Olen edustusvaimo, haluatko kysyä jotakin
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka olet järjestänyt eläkevakuutusasiat?Onko avioehtoa? Miten kuvittelet tulevaisuudessa työllistyväsi akateemisella tutkinnollasi?
Totuushan on, että ukkosi potkaisee sinut pihalle viimeistään siinä vaiheessa kun kakarat ovat täysi-ikäisiä ja ottaa nuoremman ja kauniimman tilalle.Ei ole avioehtoa. Minulla on kyllä kertynyt eläkettä aiemmasta palkkatyöstä ja saan varmasti oikeudenmukaisen korvauksen näistä vuosista, koska avioehtoa ei ole. Avioliiton kestävyydestä ei ikinä tiedä, mutta ainakaan en jäisi taloudellisesti tyhjän päälle. Tulevaisuudessa voisin työllistää itse itseni yrittäjänä, mutta totta kai ymmärrän, ettei se ole niin helppoa kuin se on houkuttelevaa.
* huutonaurua *
Voiko noin tyhmää ja hyväuskoista ihmistä todella olla olemassa... No, näköjään voi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko niitä, jotka odottavat miehen työeläkettä (tällaista Suomessa maksetaan loisakoille), kun omaa et vaivaudu hankkimaan? Jos miehesi maksaa sinulle kunnon eläkkeen, sinun ei tarvitse muiden maksamaa eläkettä ryövätä.
Tarkoitat ehkä leskeneläkettä. Se tullaan varmasti poistamaan siihen mennessä, kun olen eläkkeellä, joten kenenkään ei kannata sen varaan laskea. Jos olisit lukenut aiempia vastauksiani, niin tietäisit, että minulle on kertynyt omaakin työeläkettä, vaikka en sen varaan eläkepäiviäni ole laskenutkaan.
Kylläpä tämä herättää ihmisissä negatiivisia tunteita ja pahansuopuutta. Tsemppiä ap:lle, meitä on paljon muitakin täällä samassa tilanteessa, mutta sitä ei kovasti kannata ääneen huudella, kuten huomaat.
Asunto siis vielä vuokrattuna muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka olet järjestänyt eläkevakuutusasiat?Onko avioehtoa? Miten kuvittelet tulevaisuudessa työllistyväsi akateemisella tutkinnollasi?
Totuushan on, että ukkosi potkaisee sinut pihalle viimeistään siinä vaiheessa kun kakarat ovat täysi-ikäisiä ja ottaa nuoremman ja kauniimman tilalle.Ei ole avioehtoa. Minulla on kyllä kertynyt eläkettä aiemmasta palkkatyöstä ja saan varmasti oikeudenmukaisen korvauksen näistä vuosista, koska avioehtoa ei ole. Avioliiton kestävyydestä ei ikinä tiedä, mutta ainakaan en jäisi taloudellisesti tyhjän päälle. Tulevaisuudessa voisin työllistää itse itseni yrittäjänä, mutta totta kai ymmärrän, ettei se ole niin helppoa kuin se on houkuttelevaa.
* huutonaurua *
Voiko noin tyhmää ja hyväuskoista ihmistä todella olla olemassa... No, näköjään voi.
Jos ei ole avioehtoa, niin kaikki avioliiton aikana hankittu omaisuus, yritys ja asunto jaetaan puoliksi. Eiköhän niillä ap pärjää, jos avioero sattuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tämä herättää ihmisissä negatiivisia tunteita ja pahansuopuutta. Tsemppiä ap:lle, meitä on paljon muitakin täällä samassa tilanteessa, mutta sitä ei kovasti kannata ääneen huudella, kuten huomaat.
Ymmärsin asian vasta, kun äskettäin eräs tuttava naljaili asiasta. Tavallaan ymmärrän sen, koska töissä on nykyisin aika tappavaa ja onhan tämä ratkaisu hirveän mukava itselleni ja perheelle. Totta kai se herättää vähän kateutta, että toiset pääsevät helpommalla ainakin tienaamisen suhteen. Ei se ole samalla tavalla vastuullista olla kotona kuin työelämässä. Huonona puolena se, että työelämään on varmasti aika vaikea enää päästä, jos on pitkään kotirouvana. Ainoa mahdollisuus on yrittäjyys, mutta kaikilla ammattialoilla se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* huutonaurua *
En ole ap, mutta voisitko vähän avata tätä kommenttiasi? Tällaisella vastauksella vaikutat vain kateelliselta ja yksinkertaiselta, koska et perustele vastaustasi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* huutonaurua *
Voiko noin tyhmää ja hyväuskoista ihmistä todella olla olemassa... No, näköjään voi.Jos ei ole avioehtoa, niin kaikki avioliiton aikana hankittu omaisuus, yritys ja asunto jaetaan puoliksi. Eiköhän niillä ap pärjää, jos avioero sattuu kohdalle.
Eli jättilainat!
Vierailija kirjoitti:
Edustusvaimon ja ”pelkän” kotirouvan välinen ero mielestäni on se, että edustusvaimon pitää pysyä fyysisesti ja henkisesti edustavana. Hänen on edustettava perheen yritystä, perhettään, itseään ja miestään - oli kyse sitten yrityksen tilaisuuksista, mediasta, linnanjuhlista, illallisista tms.
Tavallinen kotirouva voi antaa itsensä repsahtaa vapaammin kun mitään suoranaista ulkopuolelta odotettua edustusvelvollisuutta ei ole. Ts. tavallinen kotirouva saattaa tylsistyä kun taas edustusrouva pysyy kiireisenä.
En ole kyllä ajatellut olevani tuossa mielessä velvoitettu olemaan edustava, mutta sikäli totta, että nythän itseensä panostamiseen on kymmenkertaisesti enemmän aikaa kuin ennen. Stressiä on vähemmän, on aikaa itselle ja kaikenlaisille harrastuksille, joihin kulutettu aika merkitsi aikaisemmin vähemmän aikaa miehelle ja perheelle. Ei ollut aikaa mihinkään ylimääräiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
* huutonaurua *
Voiko noin tyhmää ja hyväuskoista ihmistä todella olla olemassa... No, näköjään voi.Jos ei ole avioehtoa, niin kaikki avioliiton aikana hankittu omaisuus, yritys ja asunto jaetaan puoliksi. Eiköhän niillä ap pärjää, jos avioero sattuu kohdalle.
Eli jättilainat!
Jättilainoja on, mutta myös yrityksestä täysin irrallista omaisuutta. Mutta muuten osut asian ytimeen. Ei yrittäjillä ole määrättömästi irrallista varallisuutta, vaan kaikki investoivat ja kehittävät, palkkaavat ihmisiä töihin ja maksavat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti edustava? Fiksu ja kaunis ja aktiivinen? Vai kotona pieruverkkareissa?
Saatko itse päättää mihin kissanristijäisiin osallistut vai päättäkö mies?
Olen ihan kivannäköinen. En omista pieruverkkareita. Itse asiassa minä taidan olla se, joka päättää mihin kissanristiäisiin menemme tai emme.
Eli olet PR-päällikkö etkä edustusvaimo. Valehtelija.
Kivasti ajateltu, mutta PR-päällikkö on Suomen oloissa liioiteltua. Jos olisin vaikkapa diplomaatin tai presidentin vaimo, voitaisiin sanoa, että edustusrouva on ihan oma ammatti. Nyt minua ehkä arvostaa edustusrouvan ammatissani eniten mies ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko olla mieluummin kotirouva?
Itse siis olen ja elän itselleni. Harrastan mitä haluan, perheestä huolehditaan miehen kanssa yhdessä. En siis elä täydentääkseni miestä, eikä hän sellaista tarvitsisikaan.
Koen asian eri tavalla, että mieheni tosiaan tarvitsee minua tässä roolissa ja että täydennän häntä. Tämä on parempi ratkaisu kuin aikaisempi, jolloin itse olin työelämässä. Meillä ei ollut juuri koskaan yhteistä aikaa silloin, koska tein paljon ylitöitä. Perhe kärsi, nyt on ihan toisin.
Kiitos vastauksesta. Kuulostaa siltä, että elät melko samalla tavalla kuin itsekin, mutta en ymmärrä miksi olet tai haluat olla edustusvaimo.
Siis perhe kärsi koska työt vei niin paljon aikaa ja se korjataan sillä, että susta tehdään näyttelyesine?
Täällä on käytetty kotirouvan edessä termiä "vain" ihan kuin se olisi edustusvaimoon verrattuna huonompi. Se, että mua ei ole pakotettu edustamaan elantoni eteen ei tee minusta rumaa (joka tuntuu olevan se edustusvaimon tärkein ominaisuus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko olla mieluummin kotirouva?
Itse siis olen ja elän itselleni. Harrastan mitä haluan, perheestä huolehditaan miehen kanssa yhdessä. En siis elä täydentääkseni miestä, eikä hän sellaista tarvitsisikaan.
Koen asian eri tavalla, että mieheni tosiaan tarvitsee minua tässä roolissa ja että täydennän häntä. Tämä on parempi ratkaisu kuin aikaisempi, jolloin itse olin työelämässä. Meillä ei ollut juuri koskaan yhteistä aikaa silloin, koska tein paljon ylitöitä. Perhe kärsi, nyt on ihan toisin.
Kiitos vastauksesta. Kuulostaa siltä, että elät melko samalla tavalla kuin itsekin, mutta en ymmärrä miksi olet tai haluat olla edustusvaimo.
Siis perhe kärsi koska työt vei niin paljon aikaa ja se korjataan sillä, että susta tehdään näyttelyesine?
Täällä on käytetty kotirouvan edessä termiä "vain" ihan kuin se olisi edustusvaimoon verrattuna huonompi. Se, että mua ei ole pakotettu edustamaan elantoni eteen ei tee minusta rumaa (joka tuntuu olevan se edustusvaimon tärkein ominaisuus).
Minusta koko termi edustusvaimo on huvittava ja ajatus siitä, että olisin sellainen. Mutta nähtävästi olen, koska siitä naljaillaan, mikä sai aikaan päähänpiston kysyä asiasta tällä palstalla. Tuon tuttavan naljailun jälkeen olen kiinnittänyt huomiota kaikkeen asiaan liittyvään ja miettinyt, mitä tuollaisella oikeastaan tarkoitetaan näin Suomen oloissa.
Minun ei onnex enää tarvi, en oo kiinnostunu kun muiden jeesaamisesta, olen vain luksus-kotirouva
Vierailija kirjoitti:
Edustusvaimon ja ”pelkän” kotirouvan välinen ero mielestäni on se, että edustusvaimon pitää pysyä fyysisesti ja henkisesti edustavana. Hänen on edustettava perheen yritystä, perhettään, itseään ja miestään - oli kyse sitten yrityksen tilaisuuksista, mediasta, linnanjuhlista, illallisista tms.
Tavallinen kotirouva voi antaa itsensä repsahtaa vapaammin kun mitään suoranaista ulkopuolelta odotettua edustusvelvollisuutta ei ole. Ts. tavallinen kotirouva saattaa tylsistyä kun taas edustusrouva pysyy kiireisenä.
Minä itse olen Suomen ulkopuolella puolisona edustustehtävissä, ja ei se ihan näin mene. Minulla on puolisona ihan virallinen rooli, miehelleni maksetaan korvaus siitä, että asun hänen mukanaan ulkomailla ja edustan, ja minulle maksetaan tilaisuuksien menot ja esim henkilökunnan palkka, kun järjestän lounaan tai päivälliset.
Mikään ulkonäkö ei tähän liity. Kansainväliset edustusrouvat ovat samanlaisia naisia kuin me suomalaisetkin. Korkeasti koulutettuja, enemmän kiinnostuneita asioista kuin ulkonäön puunaamisesta, vaikka toki kaikki osaavatkin perusasiat pukeutumisetiketistä jne. Usein tällaisen persoonallisuustyypin naiset pitävät elämänsä melko kiireisenä.
