Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lotta Näkyvä aikoo huiputtaa kaikki maailman yli 8 kilometriä korkeat vuoret

Vierailija
22.04.2019 |

Onko tällä asiasta jotain kokemusta vai onko tämä näitä netistä luettuja kivoja juttuja joista innostunut?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/8599db9d-c1d9-4177-bab9-759b9e…

Kilimanjaro ei ole sama asia kuin Everest tai K2. On itseasiassa aika todennäköistä, että menehtyy yrittäessä.

Kommentit (6087)

Vierailija
621/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää se Kristian.

Kimpassa epätasapainoisen, itsetuhoisen kumppanin kanssa, joka viihtyy liian hyvin D. Bowien seurassa...

Eikä Lottis muutenkaan ole parisuhdeihminen, mutta niin vain naimisiin oli päästävä. Asuisi edes samassa maassa miehensä kanssa, mutta sekin on mahdoton toteuttaa.

Vierailija
622/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliset pitää noita vuoria pyhinä, suhtautuvat asiaan niin, että vuorilla asuvia henkiä ei saisi häiritä kiipeämällä sinne.

Jostain heidän se leipä on kuitenkin otettava, ja vaihtoehdot taitaa olla siellä aika vähissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sherpa on metrin slerba.

Vierailija
624/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä voi ketään moittia ketään siitä, ettei halua asua Ruotsissa vuonna 2019.

Vierailija
625/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää se Kristian.

Kimpassa epätasapainoisen, itsetuhoisen kumppanin kanssa, joka viihtyy liian hyvin D. Bowien seurassa...

Eikä Lottis muutenkaan ole parisuhdeihminen, mutta niin vain naimisiin oli päästävä. Asuisi edes samassa maassa miehensä kanssa, mutta sekin on mahdoton toteuttaa.

Mitä säälittävää hänessä on? Ihan itse on vaimonsa valinnut ja ei edes ollut mikään pika-avioituminen, joten varmasti tiesi millaisen vaimon itselleen ottaa. Eikä ole halunnut erotakaan, joten ilmeisesti on ihan sinut valintansa kanssa. 

Vierailija
626/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa Samuli Mansikan haastattelussa (näkyy samalla sivulla kun se ”kiroiluvideo”) ihmetytti se, että hänen mielestään Mount Everestille erilaisten apujen kanssa kiipeävät eivät tee kovin kummoista suoritusta. Apuja ovat siis esim. opastajat, lisähappi ja se, että joku muu kantaa tavarat. Kyllähän nuo kaikki varmasti suoritusta helpottavat, mutta eihän se nyt mikään täysin helppo saati turvallinen reissu voi kenellekään olla. Vai voiko?

Mansikka kuoli, ei Everestillä, mutta kuoli kuitenkin. Joten en antaisi hirveästi painoarvoa kuolleen kiipeilijän löpinöille. Everestille ei saa enää kiivetä soolona, sillä turhan moni soolona kiipeillyt on kuollut matkalla. Nykyään on pakko palkata paikallinen opas/kiipeilijä mukaan. Suurin osa joutuu käyttämään lisähappea eikä siinä ole mitään typerää kuoleman vyöhykkeellä. Typerää on egoilla sellaisella asialla, että pitäisi kiivetä itselle liian vaarallisella tavalla. Jos pystyy kiipeämään ilman lisähappea, niin hyvä juttu. Harva pystyy, etenkään suomalainen, koska emme ole tottuneet ohueeseen ilmaan.

Mansikka oli kyllä arvostettu kiipeilijäpiireissä ja hyvin kokenut sellainen. Hän sanoi haastattelussa, että turisteille antavat aina lisähappea mukaan, mutta asetti itselleen vähän eri tavoitteet. Onnistui kiipeämään yhdeksän kasitonnisen huipulle ja laskeutumaan sieltä ilman lisähappea tai apuja, mutta kymmenes eli Annapurna koitui kohtaloksi kuten niin monen muunkin. Ja muutama hänen mukanaan ollut kiipeilijä sanoi, että nimenomaan juuri lisähapen avulla hän olisi sieltä voinut selvitä, sillä ilmeisesti happivaje aiheutti hänelle jonkinlaisia hallusinaatioita ja putosi sitten niiden vallassa railoon. Tämä kertoo tästä lajista aika paljon. Vaikka olisit kuinka kokenut, ammattilainen ja arvostettu, niin silti kroppa tai mieli voi pettää ihan yhtäkkiä ja yksikin väärä liike voi koitua kohtaloksi. Kyllä tosin mun mielestä on ihan kova suoritus kiivetä kasitonniselle lisähapen avulla, ei se todellakaan mitään helppoa ole. Uskon, että Lotta saattaa päästä kyllä yhden tai muutaman kasitonnisen huipulle, mutta se, että onnistuisi nuo kaikki valloittamaan, on kyllä äärimmäisen epätodennäköistä, kun siihen ei ole kyenneet monet kokeneet ammattilaisetkaan.

Samaa mieltä Mansikasta. Se, mitä teki on todella kova suoritus.

Hyvin moni noista nimekkäimmistä kiipeilijoistä on kuollut. Jos vähäänkään tutustuu asiaan. Jos aikasi kiipeät niitä vuoria, joissa 30% tod. näk kuolla, niin kyllähän se enemmin tai myöhemmin osuu omalle kohdalle. Mukana on hallitsemattomia tekijöitä, joille ei voi mitään.

En lähtisi sohvan reunalta huutelemaan, että hän ei osannut mitään, koska kuoli.

Vierailija
627/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikalliset pitää noita vuoria pyhinä, suhtautuvat asiaan niin, että vuorilla asuvia henkiä ei saisi häiritä kiipeämällä sinne.

Jostain heidän se leipä on kuitenkin otettava, ja vaihtoehdot taitaa olla siellä aika vähissä.

Missä maassa?

Vierailija
628/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa?

Nepalissa.

Vierailija
629/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää se Kristian.

Mitä säälittävää hänessä on? Ihan itse on vaimonsa valinnut ja ei edes ollut mikään pika-avioituminen, joten varmasti tiesi millaisen vaimon itselleen ottaa. Eikä ole halunnut erotakaan, joten ilmeisesti on ihan sinut valintansa kanssa. 

Moi, Lotta.

Vierailija
630/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää se Kristian.

Mennyt rakastumaan naiseen joka isätraumoissaan hilluu 20v. vanhemman miehen kanssa vuorilla kuolemalle flirttaillen.

Edelleen, ihan itse on vaimonsa valinnut. Jos ei olisi tyytyväinen tilanteeseen, löytäisi varmasti itselleen sopivamman puolison. Kyllä kiekkomiehillä aina kysyntää riittää.

Vierailija
631/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää se Kristian.

Mennyt rakastumaan naiseen joka isätraumoissaan hilluu 20v. vanhemman miehen kanssa vuorilla kuolemalle flirttaillen.

Edelleen, ihan itse on vaimonsa valinnut. Jos ei olisi tyytyväinen tilanteeseen, löytäisi varmasti itselleen sopivamman puolison. Kyllä kiekkomiehillä aina kysyntää riittää.

Miksi sinun on päästävä sinne vuoren päälle? Kai nyt järkevämpääkin ajanvietettä löytyisi.

Vierailija
632/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää se Kristian.

Moi, Lotta.

Et sitten mitään fiksumpaa sanottavaa keksinyt? En ole Lottaa nähnytkään. Hänen miehensä kanssa olen joskus muutaman sanan vaihtanut. Minäkin ihmettelen, miksi hän haluaa tuollaisen avioliiton, mutta mikäpä minä olen kenenkään valintoja tuomitsemaan. Kristian on ihan yhtä vapaa tekemään valintansa kuin me muutkin. Hän valitsi Lotan, joten en näe mitään syytä sääliä häntä. Olisi varmasti ollut muitakin vaihtoehtoja tarjolla. 

Vierailija
633/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää se Kristian.

Miksi sinun on päästävä sinne vuoren päälle? Kai nyt järkevämpääkin ajanvietettä löytyisi.

:D:D:D:D:D:D:D Tosissasiko luulet, että Lotta sieltä Bowien kainalosta täällä palstailee. Huutonaurua ajatuksellekin siitä.

Minulle ei tulisi pieneen mieleenikään lähteä vuorille haahuilemaan. Ei varsinkaan, jos Kristian Näkyvä odottaisi minua Ruotsissa.

Vierailija
634/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän Krisu vieraissa, kun viettää poikamieselämää siellä sweduissa?

Vierailija
635/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee tunne, että hakee isänsä hyväksyntää sillä suorittamisella.

Isä ollut paljon poissa kotoa. (Isä kertonut tämän itse haastatteluissa. )Sitten kun ollut maisemissa, ollut vaativa. (Vain 40 km:n hiihtolenkki kelpasi)

Tälläisen kuvan ainakin haastatteluja lukemalla saa.

Ehkä Don on nyt tämä ”isä”

Voi olla, että olen väärässaä.

Vierailija
636/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

°

Vierailija
637/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla tämä Lotta nuo kiipeilynsä aikoo tehdä? Perintörahoilla?

Tuskin itse tienannut kummoisia summia misseilyllään.

Vierailija
638/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja muutama hänen mukanaan ollut kiipeilijä sanoi, että nimenomaan juuri lisähapen avulla hän olisi sieltä voinut selvitä, sillä ilmeisesti happivaje aiheutti hänelle jonkinlaisia hallusinaatioita ja putosi sitten niiden vallassa railoon."

Miksei sitä lisähappea voi ottaa kaiken varalta mukaan? Vaikka olisi periaate, ettei halua siihen turvautua, mutta tiukan paikan tullen luulisi lisähapen kelpaavan mielummin kuin kuolema. Vai onko niin, ettei kiipeilijä itse huomaa, että nyt alkaa pää pettää? Eikö sherpakaan voi huomauttaa toisen oireet huomattuaan, että nyt taitaisi olla parasta ottaa tästä pullosta henkoset? Vai onko yleensä niin, että parivaljakosta molemmat on hallusinaatioissaan...

Vierailija
639/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sponsoreita ainakin yrittää hankkia kekkuloimalla puolipukeissa vuorimaisemissa. Ja saattaahan se siippakin vaikka osallistua kustannuksiin. Ruotsissa kiekkoilijat tienaa ihan kiitettäviä summia, vaikka ei toki mitään miljoonia.

Vierailija
640/6087 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei misseilyllä tienaakaan, mutta somevaikuttamisella pääsee kiinni isoihin rahoihin. Yhdestä instakuvasta yhteistyökumppani saattaa pulittaa tonneja. Bloggaaja Sara Vanninen tienaa kuussa enemmän kuin Suomen pääministeri.

Ketju on lukittu.