistä en tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Älykäs? No niinpä vaikutat olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 pistettä. Puolison mielestä kova kolaus hänen itsetunnolleen etenkin kun minä taidan olla se suhteen laiskempi osapuoli.
Minä tajusin, että voin oppia sellaisia asioita, joita vanhemmat väittivät etten opi. Olen koukussa matematiikkaan ja harrastan nyt sitä salaa.
Useinkin älykkään ihmisen kapasiteettia kuluu aivotoimintaan eikä niinkään kodintöihin tmv ulkoiseen suorittamiseen, mutta niitähän voi delegoida miehelle, niin se ei ehdi enää surra tyhmyyttään.
Eikö oikeasti älykkäät ihmiset tuppaa aliarvioimaan itseään kaikessa ja älyään, koska ymmärtävät miten paljon parempia voisivat olla? Tyhmät ihmiset perinteisesti kokevat olevansa superlahjakkaita tai ettei taidoissa ole parantamisen varaa.
Miksi naiset aina sekoavat jos joku juttu heissä on turn off? Viittaan siis tuohon kun tuossa yhdessä viestissä sanottiin että älykkäämpi nainen olisi turn off. Se nyt vaan on sitä mieltä.
Onhan naisillakin juttuja miehissä mitkä on turn off.