Itse olen kiitollinen tästä kokemuksesta. Kyllä maailma avautuu ihan eri perspektiivistä.
edustusvaimolla on tärkeä rooli. pitää jaksaa edustaa, kun mies tekee kauppaa, että työntekijät saa palkkansa. täällä ei moni sitä ymmärrä, että asiakkaita pitää miellyttää. ei voi pieruverkkareissa mennä tekemään kauppaa. ja ilman kauppaa, ei työntekijät saa palkkojansa.
huvittaa nämä maalaiset täällä, jotka kommentoi, että ovat saaneet navettaan edustushaalarit. ainoastaan maataloustukijaisia nostavat henkilöt voivat noin puhua. valtio maksaa tukia sen parisataa tuhatta - miljoona euroa käteistä tilille. silloin voi tosiaan hengata pieruverkkareissa, kun saa kaiken ilmaiseksi, muiden maksamana. asialliset itse rahansa tienaavat joutuvat pukeutumaan asiallisesti. jotkut yrittäjät ottavat edustusvaimot mukaan, varsinkin jos ovat tekemisissä ulkomaisten ostajien kanssa. pieruverkkareilla ei viedä suomen myyntiä eteenpäin. vientimarkkinat eivät vedä pieruverkkareilla.
Vierailija kirjoitti:
huvittaa nämä maalaiset täällä, jotka kommentoi, että ovat saaneet navettaan edustushaalarit. ainoastaan maataloustukijaisia nostavat henkilöt voivat noin puhua. valtio maksaa tukia sen parisataa tuhatta - miljoona euroa käteistä tilille. silloin voi tosiaan hengata pieruverkkareissa, kun saa kaiken ilmaiseksi, muiden maksamana. asialliset itse rahansa tienaavat joutuvat pukeutumaan asiallisesti. jotkut yrittäjät ottavat edustusvaimot mukaan, varsinkin jos ovat tekemisissä ulkomaisten ostajien kanssa. pieruverkkareilla ei viedä suomen myyntiä eteenpäin. vientimarkkinat eivät vedä pieruverkkareilla. [/quote
Et sitten ymmärtänyt että se oli suoraa vittuilua. T. Maatilan haalariedustaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse olen Suomen ulkopuolella puolisona edustustehtävissä, ja ei se ihan näin mene. Minulla on puolisona ihan virallinen rooli, miehelleni maksetaan korvaus siitä, että asun hänen mukanaan ulkomailla ja edustan, ja minulle maksetaan tilaisuuksien menot ja esim henkilökunnan palkka, kun järjestän lounaan tai päivälliset.
Mikään ulkonäkö ei tähän liity. Kansainväliset edustusrouvat ovat samanlaisia naisia kuin me suomalaisetkin. Korkeasti koulutettuja, enemmän kiinnostuneita asioista kuin ulkonäön puunaamisesta, vaikka toki kaikki osaavatkin perusasiat pukeutumisetiketistä jne. Usein tällaisen persoonallisuustyypin naiset pitävät elämänsä melko kiireisenä.
Itse olen kiitollinen tästä kokemuksesta. Kyllä maailma avautuu ihan eri perspektiivistä.
Uskon myös, että tuollainen edustusrouvan elämä on hyvin palkitsevaa. Ja omasta tuttavapiiristäni tiedän, että edustusrouva voi olla -herrakin ulkomaan komennuksella. Joka tapauksessa ilman hänen panostaan ei ulkomaan komennus perheelliseltä kyllä onnistu. Asemapaikka vaihtuessa, lasten koulujen vaihdoissa ja muissa riennoissa tarvitaan vaimon tai miehen panostusta. Kyseessä on ihan oma ammatti, josta kuuluukin maksaa korvaus. Itsekin olisin mielelläni tuollaisessa edustusrouvan ammatissa, vaikka ymmärrän, etteivät ne ulkomaan komennuksetkaan aina niin herkkua ole. Suomalainen edustusrouvan tapainen pääsee huomattavasti helpommalla.
En koe eläväni siivellä, vaan täydennän omalla työpanoksellani mieheni uraa.