Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi vanhana??

Vierailija
17.04.2019 |

Olemme yrittäneet lasta jo 5kk. Olen jo vanha ensi synnyttäjäksi, täytän loppuvuodesta 36v.
Olen kuitenkin pitänyt etunani täsmällistä kiertoa 26-28 päivän välein. Olen hoikka ja perusterve.
Nyt on ahdistus hiipinyt pahasti päälle kun ei raskautta olekaan alkanut kuulua ja tänään alkaa imeisesti kuukautiset vaikka päiviä on kulunut vasta 23! Ilmeisesti siis selvä merkki hedelmällisyyden hiipumisesta ja hirveä paniikki iski.
Pelkään ettei ehditä enää julkisella hoitoihin vaan pitäisi hakeutua suoraan kalliilla yksityiselle kun ehkä olisi vielä hetki aikaa hoitojen avulla.

Onko kukaan onnistunut tulemaan vielä raskaaksi vaikka kierto on jo lähtenyt lyhenemään?
Tosi surkea olo että tilanne on nyt tämä😓

Kommentit (351)

Vierailija
281/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhana? No mites sitten minä, juuri 39 täyttänyt lapseton ja avioeroa käyn läpi. Ja vielä pidän toivoa yllä, että ehtisin saada nelikymppisenä, vaikken ole edes lähtöruudussa takaisin vaan jossain pelilaudan ulkopuolella.

Lataa Get Baby tms appi, jonka kautta tulet tutuksi hedelmällisimpien päivien kanssa.

Vierailija
282/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju.

Tässä välissä ensisynnyttäjien keski-ikä on noussut noin 3 vuotta että ihan aiheellinen ketju eläkesynnyttäjistä kyllä

Sääliksi käy ihmisiä jotka yli 35 saavat lapsia. Eläkeikään saakka niissä kiinni ilman ehdonalaista. Omat lapset onneksi melkein aikuisia jo.

Täällä 43 v ja odotan esikoistani 😊

Kaikki on mennyt tosi hyvin, ei mitään ongelmaa ja ehkä iästä johtuen otan tämän kaiken rauhallisesti jännittämättä ja vauhkoilematta.

Ihan luomusti tuli vaikka kierto ollut jo vuosikausia 22-23, jonka jälkeen nousi takaisin 28 kiertoon.

Kyllä, tulen olemaan kiinni eläkeikään, mutta takana jo 43v vapaata elämää. Olen nauttinut aikuisen hyvästä vapaasta elämästä, harrastanut kaksin käsin, tavannut ihmisiä kolminkäsin

😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin on luomusti raskaana, ikää on kauheat 42 v. En ehdi täyttää 43, kun tämä pienokainen syntyy. 

Meillä kaksi lasta ennestään, ja kaikki on mennyt hyvin. Ymmärrän olevani onnekas, mutta uskon, että jollain se aina onnistuu. 

Vierailija
284/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy nykyään erittäin usein sperman laatu.

Mikromuovit, kemikaalit: vedestä(!) ruuasta torjunta-aineista kasvorasvoista jne säteily taskun matkapuhelimesta. Syitä riittää.

Vierailija
285/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusti tulin raskaaksi vielä 41vuotiaana, vaikka kierto oli vuosia ollut 21-26päivää. Ovulaatiotestejä tein ahkerasti ja onnistuin raskautumaan siihen ehkä vuoden ainoaan pitempään kiertoon.

Vierailija
286/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomusti tulin raskaaksi vielä 41vuotiaana, vaikka kierto oli vuosia ollut 21-26päivää. Ovulaatiotestejä tein ahkerasti ja onnistuin raskautumaan siihen ehkä vuoden ainoaan pitempään kiertoon.

Onneksi olkoon. Kivaa odotusaikaa Sinulle!

Vierailija
287/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: lle

Mulla on raskauksissa(kin) (kahdessa kolmesta  raskaudessa) alkanut tiputteluvuoto viikko ennen positiivista raskaustestiä. Jatkunut siitä vielä pari viikkoa , silti on raskauskin jatkunut ! Toisaalta tätä ollut myös kierrois joissa en oo raskautunut , eli en tiiä mitä se on mutta siis kahdesti oon kuvaamassasi tilanteessa ollu raskaana.

Tsemppiä ! Toivon että olisit raskaana tai ainakin ensi kuussa nappaisi  jos ei nyt !

Vierailija
288/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha ja minä onnistuin raskautumaan 40 vuotiaana lyhimpään kiertoon, siis tulin raskaaksi heti ku menkat loppu siinä kuussa. Alle 30 vuotiaana lyheni 24 päivään ja sain silloinkin 3 lasta sen jälkeen. Viimesin tuo heti menkkojen jälkeen raskaus. Kävin myös gynegologilla ennen viimesintä raskautta ja kun oli epäsäännöllisyyttä kierrossa ajattelin jo vaihdevuosien tuloa, mut mitä vielä gyne meinas, että saan vielä vaikka kuinka monta vauvaa:D

Vierailija
289/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin on luomusti raskaana, ikää on kauheat 42 v. En ehdi täyttää 43, kun tämä pienokainen syntyy. 

Meillä kaksi lasta ennestään, ja kaikki on mennyt hyvin. Ymmärrän olevani onnekas, mutta uskon, että jollain se aina onnistuu.

Onnittelut. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vierailija
290/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulla siittämään.

Vierailija
291/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa provolta, koska kaikki vastaukset saisi helposti ihan itse googlettamalla.

Vierailija
292/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja raskaana kuudennella kuulla. Tietyllä tavalla tämä on vahinkoraskaus, koska oletin, ettei ehkäisyä enää tarvita tässä iässä. Vanhemmat lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä. Ollaan miehen kanssa hyväkuntoisia ja elämä mallillaan, mutta kyllähän tämä mietityttää. Mitään muuta vaihtoehtoa en kuitenkaan voinut ajatella kuin pitää lapsen. Kun ajattelen, että olen 67, kun lapsi täyttää 20 niin tuntuuhan se hurjalta.

Vierailija
293/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju.

Tässä välissä ensisynnyttäjien keski-ikä on noussut noin 3 vuotta että ihan aiheellinen ketju eläkesynnyttäjistä kyllä

Sääliksi käy ihmisiä jotka yli 35 saavat lapsia. Eläkeikään saakka niissä kiinni ilman ehdonalaista. Omat lapset onneksi melkein aikuisia jo.

Minulla käy sääliksi lapset, joiden vanhemmat vaan laskevat vuosia heidän aikuistumiseen että pääsevät heistä eroon. 

Vierailija
294/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jo varmaan lapsensa saanut. Mutta kannattaa muistaa että 12 kk yritys on täysin normaalia ja 24 kk myöskin. Ap.n varmaan menikin tutkimuksiin 6 kk yittämisen jälkeen.

Vierailija
295/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkasin stressaamasta  asiaa aikoinaan ja 6 kuukauden yrittämisen jälkeen aloin odottamaan esikoistamme. Seuraavat lapsemme tulivat heti kun halusimme.

Vierailija
296/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 36 ole vanha.. ihme ikäloppuja ihmiset henkisesti. Olen 34, näytän 25 -vuotiaalta. Vanhempani ovat 75-vuotiaita ja näyttävät korkeintaan 60-vuotiailta. Aktiivisia liikkuvia ihmisiä.

Sitten on näitä jotka 45-vuotiaana alkaa odottaa eläkeikää ja heittäytyvät kiikkustuoliin 55-veenä ja 70vuotiaana ovat vaipoissa.

Geenit toki merkitsee aika paljon.

Ap sinuna en huolehtisi. Varsinkin jos suvussasi on tehty lapsia nelikymppisenäkin. Oma mummoni sai viimeisimmän lapsensa 45vuotiaana. Eli 96vuotiaaksi. Ihan luomuna 1950-luvulla ilman mitään hoitoja :D

Aivan mutta nyt on kyse ensiraskaudesta. Ennen jo lapsen saanut raskautuu helpommin myöhemmin uudelleen. 

Vierailija
297/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 46 ja raskaana kuudennella kuulla. Tietyllä tavalla tämä on vahinkoraskaus, koska oletin, ettei ehkäisyä enää tarvita tässä iässä. Vanhemmat lapsemme ovat jo täysi-ikäisiä. Ollaan miehen kanssa hyväkuntoisia ja elämä mallillaan, mutta kyllähän tämä mietityttää. Mitään muuta vaihtoehtoa en kuitenkaan voinut ajatella kuin pitää lapsen. Kun ajattelen, että olen 67, kun lapsi täyttää 20 niin tuntuuhan se hurjalta.

No jaa, meidän poika täytti juuri 26 ja me olemme 67 kumpikin. Kaikillahan on ikä. :)

Vierailija
298/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: lle

Mulla on raskauksissa(kin) (kahdessa kolmesta  raskaudessa) alkanut tiputteluvuoto viikko ennen positiivista raskaustestiä. Jatkunut siitä vielä pari viikkoa , silti on raskauskin jatkunut ! Toisaalta tätä ollut myös kierrois joissa en oo raskautunut , eli en tiiä mitä se on mutta siis kahdesti oon kuvaamassasi tilanteessa ollu raskaana.

Tsemppiä ! Toivon että olisit raskaana tai ainakin ensi kuussa nappaisi  jos ei nyt !

Ap:n aloitus on vuodelta 2019. Kuka täällä nostaa vanhoja ketjuja? Ja toisekseen, saikohan hän lapsen? En ole lukenut koko ketjua läpi. 

Vierailija
299/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kaikki yrittämään vauvaa jos syystä että on ollut vauvakato. Tarvitsemme lisää lapsia. Tsemppiä kaikille yrittäjille vauvaboomiin👍

Vierailija
300/351 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla kiinnittymisvuotoa? Kierron päivien osalta ainakin voisi täsmätä. 🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä