Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi vanhana??

Vierailija
17.04.2019 |

Olemme yrittäneet lasta jo 5kk. Olen jo vanha ensi synnyttäjäksi, täytän loppuvuodesta 36v.
Olen kuitenkin pitänyt etunani täsmällistä kiertoa 26-28 päivän välein. Olen hoikka ja perusterve.
Nyt on ahdistus hiipinyt pahasti päälle kun ei raskautta olekaan alkanut kuulua ja tänään alkaa imeisesti kuukautiset vaikka päiviä on kulunut vasta 23! Ilmeisesti siis selvä merkki hedelmällisyyden hiipumisesta ja hirveä paniikki iski.
Pelkään ettei ehditä enää julkisella hoitoihin vaan pitäisi hakeutua suoraan kalliilla yksityiselle kun ehkä olisi vielä hetki aikaa hoitojen avulla.

Onko kukaan onnistunut tulemaan vielä raskaaksi vaikka kierto on jo lähtenyt lyhenemään?
Tosi surkea olo että tilanne on nyt tämä😓

Kommentit (351)

Vierailija
241/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän syksyllä 46 ja ajatus että alkaisin nyt lasta vääntämään niin ei kiitos!

Vierailija
242/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tuntuu olevan ihan helvetin vaikeaa käsittää, että kaikille ei vaan ole mahdollista edes hankkia niitä lapsia alle 30-vuotiaana. Voi olla monenlaisia elämäntilannesyitä, joiden vuoksi yrittäminen siirtyy. Täälläkin on ollut todella piikitteleviä, ilkeitä ja ylimielisiä kommentteja siitä, että miksi yrittäminen on jätetty näin myöhään. Miksi?? Ymmärtäkää, että se elämä ei vaan aina mene käsikirjoituksen mukaan. Eikä äitiys myöskään ole jokaisen elämän ainoa tarkoitus. Äitinä voi olla ihan yhtä hyvä tai huono niin 20- kuin 40-vuotiaanakin, enemmän siihen vaikuttaa persoona ja elämäntilanne kuin ikä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset neuvovat "tikuttamaan ovista"? Ihan oikeasti, jos ei 36-vuotiaana tiedä koska on ovulaatio "tikuttamatta" -no, en käsitä miten kukaan voisi olla niin pihalla omasta anatomiastaan.

Jos joku nyt oikeasti on niin pihalla ettei tiedä, silloin tulee sellaista munanvalkuaisen kaltaista venyvää limaa.

Ei ole minulla koskaan tullut ainakaan niin merkittävästi, että olisin sitä spotannut. Kolme lasta on tosiaan, että kai olen joskus ovuloinut, tikuista voi olla apua ainakin jos on "pihalla omasta anatomiastaan " ja haluaa olla varma.

Vierailija
244/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän näitä +35-ikäisiä äitejä riittää julkisuuden henkilöissäkin esim. Marja Hintikka ja Jaana Pelkonen, Jenni Hukio. Nyt laulaja Janna odottaa esikoistaan 37-vuotiaana. Omassa ystäväpiirissä myöskin ihan pilvin pimein. Joillakin naisilla tärppää paremmin juuri 40-vuotiaana, kuin hiukan sen alle.

Vierailija
245/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset neuvovat "tikuttamaan ovista"? Ihan oikeasti, jos ei 36-vuotiaana tiedä koska on ovulaatio "tikuttamatta" -no, en käsitä miten kukaan voisi olla niin pihalla omasta anatomiastaan.

Jos joku nyt oikeasti on niin pihalla ettei tiedä, silloin tulee sellaista munanvalkuaisen kaltaista venyvää limaa.

Ei ole minulla koskaan tullut ainakaan niin merkittävästi, että olisin sitä spotannut. Kolme lasta on tosiaan, että kai olen joskus ovuloinut, tikuista voi olla apua ainakin jos on "pihalla omasta anatomiastaan " ja haluaa olla varma.

Täällä 5 lapsen äiti joka sai tietää vuosi sitten ovulaation ajankohdan kun viidettä raskautta ei alkanut kuulumaan ja ostin tikkuja. En ole koskaan aikaisemmin edes miettinyt moista asiaa, en ole tietoa ovulaation ajankohdasta tarvinut mihinkään.

Vierailija
246/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon rohkaisevien konemusten jakamisesta. Helpottaa edes vähän tässä lohduttomuuden keskellä.

Ap

Hei! Ymmärrän tuskasi niin hyvin. Olen aina toivonut lasta, mutta minulla on ollut todella huono onni parisuhteissa tämän asian suhteen. Tuntui kuitenkin, että yksin en uskalla hoitoihin mennä. Löysin hyvän miehen vasta myöhään ja miltei toivostani luopuneena.

Puolison teini-ikäiset lapset ovat hoidoilla aikaansaatuja. Viime syksynä, 41-vuotiaana, hakeuduin yksityisille tutkimuksiin. Sanottiin, että tilanne on lupaava: minulla näkyi ultrassa paljon munarakkuloita ja amh-arvoni oli poikkeuksellisen korkea ikäisekseni. Myöhemmin tehtiin selvitykset miehelle; vähäinen, mutta hoitoihin riittävä siittiömäärä. Tämän vuoden tammikuun lopussa aloitin hormonipistokset ja helmikuussa suoritettiin hedelmöitys ja ensimmäisen alkion siirto. Meillä tärppäsi heti; olen nyt raskaana 15+4, niskapoimu-ultrassa sikiö näytti terveeltä - pikkuhiljaa alan uskoa, että todella saamme tämän pienen syliimme myöhään syksyllä. Tsemppiä yrityksiin! Itse päätin vältellä keskustelupalstoja, julmaa puhetta vanhemmille lasta toivoville on pilvin pimein. Jätin myös hoitojen aikana lukematta ketjut, joista syntyy epätoivoinen tunne alkionsiirtojen onnistumisesta. Etenkin 10 vuoden takaiset keskustelut eivät enää kuvasta pakastealkioiden nykyistä selviytymisprosenttia. Keskity vain rauhassa omaan polkuusi, ehkä se onnistuu ilman hoitojakin.

Vierailija
247/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha on liian vanha?

Nykyään saadan kaikki avut vaikka jo kroppa ei enää itsestään raskautuisikaan.

Lääketiede, missä kulkee raja, kuinka vanhaa ei enää auteta? 50 v?

Vierailija
248/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumikko- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon rohkaisevien konemusten jakamisesta. Helpottaa edes vähän tässä lohduttomuuden keskellä.

Ap

Hei! Ymmärrän tuskasi niin hyvin. Olen aina toivonut lasta, mutta minulla on ollut todella huono onni parisuhteissa tämän asian suhteen. Tuntui kuitenkin, että yksin en uskalla hoitoihin mennä. Löysin hyvän miehen vasta myöhään ja miltei toivostani luopuneena.

Puolison teini-ikäiset lapset ovat hoidoilla aikaansaatuja. Viime syksynä, 41-vuotiaana, hakeuduin yksityisille tutkimuksiin. Sanottiin, että tilanne on lupaava: minulla näkyi ultrassa paljon munarakkuloita ja amh-arvoni oli poikkeuksellisen korkea ikäisekseni. Myöhemmin tehtiin selvitykset miehelle; vähäinen, mutta hoitoihin riittävä siittiömäärä. Tämän vuoden tammikuun lopussa aloitin hormonipistokset ja helmikuussa suoritettiin hedelmöitys ja ensimmäisen alkion siirto. Meillä tärppäsi heti; olen nyt raskaana 15+4, niskapoimu-ultrassa sikiö näytti terveeltä - pikkuhiljaa alan uskoa, että todella saamme tämän pienen syliimme myöhään syksyllä. Tsemppiä yrityksiin! Itse päätin vältellä keskustelupalstoja, julmaa puhetta vanhemmille lasta toivoville on pilvin pimein. Jätin myös hoitojen aikana lukematta ketjut, joista syntyy epätoivoinen tunne alkionsiirtojen onnistumisesta. Etenkin 10 vuoden takaiset keskustelut eivät enää kuvasta pakastealkioiden nykyistä selviytymisprosenttia. Keskity vain rauhassa omaan polkuusi, ehkä se onnistuu ilman hoitojakin.

Onnea! Missä klinikalla ja kuka teillä oli lääkärinä? Mitä vitamiineja söit tueksi?

T, hoitojen kanssa kamppaileva, 1. tulokseton IVF takana

Vierailija
249/351 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
250/351 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
251/351 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te vanhana raskaaksi tulleet!

Mitä jos yhdynnässä ei kunnolla kostu. Itse harrastettu aktiivisesti 24 kierron ajan (pari vuotta jo) ja ajoitus on varmasti oikein (ovis löytyy tikulla)

Kun ei ole kunnolla nestettä niin kuolevatko siittiöt sinne, kun eivät ne pääse liikkumaan.

Käytittekö vastaavan ”vaivan” kanssa liukuvoidetta?

Onko kukaan onnistunut tulemaan raskaaksi vaikka yhdynnässä emätin ei kostu kunnolla?

😓😣😓😣

Raskauskeiju nimisessä verkkokaupassa myydään lasta yrittäville liukuvoidetta, jonka pitäisi edesauttaa siittiöiden kulkua ja selviytymismahdollisuuksia. Jotkin liukuvoiteet sisältävät aineita, jotka ovat siittiöille haitallisia. Eli ei hätää, ostat vain siittiö ystävällistä liukuvoidetta. :)

Vierailija
252/351 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen siitä saa kun lykkää lasten tekoa... Pitäisi tehdä nuorena kun on vielä hedelmällinen.

Ai ihan kenen kanssa vain ja elämäntilanteesta riippumatta? Kuule, voi olla että elämässä saattaa olla muitakin huomioon otettavia seikkoja kuin optimaalinen hedelmällisyysikä.

Vierailija
253/351 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin 39v raskaaksi ekasta kierrosta ja tarkoitus vielä 41-42 toinenkin lapsi saada. Uskon mahdollisuuksiini, kierto on säännöllinen ja olen ulkoisestikin huomattavasti ikäistäni nuoremman näköinen ja omaan terveelliset elämäntavat.

Vierailija
254/351 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanha ei saa enää lapia eli jos raskautuu ei ole vanha. Vaikka toki kaikki nuoretkaa ei tule raskaiksi.

Vierailija
255/351 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on tyhmää keskustelua. Tuntuu olevan tämä vanhana raskaaksi tuleminen täällä yleinen keskustelun aihe. Jokainen itse lopulta tietää, onko vanha vai ei. Siinä ei tarvita toisten mielipiteitä.  JOnkun mielestä 30 v on vanha, toisen mielestä 50 v. Saihan yksi kansanedustajan vaimo juuri lapsen, olikohn 55, eikä takuulla pidä itseään vanhana.

Vierailija
256/351 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo voi tulla yllätyksenä? Kyllähän hedelmällisyydestä on puhuttu jo koulun terveystiedontunneilla.

Missä lestadiolaiskouluissa te oikein käytte? Siis joo, kyllä meilläkin terveystiedosta käytiin hedelmällisyys läpi mutta eikait siihen nyt kukaan noin tarkasti kiinnitä huomiota?

Näistä mahdollisesti mahoista ja vaihdevuosisista 35-vuotiaista mä oon lukenut ekan kerran vasta täältä palstalta 🙈

Mutta olihan täällä joku joka murehti 56 vuotiaan äitinsä jakasamista kun lapsenlapsi syntyy 😂😂

Enemmän ennen annettiin ymmärtää, että raskaaksi voi tulla milloin vain. Olin 18 kun kuulin ettei näin olekaan.

Aloittajalle en voi kylliksi korostaa kilpirauhasarvojen tutkimista. Vaatikaa muutkin tutkimaan se, ja jos on piilevääkään vajaatoimintaa, niin lääkitys heti ja arvot kohdalleen. Muuten ei tule mistään mitään.

Eka ja ainoa lapsi luomuna 43-vuotiaana, kun piti kaikkea muuta tehdä sitä ennen.

Vierailija
257/351 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole todellakaan liian vanha. Kannattaa mennä lääkärille. Monet asiat vaikuttaa raskautumiseen esm. keliakia, liian alhainen hemoglobiini tai kilpirauhasarvoissa heitot.

Vierailija
258/351 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin yrittämisen 23-vuotiaana ja tulin lopulta raskaaksi ollessani 29. Nämä on kuitenkin niin yksilöllisiä juttuja, ei se ikäkään kaikkea kerro.

Vierailija
259/351 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti tulla raskaaksi päälle vuosi kun olin 36v. On mullakin ollut joskus lyhyt kierto 24, mutta usein 27-29. Joskus myös pitkä kierto 34. Uskon että tulet vielä raskaaksi. Testaa ferritiini, että on yli 70. Raudanpuute vaikeuttaa raskaaksi tuloa.

Vierailija
260/351 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo 36v ole vielä mitään. Itse olen  saanut kaikki lapseni yli 30v. Kun lakkaat yrittämästä ja unohdat koko asian niin johan alkaa tulosta näkymään.  tekemällä ei lapsia saada, vaan ne tulee. 

Itse sain lapset 33v, 35v ja 37v eikä mitään vaikeuksia. Neljättä lasta alettiin  sitten tekemään oikein urakalla ja eihän siitä mitään tullut. En raskautunut kun laskin ja kyttäsin päiviä. Lopulta vuoden päästä luovutin ja päätin tyytyä jo olemassa oleviin lapsiin. Otin vielä perheeseen kauan kaivatun lemmikinkin ja kas kummaa, kun lapsen "pakkoteko" loppui olin kuukaudessa raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan