Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen edustusvaimo, haluatko kysyä jotakin

Vierailija
17.04.2019 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen roolissa miehesi on työelämässä, jos hänen roolinsa vaatii sen, että on olemassa edustusvaimo? Mikä / minkä toimialan yritys on näin vanhanaikainen?

Ei vaadi, ratkaisu lähtee puhtaasti siitä, että työssäoloni ei kannata korkean verotuksen takia.  

Vierailija
42/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se, mitä työtä täällä tekee. Miehesi kuitenkin maksaa elämisesi ja näin saat elatuksen ”palkkana”.

Edustamalla edistät tärkeitä asioita ja näin olet vaikuttaja. Vaikka moni sitä ei ymmärrä.

Illalliselle valmistamasi karjalanpaisti saattaa muuttaa isoja kursseja.

Tuolla tavalla olen sitä itsekin ajatellut. Lisäksi perhe voi helposti huonosti, jos molemmilla on kiireinen oma ura. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko sinulla omia ystäviä vai meneekö aika miehen bisneksien kautta tuleviin suhteisiin?   Olen ollut vähän samassa veneessä ja nyt tuntuu, että elänyt liikaa miehen ehdoilla ja omat ihmissuhteet kärsineet.

On minulla omat ystävät ja menotkin. Tosin suurin osa ystävistäni on niin kiireisiä, että tapaamisiin ei ole niin paljon aikaa kuin nuorempana. En koe eläväni miehen ehdoilla, vaan tämä on ihan vapaaehtoista ja yhteinen panostus. 

Vierailija
44/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen roolissa miehesi on työelämässä, jos hänen roolinsa vaatii sen, että on olemassa edustusvaimo? Mikä / minkä toimialan yritys on näin vanhanaikainen?

Ei vaadi, ratkaisu lähtee puhtaasti siitä, että työssäoloni ei kannata korkean verotuksen takia.  

Aina työnteko kannattaa. Ei pitäisi aina ajatella euroja.

Vierailija
45/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketteko kaiken rahassa ettei kannata?Onko muita arvoja elämässä?

Vierailija
46/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin edustan miestäni ja hänen yritystä. Mieheni osti just mulle uudet navettahaalarit jotka sopivat hyvin tyyliin.

Peukku sulle kollegalle.

Vierailija
47/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Ap vastauksiisi joku vinkki, että vastaus on sinun.

Vierailija
48/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina työnteko kannattaa. Ei pitäisi aina ajatella euroja.

Kyllähän teen nytkin työtä, mutta en vain saa palkkatuloa. 

Vierailija
49/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita Ap vastauksiisi joku vinkki, että vastaus on sinun.

Miten sellainen laitetaan?

Vierailija
50/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edustusvaimon ja ”pelkän” kotirouvan välinen ero mielestäni on se, että edustusvaimon pitää pysyä fyysisesti ja henkisesti edustavana. Hänen on edustettava perheen yritystä, perhettään, itseään ja miestään - oli kyse sitten yrityksen tilaisuuksista, mediasta, linnanjuhlista, illallisista tms.

Tavallinen kotirouva voi antaa itsensä repsahtaa vapaammin kun mitään suoranaista ulkopuolelta odotettua edustusvelvollisuutta ei ole. Ts. tavallinen kotirouva saattaa tylsistyä kun taas edustusrouva pysyy kiireisenä.[/quote

Voitko käyttää koko päivän samoja vaatteita vai riisutko ja vaihdat mukavammat kotona?

Vierailija
51/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketteko kaiken rahassa ettei kannata?Onko muita arvoja elämässä?

Luulen, että kaikki laskevat kannattaako työnteko, jos siitä ei jää mitään muuta käteen kuin tekemisen ilo.

Vierailija
52/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko olla mieluummin kotirouva?

Itse siis olen ja elän itselleni. Harrastan mitä haluan, perheestä huolehditaan miehen kanssa yhdessä. En siis elä täydentääkseni miestä, eikä hän sellaista tarvitsisikaan.

Vierailija
53/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi mahdollisesti niin tyhmä, että ei ole varautunut avioeroon avioehdolla. Kohta hän kuitenkin löytää 20 vuotta nuoremman ja se on menoa se.

Miten sinulle voi riittää se, että elät toisen siivellä? Mistä se hyvä itsetunto voi tulla, jos ei ole työelämässä pätemässä?

Vierailija
54/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka olet järjestänyt eläkevakuutusasiat?Onko avioehtoa? Miten kuvittelet tulevaisuudessa työllistyväsi akateemisella tutkinnollasi?

Totuushan on, että ukkosi potkaisee sinut pihalle viimeistään siinä vaiheessa kun kakarat ovat täysi-ikäisiä ja ottaa nuoremman ja kauniimman tilalle.

Vierailija
55/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edustusvaimon ja ”pelkän” kotirouvan välinen ero mielestäni on se, että edustusvaimon pitää pysyä fyysisesti ja henkisesti edustavana. Hänen on edustettava perheen yritystä, perhettään, itseään ja miestään - oli kyse sitten yrityksen tilaisuuksista, mediasta, linnanjuhlista, illallisista tms.

Tavallinen kotirouva voi antaa itsensä repsahtaa vapaammin kun mitään suoranaista ulkopuolelta odotettua edustusvelvollisuutta ei ole. Ts. tavallinen kotirouva saattaa tylsistyä kun taas edustusrouva pysyy kiireisenä.[/quote

Voitko käyttää koko päivän samoja vaatteita vai riisutko ja vaihdat mukavammat kotona?

Yleensä olen samoissa vaatteissa koko päivän kyllä. Yksi kotonaolon mukavia puolia on se, että seuraavan päivän vaatteita ei tarvitse niin paljon ajatella ja valmistella etukäteen. 

Vierailija
56/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko niitä, jotka odottavat miehen työeläkettä (tällaista Suomessa maksetaan loisakoille), kun omaa et vaivaudu hankkimaan? Jos miehesi maksaa sinulle kunnon eläkkeen, sinun ei tarvitse muiden maksamaa eläkettä ryövätä.

Vierailija
57/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koti vuokralla?

Vierailija
58/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olet järjestänyt eläkevakuutusasiat?Onko avioehtoa? Miten kuvittelet tulevaisuudessa työllistyväsi akateemisella tutkinnollasi?

Totuushan on, että ukkosi potkaisee sinut pihalle viimeistään siinä vaiheessa kun kakarat ovat täysi-ikäisiä ja ottaa nuoremman ja kauniimman tilalle.

Ei ole avioehtoa. Minulla on kyllä kertynyt eläkettä aiemmasta palkkatyöstä ja saan varmasti oikeudenmukaisen korvauksen näistä vuosista, koska avioehtoa ei ole. Avioliiton kestävyydestä ei ikinä tiedä, mutta ainakaan en jäisi taloudellisesti tyhjän päälle. Tulevaisuudessa voisin työllistää itse itseni yrittäjänä, mutta totta kai ymmärrän, ettei se ole niin helppoa kuin se on houkuttelevaa.

Vierailija
59/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko olla mieluummin kotirouva?

Itse siis olen ja elän itselleni. Harrastan mitä haluan, perheestä huolehditaan miehen kanssa yhdessä. En siis elä täydentääkseni miestä, eikä hän sellaista tarvitsisikaan.

Koen asian eri tavalla, että mieheni tosiaan tarvitsee minua tässä roolissa ja että täydennän häntä. Tämä on parempi ratkaisu kuin aikaisempi, jolloin itse olin työelämässä. Meillä ei ollut juuri koskaan yhteistä aikaa silloin, koska tein paljon ylitöitä. Perhe kärsi, nyt on ihan toisin.

Vierailija
60/198 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koti vuokralla?

Omistusasunnossa asumme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi