Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi vanhana??

Vierailija
17.04.2019 |

Olemme yrittäneet lasta jo 5kk. Olen jo vanha ensi synnyttäjäksi, täytän loppuvuodesta 36v.
Olen kuitenkin pitänyt etunani täsmällistä kiertoa 26-28 päivän välein. Olen hoikka ja perusterve.
Nyt on ahdistus hiipinyt pahasti päälle kun ei raskautta olekaan alkanut kuulua ja tänään alkaa imeisesti kuukautiset vaikka päiviä on kulunut vasta 23! Ilmeisesti siis selvä merkki hedelmällisyyden hiipumisesta ja hirveä paniikki iski.
Pelkään ettei ehditä enää julkisella hoitoihin vaan pitäisi hakeutua suoraan kalliilla yksityiselle kun ehkä olisi vielä hetki aikaa hoitojen avulla.

Onko kukaan onnistunut tulemaan vielä raskaaksi vaikka kierto on jo lähtenyt lyhenemään?
Tosi surkea olo että tilanne on nyt tämä😓

Kommentit (351)

Vierailija
141/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ensimmäiseni kun olin 37v. Syksyllä täytän 40v ja toisen laskettu aika marraskuussa. Ei olis tullu kuuloonkaan yrittää lasta nuorempana kun suhteet oli epävakaita. Nykyisen miehen kanssa oltu pian 5v yhdessä. Se on hyvä jos joku nuorena sen loppuiän elämänkumppanin löytää ja saa lapset tehtyä nuorena. Mutta totuushan on se ettei kaikilla se elämä mene niin. Tsemppiä aloittajalle vauvahankkeessa :) kyllä se vielä tärppää. (Meillä tämän toisen tekeminen kesti 1,5v. Mentiin tosin tyylillä saa tulla jos on tullakseen)

Vierailija
142/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 23päivän kierto olisi merkki hedelmällisyyden hiipumisesta? Minulla on usein kierto 23 päivää ja eka kierrosta olen tullut aina raskaaksi. Ensimmäisellä kerralla juuri tuollaisen lyhyen kierron aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi 23päivän kierto olisi merkki hedelmällisyyden hiipumisesta? Minulla on usein kierto 23 päivää ja eka kierrosta olen tullut aina raskaaksi. Ensimmäisellä kerralla juuri tuollaisen lyhyen kierron aikana.

Olen lapseton, mutta tällöin on lyhyt luteaalivaihe.

Vierailija
144/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset 29-, 41- ja 43-vuotiaana. Aina keväisin kiertoni lyhenivät ja ehkä juuri siksi raskauduin helposti.

Relaa ap, syö hyvin ja monipuolisesti, muista myös foolihappo! Liiku, mutta älä rääkkää itseäsi. Myös miehen on syytä pitää itsestään hyvää huolta.

Nauti kesästä! Kun saat lääkäriajan varattua, saatat jo olla raskaana.

Vierailija
145/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 v ei ole vanha. Tai saattaa se olla 15 vuotiaan mielestä. Ei edes synnyttäjäksi ole vanha. Olen saanut esikoisen 20 vuotiaana ja kuopuksen 40 vuotaana. Viisi raskautta. Kaikki raskaudet alkaneet yhtä helposti ja vauvan hoito passanu aina kuin hanska käteen. Tsemppiä yrittämiseen ja toivottavasti myös raskauteen!

Vierailija
146/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on ihanaa, jos saa lapsen vähän iäkkäämpänä. 

Vierailija
147/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

37 v ei ole vanha. Tai saattaa se olla 15 vuotiaan mielestä. Ei edes synnyttäjäksi ole vanha. Olen saanut esikoisen 20 vuotiaana ja kuopuksen 40 vuotaana. Viisi raskautta. Kaikki raskaudet alkaneet yhtä helposti ja vauvan hoito passanu aina kuin hanska käteen. Tsemppiä yrittämiseen ja toivottavasti myös raskauteen!

35+ on kyllä aika vanha esikoisen saajaksi. Hedelmällisyys on jo voinut laskea. Jos vaan pystyy, kannattaa ensimmäistä alkaa yrittää aikaisemmin. Toki monella kaikki menee putkeen, mutta sitä ei koskaan tiedä, että kuuluuko itse siihen onnekkaaseen ryhmään.

Vierailija
148/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus rukouksellakin on ihmeellinen voima. Jeesus kuulee kyllä kaikki rukoukset, vaikka asiat ei aina mene kuten itse toivoisi. Suosittelen kokeilemaan, ei siinä mitään menetä.

Vierailija
149/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin 33-vuotiaana yllättäen raskaaksi ekasta kierrosta, että ei se hedelmällisyys kaikilla romahda heti kolmen kympin jälkeen. Toki se olisi jo pari vuotta myöhemmin voinut olla hyvinkin vaikeaa.. koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan.

Vierailija
150/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulin 33-vuotiaana yllättäen raskaaksi ekasta kierrosta, että ei se hedelmällisyys kaikilla romahda heti kolmen kympin jälkeen. Toki se olisi jo pari vuotta myöhemmin voinut olla hyvinkin vaikeaa.. koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan.

Niin. Sepä on siinä, kun ei tiedä. Siksi ei kannata lykätä, jos vaan voi olla lykkäämättä ja on varma siitä, että haluaa lapsia.

Vierailija
151/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laskenut kiertoja ja ilman mitään Hokkuspokkus temppuja tulin raskaaksi yli 42 v. Ensimmäinen. Kiitos.

Vierailija
152/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vanha. Stressi ei millään tavalla auta raskaaksi tulemisessa, päinvastoin. Yritin lasta 35-37-vuotiaana, vasta 40- vuotiaana tärppäsi. Hedelmällisyys on todella arpapeliä. osa naisista tulee jopa helpommin raskaaksi +40-ikäisenä kuin +35-vuotiaana. Jenni Haukiokin sai vasta nyt 40-vuotiaana lapsen, vaikka yritystä on ollut kauan päällä.

Vierailija
153/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan arpapeliä. et ole liian vanha. voit olla vaikka 3 vuoden päästä raskaana, mutta tänä vuonna et.

Vierailija
154/351 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lapseni 39 ja 42- vuotiaana.

Vierailija
155/351 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

35+ ei vielä ole raskausasioissa kovin vanha, 40+ on. Itse olen 43, enkä kyllä näe enää järkeviä syitä lapsenteolle, vaikka lapsia ei ole entuudestaan yhtäkään. 

Vierailija
156/351 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

quote=Vierailija]Et ole vanha. Stressi ei millään tavalla auta raskaaksi tulemisessa, päinvastoin. Yritin lasta 35-37-vuotiaana, vasta 40- vuotiaana tärppäsi. Hedelmällisyys on todella arpapeliä. osa naisista tulee jopa helpommin raskaaksi +40-ikäisenä kuin +35-vuotiaana. Jenni Haukiokin sai vasta nyt 40-vuotiaana lapsen, vaikka yritystä on ollut kauan päällä.[/quote]

Kaikki esimerkkisi ovat yli 35-vuotiaita eli hedelmällisyys on jo alkanut laskea. Ei siis silkkaa arpapeliä.

Mihinköhän tutkimukseen tuo nojaa, että jotkut tulevat helpommin raskaaksi yli 40-vuotiaina kuin alle? Jenni Haukio sai lapsen erittäin oletettavasti lapsettomuushoidoilla, ja luomuyrittämisessä ja hoidoissa tietysti meni aikansa. Ei liity mitenkään siihen, että hups, hedelmällisyys nousi kohisten.

Vierailija
157/351 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole vanha. Stressi ei millään tavalla auta raskaaksi tulemisessa, päinvastoin. Yritin lasta 35-37-vuotiaana, vasta 40- vuotiaana tärppäsi. Hedelmällisyys on todella arpapeliä. osa naisista tulee jopa helpommin raskaaksi +40-ikäisenä kuin +35-vuotiaana. Jenni Haukiokin sai vasta nyt 40-vuotiaana lapsen, vaikka yritystä on ollut kauan päällä.

No ei se hedelmällisyys kenelläkään parane kun ikää tulee lisää😆 se Ok biologinen mahdottomuus, hedelmällisyys alkaa laskemaan voimakkaasti 35- vuoden jälkeen, se on vaan lääketieteellinen fakta. Se ei tarkoita sitä, että raskaaksi tulo oli mahdotonta kaikille mutta suurelle osalle ihmisistä se on paljon vaikeampaa ja neljänkympin jälkeen luomusti raskautuminen on enää harvojen herkkua. Joten ei kannat luottaa siihen, että itse kuuluu siihen joukkoon. Elämä on lyhyt ja hedelmällinen aika vielä lyhyempi, tosiasioita. Jenni Haukiolla oli sitä paitsi pitkät lapsettomuushoidot takana ennen kuin raskaus saatiin alkamaan joten häntä nyt ei voi esimerkkinä pitää.

Vierailija
158/351 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34 ja miettinyt parin-kolmen vuoden ajan, haluaisinko vielä kolmannen lapsen. Jos lapsia ei olisi vielä yhtään, tekisin varmasti kaikkeni, jotta saisin edes yhden ja mieluiten kaksi. Enkä tällöin pitäisi itseäni yhtään liian vanhana tai epäilisi jaksamistani. Mutta jännästi se onkin niin päin, että kun lapsia jo on se kaksi ja meillä vieläpä molempaa sukupuolta, ja kun nykyinenkin arki on usein melko raskasta, niin tunnen itseni väsyneeksi ja jopa vanhaksi yrittämään lasta.

Toki tämä voi olla vaan joku vaihe ja ehkä olemme parin vuoden päästä yrittämässä iltatähteä, kun vanhemmat lapset on jo helpommassa iässä...

Vierailija
159/351 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v ja aika viimeisilläni raskaana. Ja ensisynnyttäjä. Kuukautiskierto vaihteli välillä 23-36pv. Eli ei todellakaan säännöllinen. Puhelimeen ladattavan flow-sovelluksen avulla katsoin arvioidun ovulaatioajan. Ja ekasta kerrasta tulin raskaaksi. Niin ja kaiken lisäksi on tulossa siis tuplat. Että ei sinunkaan vielä kannata masentua. Lisää yritystä ja erilaisia apukeinoja ja laskureita mukaan.

Vierailija
160/351 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile toista miestä. Ehkä keho torjuu toisen valkuaisainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan